/spanien/barcelona/forum/26740.aspx/spanien/barcelona/forum/26740.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bopi
2005-04-19 13:49
Daniel el magnific: sol campbell på vänstern!! aj aj aj aj aj
Barcelona Beautiful_Barça
2005-04-22 21:48
Ämne: Beautiful_Barça//

....Barca spenderar 5 dagar där under försäsongen,, 20:e - 25:e juli och spelar två träningsmatcher.!!
Barcelona Kharles el Diño
2005-04-22 20:52
Beautiful_Barça

Har Barça förlängt med Gerard? Närdå? Har du källa?
Barcelona Daniel el magnific
2005-04-22 07:38
Men kom ihåg alla ryckten har alltid någon uns av sanning i sig.

Troligt viss var det så att Manchester United vill Ha Puyol och därför lockar dom FC Barcelona med att vi ska få Van Nistelrooy.
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-22 12:23
Jopa

Haha, Linderoth bättre än Marquez..?! Skojar du!?

Förstår att du vill ha in dina svenskar i laget, men tyvärr, de skulle inte hålla i La Liga eller CL.

Detta är inte CM/FM.

Kubala

Det är väldigt konstigt egentligen, men med spelare som Toni, Bojan, Fran och Oriol kanske det bli ändring på det snart.

Sonde

Det ska antingen vara 1 stavelse; Ha! eller två; Haha! om det nu inte är oändligt många.
Barcelona Woofi
2005-04-22 12:38
Jopa//

Håller absolut inte med om att Linderoth är bättre an Marquez,M har enligt mitt tycke varit en av dom bästa i Barca i år.
Linderoth, har du nångång sett han passa en boll framåt? Han passa bara i sidled eller bakåt.

Nej Marquez är given i Barca enligt mitt tycke.
Barcelona Jopa
2005-04-22 11:42
tjena fans,
vi måste inse att med Gio,Marquez och Oleguer så kan vi aldrig mäta oss med de bästa i det långa loppet! För att nämna ett par svenska spelare:
Edman - bättre än Gio, Linderoth - bättre än Marquez, Mellberg- bättre än Oleguer!
Marquez springer bara och filmar och hans passnings spel är fruktansvärt dåligt för att vara en spelare i Barca. Faktiskt är jag förvånad över att han överhuvudtaget hamnade i Barcelona.
Köp R Kovac från Bayern! Stenhård mittback och bosman dessutom! Ta sen dit Ashley Cole och in med Edmilson så har vi en startelva som är fruktad och med idel klass spelare på alla platser! Förutsatt att Edmilson går in som def.mittf.
Barcelona ronnie10
2005-04-22 17:32
Marquez har varit vår viktigaste spelare den här säsongen delat med puyol och eto'o... kanske har puyol varit allra viktigast
Barcelona cesaro
2005-04-23 22:55
tja.
är det nån som skulle kunna ge mig länken till CCTV5. som lades ut innan betis matchen!
skulle va grymt shysst.

Visca el Barça!
Barcelona emma
2005-04-23 22:53
Real - Villarealmatchen ser ju riktigt intressant ut. 0-1 i paus efter tveksam straff, så nu får gubbarna röra på fläsket om de ska hänga med Barca.
Barcelona Tompa
2005-05-26 22:25
Forca Blaugranas:
"Sen så ska jag säga att Barca inte ses som ett storlag i Sverige."

Vet inte var i Sverige du bor men i så fall visar det ju bara att fotbollsfolket i dina hemtrakter inte vet ett dugg om vad Barca har uträttat historiskt sett. Det är säkert folk som har ett synnerligen ytligt intresse för fotboll och som saknar intresse för fotbollshistoria. Samma människor skulle säkerligen inte kallat Milan en storklubb för drygt 20 år sen när de var nere och vände i Serie B två omgångar i början av 80-talet, om de nu känner till att Milan faktiskt spelat i Serie B.

Sen frågan angående pengar. Visst, pengar är nödvändigt i dagens toppfotboll och därför accepterar jag motvilligt tröjsponsorn. Men jag vägrar att se något positivt med att slänga ut hundratals miljoner bara för att visa "ekonomisk styrka". Visst kan man betala mycket pengar för en spelare men den spelaren måste i så fall verkligen tillföra något som lyfter laget. Och dit hör inte Rio Ferdinand och definitivt inte för 400 mijoner spänn.
Barcelona Tompa
2005-05-26 22:25
Forca Blaugranas:
"Sen så ska jag säga att Barca inte ses som ett storlag i Sverige."

Vet inte var i Sverige du bor men i så fall visar det ju bara att fotbollsfolket i dina hemtrakter inte vet ett dugg om vad Barca har uträttat historiskt sett. Det är säkert folk som har ett synnerligen ytligt intresse för fotboll och som saknar intresse för fotbollshistoria. Samma människor skulle säkerligen inte kallat Milan en storklubb för drygt 20 år sen när de var nere och vände i Serie B två omgångar i början av 80-talet, om de nu känner till att Milan faktiskt spelat i Serie B.

Sen frågan angående pengar. Visst, pengar är nödvändigt i dagens toppfotboll och därför accepterar jag motvilligt tröjsponsorn. Men jag vägrar att se något positivt med att slänga ut hundratals miljoner bara för att visa "ekonomisk styrka". Visst kan man betala mycket pengar för en spelare men den spelaren måste i så fall verkligen tillföra något som lyfter laget. Och dit hör inte Rio Ferdinand och definitivt inte för 400 mijoner spänn.
Barcelona barca85
2005-04-19 17:56
Bifaller Deco-fansen:)
Eller hur Maxi L känns fett skönt, nu ska kapitalisterna få se! ;I
Barcelona the_dog
2005-04-19 17:00
ëto har gjort 22 mål inte 21 :D
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-19 17:08
giovani

Såg du matchen mot Chelsea? Vem var det som tappa boll där? Eller matchen mot Real Madrid? Där han hade 4-5m till godo men ändå blev omsprungen av en 32-åring. Faktum är att Xavi tappat bollen mer än Deco, i avgörande lägen, iaf på sistone. Tycker du överdriver en del.

Vi får se om Rijkaard bänkar honom. Han är enligt mig, och många andra också för den delen, vårt viktigaste nyförvärv, tillsammans med Eto'o, men Eto'o har missat väldigt mycket målchanser.

the_dog

Ja, har sett det ett tag nu på lfp.es, men frågan är varför Marca, som är en Madridtidning och den som delar ut Pichichi-trofén inte antagit det än.
Real Madrid Ike
2005-04-24 00:07
vinner inte ligan?
vad har real´s vinst med oss att göra.
Vi kommer kommer krossa malaga imorgon.
Inte ligan som oroar mig.
Precis som dig blir jag bara irriterad på att real ska vinna hur kasst dom än spelar.

Skulle vi motförmodan torska ligan(vilket jag knappast tror vi kommer göra)
så kan ja säga med en gång att ja kommer gilla barca lika mycket, men jag kommer sluta titta på fotboll.
Flames
2005-04-18 11:29
Relay
Ja jag säger inte emot
Stärka upp defensiven stärker ju offensiven om du fattar vad jag menar
Decoinho
2005-04-18 01:32
Vilket lag, vilket spel, vilka lirare !!!!

Guily sätter var tjugonde skot som vanligt, sammarbetet mellan Dinho o guily e alltid bra för att dino har ögon i nacken o öronen o guily springer mycket.

Skit snyggt när ronaldinho hoppa över bollen och deco med.. ibland är konsten att inte göra nått =) den förtjänade verkligen att gå i mål.

man vill bara gråta när man ser ronaldinho o han otroliga finter, vilken fantasi, han spelar ut bollen över sidlinjen snyggt också. Vilken inställning !!!! Eto´o aplåderar åt maxis prestationer och alla jagar boll, raka motsatsen till dagens real madrid,
Zidane e sjukt dålig, han tappar otroligt många bollar, förr hade jag aldrig sett någon ta bollen ifrån han nångång.

RONALDINHOOOOOOOOO !!!!!!!!!!!!!
Barcelona giovani
2005-04-19 16:48
Kharles_Valdés ... Så om man inte tycker som du om Deco så kan man inte tas på allvar och man har inte mycket till fotbollskunskaper. Jag tycker inte Deco ska spela som central mittfältare i Barcelona då måste jag också vara dom sakerna förmodar jag.

Skillnaden är bara den att mina argument är inte att inte att han inte var med i den matchen o vi förlora så det måste betyda att han behövs. I sånna fall behövs inte Puyol o Etoo häller för vi spela bättre utan dom enligt ditt tanke sätt men så är inte fallet eller hur.

Deco tappar alldeles för mycket boll för att vara en central mitt i Barca som är för den delen den asbolut viktigaste punkten i hela spelet. Att tappa enkla bollar på mitten i Barcelona är förödande för då åker vi på kontringar. Det finns en annledning till varför du väldigt sällan ser Xavi tappa boll och nästan alldrig passa en boll fel, annledningen är att han vet när och var han ska ta risker. Medans Deco är en riskfyll spelare det är hans stil. Han borde spela längre upp där han är en av världens bästa spelare, men centralt alldrig i livet det finns många bättre absolut och dom kan försvara också.
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-19 14:40
Brankt

Om jag säger så här;

Hur mycket fanns det att jobba hem på i just den här matchen?

Apropå Marquez så är han visst avstängd. Mot Betis gällde det röda kortet efter att han fick sitt andra gula, så hans varningskonto nollades aldrig.

Andreas

Härliga nyheter!
Barcelona Messí
2005-04-22 15:26
Finns det någon Stockholmare här som vet om det finns nån affär i Sthlm som säljer Barcelonatröjor? Har inte hittat någon här i Uppsala...kanske finns i huvudstaden?

Tack på förhand!
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-18 12:23
Länk till höjdpunkter (skrot1 och 2).

Tompa

"Angående kaptensfrågan är det för mig självklart att Puyol ska vara första lagkapten, finns inget att diskutera om egentligen."

Vi diskuterar inte Puyols vara eller icke vara, utan Ronaldinhos roll som andrekapten. Puyol har ingenting med saken att göra, så det är inte mer än ett missförstånd.
Real Madrid Ronaldo_nr_1
2005-05-22 23:20
Messí.. lr inte.. e du grinig så gå och lägg dig
Barcelona Tompa
2005-04-18 10:15
Först av allt. Det var en match där bara 3 poäng var godkännt och det klarade vi utan minsta problem. Fortfarande 6 poäng ner till Real. Sen var det jättekul att få se Dinho prestera fotboll av i absolut världsklass. Vår gudomlige brasse gjorde sin bästa match på mycket länge. Hoppas det håller i sig efter alla småskador han dragits med den här säsongen.

Angående kaptensfrågan är det för mig självklart att Puyol ska vara första lagkapten, finns inget att diskutera om egentligen.
Real Madrid Ike
2005-04-18 12:10
Med Marquez i Backlinjen tillsammans med Puyol har vi nog ett av spanien bästa mittbackar, om inte det bästa paret. Marquez har spelat otrligt bra och vart ett av laget´s bästa spelare i år, tillsammans med Puyol,Deco. (tycker Eto borde satt fler mål, han leder skytte ligan, men inget annat lag kommer i närheten av att förse anfallaren med så många mål chanser.)

Gio ska defenetivt bytas ut till nästa säsong.
Enligt mig är Sylvinho mycket bättre än Gio.
Jag för en har aldrig klagat på Sylvinho´s prestationer.(som jag kommmer ihåg iaf.)
Vilka rysningar man får, när man ser sammanhållningen inom laget, har nog aldrig vart så bra som den är nu. Spelarna tycker verkligen om varandra och vill se sina medsplare göra bra ifrån sig, dom glädjs åt varandras perstationer.

Att vi vinner mot Getafe på hemma plan, kanske inte är någon direkt styrke demonstration, men en jävla moral höjare efter en förlust.
Att se alla vara ute och verkligen LEKA fotboll, le och skratta trots förlusten förra veckan är otroligt skönt att se. Såg verkligen ut som om dom inte kände någon press överhuvud taget.
Madrid sliter till sig en vinst, Barca leker till sig vinsten. Vi har 2 matcher kvar som är jobbiga egentligen. Valencia och Villareal.
Resten borde inte vara några problem.
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-18 11:41
Kolla in MD:s förstasida. Och Sports rubrik till matchrapporten "Ronaldinho leder reaktionen (mot Madrid)".

Relay

Tror det räcker med en mittback till, annars håller jag med. Belletti och Gio är inte några framtidsinvesteringar och så håller de inte mot de bästa rent defensivt. Sergio Ramos om något år eller Trabelsi och Evra/Maxwell/Del Horno i sommar.

Som mittback vill jag gärna se Milito, först som en backup till Puyol men kanske även ordinarie om Marquez vill spela på mittfältet för att få lite tyngd i det, men jag skulle gärna se att vi anpassar oss till motståndet, är det bara kontringslag så använder vi Milito bredvid Puyol, möter vi däremot ett huvudstarkt lag (på bortaplan) så har vi Marquez, ser gärna att de roterar om nu Milito kommer. Tror inte det skulle behövas någon mer mittback, sen har vi ju Edmilson och Oleguer, och även några inhemska spelare som kommer tillbaks från lån, ex Mario och Tortolero. Det räcker enligt mig med 5-6 mittbackar.

Spelarbetyg från MD (0-4);

Barcelona, 2
Valdés ** Gio *** Giuly ***
Belletti ** Xavi *** Maxi **
Oleguer ** Iniesta **** Ronaldinho ****
Márquez *** Deco ***
Sustituciones: Messi (2) por Maxi López (min. 85); Motta (s. c.) por Deco (min. 88)
Entrenador: Frank Rijkaard--***
Getafe, 0
S. Broto ** Pernía *** V. Dorado **
Yanguas ** Cotelo ** Craioveanu *
Belenguer *** Rivas *** Riki **
Nano ** Gabi **

Förresten, basketlaget slog realmadrid på bortaplan. "Real Madrid 74-81 Barcelona".

Nåja, tolv poäng till och ligan är vår!

Visca el Barça! Visca Catalunya!
Força Mago!
Barcelona Tompa
2005-04-18 10:15
Först av allt. Det var en match där bara 3 poäng var godkännt och det klarade vi utan minsta problem. Fortfarande 6 poäng ner till Real. Sen var det jättekul att få se Dinho prestera fotboll av i absolut världsklass. Vår gudomlige brasse gjorde sin bästa match på mycket länge. Hoppas det håller i sig efter alla småskador han dragits med den här säsongen.

Angående kaptensfrågan är det för mig självklart att Puyol ska vara första lagkapten, finns inget att diskutera om egentligen.
Real Madrid King_raul
2005-04-18 13:53
Någon här som vet vad fjanten i tv4:s studio heter, personen som satt där under el clasico och sa att han ville se folk kasta in saker på plan och att det var för lite fight mellan lagen.

Barcelona Messí
2005-04-22 10:26
Ämne: Måste fråga detta.......
Jag är inte helt insatt i det där men jag tror laget heter FC Barcelona Juvenil. Ungdomslaget, inte B-laget.
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-22 15:01
Jopa

Skärp dig, du ser att alla här tycker du har fel. Har man sett alla våra matcher så är det två saker man snabbt inser;

1. Puyol har varit är vår viktigaste spelare.
2. Marquez har varit vår viktigaste spelare defensivt, efter Puyi.

Linderoth, han kan bara springa runt, glidtackla och slå sidledspass. Endimensionell så det skriker om det, Sveriges landslags svaghet är det centrala mittfältet.

Och Gravesen är INTE bättre än Marquez, dessutom är El Qaizer de Micoachán yngre också.

Kära nån, vad är nästa grej; Allbäck är bättre än Eto'o..?
Annons: