/spanien/barcelona/forum/26716.aspx/spanien/barcelona/forum/26716.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ojje
2005-05-20 13:32
varför testa honom?
Barcelona barcapimp
2005-05-20 14:37
Jag tror inte att Motta skulle fungera som VB.Han känns för tung i kroppen för att kunna springa upp och ner.Låt han spela pivote ist.Det vi främst behöver är en VB.Tyvärr så tror jag att vi åter igen kommer att förlora någon viktig match som den mot Chelski ifall Gio även är i startelvan nästa säsong.Sälj han fort som möjligt och det behövs även en HB tycker jag.
Så här vill jag se startelvan till nästa säsong.

Valdez
? Puyol Edmilson Maxwell

Motta
Xavi Van Bommel

Deco Eto'o Ronaldinho

Sevilla larsbw
2005-04-14 12:16
Varför en bild på Puyol när artikeln handlar om Milito??

För övrigt är det tråkigt att det blir tröjreklam, men det var ju bara en tidsfråga.. Angående nyförvärv och Baptista så får ni verkligen hålla tummarna hårt för att Sevilla missar CL-spel. Tar vi oss till CL går inte Baptista att köpa för pengar..
Barcelona Sonde
2005-05-20 16:32
Messí: Om du menar simutenkovdomen så var den bara gällande öststatsländer typ vitryssland osv. Alla länder som är med i EMC (tror jag det hette) räknas som "communitarians". EMC är ett arbetsavtal mellan EU-länderna och många andra länder inkl Norge bl a.
Barcelona Sonde
2005-05-20 16:29
Den rapporterade fejden mellan Laporta-Rosell vet jag inte riktigt vad jag ska tro om. Det troliga är väl att det är något mindra bråk som media har förstorat upp, men om det verkligen är så illa som de har gett sken av så börjar jag bli lite orolig. Rosell har ju gjort ett jättejobb hittills.
Barcelona Giuly!
2005-05-20 13:10
Kom och tänka på en grej, varför inte testa Motta som vänsterback?
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-14 11:31
Vit bakgrund ser förjävligt ut, visst måste sponsorn synas men den kan inte förstöra hela tröjan så.. Tror det bara är en prototyp, för gör de så, då kommer jag börja tappa tron på den här ledningen.

För mig är dock Barça mer än en reklamfri tröja.

Blaugrana al vent!
Barcelona Blaugrana_1899
2005-04-08 15:39
J. skånberg: den går på söndag, samma dag som El Clasico spelas!
Barcelona Adaminho
2005-05-20 10:04
Beautiful_barca:

För det första har maxi inte visat mycket det kan jag hålla med om och nu när jag tänker på det så kanske han ska få nöta bänk. Dessutom så är Ronaldinho visst med i min uppställning. Kallar han för Gaucho. Visste du inte att hans artist namn är Ronaldinho Gaucho! Men Evra som vänsterback håller alla med om? Och Motta ska ju inte spela före Van Bommel?

TAck!
Barcelona barcapimp
2005-04-08 18:03
Ämne: barcapimp jag fattar....
Jag menar att man kan använda Puyol som nödlösning eftersom den platsen är vår osäkra.Han skulle göra ett väldigt bra jobb där.Jag menar,visst vore det synd om antingen Edmilson eller Marquez tvingas till bänken för att det inte finn tillräckligt plats.Annars får vi värva en ny vänsterback.Och det kostar ju en hel del.
Sevilla José
2005-04-08 17:31
Grym dokumentär igår, trots att jag inte barcafan så såg jag ett enormt nöje att se den.

Woofi// Vem var Sandro nu igen?
Kid Congo Powers
2005-05-20 03:24
Barca_^^:

Ser du inte jättejobbet som Deco gör i defensiven varenda match? Han löper otroligt mycket och vinner mycket boll. Dessutom är han, liksom Xavi, en lysande passningsspelare och har ett bra skott.
Barcelona Håkansson
2005-04-08 17:55
Ämne: Ämne: Ämne....
jo, van Bommel är en världsspelare i holländska ligan!!! han är efter säsongen fri att gå vart han vill, detta lockar väl fler klubbar än Barca att försöka värva honom, skulle han sen välja att gå till Barca så är väl det en bra förstärkning, men sen kommer vi till det som jag inte håller med om.
Har inte sett hans defensiva kvaliteer mer än i PSV, och där har han en offensiv position, visst jobbar han hem men det är inte hans främsta uppgift. Vad jag vet så spelar han många kvalmatcher för holland men när det väl är dax för EM, VM så sitter han för det mesta på bänken.
Att han skulle gå direkt in i en startelva är väl inte helt otänkbart, men i Barcas-elva??
En spelare som inte har spelat pivote ska konkurera ut tre spelare vars enda önska och intention är att spela just där.
Om han har som krav att få en fast plats i startelvan så ska men säga -tack, men nej tack.
hur kan en spelare kräva en sån sak?
Nu är detta en helt och hållet mina egna syn på spelaren Mark van Bommel, kanske finns det mer att säga eller betydligt snällare saker att säga om honom, men jag kan inte komma på några tyvärr.
Långt blev det men finns det andra som har bättre saker att säga om honom så säg dem så jag kan få reda på dem...tack
Barcelona Maxi Lopez
2005-04-08 17:28
barcapimp jag fattar inte ska Puyol spela som vänsterback aldrig i livet mittback eller högerback
Barcelona Messí
2005-04-08 18:16
Nytt kontrakt på G för den spelare som spelat flest matcher i dagens Barcelona. Se länk.
Barcelona Messí
2005-04-08 17:35
Ämne: Grym dokumentär igår....
Sandro Rossel är vicepresident.
Barcelona J. skånberg
2005-04-08 15:00
går det repris på dokumentären??? mvh
Barcelona Håkansson
2005-04-08 12:29
Ämne: Detta laget vill jag....Är du galen???
Puyol sätter man inte ut på vänsterkanten....
han o Marquez är ju så stabila som det går...varför ens försöka dela på dem???
Ser inte heller van Bommel som självskriven
i första elvan, på nått sätt så får han bevisa först vad alla andra verka se i honom.
Motta o Edmilson går före, fan även Gerard...
Sen tror jag inte att Torres kommer till nästa säsong.
Kluivert#9
2005-04-08 15:57
Mycket bra dokumentär igår. Nu förstår man hur mycket bussiness fotbollen verkligen är.

Jag gillar Laporta, men gillade inte alls det han sa om att han ville ha en Europaliga med alla de rikaste klubbarna i Europa. Den dag det händer, den dagen kommer fotbollen gå under..
Real Madrid el rey
2005-05-20 20:56
Klint// Ja du, förstår mig inte på hur du tänker när du säger att Raùl, Ronaldo Zidane, Beckham, Figo och alla du nämner har sett sina bästa dagar?
du är förmodligen inte så väl informerad om Madrids lag.
Dessutom kommer vi att förstärka med några välkända namn nu till sommarn som ska ersätta dom som är gamla i laget. Ronaldo, Raul Beckham är i en ålder där man presterar som bäst.

Vill påpeka en annan sak som jag sagt tidigare. Många av er tror att det börjar en ny storhetstid för er något jag inte tror. Än behövs det mycket för er.

Hala Madrid!
Barcelona giovani
2005-04-14 10:43
Señor Culé ... Jag tror faktigst att det är Laporta själv som vill starta ett lag under Barcelonas namn för jag hörde att han skulle göra samma sak i USA. Jag är inte helt säker men ganska säker på att läste nått sånnt under sommaren på elmundodeportivo.es.

När det gäller Kina kontra Quatar så svarar jag samma sak till dig som innan och det är att jag redan skrivit det i inlägg innan. Försöker inte vara kaxig mot dig orkar bara inte repetera hoppas du har förståelse för det.

Barça_best_forever ... Jag tror inte nån här inne underskattar det jobb Deco gör alla vet vad han kan. Det är bara det att jag personligen tycker inte han får ut det mesta ur sitt spel på nuvarande position. Han är bra inte mer. Men högre upp är han en av dom bästa i världen, men där han spelar nu finns det bättre än han. Om han ska fortsätta spela där tycker jag att Barca skaffar nån annan spelare om Rijkard har tankar på att flytta upp han så är han den rätta spelaren för mig.
Barcelona the_dog
2005-05-20 21:06
barca e bäst
BOBO (32)
2005-04-14 09:22
Rüstü kommer tillbaka.
Fan han är grymm nu.
Barcelona Maxi Lopez
2005-04-08 17:27
Kan nån berätta vad de menar med det här?
Barcelona Sonde
2005-04-08 16:26
Bara jag som ser det roliga i att vi spelar århundradets match två gånger per säsong?

Ärligt talat är det få förunnat att få uppleva matcher som dessa med ett engagemang som bara fans kan ha. Bäst att ta i ordentligt:)
Flames
2005-04-14 10:16
BOBO (32)
Att ta tillbaka Rüstü verkar för mig i alla fall helt meningslöst
Svårt att se att Rijkaard börjar satsa på han nu
Barcelona zorban
2005-04-08 11:45
aa...ja e verkligen imonerad av deras arbete me klubben...dom håller ju va dom lovade i slutet på programmet...att dom ska vinna ligan i år =)
Barcelona barcapimp
2005-04-08 14:21
Ämne: Ämne: Detta l....
Det jag syftade på var att vänsterbacksplatsen har varit ett problem för oss,så varför inte sätta in Puyol där.Det vore ju synd att bänka antingen Edmilson eller Marquez.Puyol hade täppt till kanten medan Edmilson och Marquez hade varit ett stabilt mittbackspar.Angående Van Bommel så förstår jag inte på vad du menar med att han ska bevisa sitt värde.Han är en världsklasspelare som Milan,Juve,Real mfl är ute efter.Klart att han ska spela i startelvan om han kommer till oss.
Barcelona Relay
2005-04-08 10:34
Hoppas ni såg programmet i SVT igår Torsdag kl 22:00?
Det kan inte vara lätt att vända ett sådant konkursbo till att gå med plus redan första säsongen. Och Laporta har ju gjort ett jättejobb för att rädda klubben från ekonomisk konkurs. Vi är nog alla honom stort tack skyldiga. Hoppas han och hans styrelse håller huvudet kallt i fortsättningen också. Så att man inte gör oöverlagda saker som kostar onödiga pengar.
Bättre reklam för Laporta än det programmet finns inte. Jag hoppas ni andra Barcelona fans såg det också?
Barcelona Camparn på nou
2005-04-08 01:12
Seth
Det Mourinho har påstått var att han såg Rijkaard komma ut från Friks omklädningsrum det är värre än att stå och prata i korridoren.
Även fast det som nu som håller på att komma fram då säger så har Rijaard varit på Frisk i paus och vela diskutera matchsituationer det för att på så sätt påverka domarn.
Det skulle i så fall vara fel av Rijkaard.
Men det Morinho gör är när han hetsar mot domarn och ljuger. Är något han ska straffas för.
Annons: