/spanien/barcelona/forum/26739.aspx/spanien/barcelona/forum/26739.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Forca Blaugranas
2005-05-26 22:42
Tompa: Engelsk fotboll har alltid varit populär i Sverige. Men nu är det dags att inse: Spansk fotboll bjuder på högre undehålning än engelsk. Speciellt på Barcas hemmamatcher.
Real Madrid Ike
2005-04-22 15:52
Messi: finns vid kungshörnet, i uppsala...
Barcelona Nemo
2005-04-22 14:46
Att Puyol ska lämna ska vi ta med en nypa salt.
Han kommer inte att lämna, då kunde han lika gärna ha lämnat tidigt under 2000-talet lika gärna. Puyol är här för att stanna!

Jag gillar inte att Marquez ska bänkas. Han har varit en av dom bättre spelarna den här säsongen. Finns det ingen moral i klubben? Värva, värva, värva. Är det det enda vi tänker på? Konstigt nog behöver vi förstärkning i anfallet, och då menar jag centralt. Maxi är inte tillräckligt bra, och Eto'o kommer inte kunna spela över 30 matcher nästa säsong. Nästa säsong ska vi vinna CL. En ytterback och en centralanfallare.
Barcelona Beautiful_Barça
2005-04-22 19:43
Vilken plats vill ni ha Van Brommel på om han kommer? Jag skulle helst se honom som pivote, då vi redan har iniesta, deco och xavi som offensiva (Iniesta måste ju få den speltid han behöver).
PS: det är större chans att rodrigues joinar oss nästa säsong än att milto gör det, pga riquelme: DS
Barcelona kubala
2005-04-22 11:45
Ämne: Måste fråga detta.......
Det handlar om juniorerna. Om man har inte ändrat på det, så spelas juniorligan i olika grupper, sex eller åtta,uppdelade efter geografiska områden, varav vinnaren i varje liga gör upp om den spanska ligatiteln i slutspelet.
De senaste åren hade Espanyol vunnit ligan i vårt området och representerat oss i sluspelet, men i år blir det våra grabbar.
Konstig nog, och jag kan inte minnas när det hände senast, så har vi bara en spelare i alla olika spanska ungdomslandslagen, nämligen Iniesta.
Barcelona giovani
2005-04-19 22:35
En fråga till den det berör. Den här EU regeln som kommer förmodligen att förändras för ingen kan säga emot EU lagar så är det bara. Kommer den innebära att lagan kan ha hur många icke EU dom vill i truppen eller på plan också ? För det är ju inte samma sak.
2005-05-26 22:33
Messí:

Kan du bara inte erkänna din fjant? Du stavade fel och du skäms men ändå hittar du på ursäkter!
2005-05-26 22:29
Messí:

Nej! Det ska inte stå Real Mierdid! Det ska stå Real Madrid.
Barcelona barca85
2005-04-22 20:50
Men isnfall skulle man behöva tre spelare på varje position=33 a-lagare....
2005-05-26 22:28
Tompa:

Tyvärr... men det är bara att inse: Manchester United och Arsenal ses mer som storlag än Barca i Sverige. Men Barceloa är ett storlag och vi är bäst och vi skall segra!

Sen så angående pengar: För Ferdinand är det nödvändigt att lägga ut 400 miljoner kronor.
Barcelona giovani
2005-04-19 21:24
Señor Culé ... Du som kan fotboll borde veta att den här diskutionen handlar inte om Decos kvalite som spelare utan mer vart på plan han spelar men det trodde jag varr uppenbart.

Du har rätt jag måste jag ha missat matcherna för jag har då alldrig sett Xavi tappa bollen enkelt mitt på egen planhalva förutom en enda gång mot Chelsea. Om folk förnekar att Deco brukar göra bort sig mitt plan genom att försöka sig på onödiga tunnlar och vändningar och allämtn spelar för sakta för en central mittfältare så får dom stå för det. Men Deco imponerar helt enkelt inte på mig med sitt spel som central, han gjorde det som offensivmitt men det får jag stå för. Att han haft bra matcher är det väll ingen tvekan om, så att man tar upp några enstaka matcher där han gjort det riktigt bra ser jag bara som grundlöst.
Det är ingen som sagt att han är dålig spelare. Men jag tycker inte att han är den bästa Barca kunda hitta på den positionen jag kan nog nämna många som skulle klara det bättre än han.

Och att han skulle vara en spelare som ser det ingen annan ser och tar frisparkar för att stoppa kontringar ser jag inte, vad jag ser är en spelare som väldigt många gånger gjort dumma taklingar och väldigt många gånger tappat boll och blivit tvungen att sedan sparka ner spelaren. Ungefär som om jag skulle slå nån på käften och sen fixa den brutna näsan åt han, undra om nån skulle sätt mig som hjälte då.
2005-04-22 16:06
nån som vet var man får tag på biljetter till Århus?
Barcelona Sonde
2005-04-19 20:53
Giovani: ja, Kubalas svar sa det mesta.

Håller verkligen inte med om att hela Barcelonas spel utgår från Xavi och Deco. De har mycket boll, det är sant, men i Barça är det väldigt många spelare som är med och bygger upp anfall. Marquez, Ronaldinho och Eto'o har alla stor del i våra anfall (och för Marquez även defensivt). Dessutom, precis som Kubala säger, så tappar Deco bollen vid tillfällen då han vet att det inte utgör någon större fara att chansa. Jag tycker personligen att Deco gör helt rätt i att spela ett mer riskfyllt spel än dem två övriga på mittfältet. Det stämmer väl överrens med Barças spelfilosofi att ha ett kreativt mittfält, och ett kreativt mittfält måste våga. Xavi har en svaghet i att han passar för mycket i sidled, och Marquez (eller vem som nu spelar pivote) har en för defensiv roll. Deco (kanske är på Rijkaard order) gör rätt.

Jag tog upp hans defensiva arbete för att antideconister på forumet generellt sett brukar använda det som ett argument. Det är underskattad, kort sagt.

Att han orsakat så mycket frisparkar är väl egentligen ingenting negativt i sammanhanget. Vänd på det istället. Gissa hur många av dem där frisparkarna som stoppat upp kontringar/anfall för motståndarna. En hel del tror jag.

Statistik får du vänta lite med, pallar inte leta fram nått nu. Kan i alla fall dra mig till minnes hans 93% mot Levante.
Barcelona the_dog
2005-04-19 22:19
barca nästa år (min startelva)

Valdes

Belletti Puyol Marques Del Horono

Edmilson
Xavi Deco

Robinho Eto Ronnie

Ps: kom gärna med synpunkter och åsikter

Barcelona Kharles_Laporta
2005-05-26 22:23
Forca Blaugranas

Snälla ta och lugna ner dig lite, ingen anledning att kalla folk för korkade. Sen måste jag säga de som inte anser att Barcelona är ett storlag har en del att lära sig.
Barcelona Señor Culé
2005-04-19 21:11
Giovani

Varför ska jag upprepa argument som andra skrivit 20 gånger?

Att deco är en av de bästa spelarna är uppenbart för alla som följt barcelonas matcher under säsongen. Och varför ska du bli förbannad? Ingen som kan fotboll håller med dig. Bara att ge upp.
Barcelona Messí
2005-05-26 22:27
Forca Blaugranas

Oj, blev fel. Ska stå Real Mierdid.
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-19 16:02
Kompany (som för övrigt ryktas vara på väg hit, som vanligt) har varit ordinarie i sitt lag ett tag nu, Owen och Ronaldo har fått utstå svåra knäskador, och då är det svårt att komma tillbaka till 100% kapacitet.

Om Iniesta kan utveckla sitt defensiva och taktisak spel så ser jag även honom före Deco, men Deco är en matchvinnare, han gör viktiga mål för oss, något som Iniesta har problem med även om det inte är hans huvuduppgift..
Barcelona Jopa
2005-04-22 14:18
Barcafan nr1,
jag håller inte med vad gäller Marques!
Synd att vi inte kunde få Gravesen!
Mycket bättre passnings spelare och rejälare!
Jag tror faktiskt bara att Marques är uppskattad av oss Barca fans! Förutom mig då!
Jag vill se en bättre spelare på denna plats och på vb och mb! Då blir vi också BÄST!!
Nu kör vi så det ryker till helgen...
2005-04-19 15:46
allt handlar inte om rutin,, kompany blir utsedd till årets spelare i belgien fast han är back och där krävs rutin om nånstans, vad har han för rutin med sina 18 bast??
jämför owen när han var 18 mot hur han spelar nu
jämför ronaldo och vad han gjorde när han var ung mot hans spel nu
jag bänkar Deco för Iniesta när du vill
Barcelona Messí
2005-04-22 12:50
Jopa//
Det är svårt att ta dig på allvar... då det mesta du skriver är rent sk-tnack.

Han är tillsammans med Puyol vår viktigaste kugge defensivt just nu. Utan Márquez har vi sett att vår defensiv faller ihop (Chelseamatchen)...
2005-04-20 02:13
Ämne: Aubri :

Hårda ord....
samma här,, beletti ger lltid 110,, men dör emot inte vår vänstra sida,, och dessutom har oleguer inget i barca att göra!!!
2005-04-20 00:51
Ämne: Intressant diskussio....
TACK!!!!!!!!!
Barcelona Maxi Lopez
2005-04-19 17:48
Ifall Barca fortsätter att spela såhär så vinner vi titeln lätt + vaför är de efter en ny mittback vi har ju gott om mittbackar.
Barcelona barca85
2005-04-22 14:00
Dom har väl inte riktigt samma spelstil heller?
Tobbe är väl mer springa, springa o springa?
Barcelona Messí
2005-04-19 22:25
Ämne: barca nästa år (min ....
4 icke-EU spelare? Det skulle gå om den där regeln slopas till nästa säsong som det snackats om. Robinho? Han är ju nästan klar för Real och jag har för mig att att han brukar spela på vänsterkanten. Inte säker dock.
Barcelona Daniel el magnific
2005-04-20 09:21
Våra backar är inte dåliga. Deras problem är att dom kan vara för offensiva ibland och glömma det dom är tillför att se till att hjälpa Valdes att se till att motståndarna inte gör mål.
Barcelona Aubri
2005-04-19 23:38
Alla som vill se Iniesta före Deco..
Det är uppenbart, att ni är Iniesta, fan
Killen är ung, från Barca .. det är därför
Det är den spanks/barca blodet som talar
inte fotbollen, när det gäller val av Iniesta

Ni kan inte på allvar säga han petar Deco?

Sen håller jag till viss del med Giovanni
Deco är både mest underskattade och överskattade
även om det säger emot säg själv.

Låt mig förklara..
Han har gjort offensivt ett VG jobb...
Men han har även vart slö, slarvig och ibland
inte alls gett 100%. Det kan ni inte säga emot
Vissa matcher har man nästan blivig galen på
hans dumheter/felpass och slarv...

Men om man ska plusa ihop hela hans säsong hittills, är han bland våra bästa´det kan ingen
ta ifrån han..

Men han kan mycke bättre,..--
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-22 10:50
*Harkel*

Hahaha!

Edit:

hahaha!

ursäkta.
Barcelona Señor Culé
2005-04-19 21:40
Sonde

Vadå håll er till ämnet

Giovani
jag vet att du skrev att du vill se deco högre upp på planen. Förstår inte riktigt varför du tog aftonbladet grejen som om den var riktad direkt mot dig. Som du ser skrev jag till de som inte ville se han i startelvan. och inte direkt till dej
Annons: