/spanien/barcelona/forum/26732.aspx/spanien/barcelona/forum/26732.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyol
2005-04-11 16:35
Messi//

det är just det som irriterar mig mest...att vi spelade bra, till och med bättre än real....vi skapade mer chanser ..hade övertag över spelet...vi förde alltså matchen trots att det var på borta plan men vi förlorade ändå!!!

jag säger bara att de hade tur och vi hade otur
Barcelona Puyol
Messi//

det är just det som irriterar mig mest...att vi spelade bra, till och med bättre än real....vi skapade mer chanser ..hade övertag över spelet...vi förde alltså matchen trots att det var på borta plan men vi förlorade ändå!!!

Barcelona Puyol
Messi//

Barcelona Messí
2005-04-11 16:31
- Fy fan! Hade ingen aning om att vi hade så här många medgångssupportrar här. Jag är inte alls så sur som jag trodde jag skulle vara efter en förlust igår. Vi spelade under stora delar utav matchen ut Real, på deras hemmaplan! Publiken buade åt deras spel. Det känns nästan lika bra som 3 poäng...

- Skönt att Eto´o bara är borta i 10 dagar! Vi behöver honom nu på slutet.

- Jag bojkottar Aftonbladet och Expressen för all evighet nu...

- Valdés verkar vara i en formsvacka just nu. En "vanlig" Valdés hade tagit minst två av deras mål.

Visca Barcelona i visca Catalunya!!
Real Madrid REAL Redondo
2005-04-11 13:44
Barçafan_Nr1,

Beklagar verkligen.. du har helt rätt!

Inför nästa säsong så behöver ni stärka upp framför Puyol tycker jag. Och sanera lite bland supportrarna här.. :)

För övrigt så tror att det blir svårt att hinna ända fram.. men den övertygande segern igår har räddat denna vår iaf. Vi får se vad den ger för fortsättning..

Hala Madrid

Real Madrid REAL Redondo
2005-04-11 13:35
Kharles_Valdés,

Man blir fundersam när erkänt störda personer som du yttrar sig i vad andra tycker och tänker.. men det är klart. Barn och dårar ska man ha ett visst överseende med. Tycker dock att dårar ska tvångsvårdas, så förnuftiga människor slipper ha med dom att göra. Du har tur du som fortfarade gör dig hörd. Förmodligen en tidsfråga dock..

Kan tänka mig hur finnarna i ansiktet på dig sprängdes under den fantastiska tillställningen igår.. vilken syn:)!

Tänka sig. Du förstör för de andra här.. seriösa supportrar! Men som sagt.. dårar!

Mitt sista inlägg i detta forum gällande dig.. mitt liv går liksom vidare.. !

Hala Madrid
Barcelona the_dog
2005-04-11 22:04
höjdpunkter och mål från matchen
SKROT1 = Höjdppunkter första halvlek
SKROT2 = Höjdpunkter andra halvlek

För mig spelar det ingen roll om A.cole lr Evra...men vi måste förstärka vänstarbackspositionen
Decoinho
2005-04-11 16:27
6 poäng, vi borde fan ha vunnit mot betis
Barcelona Adriano_
2005-04-12 11:31
---------valdes--------
Belleti Puyol Milito A.Cole

S.Appiah rotera med Motta

Deco Xavi

Ronaldinho

F.Torres Eto'o

detta ser bra ut lr vad tycker ni ?
Barcelona Patrik Andersson
2005-04-12 10:29
Tycker inte man ska vara allt för kritisk mot klubben då Barcelona ändå toppar ligan. Självklart är inte alla i laget av samma höga klass, men nu vinner vi ändå ligan för första gången på väldigt länge.
För mig så är Gio den största felande länken, sedan tycker vi har ett bra lag om alla som är skadade kommer tillbaka. Vi kanske behöver någon ny back, men frågan vem som finns att tillgå?
För köps en back ska han gå direkt in i elvan.
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-12 15:41
Ämne: http://www.sportal.n....
Vilket skitsnack, aldrig i livet att man vill ha en mentalt labil engelsman hit. Han passar bra där han är, med Keane och Rooney och grabbarna.
Barcelona Relay
2005-04-11 13:53
Nu kommer jag med lite kritik

Under flera matcher har jag nu mer och mer retat mig på Ronaldinho och hans spelstil. Men jag blev så less efter senaste matchen, så att jag känner att jag måste skriva av mig om det.

Visst Ronnie är en lysande spelare men men men.
Han får bollen på motståndarens planhalva tar med sig bollen. Möter han en försvarare så stannar han upp och börjar trixa med bollen. Dom övriga motståndarna hinner inta sina positioner och så är det anfallet spolierat.
Jag börjar mer och mer se Ronaldinho som en belastning för hela laget. När han stannar upp stannar oftast hela spelet upp och hans lagkamrater trampar rätt in i Offsidefällor eller hård markering, på grund av att Ronnie får spelet att stanna upp.
Hade han passat bollen snabbt eller skjutit ett inlägg eller krossboll eler genomskärande passning medans han var i rörelse, så hade jag inte haft något att klaga på. Men det är när han stannar upp, så stannar även hela barcelonas anfallsspel upp. Om detta fortsätter så skulle jag hellre se honom såld än att fortsätta spela för Barcelona.
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-11 13:48
Gato Blanco

Kul att se att det finns supportrar med respekt som dig, och vissa andra. REAL Redondo är ett särfall, för inte ens en psykolog kan komma tillrätta med den uslingen.

Tidsfrågan gäller nog mer för dig redondo. Men det är vad man ska förvänta från sådana som dig, som tänker sig det ena och det andra för att sedan gå vidare med sitt låga liv.

Och sluta skämma ut RM-supportrarna, för det är vad du gör. Du gör dig själv en otjänst med detta. Som sagt, väx upp, tycker verkligen synd om dina barn, kan inte vara lätt på barnkalasen.
Barcelona Puyol
2005-04-11 16:23
är det bara jag som tycker att Gravesen både ha fått rött kort....han spelade bara med händerna .....inte bara han, beckham också borde ha fått se rött pga tröjdragningar
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-04-12 00:10
Camparn på nou//

Att de har budgeterat för spelarköp är normalt. Frågan är dock hur mycket de har budgeterat? Jag undrar hur de tänker ang. Saviola, Riquelme, Sergio Garcia och alla de andra utlånade. Säljer vi Saviola och Riquelme borde vi tjäna en hacka. Säljer vi dessutom Gio och Guliy så blir plånboken ännu större.

Barcelona Puyol
är det bara jag som tycker att Gravesen både ha fått rött kort....han spelade bara med händerna .....inte bara han, beckham också borde ha fått se rött pga tröjdragningar
Barcelona S.W.A.T
2005-04-11 15:32
till nästa säsong så måste det är ett måste att Gio, Oleguer och specielt Giuly måste bort, hur många chanser måste han få för att sätta in e boll i mål! det är pinsammt att se en sån spelare som Giuly i barca tröjan, han har inget framtid i barca
Barcelona Barca Barca
2005-04-11 14:53
Ämne: Nu kommer jag med li....
Tycker du tar i för mkt när du säger att vi ska sälja han. Men ja håller med dig en del. När han stannar upp o sånt. Men när Ronaldinho börjar springa med bollen då är han hur farlig som helst, och det är så ja tycker han ska spela.
Barcelona Puyol
Barcelona Bopi
2005-04-12 13:38
vet inte on ja vill va Van Bommel i klubben!! han e ju bra , å kommer säkert att vara bra i barca. men hallå ingen som tänker på våran Motta! ge han en chans nu!! de e dags.Han har ju inte fått en riktig chans.Nästa år vill ja se Motta. å Iniesta vill ja ha MER spela tid på!! ge Guilys plast till Iniesta! VÅR killar måste komma fram nu!!!! Visca el Barça
Barcelona Barca Barca
2005-04-11 14:53
Ämne: Nu kommer jag med li....
Tycker du tar i för mkt när du säger att vi ska sälja han. Men ja håller med dig en del. När han stannar upp o sånt. Men när Ronaldinho börjar springa med bollen då är han hur farlig som helst, och det är så ja tycker han ska spela.
Barcelona Bopi
2005-04-12 13:49
http://www.sportal.nu/nyheder.asp?nyheder_id=39235

kolla länken!! någon som gillar den eller?
Barcelona Aubri
2005-04-12 13:31
visst vore det härligt till nästa år
Att starta med, en ny mittback intill puyol, och ny vänster back, samt en pigg Iniesta som ordinari vid Guily's plats? Dags att vilken tuffar till sig under sommaren bara..
Barcelona barcelona-z
2005-04-12 10:03
Hör på detta då Valdes Har 15 matcher som han har int släppt mål på Casillas bögen har 11..Valdes har släppt mindre mål i la liga å kom ihåg reals förra årets match som valdes va bäst på plan ..den matchen som barca vann 2-1..real suger så gör Zidane också...vi tar ju La Liga åtminstone Vad får ni för Tittel ??? Spanska kuppen eller ?? nej knappast får ni det heller eftersom dom e ute från cuppen redan
Decoinho
2005-04-11 16:17
relay dom kritik e helt felaktig.. ja tycker också att han sög i första halvlek då han stog still för mycket men i andra var han bra.

Han frispelade guily fem hundra gånger, ibland förstår jag inte hur han kan se guily sådär men han måste nog ha ögon i nacken eller nått.
Han gjorde ett snyggt mål o han borde ha gjort ett till när han finta bort salgado men casillas gjorde en fotparad.
Jag skulle vilja se barca utan ronaldinho, deco skulle kunna ersätta men det skulle inte vara samma barca som dagens
Barcelona Lucho
2005-04-12 13:23
Daniel el magnific: Vi behöver en mittback som har goda defensiva kvalitéer men samtidigt kan vårda bollen någorlunda. Oleguer faller väl lite på bägge punkterna men jag ser ändå honom före Olof Mellberg. Det den förre gör med apelsin måste Mellberg ha en fotboll för att lyckas med ;-)

Milito är ett alternativ men, vilket jag tagit upp tidigare, han är kort och skulle han bilda mittbackspar med Puyol skulle vi förmodligen får världens kortaste mittförsvar (Puyol är 1.78 och Milito 1.76). Ge mig hellre Perea, Andrade eller Pablo som åtminstone är över 1.80..
Barcelona O Fenômeno
2005-04-12 12:28
Gracias Ham$inHo11
Barcelona Ham$inHo11
2005-04-12 12:21
här e länken....
Barcelona Camparn på nou
2005-04-12 00:01
Frågan om Van Bommel ska köpas in ställer jag mig undrande till.
Hittils har Rijkaard varit oerhört dålig på att rotera spelare och jag skulle inte vilja se Van Bommel i Barcecelona på bekostnad av Iniesta.
Han visar alltid när han kommer in hur bra han är, och han behöver mycket speltid.
Om bara Rijkaard kunde lära sig att rotera bättre så kunde man kunna ha alla fyra mittfältarna, sen så pratas de om att Van Bommel ska kunna spela som defensiv mittfälare det skulle vara bra om han kunde spela på den positionen också och när sen Iniesta spelar både som mittfältare och högeranfallare. Tror jag att båda skulle kunna få plats i Barcelona
Barcelona Rivaldinho9
2005-04-12 01:24
Det är sååå uppenbart att vi bara har en försvarare av klass, Puyol.
Killen gör allt. Kolla bara på när han var borta mot Betis, då blev det 3 mål i röven direkt.

Jag är stolt över vårat anfall som gör mål i varje match mot dom svåra lagen, tex. Chelsea och Real. Men jag tycker också synd om vårt anfall.
Vad tänker egentligen Ronaldinho och Eto'o om Gio och Oleguer när Barca släpper in 4 mål borta mot Chelsea och 4 mål borta mot Real??
Själva gör dom ju sitt jobb och gör mål. Måste kännas hemskt att bara se på när nollor som Gio gör bort sig totalt.

Nästa säsong vill jag se Evra på vänsterbacken med Sylvinho som backup. Tycker nog inte att vi behöver köpa en ny mittback då vi kommer ha Puyol, Marquez, Edmilson och Oleguer att tillgå där. Oleguer funkar mkt bra som reserv faktiskt.
En anledning till att Belletti för utstå hård kritik från vår sida beror ju på att han är för offensiv och inte alltid sköter defensiven.
Men det beror på att han är tvungen att spela högeranfallare också då vi har en helt inkompetent sådan i Guily. Ärligt talat så har Belletti fungerat som våran offensiva kraft på högrekanten i år. Och dessutom har han varit tvungen att sköta defensiven. Tycker synd om honom för detta, han är nämligen en mycket bra högerback, men det är ju svårt att göra jobbet för två man i 50 matcher på en säsong.
Guily är en medelmåtta, bara att inse. Maxi är 10 gånger bättre på hans position. Sälj Guily och köp nytt!!

Förutom västerbacken och högeranffallet så tycker jag att vi har ett perfekt lag. Finns inget att klaga på. Men som sagt så räcker det inte att 8 av 11 spelare håller högsta kvalitet om man vill vinna CL och andra stormatcher/turneringar. Man måste ha 11. Här följer totala spelarbetyg(kapacitet) på en skala från 1-7.

Valdes - 6. Redan en världsmålis, gör dock ibland enkla tabbar, som mot Real.

Belletti - 6. En mkt bra högerback.
Puyol - 7. Världens bäste?
Oleguer - 4. God La Liga klass, inte mer.
Gio - 3. Har dalat som en gös.
Marquez - 6,5. Har utvecklats till en pivote i världsklass.
Deco - 7.
Xavi - 6,5.
Guily - 4.
Eto'o - 7.
Ronaldinho - 7.
Annons: