/spanien/barcelona/forum/26735.aspx/spanien/barcelona/forum/26735.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyol(l)Motta
2005-05-22 13:45
Agående sandro rossell och Frank riijkaard så är det en liten spricka mellan dessa 2 herrar =/ ...
Har skötts internt och snyggt genom säsongen men nu börjar det komma ut lite detaljer.

2 år sen när Riijkaard skrev på För Barca så gick det dåligt från början av hans första säsong och det fick Rossell att handla snabbt då han tyckte vi borde ha haft in en ny tränare,men Laporta trodde på Riijkaard och gav honom förtoende och resten känner ni ju till.

Därimot vill inte Riijkaard komma Rossell närmare,vad kan orsaken vara? för att han inte fick förtroendet lr aja orsakerna kan vara ett par stycken. Jag hoppas verkligen ledningen fixar detta snyggt och prydligt då jag vill ha ledningen som den är o inget nytt på ett tag!
Källa(Fc.Barcelona.com/Barcelona.dk)

VISCA EL BARÇA, VISCA CATALUNYA
Barcelona Kharles_Laporta
2005-05-22 15:06
Hehe, tack. Du har PM ;-)
Barcelona Damiá-
2005-05-22 14:30
Ronnie10 eller vem det nu var som la ut de där filmerna på ronaldinho:

På Ronaldinho Samba 2004 så är det först en liten låt och sen en trance låt, vad heter den ? Jag är desperat, måste veta vad den heter.

Visca El Barça!
Barcelona livoz
2005-05-22 13:33
VISCA EL BARÇA, VISCA CATALUNYA !!!
Barcelona Adaminho
2005-05-22 14:26
Livoz:
Var kan jag se filmen ?

Please answer..
Barcelona Kharles_Laporta
2005-05-22 12:20
culé hasta la muerte

Svenska:

Katalonien/katalan(sk)/katalanska (se gärna länk, bra bok f.ö.)

English:

Catalonia/Catalan/Catalan (obs stort C)

Castellano:

Cataluña/catalán/catalán

Catalá

Catalunya/catalá/catalá

Det stämmer väl..?
Barcelona Tompa
2005-04-22 18:15
Håller med om att Del Horno skulle vara ett mycket bra nyförvärv. Utan tvekan en rejäl förstärkning jämfört med Gio.
Barcelona Tompa
2005-04-22 18:15
Håller med om att Del Horno skulle vara ett mycket bra nyförvärv. Utan tvekan en rejäl förstärkning jämfört med Gio.
Barcelona Adaminho
2005-05-22 00:56
Ronaldinho är avstängd så alla vet. Inget mer speakulerande om det nu :D
Flames
2005-04-21 15:46
giovani
Vad finns för klausuler som du känner till och ingen annan
Han har en klausul men den är knappast billig eller trolig
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-21 16:47
Luis Garcia lämnade för att han lovades en startplats i Liverpool hos sin gamla tränare Benitez. I Barça var det uppenbart att man ville satsa på Giuly, trots Luis fina försäsong. Han kommer aldrig tillbaka till Barcelona, vissa behöver inse det.

Giovani

Håller med dig till 100%. Att spela ett bländande offensivt och kreativt passningsspel är 100 gånger svårare än att gnetspela sig till ett bra resultat.

Nemo

De första 20 min mot Chelsea var en engångsföreteelse, jag håller med om att vi inte borde anfallt med så mycket folk medan vi ändå hade resultatet på vår sida, men hur kommer det då sig att vi inte får 3 mål i baken varje 20min varje match? Jag tror fortfarande att det beror på individuella misstag än taktiska misstag.

Först var det Lampard som skulle 'mala ner' Deco och Xavi tillsammans, och nu har plötsligt Chelsea och Milan en mer avancerad taktik? Visst, de har Silvio och Roman, men trots det har vi fått erfara hur lågt dessa lag kan sjunka (ner i knäet på sina målvakter).
Barcelona Nemo
2005-04-21 15:06
Om nu Barca har någon taktik så funkade den inte mot Chelsea. Att släppa in tre mål på 19 minuter kallar jag katastrof!

Det krävs tid, jag tror att inom någon säsong har vi tagit över fotbollseuropa. Men en underbar offensiv och minst lika underbar defensiv. Vem vet, kanske till och med händer nästa säsong.
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-04-21 16:46
Nemo//

Att det gick som det gick borta mot Chelsea är bara ren okoncentration. Med många oerfarna spelare i laget blir det lätt så ("när det verkligen gäller").

Att backlinjen varit darrig håller jag fullständigt med om. Jag hoppas precis som du, att det blir ordning till nästa säsong.

Ang. Luis Garcia...
...Jag ville heller inte att vi skulle sälja honom. Nu får vi dock inse att vi gjort det och gå vidare. Det finns så många andra duktiga spelare som vi kan lägga pengar på (svider lite när skriver).
Vem vet? Om vi behåller Ludo gör han kanske en strålande kommande säsong!?!

giovani//

Din tolkning av def. resp. off. (i form av 2D kontra 3D) är helt klockren!!! Jag vill SE verkligheten, inte 2D-Chelsea (syftar på vår hemmamatch) eller 2D-Juve (så tråkiga, Italien i övrigt för den delen).

Barcelona Nemo
2005-04-21 14:18
Nej, helst inte. Jag hejar på Barcelona och det tänker jag fortsätta med.

Oleguer blir ofast kritiserad för att han har fått syndabock-stämpeln. Det finns matcher då Puyol gör misstag (dom är få, men det finns matcher) och då klagar ingen.

Jag tycker iaf att Oleguer är aggresiv och hyfsat bra. Men jag klagar inte om Edmilson, Marquez eller Milito tar hans plats nästa säsong...

Luis Garcia, utan tvekan!
Barcelona Beautiful_Barça
2005-04-21 13:56
Om du vill heja på ett taktiskt lag, gå heja på chelsea eller Juve!...
Det är klart att vi kan skylla på vissa spelare.
Vi spelar ett spel som vissa spelare inte kan hantera så bra. Om du tittar på Oleguer och hans spel i stora matcher, han utstrålar osäkerhet.
Spelar alltid bollen till närmaste man, tabbar sig ganska ofta och vet oftast inte vad han ska göra med bollen. Du ser ju ingen klaga på Puyol eller hur, trotts att även han kan göra misstag.
nog om det

jag tycker att det är lite synd att inte barca och Davits kunde enas om ett år till.
Vad tycker ni, hade det varit bättre om Luis Garcia var kvar, eller är det bättre med Giuly?
Barcelona giovani
2005-04-21 15:05
Sätt Luic Garcia i listan till en rad idiotiska försäljningar under dom 10 senaste åren, man tror ju att dom ska lära sig nån gång. Det roliga är att vi kan få tillbaka han, billigt också för den delen, bara man försöker. Han har ett par klausuler som gör att han kan komma tillbaka väldigt enkelt.
Barcelona Nemo
2005-04-21 13:48
Jo, visst. Vi spelar fin fotboll, och jag vet vad fotbollseuropa anser om oss. Ett gäng spelare som spelar den bästa fotboll, men har noll taktik i ryggraden?

Det är lätt att läsa Barcelonas spel. Men det går inte att försvara sig mot det i 90 minuter.
Barcelona Stoichkov
2005-04-21 14:10
Barça ska nog lägga bud på Luque till sommaren
Kolla länken!!
2005-04-21 13:35
Den satt på läppen! =)
Barcelona giovani
2005-04-20 22:34
Beautiful_Barça ... Det brukar vara så för mig också, så här gör jag efter tips från deras sida. Jag öppnar kanal en halvtimma före match start och låter mediaplyer spela kanal i 10 min till en kvart. Stänger av media player och sen startat kanalen igen från coolstreaming det brukar fungera. Sen självklart beror det på också kvaliten av kanalen men CCTV5 brukar ha mest problem av alla. Hoppas det hjälpte.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-04-21 00:17
Man kan gilla o ogilla spelare, men man måste tänka på lagets bästa och då tycker jag att inte Gio och Oleguer håller och därför bör bli ersatta, så är det bara..

kom igen nu det är deffensiven som inte klickat som den ska den här säsongen och då tänker jag framförallt i europacup spel, samt problem med vissa lag i ligan för att dem kommer igenom för lätt, rätta mig om jag har fel.
Barcelona Nemo
2005-04-21 08:58
Vi kan inte skylla på en spelare.

Det är ingen slump att Milan och Chelsea är vidare i Champions Leaguie. Dom har ett grundspel vi i Barcelona endast kan drömma om. Medan dom lever på det, lever vi på individuella prestationer. Och när dom prestationerna inte förekommer, blir våra försvarare lidande.

Fridens...
Barcelona 24_Iniesta
2005-04-22 19:52
Jag håller med barcapimp vad gällande behovet av förstärkningar bland mittbackarna till nästa säsong. Förhoppningsvis kan Rafael Marquez göra en hel säsong som mittbackskollega till Puyol. Om van Bommel går till Barcelona nästa säsong så kan han användas både som offensiv och defensiv mittfältare. Då kan Edmilson användas som backup både till mittbackarna (Puyol,Marquez) och dem defensiva mittfältaren Motta och eventuellt också van Bommel. Jag förutsätter att Albertini inte för nytt kontrakt och åker hem till Italien efter säsongen.
Barcelona Camparn på nou
2005-04-21 00:06
little_x

ganska omoget inlägg, jag tror vi på barca forumet är mer intresserade av att berömma eller kritisera Gio än vad de på real forumet är.
Van Bronckhorst har inte hållit klassen under större delen av säsongen speciellt i de stora matcherna mot Real Madrid och Chelsea har han inte räckt till.
Hans offensiva krafter är godkända men han är inte alls bra i defensiven.
Ge Sylvinho chansen när han är tillbaka från sin skada och till nästa säsong borde vi köpa in en ny vänsterback tex Del Horno eller Patrick Evra.
Barcelona 24_Iniesta
2005-04-22 19:26
Jag skulle inte direkt gråta floder om Gio lämnar till nästa säsong (det skulle var glädjetårar i så fall). Hans offensiv är helt okey men i defensiven är han desto darrigare. Om motståndarna skapar t e x tio chanser på en match så är minst hälften av dem orsakade på vänsterkanten där Gio som bekant håller till. det märker man också under matcherna då motståndarna lägger det mesta av spelet på Gios kant. Köp in Del Horno till sommaren släpp iväg Van Bronckhorst och behåll Sylvinho som backup.
Valencia Martyn
2005-04-19 23:54
Ämne: Alla som vill se Ini....
Iniesta är inte från Barca. Han är från Albacete.
Barcelona Forca Blaugranas
2005-05-26 22:42
Tompa: Engelsk fotboll har alltid varit populär i Sverige. Men nu är det dags att inse: Spansk fotboll bjuder på högre undehålning än engelsk. Speciellt på Barcas hemmamatcher.
Real Madrid Ike
2005-04-22 15:52
Messi: finns vid kungshörnet, i uppsala...
Barcelona Nemo
2005-04-22 14:46
Att Puyol ska lämna ska vi ta med en nypa salt.
Han kommer inte att lämna, då kunde han lika gärna ha lämnat tidigt under 2000-talet lika gärna. Puyol är här för att stanna!

Jag gillar inte att Marquez ska bänkas. Han har varit en av dom bättre spelarna den här säsongen. Finns det ingen moral i klubben? Värva, värva, värva. Är det det enda vi tänker på? Konstigt nog behöver vi förstärkning i anfallet, och då menar jag centralt. Maxi är inte tillräckligt bra, och Eto'o kommer inte kunna spela över 30 matcher nästa säsong. Nästa säsong ska vi vinna CL. En ytterback och en centralanfallare.
2005-04-22 19:43
Vilken plats vill ni ha Van Brommel på om han kommer? Jag skulle helst se honom som pivote, då vi redan har iniesta, deco och xavi som offensiva (Iniesta måste ju få den speltid han behöver).
PS: det är större chans att rodrigues joinar oss nästa säsong än att milto gör det, pga riquelme: DS
Annons: