/spanien/barcelona/forum/26733.aspx/spanien/barcelona/forum/26733.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Giuly!
2005-04-11 21:52
Fan vad många vill se Cole i Barca då, vill gärna slippa se den tönten i Barcelona - låt han stanna i Arse..nal.
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-04-11 20:54
Señor Culé//

Hehe, sålt vår själ? Visst, jag vill heller inte ha reklam på tröjan. Men vi måste hänga med i utvecklingen. Alla har reklam på tröjan utom vi. Visst är jag stolt över det, men vi måste tänka realistiskt. Tänk vilka intäkter det skulle generera i om en huvudsponsor fick plats på vår tröja.

Verkligheten har hunnit ikapp - Dags för reklam på tröjan (svider att skriva det, men tyvärr)
Barcelona livoz
2005-04-12 14:31
Ämne: Jag tycker att Barca....
hållar med dig Jontteee själv så tycker att Luis Garcia var mycket bättre än Guily ... inte för att jag inte gillar Guily..
Barcelona Valdés
2005-04-11 14:53
Till nästa år har vi åtta spelare klara för skapandet av ett nytt "dream team", jag räknar då med Mottas återkomst. Ledningen med Sandro Rossell i spetsen har verkligen gjort ett jättejobb.

Att spelare som; Gio, Oleguer, Giuly och Belletti viker ner sig är inte ett dugg förvånande eftersom de gör detta så fort vi möter lite bättre motstånd.

Jag hade hoppats få se Xavi göra ett nytt drömmål liknande det han gjorde vid förra årets bortamöte mot Real. Med tio sekunder kvar av första halvlek släpper han istället ifrån sig ett 5-metersförsprång och låter R. Carlos spela in bollen till Raùl som ger hemmalaget ett tvåmålsöverläge till halvtid - oförsvarligt och en nästan sämre insats än "katastrofen" vid Chelseas 1-0 mål då detta i än större utsträckning handlar om attityd. Vill han inte vinna ligan heller?

Även Valdés står för usla insatser vid 3-1 och 4-1 målen.

Apropå vinnarskalle så var Deco otroligt saknad igår.

Vid viktiga matcher märker man tyvärr ingen större skillnad i jämförelse med fjolåret, Puyol och Ronaldinho är fortfarande de som skall se till att vinna matcherna åt oss.

Jag instämmer i Luchos och Kharles_Valdés kritik av aftonbladets och expressens matchomdömen och spelarbetyg, Dame Edna ges en fyra, visst var han/hon godkänd för första gången i år men aldrig dominant Under fjolåret var han/hon med i uttagningen av aftonbladets veckans lag vid två tillfällen utan att ens ha varit på planen.

När vi nu går in i slutskedet av ligaspelet är förutsättningarna i spelartruppen, efter Etoós skada, i det närmaste identiska med förra året. I år är det dock vi som leder ligan med 6 poäng och det finns som sagts tidigare inga ursäkter för annat än ligaseger.
Real Madrid Zidane_5
2005-04-11 14:04
e de nån som nu tycker att valdes kan peta iker i landslaget??
Barcelona emma
2005-04-11 18:36
Tycker det är himla trist att alla ska pracka ner på TV4+-kommentatorerna hela tiden. Visst, det är lite faktafel, partiskt och babbligt, men jag är så otroligt tacksam över att de visar la liga över huvud taget! Alla ni som inte tål kommentatorerna, stäng av ljudet eller erbjud era tjänster istället. Jag vet inte vad jag skulle göra om de la av med sändningarna nästa säsong.

Visca TV4+!
Barcelona O Fenômeno
2005-04-12 11:56
Hej hej.

Jag undrar bara om Barça har en liknande sida som Real Madrid där man kan se och ladda ner alla målen?
Tänkte mest på de två målen mot Real Madrid men skulle vara kul med de lite äldre också.
Barcelona Barca Barca
2005-04-11 22:08
När de gäller vänster backar så har ja min favorit, Maxwell. Mittbackar så är de Perea, efter Puyol så klart. När det gäller mittbackar så skulle ja gärna se Sergio Ramos från Sevilla. igentligen är han högerback fast påminer mig så mycket om Puyol(inte i utseendet då:P) så ja tror han skulle kunna göra ett mittlås av absoluta högsta världsklass tillsammans med Puyol.

Själv så tycker jag inte att Belletti är så bra nog att han äns ska få stanna kvar i Barca. Men man kan inte byta ut tre backar på en säsong och köpa in tre nya skulle bli otrligt svårt att få de fungera, men man vet aldrig.
Barcelona Barca Barca
2005-04-11 22:08
När de gäller vänster backar så har ja min favorit, Maxwell. Mittbackar så är de Perea, efter Puyol så klart. När det gäller mittbackar så skulle ja gärna se Sergio Ramos från Sevilla. igentligen är han högerback fast påminer mig så mycket om Puyol(inte i utseendet då:P) så ja tror han skulle kunna göra ett mittlås av absoluta högsta världsklass tillsammans med Puyol.

Själv så tycker jag inte att Belletti är så bra nog att han äns ska få stanna kvar i Barca. Men man kan inte byta ut tre backar på en säsong och köpa in tre nya skulle bli otrligt svårt att få de fungera, men man vet aldrig.
(--MadriEntes--)
2005-04-15 22:04
som jag har förstått det nu så är Milito och Evra era drömvärvningar till sommar.
Barcelona Relay
2005-04-12 00:36
Kära Barcelona Svenskafans kollegor. Som fiktiv klubbpresident i FC Barcelona så skulle min första prioritering när det gäller spelarköp vara
2 riktigt bra och snabba mittbackar.
2 riktigt bra och snabba ytterbackar.
1 mittfältsgnuggare. Och det är faktiskt allt jag anser att vi behöver köpa.anfallare har vi redan liksom bra mittfältare.
(--MadriEntes--)
som jag har förstått det nu så är Milito och Evra era drömvärvningar till sommar.
(--MadriEntes--)
Barcelona Ham$inHo11
2005-04-12 12:16
O Fenômeno

du kan ladda ner de från fcbarcelona.dk
Barcelona Camparn på nou
2005-04-12 00:04
Barcafan_NR1

Ja jag vet inte vad skulden är på idag men att barca nu går med plus har jag hört. Sen har styrelsen lagt undan pengar till eventuella spelarköp i sommar.
Barcelona Ham$inHo11
2005-04-12 12:16
Barcelona Daniel el magnific
2005-04-12 10:29
Det är rätt vi behöver flera backar med klass som Olof Mellberg t ex.
Barcelona JAG
2005-04-12 01:22
Förlusten och oron har tvingat mig att boka ytterligare en resa till Barça i år. Denna gången är det Villeareal i sista hemmamatchen där vi troligtvis avgör skiten!

Det är vårt tur i år.
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-11 12:09
Sports länk.

Sonde

Om Eto'o bara missar en eller två matcher så är ligan säkrad. Grov analys av kvarvarande matcherna.

Barcelona - Getafe: 3p

Malaga - Barcelona: 3p
Barcelona - Albacete: 3p
Valencia - Barcelona: 1p, här har vi råd att förlora.

Levante - Barcelona: 1/3p

Barcelona - Villarreal 3p

Real Sociedad - Barcelona 1/3p

Vi måste förlora 7poäng (lika gör oss 1:a då vi har bättre inbördes mötem med Madrid) samtidigt som dom vinner alla sina matcher.. Sannolikt?
Barcelona DaniLopez
2005-04-17 18:17
Maxwell e vänster å trabelsi e höger
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-18 00:14
ronnie10

Jag med. Ronaldinho är defenitivt en kaptenmaterial ;-)
Barcelona Messí
2005-04-11 19:18
Födelsedagar på gång i Barcelona. Imorgon fyller Sylvinho 31 år och på onsdag fyller Puyol 27.

På tal om åldern, vi har ett väldigt ungt lag som många här vet. Tog fram ett så ungt lag som möjligt, som också kan klara sig väldigt bra.

Valdés(1982)
Damiá(1982)-Puyol(1978)-Márquez(1979)-Navarro(1982)
Xavi(1980)-Motta(1982)-Iniesta(1984)
Maxi(1984)-Etoó(1981)-Ronaldinho(1980)

Medelåldern när alla har fyllt år i år: 23,7 år! Dessutom består mer än halva laget av egna produkter! Slå det Real Madrid!
Barcelona Messí
2005-04-17 14:59
Ämne: Min startelva till d....
Varför har du inte med Belletti?
Barcelona barcapimp
2005-04-17 14:37
Min startelva till dagens match.

Valdez

Damia Oleguer Marquez Gio

Gerard
Xavi Deco

Giuly Maxi Ronaldinho

Vi får nöja oss med Gio då Sylvinho e skadad och Giuly har jag tagit med då han säkert kommer att få starta och vi inte har någon annan på den positionen.
Real Madrid Que?
2005-04-11 18:31
Messí,

Håller lite med dig. Om det är en formsvacka eller vad det är, så är han iaf inte bra. Har hört mkt gott om eran målvakt. Men de gånger jag sett han har han varit värdelös..
Barcelona barcapimp
2005-04-17 14:33
Ämne: grabbar sluta klaga ....
Det går inte att sluta klaga på Gio så länge han är kvar i klubben.Han är helt enkelt för dålig för Barca.Angående Navarro,jag vill absolut inte att han startar.Känns som att vi kommer tappa poäng idag isåfall.
Barcelona Beautyful_Barça
2005-04-17 18:20
hoppas att v¨r utlånade sergio garcia hjälper sitt barca o trycker in några för levante ikväll, hörde att real lovat getafe ett bra bonus om de skulle vinna mot barca ikväll
Barcelona Maxi Lopez
2005-04-17 18:10
skulle gärna se Gallas i Barca tröjan men han har sagt att han vill spela som mittback inte ytterback. Vet någon vilken position Maxwell och Trabelsi spelar i ??
2005-04-17 17:10
GIO e kass men han skulle nog dominera allsvenskan, en som inte skulle platsa däremot är Oleguer, misstagssnubben,
2005-04-17 17:06
jag vill så gärna se ett inhopp av messi idag, men tror knappast att raikjard skulle tillåta det även om de leder med 2-0 :(
Annons: