/spanien/barcelona/forum/26719.aspx/spanien/barcelona/forum/26719.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sonde
2005-03-21 18:38
Kharles och ni andra: Dani (som tagit på sig matchrapporten) hade lite problem, men matchrapporten bör komma upp idag. Om den innehåller vissa fel eller brister så beror det diverse anledningar. Han ska ha cred för att han tänker lägga upp matchrapporten själv ändå :)

Har varit borta ett tag nu men är äntligen på fötter. Låg däckad som vilken exgalactico som helst, influensan var tydligen orsaken. Skumt, har knappt varit förkyl på säkert 7-8 år.
Hur som helst en riktigt skön seger i helgen. Spelarna känns oerhört fokuserade på sin uppgift och det känns sannerligen som om en efterlängtad titel nu är på gång. Det kan bli aktuellt för mig att se den sista hemmamatchen mot Villareal. Det vore något det!

Grattis till Dinho förresten! Han är fortfarande den störste
em1l
2004-10-04 15:00
Ämne: grattis barca fans n....ja jag vet:D vi njuter av vårat underbara lag:D
Señor Laporta
2005-03-23 10:19
Chansen att Albertini får stanna är minimal. Jag förstår inte varför han ska få stanna. Hans kontrakt går ut till sommaren, likaså Gerards, och ingen utav deras kontrakt kommer att förlängas. Om man skulle förlänga med någon utav dem så är det Gerard i så fall. Tror också att Fernando Navarro kommer få lämna eller lånas ut nästa säsong.

Eftersom det ryktas om både Gonzalo och Milito så tror jag att det kommer komma en ny mittback. Van Bommel verkar ju i stort sett klar, om man får tro de spanska tidningarna, och då ser jag att vi bara ska värva en spelare till eftersom vi värvade så många inför denna säsongen. Då står det mellan en ytter, typ Luque, eller en vänsterback, typ del Horno. Sen skulle jag vilja se Sevillas högerback Ramos inför säsongen 06/07.

Sen är jag säker på att Laporta kommer utnyttja sin utlånade trio i Saviola, Riquelme och Oscar Lopez för att få ner priser på nyförvärv.

Att Ashley Cole skulle komma till Barça tror jag inte ett ögonblick på. Vad ska han och göra i Spanien?

Barça-Betis spelas söndagen den 3 april. Alltså Barça spelar ingen match kommande påskhelg då det är landskamper.

Det var ganska tomt på Barças träning igår. Valdes, Jorquera, Ruben, Belletti, Sylvinho, Fernando Navarro, Oleguer, Albertini, Gerard och Maxi Lopez var de som dök upp.
Den långtidsskadade kvartetten Gabri, Motta, Edmilson och Larsson gör alla stora framsteg i sin rehab-träning. Skönt att höra!
Spanien Romano Africano
2004-09-17 13:24
Man visste Ronaldinho skulle inte göra en toppmatch från första sekond för att man såg att han inte var helt återställd efter skadan för han gjorde knapp några löpningar och var aldrig i fart med bollen till skillnind från vanligt. När han kommer igång då är det synd om försvaren.

Jag gillar Henke men jag önskar nästan att han inte hade kommit till Barca för att i CL och ligan snackas det bara om han och inte ett shit om barca. Nollerna i tv+ skrek åt Eto'o varje gång han hade bollen föör att han passade inte henke:P
När de inte snackade om Henke så dissade de etoo bara för att han är hans konkurent.
Jag hoppas henke göör en toppsässong och lämnar barca föör att la liga är min fav liga även om jag är Roma fan så gillar jag spanska fotbollen mer än serie a. Jag vill återgå att kolla på barca i lugn och ro utan allt snack om en svensk spelare i varje match!
Spanien Krankl
2005-03-23 10:18
Ämne: Om det är så att Lap....
Jag tror dock att van Bommel, som är en mycket skickligare spelare än både Marquez och Motta är kommer att bli en förstärkning om så blir fallet att han kommer till oss i sommar.

Han kan ju även spela som släpande forward. han gjorde det med bravur under en tid förra säsongen.
Barcelona mishinio
2004-09-17 12:03
varför ska barca ha match på fredag
Spanien Nikos
2004-09-21 16:44
Kharlos_Davidou //

Ja Larsson gör många mål i landslaget DÄR HAN TRIVS BÄSTI barca kommer de ta något år innan han börjar trivas men men Etoo är en bättre spelare än "Henke"
-Wow han gjorde 30 mål i en liga som är kass varför tror du då Att Prso går dit-jo för att göra fler mål och att bli mer skattad av medsepelare/publiken de kunde han inte göra pga att i Monaco var de för många Internationela spelare te x;
Giuly,Rothen som båda bytte lag utan andlededning
Spanien Krax
2005-03-23 09:14
Ämne: Jag tycker egentlige....
Såg att du tog Luis Garcia som alternativ. Visserligen har ni en klausul som gör att ni får förtur på honom om man han vill dra, men jag tror inte den risken är så stor.

Han har spelat mycket bra hos oss och blev häromveckan uttagen i Spanska landslaget. Killen gör många mål och har antytt att han vill fortsätta i Pool.
Barcelona Gabriel
2005-03-21 17:18
För det första, GRATTIS RONALDINHO !!!

När det kommer till Betis matchen är jag otroligt oroad av alla våra spelare som riskerar avstägning till Real Madrid matchen. Resultatet i 'El Clasico kommer att ha med hur många av våra viktiga spelare som är borta emot dom. Om vi kan ställa upp med vårat riktiga lag är det inget snack om vilka som kommer att vinna(I think).

Jag hoppas som någon här nere sa att Rijkaard väljer att sätta in Iniesta istället för Deco eller Xavi hällst skulle jag faktiskt vilja att båda två vilades för förmån till Iniesta och Gerard men då är det en stor risk att spelet kommer att bli så mycket sämre eftersom båda våra kreatörer saknas, men i vilket fall som hällst så tycker jag att vi borde försöka med detta i början av matchen för att se hur det går. I värsta fall får vi byta in dom senare isånnafall. När det kommer till Puyol så kan man självklart inte bänka honom och jag kommer att svettas varenda gång nån utmanar honom och be till gud att han inte drar på sig något kort för det vore mardrömmen för oss.

Många tänker självklart redan nu på Real Madrid matchen och det gör även jag, men jag hoppas att spelarna kan vara lite mer kalla än så och tänker på Betis eftersom dom kommer ställa till med problem. Rijkaard är ingen herre som gillar att gå tänkandet förbi en match därför e jag inte så värst orolig över detta.

Van Bommel, nej tack! vad ska vi med honom till ? Vi har marques, motta och edmilson.
Barcelona Fanatic
2005-03-23 01:05
Läste nyss att Tixi är efter 4 nya spelare

målvakt,mittback,mittmitt,högeranfallare

låter bra men blir inte truppen lite för stor med de skadade och hur kommer bänken se ut
ja menar med spelare som henke, maxi,sergi garcia
riquelme,saviola,iniesta,gerard,gabri,kanske oleguer oxå

Så här vill ja ha det nästa säsong:

...................Valdes........................

..Belletti....Puyol....Militio......Sylvinho.....

....................Motta/Marquez...............

................Deco.............Xavi............

........Luque...........Eto*o.........Ronaldinho.

Bänken:
Pelitizioli(stavat fel säkert)
Maxi
Van bommel
Marquez
Iniesta
Gio
Guily
Barcelona Rivald0
2004-10-05 11:07
jaa men vadå menar du att det är lätt att möta dom lr ?..när dom ledde ligan å vi var 15 poäng efter så vann dom bara med 2-1 :d..
Real Madrid Butragengo
2004-09-16 21:18
Tycker Maradonas åsikter är helt oväsentliga, killen vet knappt sitt eget namn längre och är inte i närheten av att vara den man han en gång var.
chalar
2004-09-16 21:28
Riquelme spelar i skrivande stund för villa real mot hammarby och rustu är väl lika fjärran barca som hedman en startelva? jag skrev på el vestuario om tvivel inför ert 433. tror ni jag är helt fel ute?
Deportivo depo
2005-03-23 08:30
Luque mot Saviola + Riqumele!! En bra affär lr?
Deportivo depo
2005-03-23 08:30
Luque mot Saviola + Riqumele!! En bra affär lr?
Barcelona Rivald0
2004-09-16 22:17
fc_2002 ??..du har fel..han blev utlånad till Villareal på ett 2 års LÅN!!!...inte SÅLD!!
Barcelona Kickboxer
2005-03-23 00:14
Kharles_Kubala

Hoppas verkligen att Motta kommer tillbaks snart. Jag saknar honom och spelet han visade upp i försäsongsmatcherna och i början av ligan var så otroligt positivt. Vill se mer av honom den här säsongen och även nästa säsong.

Visca el Barça!!!
Barcelona fc_2002
2004-09-16 21:40
Riquelme är inget problem för längre då han ägs av Villareal nuförtiden!!
Barcelona Håkansson
2005-03-22 21:01
Ämne: Håkansson:

Hehe, ....
Njae, har inte gjort det, får väl kolla upp den då=)
Nej inte båda utan en och låta den andra stanna kontraktstiden ut....
Jag gillade verkligen Navarro under hans första säsong under van gaal, men sen bröt han väl benet och blev sedan utlånad, så hur han är nu vet jag inte???
Barcelona Bopi
2005-03-22 21:41
Viking : Söndag! jag vet för då e jag på plats!
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-22 22:42
Länktips;

Motta spelklar inom 1-2 veckor? Motta åker till Richard Steadman (läkaren som genomförde den lyckade operationen) i Colorado, USA för att genomföra en sista koll på hur knäet utvecklat sig. Han har varit med i nästintill full träning och har bland annat skjutit hårt med bägge fötterna och har inte känt av knäet. Kan man hoppas på ett inhopp sista 5 mot Betis? Força Motta! Även Henke Larsson åker till Steadman.

Även de tre andra; Henke, Gabri och Edmilson har läkt bra men det är Thiago Motta som har störst chanser till fortsatt spel resten av säsongen.

Força Thiago-Gabri-Enrique-Jose!
Vi behöver inga nyförvarv ;-)
Visca el Barça!
Barcelona Camparn på nou
2005-03-22 21:37
Barcelona Rivald0
2004-09-16 21:39
de la Rosa spelar ingen roll om han inte gör de..bara vi vinner matcherna så räcker de för oss..
Tanaznia_021
2004-09-16 21:18
Nu borde Etóo Bänkas. Varje gång henke har kommit in eller spelat, har han gjort bra ifrån sig. Etóo Slår Jäkligt Många fel passningar
Barcelona Rickiboy
2004-09-16 22:01
grabbar..e det nån som har videos eller nåt på rivaldo i olympiakos.. han gjort nåra mål skulle gärna vilja se de.. eller åtminstone hjödpunkter från gårdagens match mot Deportivo.. hörde att han var bäst i matchen.. forza barca
Spanien Sir. Smokealot
2005-03-22 20:42
Ämne: Tycker vi inte ska d....
Messí:

Håller med dig, Giuly har varit bra dom senaste matcherna, jag tror han kommer komma igång.. Han är bara ovan med hela den spanska fotboll + skador har förstört för han mkt..

Kommer han upp på samma nivå som i Monaco så vore de en rejäl förstärkning, men om klubben får chansen att köpa Joaquin skulle jag 10 gånger av 10 välja Joaquin..

Och om van Bommel kommer så ska vänster backs platsen prioriters i första hand..

Håkandsson:

Jag tror inte att del Horno skulle behöva 1 års inspelnings tid, skulle han komma till klubben skulle han nog peta båda 2 ganska fort tror jag..

Han är ju skolad i den spanska fotbollen så det blir nog inga problem..
Barcelona Edmilson
2004-09-16 21:51
kluivert har gjort 2 mål för Newcastle kolla på länken
Barcelona Rivaldinho9
2004-10-04 00:18
Spelarbetyg samt kort kommentar från Numancia matchen:
1-5
Valdes - 2. Gör det han ska, inga tabbar.
Belletti - 3. Väldigt löpvillig på kanten, blandade inlägg.
Puyol - 2. Lite vimlig i vissa moment, annars stabil.
Marquez - 2. Som Puyol.
GvB - 1. Inte hans dag. Följde inte med i offensiven som han skall.

Deco - 1. Inte hans dag. Dålig matchen igenom.
Xavi - 2. Kommer inte till sin rätt längre ned i banan. Bra sista 30.

Ronaldinho - 1. Ytterligare en plattmatch. Inte konstigt med 5 spelare på sig inne i gröten. Funderar på att maila Rikjaard och säga att han skall ut på kanten.
Eto'o - 1. Direkt dålig. Gjorde inte mycket rätt. Spelet gynnade inte honom.
Giuly - 1. Samma som Eto'o.
Henke - 2. Försökte komma igenom. Passar bättre centralt. Gör iaf mål!

Iniesta - 3. Tycker att han bör peta Deco i kommande match. Han visar att han redan är av hög klass.

Oleguer och Edmilson spelade för kort tid.
Barcelona the_dog
2005-03-22 17:11
tjena....jag e sämst på engleska..så ja undrar om någon kan förklara vad Loporta:co gör i marocko!!?!?
Barcelona Sonde
2005-03-22 18:58
SS verkar ju nästan vara igång. Jag ställer mig tveksam till van Bommel av lite olika anledningar. Dels är jag rädd för Iniestas framtid. Det är förstås ännu oklart om holländaren är tänkt som pivote eller offensiv mittfältare, men i och med att han kan spela på båda positionerna kan han komma i vägen för Iniesta. Inte bra isf.
Sedan undrar jag om han verkligen tänker sig att skriva på för oss men tanke på den nuvarande konkurrensen. Vad har Laporta och Co lovat egentligen? Han skulle ju kunna vara ordinarie i nästan vilket annat lag som helst, och intressenter verkar ju finnas.

Gonzalo Rodriquez får vi se hur det blir med. Har knappt sett honom spela.
Annons: