/spanien/barcelona/forum/26737.aspx/spanien/barcelona/forum/26737.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ronnie10
2005-05-23 23:17
"Arjen Robben", jag tror du är rätt ute. Men jag tror det är ömsesidigt, Eto'o är säkert inte så ruskigt sugen på Chelsea heller...

Apropå Oleguer, han hade definitivt varit bästa back i allsvenskan och även given i svenska landslaget. Jag menar teddy lucic satt leverkusens matcher på läktaren och var given i svenska försvaret, medans Oleguer är 4:e mittback i Barça, världens bästa klubb, efter Edmílson, Marquez och Puyol. Oleguer håller inte ute i champions leagues viktiga matcher, men visst har han klarat av ligan den här säsongen bra.
Barcelona Kharles_Laporta
2005-05-24 01:19
aja, bona nit tot culés.
Barcelona barcapimp
2005-05-23 19:46
Jag ställer mig positivt till Rio men knappast om han kostar 400 mille eller vill ha 1,6 mille i veckan.Då kan han isåfall sticka till Chelski för det är väl enda klubben som skulle kunna acceptera hans lönekrav.Jag ser hellre Milito som är väldigt snabb och skulle passa bra in mot lag som kör kontringsfotboll mot oss.
Barcelona Sonde
2005-05-23 23:10
Forca blaugranas: Du är defentivt inte ensam om att ogilla Chelski. Ryssen tar saker och ting för givet.

Men som signaturen Arjen Robben skriver, det som nämns i tidningen är inte alltid baserat på verkligheten. I och med Chelseas obegränsade resurser finns utrymme för rykten om vad eller vem som helst. Barça har tillräckligt mycket att säga till om i fotbollsvärlden för att kunna behålla Eto'o och Dinho. Utköpsklausulen kommer krävas.

Oleguer kanske inte tillhör toppeliten, men han utvecklas fortfarande. Tänk på att detta bara är hans andra säsong i a-laget och vilka enorma framsteg killen har gjort. Han är ändå bara 25 (26?) vilket inte är någon ålder för en back. Redan nu håller han hög La Ligaklass och det kommer bli bättre.
2005-05-24 00:47
culé hasta la muerte

Enligt alla spanska tidningar skrev han/kommer han att skriva på när som helst till 2011.. Allt är klart och bara signaturen fattas. Se länk.
2005-05-24 00:10
Någon som märkte Pelle Blohms pinsamma groda om att Casillas inte skrivit på en kontraktsförlängning med RM än och att Sergio Ramos skriver på för nämnda klubb när som helst..? Haha.
Barcelona Daniel el magnific
2005-05-23 20:41
Ronaldinho100//
Precis Oleguer är en sån spelare som man kan säga är en Allsvenskklass spelare.
Om Oleguer skulle spela i allsvenskan skulle han knappast vara den bästabacken där.
2005-05-24 00:06
Någon som märkte vilken klockren katalanska Iniesta kunde när han talade under firandet på Camp Nou..?

Sou cullonots! (Ni är bäst!) ;-)
Barcelona Puyol "Bäst i Barça"
2005-05-23 21:28
jag tror vlc mediaplayer kan spela .mov.
Går att tanka fån download
Länktips: www.download.com
Barcelona Forca Blaugranas
2005-05-23 21:18
Är det fler än jag som stör mig på Chelsea? Nu vill de köpa Samuel Eto´o och innan ville de köpa Ronaldinho! Så fort ett annat lag med gör bra resultat eller en spelare gör en bra säsong så ska de bara gå in och förstöra!!! Direkt efter en bra säsong för en klub kommer de in och säger: Hur mycket kostar det att köpa alla era bra spelare? Men jag har en sak att säga till Chelsea: Vi har vunnit Champions League vilket inte ni har gjort och vi har historien på vår sida!!! Vi kommer att segra!!!

Visca el Barca!!!
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-21 17:29
"Det var en engångsföreteelse för mycket."

Det kan jag hålla med om.

Men om vi vänder på det; Chelsea och Milan blev utspelade av Barça, håller du med?
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-21 16:50
Gött att Barça kommer till Danmark! Någon som vet ett bra sätt att skaffa biljetter dithän? Penyan kanske kan hjälpa till här?
Las Palmas culé hasta la muerte
2005-05-24 00:21
Ämne: Någon som märkte Pel....
Missade nog den delen...vad var de Pelle sa? Casillas har iallafall inte skrivit på en förlängning...
Barcelona Giuly!
2005-05-23 21:12
Ämne: Till nästa säsong ko....
Tror knappast att Roman kommer tillbaka.
Las Palmas culé hasta la muerte
2005-05-24 00:03
Ämne: Iniesta är som sagt ....
Precis Lucho!
Han kom till Barca när han var tolv år...Efter att ha spelat hem en Canal + mästerskap där alla lag från Primera Division var representerade..Många lag va ute efter han då men han valde att gå till Barca för att han hade hejat på laget sen han var lite...O de är vi tacksam för.. =)
Barcelona Aubri
2005-05-23 19:57
Asier Del Horno, synd att sådan spelare
dessutom spansk spelare inte hamnar hos oss

Undrar hur väl Laporta & Co ansträngt sig för att få Del Horno..
mw
2005-04-21 15:37
giovani: Hur ska vi få tillbaka honom billigt?
Dom betalade hans utköpninsklasul... Så att få tillbaka honom billigt lär inte gå.
Barcelona giovani
2005-04-21 15:01
Det är sorgligt att människor i sverige gått den vägen alla så kallade experter gått. Så fort ett lag spelar defensivt spelar dom taktikst men andra offensiva lag ja dom anfaller bara dom har ingen taktik ?

Jag anser om man nu ska tänka taktikst så är anfalls lag mer taktiksa än defensiva lag. Ett offensivt spel på den nivån som Barcelona är mer komplext den har inte bara den dimesion det är flera delar som måste fungera sammtidigt för att Barcelona ska spela den spel dom gör offensivt och defensivt. Medans ett defensivt spel kräver många mindre dimensioner därför som många mindre lag kan spela ett defensivt spel utan problem med stora framgångar mot stora lag men offensivt kan dom inte göra det samma, det klarar dom inte av.
Jag förklarar ett defensivt spel som 2D medans anfalls spel är 3D.

Jag menar tror verkligen folk att Barcelona inte har en taktik. Finns nån tränare i världen som är mer taktisk än Cruyff exempelvis, jag skrattar när kommentatorer pratar om defensiva lag som mer taktiska inte förvänta jag mig att ni ska göra det samma.
Barcelona Sonde
2005-05-24 20:16
DeLaPeña: För och främst, välkommen till forumet!

När det gäller Torres är jag inte så säker på att klubben nödvändigtvis måste tappa bredd i spelet. Precis som signaturen "Kubala" (som för övrigt ofta skriver kloka saker) säger så var även Giuly mer centralt lagd innan han kom till klubben, men han har ju anpassat sig efter system och bortsett från de gånger han får bollen så har det fungerat bra. Hans spel utan boll är världsklass.

Van Brockhorst bör dock försvinna snarast.
Barcelona DeLaPeña
2005-05-24 20:04
Är inte Edmilson ett bättre "nyförvärv" än Ferdinand. Eller vill Rijkaard fortfarande använda honom på mittfältet?
Barcelona Beautiful_Barça
2005-04-22 21:32
sponsorn ger en jäävla masa pengar,, det skulle betyda en storspelare gratis varje år, men men, stoltheten går ju före,, inget fel på Qatars logga, men Peking ger ju mer pengar i längden eftersom man marknadsförs i den enorma asiatiska marknaden. Real har ju kommit lång bit på vägen eftersom man köpte Beckham ( som har enormt många asiatiska fans) (bedrövligt!)

Nu frågar jag igen om det är nån som vet var man kan få tag på biljetter till Århus????
Barcelona Puyol "Bäst i Barça"
2005-05-26 18:28
ledningen äger... man lyckas skaffa två grymma spelare helt grattis (van bommel,Ezquerro)
det e fantastisk med det saknas fortfarande en bra back på inköpslistan men det tror jag dom lyckas lösa innan nästa års säsong drar igång. Då vinner barca CL, cupen och försvarar ligatitteln och då kommer det bli mitt roligaste år som barcasupporter.
BARCA VINNER DEN MAGISKA TRIPPELN NÄSTA ÅR MED RONALDINHO SOM HÄRFÖRARE.

VISCA BARÇA!!!
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-04-21 13:16
Nemo//

Vad snackar du om???
Vad menar du med "drömma om"? Om du nu inte visste vad fotbollseuropa anser om oss ska jag förklara. De tycker att vi spelar en underbar anfallsfotboll med ett mycket vackert passningsspel. Just passningsspelet är "vårt varumärke". Drömma om Milan och Chelsea är f-n patetiskt att ens tänka (om man är Barçafan).
Att de individuella prestationerna är tungan på vågen är ju bara bra.

Njut mer och gnäll mindre!!!

Visca Barça!!!
Barcelona Forca_barca
2005-05-24 20:50
Om det är en back vi ska köpa då tycker jag Lucio.. han e riktigt grym.. men han kanske är Icke EU-Spelare.. men han skulle vara grym.. han vågar springa upp offensivt och det är som en back ska göra tycker jag ska göra.. riktigt stabil back.. Mycket grym med huvet..
2005-04-22 15:08
visst skulle jag hellre se Marques ta sin mittbacksposition bredvid puyol, o hellst se Davits ha stannat denna säsongen också, men vi har ju motta och edmilson också,, problemet för oss kommer in när två spelare från samma position blir långtidsskadade samtidigt,, jag ser det som att skadorna har förstört våra chanser i CL denna säsongen, så jag skyller på skadorna
Barcelona Klint
2005-04-22 09:27
Måste fråga detta...Var det Barcelona B som vann sin liga eller laget under Barca B alltså juniorerna?
Barcelona ronnie10
2005-04-21 23:54
Messí, tänkte bara kolla :) Lät lite åsiktsbefriat:
"Damiá förlänger till 2009."

Själv ser jag det som positivt
2005-04-22 15:13
Jag hade aldrig förlåtit Barca ledningen om de sålde Puyol.
Hade nog åkt till Spanien bara för att terrorisera Laporta.
Real Madrid Ike
2005-04-22 14:42
Brukar inte skriva korta, utrycks inlägg men...

Jopa: du måste ju skoja, inte sett barcas matcher, vara blind, eller något annat problem som hindrar dig från att se/tänka klart...
Att gemföra Marquez med Lindroth är ju bara ur löjligt, Marquez har vart en av våra bästa spelar, och en absolut klippa, just nu finns det inte många jag skulle byta ut han mot, lindroth... heh? ere första april eller?
2005-04-22 21:13
Ämne: Beautiful_Barça

H....
Har inte källan tyvärr, men läste det nånstans för någon vecka sedan.
Annons: