/spanien/barcelona/forum/26738.aspx/spanien/barcelona/forum/26738.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-04-11 13:43
Gato Blanco //

Jag tolkar det som att du rodnar av pinsamhet. Du är nog en av de få, Realsupportar som besökt vårt forum, som har "vett i skallen".
Barcelona Sonde
2005-04-11 12:30
Ämne: Sports länk.

Sond....
Hur kom jag in i bilden egentligen? :s

Jaja, hur som helst. Jag känner mig inte alltför deppig idag. Om det beror på att jag nyss tog körkort eller för att mitt Barça presterar världens vackraste fotboll i ur och skur, vet jag inte, men helt klart är att man har all rätt att vara stolt även idag.

Lucho, Kharles: Jag bojkottade båda tidningarna för länge sen. Spottbladet har jag blivit förbannad på alldeles för många gånger (inte minst anrells skit artikel om den spanska publiken), och Expressen läser jag överhuvudtaget inte på grund av deras hobbyjournalister.
Real Madrid Gato Blanco
2005-04-11 12:29
Hej på er Barceloneses. Har för en gångs skull haft lite tid att läsa igenom lite kommentarer på "vårt" och "ert" Forum.

Några tankar kring matchen bara : Först och främst : Tack för den mest underhållande matchen denna säsong.

Spelet : Ni hamnade snabbt i underläge och hade mer boll, fler chanser, fler skott. Mycket kom utifrån eller mot ett väl samlat försvar. Vi hade färre chanser och vassare. Vi fick in bollen närmare mål och satte dom.

Vårt försvar var dåligt emellanåt medan Barca gjorde några häpnadsväckande missar.

Spelarna :
Casillas mot Valdes. Där förlorade Barca matchen !!! Valdes var väl på 3 av bollarna, tror jag, utan att ta dem.

Puyol var enastående. Ett halvdussin fenomenala brytningar några hade säkert blivit mål annars. Han saknade motsvarighet idag (kanske alla dagar).

Zidane mot Diño (var sitt mål). Inte hade väl Dino julafton direkt men Zidane var en av de få underkända.

Gravessen Marquez. Gravessen otroligt bra, Marquez förintade vå Fransos.

Ronaldo Etoo. En dag på jobbet 1-1.

Oewn Giuly 1-0. Owen klart bättre.

Yttrebacksmatchen vann vi.

Och sedan hade vi mannen för dagen Beckham. Har aldrig sett honom bättre i Madrid.

Situationerna : Allvarligt talat. Den här matchen förlorades på några "tabbar" och dålig effektivitet (och då menar vi inte Domartabbar).

Avslutningen : Hoppas Etoo kommer tillbaka till Malagaresan. Ingen tror väl på allvar att RM kan utmana i ligan. Men så länge vi kan hålla liv i kampen kommer jag att njuta av varenda vårdag. Om ligan avgörs i April blir sommaren och väntan på September alltför låååååång.

El madrid para siempre / HALA MADRID !!!

Gato
Barcelona Nemo
2005-04-11 12:12
Kharles_Valdés.

Jo, självklart är det det. Men när du möter Real Madrid på Santiago Bernabeu kan du inte lita på att vi kommer föra matchen. Det gjored Rijkaard. Marquez och Iniesta fick inte det här flytet att ta tag i matchen i början. Vilken vilja av Iniesta att följa med Gravesen så långt. Pojken som inte vill ge upp...

Nu hoppas jag att ni inser hur mycket Deco verkligen betyder!

Förresten, talar du flytande spanska?

Fridens...
Barcelona Señor Culé
2005-04-16 18:23
Messi

Varför skulle inte båda kunna spela samtidigt?
Barcelona barcapimp
2005-04-16 18:01
Ämne: hade verkligen varit....
Spelar inte Barca imorrn(söndag)?
Barcelona Relay
2005-04-16 20:03
Giovanni
Menar du alltså att det är okej att barcelona har en dålig backlinje. Bara för att dom alltid haft en dålig backlinje??
Isåfall rött kort till dig.
Själv efterlyser jag hela tiden om två bra Yttebackar och två innerbackar. Dom ska vara snabba placeringssäkra Tuffa och starka.
Barcelona Lucho
2005-04-15 01:12
giovani: det negativa med Sorin är att han saknar EU-pass...
Barcelona giovani
2005-04-16 17:34
Dian ... Det är ingen konstig fråga. Jag kan tycka att du är en idiot därför att du inte förstodd frågan medans nån annan kanske tycker du är en idiot därför att dom inte tycker om ditt namn det är 2 olik annledningar men med samma utgång. Så du behöver nog läsa det igen.
Varför betyder inte att den inte är det. varför har en annan innebörd i det sammanhanget logiskt tänkande kallas det, så jag kanske borde skratta åt dig istället, men jag står över hällst.
Señor Laporta
2005-04-16 17:27
Ämne: Ämne: Ämne....
Belletti är inte avstängd. Däremot är Puyol det.
Barcelona Señor Culé
2005-04-16 18:00
Daniel el magnific

Måste vara Franco som ligge bakom det;)

Ruud van Nistelrooy borde vara en drömvärvning för barca. Vi har ju stora problem med att sätta våra chanser. Och van Nistelrooy e ju just en sån typ som sätter chanserna utan att göra så mycket annat. Han skulle säkert göra 25-30 mål i ligan om han spela i barca.
Barcelona tarrak
2005-04-14 18:31
Sen måste jag säga att jag är lite tveksam till att spela 4-3-3. Jag skull hellre sett oss spela 3-5-2, men då behöver vi åtminstone 2 nya mittbackar. Ronaldinho i en fri roll bakom anfallet, tror att Henke eller Maxi skulle kunna jobba fram mycket ytor åt Eto'o plus att vi får chansen att kunna slå någon långboll för att variera spelet.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2005-04-11 12:23
Jag skyller förlusten på holländarna! Gio var som vanligt helt under isen, IN med Silvinho. Sedan fattar jag inte hur Rijkaard tänkte när han bytte in DAmia? Varför inte Gerrard o flytta ut Iniesta på högern, helt ofattbart. Han kunde åtminstone bytt plats på Belletti och Damia så att Belleti kunde ha den offensiva rollen! Förresten, Var är Leo Messi?
Barcelona Bob
2005-04-11 10:08
Ämne: hmmm...spelade Barca....
Jag tyckte Real spelade väldigt bra de första 20 minuterna, sen tog Barca över men Reals kontringar var farliga då vårat försvar inte höll högsta klass (förutom Puyol). 3-1 och 4-1 kom ju lägligt för er. Ändå får man väl säga att det var rättvist (eller kanske om det hade blivit lika).

Angående Aftonbladet, så undrar jag bara när de blev allvetande? De ger ju för fan Casillas bara 3+, som om han vore en medelmåtta igår.

Barcelona DaniLopez
2005-04-16 16:59
hade verkligen varit kul å se Motta spela lite idag...
Barcelona Messí
2005-04-16 16:07
Ämne: Ämne: Sonde//....Okej, hur som helst, Tv4+ fungerar igen! Blev lite orolig där.

Har hittat truppen tills imorrn här kommer den:
Valdés, Belletti, Motta, Márquez, Xavi, Giuly, Ronaldinho, Maxi, Gio, Gerard, Fernando Navarro, Deco, Oleguer, Iniesta, Jorquera, Messi, Damiá y Rodri.

Albertini är fortfarande skadad och kan inte spela. Bäddar för Gerard, och ett inhopp från Motta? Verkar som att vi får se Gio än en gång från start. Sylvinho är småskadad och kan tyvärr inte delta.

Barcelona Señor Culé
2005-04-16 14:32
helt svart på 4+
Barcelona Bopi
2005-04-14 23:05
heheh, fan va coolt! han av gjorde precis! gjorde 4-1 målet!
(--MadriEntes--)
2005-04-11 09:06
hmmm...spelade Barca bättre än Real?

Aftonbladet:

Real Madrid imponerade mot "Barca"
Madrid.
Real Madrid vann med 4-2 mot ärkerivalen Barcelona i den spanska ligafotbollen och de gjorde det på ett mycket imponerande sätt.
I och med segern är Real nu "bara" sex poäng efter Barcelona i serietoppen med sju matcher kvar att spela.
Zinedine Zidane nickade in 1-0 redan i den sjunde minuten och Ronaldo ökade på till 2-0 en knapp kvart senare inför 76 300 på läktarna.
"Barca" var stundtals utspelade, Raul ökade på till 3-1 strax före halvtidsvilan och Michael Owen - som fick chansen från start - avgjorde matchen definitivt med sitt elfte ligamål för säsongen fram till 4-1.
Barcelona spelade upp sig men Realmålvakten Iker Casillas gjorde flera riktigt högklassiga räddningar.
Men eländet slutade inte med förlusten, "Barcas" skyttekung Samuel Eto'o tvingades utgå med en knäskada och riskerar att ha spelat färdigt för säsongen.
- Det är svårt att säga exakt vad det är för fel på knät, men han kan missa mellan tre och åtta veckors spel, sade läkaren Jordi Ardevol.
Ronaldinho slog in "Barcas" reduceringsmål på en mycket fin slagen frispark knappa 20 minuter från slutet
Barcelona maximilliano_iniesta
2005-04-14 22:44
HALLÅ E DET NÅN HÄR SOM HAR BITCOMET....

SVARA SNABBT
(--MadriEntes--)

Aftonbladet:

Madrid.
Real Madrid vann med 4-2 mot ärkerivalen Barcelona i den spanska ligafotbollen och de gjorde det på ett mycket imponerande sätt.
I och med segern är Real nu "bara" sex poäng efter Barcelona i serietoppen med sju matcher kvar att spela.
Zinedine Zidane nickade in 1-0 redan i den sjunde minuten och Ronaldo ökade på till 2-0 en knapp kvart senare inför 76 300 på läktarna.
"Barca" var stundtals utspelade, Raul ökade på till 3-1 strax före halvtidsvilan och Michael Owen - som fick chansen från start - avgjorde matchen definitivt med sitt elfte ligamål för säsongen fram till 4-1.
Barcelona spelade upp sig men Realmålvakten Iker Casillas gjorde flera riktigt högklassiga räddningar.
Men eländet slutade inte med förlusten, "Barcas" skyttekung Samuel Eto'o tvingades utgå med en knäskada och riskerar att ha spelat färdigt för säsongen.
- Det är svårt att säga exakt vad det är för fel på knät, men han kan missa mellan tre och åtta veckors spel, sade läkaren Jordi Ardevol.
Ronaldinho slog in "Barcas" reduceringsmål på en mycket fin slagen frispark knappa 20 minuter från slutet
Barcelona giovani
2005-04-15 00:04
maximilliano_iniesta ... Jag har bitcomet behöver du hjälp med nått ?

Bopi ... Jag tror han är Barcelonas fotfarande, jag hoppas Rocky kommer tillbaka. Jag vet att det finns många andra som tycker om han också. Faktum är att jag vill ha tillbaka både han och Saviola. Riquelme är jag lite mer tveksam till. Inte för att han är dålig utan av andra orsaker.

Såg precis villareal också och har sett Liverpool ganska ofta. och måste säga att det svider verkligen att se Sorin och luis garcia borta från Barcelona. Om vi får tillbaka våra utlånade spelare, dom som är skadade, van bommel gratis och sorin o luic garcia som inte kostar Barca så mycket på grund av clausuler så tycker jag att Barca har ett komplett lag utan att det kostar för mycket i nyförvärv. Med alla dom spelarna så kommer det inte finnas några svagheter i laget.

Sorin är den jag vill ha tillbaka mest, hans spel är så jävla perfekt för Barca och det bevisa han verkligen när han var här. Han var alltid en av dom absolut bästa på plan.
Det posetiva är som sagt att det kostar inte mycket.
Barcelona Més que un club, una manera de viure
2005-04-14 21:32
Jag vet inte hur de flesta känner, men jag har haft väldigt svårt och svälja det här med en sponsrad tröja.
Jag väntar och hoppas in i det sista att ledningen kommer att ändra sig. Spec. när det har vart en diskution så länge. Men passa på alla ni som inte har säsongens tröja. Världens snyggste och den mest ärofyllda tröja kommer kanske snart inte kunna bäras med samma heder.
Faktum är att jag hellre säljer min högerfot och blir halt, än säljer min själ, även om högerfoten skulle tillhöra ronaldinho
Barcelona Davidsito
2005-04-15 08:30
Klockren analys om backproblemet av dig Gustaf!
Tror du har en viktig poang dar att Puyol inte verkar lita pa sina kollegor (med all ratt!). Postionspelet i backlinjen har satt komisk ut stundtals, obefintlig! Puyol springer runt overallt o tappar helt enkelt sin position... En rejal o stabil mittback skulle jag vilja se jamte Puyol.. en Rio, Ayala, Campbell eller Terry! Kanns som vi ar alldeles for klena i luftrummet..
(--MadriEntes--)

Aftonbladet:

Madrid.
Barcelona taysinho
2005-04-14 18:18
Köp in Patrice Evra(Monaco) och Millito(Zaragoza) så har vi en backlinje som klarar olika typer av motstånd...Snälla snälla Belletti träna upp dina inlägg under sommaren jag vet inte hur många gånger Barcelona denna säsong byggt upp fint anfallsspel på högerkanten och just när den avgörande passningen eller inlägget ska komma ja då bryts det eller blir helt missriktat...jag kräver bättring...det är trots allt profissionella fotbollspelare vi har att göra med...
Barcelona barcapimp
2005-04-15 21:31
Jag tror ändå inte att ni köper Evra.Jag kanske är på fel spår men det var väl längesen ni värvade en ytterback.Ni föredrar ju världsstjärnor.Men jag tror att R.Carlos spelar hos er nästa säsong också och det i startelvan.Så ingen plats för Evra där och han är för bra för bänken.
Barcelona GanjaSmuggler
2005-04-16 17:04
eftersom Barca alltid pressar och aldrig är under press är det bara kontringar de behöver försvara sig mot (förutom fasta lägen). Och då behöver man en snabb och säker back bredvid puyol och en vänsterback som orkar löpa lika mycket som beletti.
Barcelona maximilliano_iniesta
2005-04-15 15:49
-------------------- Valdés -------------------

---- Belletti --- Puyol --- Milito --- Evra ----

---------------- Motta/Márquez -----------------

------------ Xavi ------------ Deco -----------

--- simao/quaresma ---- Eto`o ---- Ronaldinho ---

med det här laget kan vi vinna allt... hoppas på antingen simao elr quaresma och milito och evra

Bara för att jag låter Maximilliano_Iniestas startelva vara kvar betyder inte det att det ska komma en stor svärm med egna förslag. De kommer med största sannolikhet tas bort//Red
Barcelona Tompa
2005-04-16 10:32
Del Horno och Milito som Valdés förslår vore två riktigt bra förstärkningar. Angående Gio tycker jag han har fått oförtjänt mycket skit här men för ett lag som vill bli bäst i världen - ja, då håller han inte.
Annons: