/spanien/barcelona/forum/26715.aspx/spanien/barcelona/forum/26715.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tobbetörna
2005-03-21 19:11
Grattis på födelsedagen Ronaldinho! nu har jag äntligen kommit på varför han är i en liten svacka...skobyte. Han har bytt skor från total 90 till en annan skinnsko.. inte bra :) . Köpen dom van bommel är det katastrof. Låt hellre truppen förvaras så utvecklas laget genom kontinuitet istället!

Länken! allsvenskan
Barcelona RiZzo
2005-03-21 19:30
Bopi vi ska också åka ner den 2 ;))
HAr du msn ?
Barcelona Barca Barca
2005-03-21 19:17
Barcelona Barca Barca
2005-03-21 19:17
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-09-16 20:19
Ronaldanho//
Jag är en av de som kritiserade Ronaldinho efter Celticmatchen. Jag sågade inte honom längs fotknölarna dock, och det har jag inte sett någon här inne göra. När en spelare spelar dåligt måste man få säga det. Bara för att Ronaldinho är världens kanske mest tekniske spelare, så betyder det inte att han är untouchable. Spelar han dåligt får även han kritik, så fungerar det.
Jag tycker faktiskt att det är uppfriskande att folk vågar skriva att han är dålig när han är det. Förra säsongen vann han pollarna om matchens bästa spelare i stort sett varje gång, även i de matcherna han var dålig. Jag tycker det har funnits tendenser till att man knappt fått lov att kritisera honom, och jag är glad om de tendenserna är borta. När en spelare är bra ska han hyllas och när han är dålig har man rätt att kritisera honom. Det gäller alla spelare.
Du nämner Ronaldinhotvivlare och falska Ronnieanhängare. Jag tror inte att det finns någon här som tvivlar på hans förmåga. Vi vet alla vad han kan och vad vi har att vänta från honom den här säsongen.
Själv är jag ingen falsk Ronnieanhängare. Jag är ingen Ronnieanhängare över huvud taget. Jag håller på FC Barcelona och ingen spelare är större än klubben.
Barcelona Tompa
2004-09-13 19:12
Underbart att C.L startar imorgon! Att möta Celtic på bortaplan är inte lätt. Spelare för spelare är visserligen Barca mycket bättre men skottarna har ju alltid ett hjärta av guld... Till det han läggas en fanatisk hemmapublik. Hur som hest ska vi vinna den här matchen ändå bara man inte underskattar skottarna. Seger med 2-0.
Spanien Zorro
2004-09-13 23:06
Angående Gula banden som någon nämnde...

Dessa band man har runt handleden är för att man visar sitt stöd för cancersjuka patienter och för forskningen kring den. Manchester United hade bl a det under USA-tour i sommras...
Barcelona Tompa
2004-09-13 19:12
Underbart att C.L startar imorgon! Att möta Celtic på bortaplan är inte lätt. Spelare för spelare är visserligen Barca mycket bättre men skottarna har ju alltid ett hjärta av guld... Till det han läggas en fanatisk hemmapublik. Hur som hest ska vi vinna den här matchen ändå bara man inte underskattar skottarna. Seger med 2-0.
Barcelona Puyolinho
2004-09-13 19:45
Jag hoppas på denna uppställning...

-------------Valdes------------

Belletti-Puyol-Marquez-Sylvinho

----Xavi--Edmilson--Iniesta---

---Giuly--Etóo--Ronaldinho---

Real Madrid de la Rosa
2004-09-16 19:22
tyvärr så kommer larsson att vinna skytteligan åt er
Barcelona Calé
2004-09-14 08:43
är det någon som vet hur det gått för Saviola i monaco? såg den lille kaninen jubla i monaco-tröjan i ett snabbt klipp på eurosport. skulle va kul o veta om han gjort bra ifrån sig.
lill_yngve
2004-09-14 08:00
Både Iniesta och Xavi kommer inte att få starta. De är för lika i spelsättet.
Barcelona BARCA BLOD
2004-09-16 19:00
Ronaldanho: ingen tvekan om att maradona är den bästa genomtiderna, men att spå framtiden e han kass på. Riquelme,saviola,tevez mf.l alla de spådes/spås till att bli maradona.
Att han hyllar ronaldinho säger inte mig mycket iaf.
Självklart är ronaldinho värdefull spelare för oss, men vi måste inse att spelet byggs inte längre på honom.
I dags läget tycker jag att Deco har en avgörande roll i dagens barcelona. han är en viktig länk mellan ofensiva och defensiva spelet.
han vinner bolar och levererar samtidigt, det finns mycket positivt med den killen.
Tycker inte ni att han påminer om Chakie Chang =)
Barcelona Edmilson
2004-09-16 18:00
Ronaldinho_barca jag tror att han är med
lill_yngve
2004-09-13 19:19
enligt tv4 bänkas Henke mot Celtic
Barcelona Viking
2004-09-14 10:03
Var nyss inne på fcbarcelona.com och såg att det "bara" var 61 000 personer på läktaren mot sevilla! Visst det var spöregen, men ändå. Kataloniens nationaldag, hemma premiär med ett nytt och spännande lag. Är det bara jag lr bör man inte förvänta sig lite mer folk?
Barcelona Gio Style
2004-09-16 19:16
BARCA BLOD//
Du ha nog fått det lite om bakfoten det där. Medierna och massa annat folk har spått nya maradonan här o där, men han själv har inte spått så mycket. Ronaldinho och Aimar,Han sa att enda spelaren han skulle betala för att få se spela var han, är dem som jag kan minnas just nu. Riquelme o högen e bara medierna och annat folk som har sagt det.

Jo hela gänget öser beröm över Giuly. Visst jag älskar honom som spelare och han tar fina löpningar som skapar en massa chanser för honom och barca. Men han missar oxå väldigt mycket, han har väl gjort 2-3 mål för barca (Ligan o CL) men det skulle kunna vara 6-7 st, och jag överdriver inte just nu.
Men som sagt han är en underbar spelare och behöver bara ha lit emer tur med sig så kommer han nog att ösa in mål från sin position även om han är mer avsedd för att springa sönder ytterbackarna och skjuta in fina inlägg.
Real Madrid Butragengo
2004-09-16 18:10
kubala//
Jag har inte en aning om hur Barkero är som människa, men det är kännt att problem uppstod med dessa herrar och deras egon i laget. Sedan att han var en bra fotbollsspelare håller jag fullständigt med om. Men stort ego är inte alltid dåligt, Cantona, Hagi, Stochkov, Romario etc såg man sällan missa en straff i utsatta lägen, kanske på grund av en övertro på sig själva och deras egna ofelbarheter, vad vet jag. Medan storheter som upplevs ödmjukare, Baresi, Platini, Raul m fl ofta missar sina straffar i liknande lägen. Paraguays mv Chilavert sade i en intervjuv att "i mitt land är jag viktigare än presidenten", vet inte hur jordnära en komentar av den naturen är av en fotbollsspelare, men inte direkt ödmjukt.

Barcelona Viking
2004-09-13 21:26
Vilka här ska ner å se barca-depor? verkar va en hel del. Jag ska oxå dit.
Barcelona Edmilson
2004-09-13 17:23
Jag tror att vi vinner med 2-0 Ronnie och Giuly gör mål och laguppstälningen ser ut så här:

-Valdes-
Belleti-Marquez-Puyol-Silvinho
Deco-Gio-Xavi
Giuly-Henke-Ronnie
Barcelona Ronaldinho_barca
2004-09-13 17:23
Neten Kushi : om du är barca fan ska man inte säga dumt om spelare..! eto'o kanske gjorde en dålig match men gjorde han inte en bera förra matchen ?
det händer ibland..
Barcelona ashkan
2004-09-13 17:10
Imorrn smäller det igen! Helt underbart att CL äntligen börjar, men säg, borde inte Henke få chansen från början imorgon centralt och Iniesta istället för Deco på mitten. Skulle ju bli en underbar fart på mittfältet och även Henkes chans att visa vad han kan mot sina gamla lagkamrater! Funkar det inte så har vi ju Eto´o som kan komma in och dribbla bort dom sega skottarna.

Synd bara att Edmilson är avstängd imorgon också, Gerard från start ?

Imorgon börjar jakten mot den eftertraktade Cl-bucklan! =D
Barcelona Bopi
2004-09-13 21:41
mitt tisp till imon.,..0-5 ;-)
Barcelona Kluivert9
2004-09-13 21:40
Ämne: Jag tror att Deco ko....
Bra, äntligen nån som tycker som jag.
Man ser ju på Deco att så gärna vill vinna fullt förtroendet från tränaren och spelarna samt fansen han kämpar ihjäll sig på mittfältet, han spelar en roll som han nästan egentligen inte ska göra bara för att visa...!

Barcelona RONALDINHO LEKER
2004-09-15 16:43
Ronaldinho tog det säkert lungt efter skadan men jag saknade hans samba steg förutom vid målet!!! Det ser ända ut som skadan bekymrar han lite!! Här kommer spelarbetyg + kommentar :

Valdes ** Hade knappt nåt att göra
Beletti *** Kom med bra på kanten
Puyol *** Bra i försvaret tog bort celtic-spelarna
Marquez ** Bra men inte riktigt lika bra som Puyol
Gio *** KOm också med bra på kanterna farlig chans
Deco **** Mycket bra + målskytt
Gerard ** Inte fullt så lyckad, Väntar på Edmilson
Xavi *** Bra passningar och super målchans
Giuly **** Grym som vanligt kom i djupet bra
Ronaldinho *** Bra pass till 1-0, syn på straffen
Eto'o ** Inte helt likt Eto'o, borde ha gjort mer
Inhoppare :

Larsson *** Mål och halv assist bra på 30 min
Iniesta *** Mycket bra igen, Iniesta är i form
Oleguer ** Han inte så mycket, lite speltid
Barcelona Messí
2004-09-15 19:08
Tack. Ska ändra det nu. Skrev "miljoner" först men ändrade till siffror och glömde ta bort "miljoner".

Jairzinho//
Hörde samma sak! Märkligt...
Real Madrid Zidane_5
2004-09-15 17:24
Puyol//
Fan vikket bull man ser ju att zlatan e klass spelare som lätt slår ner sina motståndare med sin kropp fråga bara nesta och stam om det! jag tycker lätt att han vore ett bättre köp för er än vad etoo är och kommer bli!
Zlatan har allt som krävs för att bli en bra spelare jag tror om nåra år så är han top 5 anfallare i världen!
en fråga till har du missat em eller? har du inte sett zlatans drömmål i ajax? ehh fortsätt sova men ja hoppas han får spela en match mot puyol och totalt bomba sönder honom hahahahhahah
Barcelona Messí
2004-09-15 18:36
Mina betyg, samt komentar:
Valdés *** | Några mycket fina räddningar som höll oss kvar i matchen.
Belletti ** | Bra offensivt, men brast i defensiven.
Márquez ** | Spelade hårt, men klantade till det ibland.
Puyol **** Mycket bra (som vanligt?). Den spelaren som spelade hårdast.
Gio *** | Gjorde en av sina bättre matcher. Spelade hårt, trots publiken psykningar.
Xavi **** | Barças bästa spelare tillsammans med Puyol. Geniala passningar.
Gerard ** | Spelade bra men inte mer. Såg inte så mycket av honom under matchen.
Deco *** | Hans bästa match i Blaugrana hittils. Kämpade tillbaka många bollar, och slog några fina pass.
Giuly **** | Grymt bra på sin högerkant, gjorde ett mål och fixade straff.
Ronaldinho ** | Ganska osynlig. Blixtrade till ibland, men man ser att han inte spelat på länge. Missade straff... konstigt nog.
Eto'o * | Underpresterade rejält. Han verkar inte ta det här på allvar. Nån jämförde honom med Kluviert, kan bara hålla med. Skärpning!

Avbytare
Larsson (för Ronaldinho) *** | Såg inte så mycket av honom under matchen, men målet var på äkta "Henke" manér.
Oleguer (för Márquez) ** | Såg inte så mycket av honom. Gjorde en godkänd insats.
Iniesta (för Eto'o) *** | Han kom in - spelet lossnade. Magiker. Längtar tills han får en ordinarie plats i laget.

Rijkard: *** | Gjorde några fina byten med Iniesta och Henke. Fattar fortfarande inte vad Oleguer skulle in och göra?
Barcelona Puttte
2004-09-15 19:25
Ämne: Xavi är inte undersk....
Håller inte med dig när det gäller Saviola och Eto'o. Saviola är överskattad, han är för liten och håller inte på topp i ett lag som Barca. Eto'o däremot tycker jag har visat vad han går för hittills,han har presterat klart över mina förväntningar. Eto'o kommer bara att växa mer och mer ju längre sesången lider, och han kommer vara en viktig pusselbit i Barcelonas lagbygge i många år fram över.
Barcelona Messí
2004-09-15 18:00
Giuly är nog ett större kap än Ronaldinho! Han har imponerat mest på mig av alla nya spelare och han har gjort mest mål, 3 st.

Tror han kommer göra en bättre säsong än den han gjorde i Monaco förra.
Annons: