/spanien/barcelona/forum/26721.aspx/spanien/barcelona/forum/26721.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Oleguer
2004-07-24 11:45
Robb/ Ja han ägs fortfarande av barca men är utlånad till Villareal....
Barcelona Robb
2004-07-24 14:28
Är Mexes mittback?...Jag trodde han va mittfälltare?
Barcelona Juan Román Riquelme
2004-07-24 15:23
ZonD;

Jag läste på sport.es at Edmilson var på väg att få sitt EU-pass. Jag anser att Edmilson är en mycket bra spelare och till skillnad från Milito så är prislappen inte helt orimmlig.
Barcelona Belletti
2004-07-24 13:44
Har någon nån koll på Pablo Garcia från Osasuna?
Det enda jag vet är att han är 27 år, född i Uruguay men har spankst pass. Det ryktades ju om honom som den defensiva mittfältaren.

Min bästa uppställning:
-------------------Valdés---------------------
--Belletti------Puyol--Marquez------Sylvinho--
----------------Motta---Xavi------------------
------Giuly--------------------Ronaldinho-----
--------------------Deco----------------------
------------------Saviola---------------------

Bänk:
Jorquera
Oleguer
Gio
Gabri
Gerard
Iniesta
Luis Garcia
Larsson

Vad tycker ni?
Barcelona Barcelona evigt troget
2004-07-24 14:17
Jag tycker att det känns jävligt skönt att Oleguer förlängde sitt kontrakt¨, han är i mina ögon ett bra löfte som vi borde satsa på.
Han imponerade på mig under de matcher som jag såg honom spela under förra säsongen.
Barcelona Frazzé
2004-07-27 03:07
Tv4+ skulle ju köpa matcherna i asien nu när henke spelar i barca men de blev inget av de...
Barcelona Gaucho_90_11
2004-07-27 11:09
Sägs om att Cisse kommer till Barca på ett års lån,Han gjorde 2 mål när dem mötte celtic i träningsmatchen
Barcelona Robb
2004-07-24 11:22
Godmorgon kamrater!...Är ny här på forumet.

En fråga...ägs fortfarnde Juan Roman Riquelme av Barca?

// Robban
Barcelona ZonD
2004-07-26 23:25
Cruzitos: Du kan beställa matchtröjor på Barcas officiella hemsida, shopen.

...för övrigt att det jätte bra att du vill skriva här men kan du inte försöka hålla allt i ett och samma inlägg. Det är betydligt lättare att läsa då.
Barcelona Belletti
2004-07-24 14:04
Varför har ingen snackat något om gårdagens träningsmatch mot divsion 3 laget Herculés? Matchen slutade 1-1 men det var ett riktigt B-lag Barca ställde upp med. Endast Valdes, Belletti, Sylvinho, Luis Garcia och Oleguer var de spelarna som spelar i A-laget.
1-0 gjorde Oleguer(!)i den 71:a minuten. Och Jordi Martínez kvitterade i den 77:e minuten.
Barcelona Ronaldinho_barca
2004-07-24 12:40
Juanito // vadå har inte edmilson eu-pass? kommer inte sylvinho få de eller..belletti har väll redan..ocfh edu har väll ..Motta o dinho har kasnke inte...! rätta om Fel, [har inte så bra koll på eu pass o grejer =)] Många här inne kommer att klaga på att det inte finns så många katalaner..! eller hur ? jo det har ni faktist rätt i ! men det finns bara en bra katalan till som jag inte har lagt upp i den "startelvan" det är Xavi..säg nån annan bra än honom då gerard? knappast..
Spanien Hazze
2004-08-14 03:48
Taja Barcafans!!!

Jag hoppas verkligen att ni krossar Real Madrid iår...

Min brorsa är stenhård Barcelonafan, han väckte mig 2 på morgonen igår för att berätta att Etoò hade gått till er, Men jag visste om det redan vid 19:tiden samma dag.

Men saken är att jag är en STOR Arsenal supporter som är jätte-glad att Vieira är kvar i klubben.

Jag hoppas verkligen att ni spöar skiten ur Real i år.

Lycka till Barca!
Barcelona Rebin
2004-07-24 14:29
ZonD//

1.Saviola har fått EU-pass och det kan du läsa på:
http://www.svenskafans.com/spanien/barcelona/artikel.asp?id=4138

2.Vad jag hört och läst så har inte Edmilson fått EU-pass än. Rätta mig om jag har fel men jag är ganska säker på att han inte har fått.

3.Det där med Edu verkar bara vara nåt dåligt rykte från nån engelsk sida eller nåt. Det har inte bekräftats nån gång på Barças hemsida att de har intresse för honom. Men man vet aldrig.

4.Ronaldinho skulle vara skadad 7-10 dagar sa första läkarprognosen men man har inte sagt nåt mer om det.

5.För att Barça tycker att de är i större behov att förstärka positioner som Anfallet och någon mittback. Man anser i styrelsen att man har gott om mittfältare och att Motta och Gerard kan spela som pivote. De anser oxå att Deco haft liknande roll i Porto ibland och att han kan spela där. Jag tycker de har fel men man vet aldrig kanske kommer nån.

6. 6-0 matchens målskyttar mot Pálamos:
0-1, Iniesta (4')
0-2, Luis García (11')
0-3, Gerard (60')
0-4, Messi (73')
0-5, Verdú (86')
0-6, Gerard (87')

Sen så kanske du missat att Barça bröt kontraktet med Kluivert och att han nu spelar för Newcastle:) Vilket är mycket bra besked. Man har även förnyat kontraktet med Oleguer och Motta. David García, Dani Tortolero Ramon Ros och Sergio García har alla blivit utlånade för att få a-lags fotboll.

Det e allt ja kommer på just nu iallafall.

Ha de bäst!
Barcelona Skarpheden
2004-07-26 19:14
Xavi
Intressant fråga.

Jag håller det förra guldlaget som det starkare. Samtliga i det gamla laget - kanske utom Hesp, minns inte riktigt - var givna i sina respektive landslag. Den enda backen i dagens trupp som är given är GvB!
Mittfältet är jämförbart men undantag för Guardiola, den ledarfiguren saknas.

De tre offensiva kan bli lika bra i år som våra senaste mästare. Men defensiven känns svagare. Halvdana lösningar som van Bronckhorst och Sylvinho. Ingen förstärkning av det defensiva mittfältet. Det är bara att hoppas att Motta slår mig (och andra) med häpnad och utvecklas till en verklig toppspelare.
Barcelona ZonD
2004-08-14 11:02
Majsan: Du får nog ta en omväg och välja att uppdatera ditt inlägg, och sen ta bort all text.
Barcelona Rivald0
2004-08-14 20:06
ngn som vet om man kolla på matchen online ? isf var ?
Spanien Jimmy
2004-07-27 11:22
Det är ju så otroligt troligt att vi skulle låna ut vårt nyförvärv som vi försökt få loss i över 2 år nu.. Försöker Barca med något sådant så är det ju bara pinsamt.. speciellt med tanke på att ni redan har en bra forwardsbesättning..
Barcelona CruzitoZ
2004-07-26 20:32
kezman e inte så bra o det e någon forward barca ska köpa så e det mista i valencia eller etoo inte kezman han suger hårt=) Eller Zlatan han e grym=)
Barcelona Ostholm
2004-07-27 02:45
Av det jag sett av Belletti så är rankar jag honom som en av de bästa på positionen, förvisso skall detta återupprepas i en storklubb som Barca men jag tror han löser det galant.

Sylvinho har jag inte någon som helst bra koll på, men kan han vara sämre än Gio? De rapporter jag läst från träningsmatcherna tyder på att han är riktigt vass.

Edmilson är en riktigt stabil mittback, och vi har i och med honom fyra högklassiga mittbackar. Jag anser att många nedvärderar Oleguer och Marquez, båda är riktigt duktiga och har låg felprocent.

Barcelona Ronaldinho_barca
2004-07-24 14:15
Xavi // titta ordentligt vad jag skrev!! det finns okej garcia med då!!

andreas..vill barcelona ha Cissé..? öö..tror itne att dom kommer få honom...! för att livepool har ju köpt honom så varför skulle dom låna ut honom..! men det skulle vara väldigt bra om man köpte honom VÄLDIGT bra..;p

Barcelona el magico
2004-07-24 14:31
han e mittback
Barcelona Andreas
2004-07-24 13:59
SPORT skriver idag att Barça vill ha Djbril Cissé på ett års lån. Eftersom Liverpool har Owen, Baros och Diouf utöver Cissé samt att Benitéz endast brukar spela med en anfallare så vore detta ett tänkbart alternativ.
Barcelona Andreas
2004-07-24 13:59
SPORT skriver idag att Barça vill ha Djbril Cissé på ett års lån. Eftersom Liverpool har Owen, Baros och Diouf utöver Cissé samt att Benitéz endast brukar spela med en anfallare så vore detta ett tänkbart alternativ.
Spinbad
2004-08-14 20:00
Här är kvällens laguppställning:

"Valdés
Belletti
Puyol
Márquez
Van Bronckhorst
Xavi
Edmilson
Motta
Giuly
Larsson
Ronaldinho"
Spinbad
2004-07-26 10:19
Patrik:
Jag håller med dig. Tevez vore en lysande värvning, men det finns ju många sydamerikanska talanger nu (som vanligt!) och det finns tyvärr bara ett fåtal icke-eu platser. Cavenaghi (eller är han klar för spartak moskva?), Robinho och Diego (från Santos), Nilmar etc etc. Listan kan göras lång på löften. Men Tevez toppar väl de flesta listor, den killen är riktigt vass!
Barcelona ZonD
2004-07-24 14:06
Har varit på en veckas semester långt ifrån närmaste dator den gågna veckan. Därför känner jag mig inte speciellt uppdaterad för tillfället.

1. Har Saviola fått EU-pass?
2. Har Edmilson EU-pass?
3. Edu skulle väl komma i december om han överhuvudtaget kommer, eller har något annat sagts?
4. Har länge är Ronaldinho skadad?
5. Varför ryktas det nte längre om någon def.mitt
6. Vila gjorde mål/spelade bra i 6-0 matchen?

Någon som kan svara lite snabbt, skulle uppskattas!
Barcelona Rickiboy
2004-07-23 21:53
ok mannen.. tack så mkt..ska kolla d...
Barcelona BARCA BLOD
2004-07-23 21:51
Rickiboy:som någon tidigare skrev, så kan man kolla barca matcherna på turkiska kanalen på hotbird, kanalen heter TRT finns flera men det är TRT3 som visar matcherna. hoppas på att de visar ofta barca matcher.
Barcelona penta
2004-07-24 00:33
Har inte haft koll på nått i sommar förutom att deco, henke, beletti o giuly kom, men uppdatera mig gärna o snälla är det nån som vet om copa america finalen sänds på nån kanal?!?!?! MÅSTE VETA DET!!
Barcelona Rickiboy
2004-07-23 21:00
tjenna grabbar..e det nån som vet hur man kan kolla på barca matchen förutom Barca TV eller?..vore jätte snällt..ciao
Annons: