/spanien/barcelona/forum/26714.aspx/spanien/barcelona/forum/26714.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ham$inHo11
2004-05-06 19:29
är det nån mer änm mig som kollar på matchen???

MYCKE MYCKE underhållande match...
Barcelona Viktor Munoz
2005-03-09 23:51
Fast Spanien har inga lag kvar i kvarten. Ett svart år för spansk klubbfotboll. Andra året i rad som Spanien inte är bäst så man får väl erkänna att dominansen för tillfället är slut.
Barcelona Viktor Munoz
2005-03-09 23:51
Fast Spanien har inga lag kvar i kvarten. Ett svart år för spansk klubbfotboll. Andra året i rad som Spanien inte är bäst så man får väl erkänna att dominansen för tillfället är slut.
Barcelona RiZzo
2005-03-09 23:54
Men kolla vilken spel vi körde på che hemma plan vi förde matchen från start.
Vilket lag skulle kunna göra de så som Barcelona gjorde de??
Barcelona Andreas
2004-05-09 12:57
Viktor Munoz//
Kan du berätta vilka fem matcher på rad som Kluivert gjorde mål i?
Barcelona Andreas
2004-05-09 12:57
Viktor Munoz//
Kan du berätta vilka fem matcher på rad som Kluivert gjorde mål i?
Barcelona Tompa
2004-05-06 21:06
Jag sitter vid en dator i Spanien just nu och laser med noje debatten Dinho vs Zidane. Det har ar min uppfattning:
Sett till hela sasongen har Dinho varit klart battre an Zidane. Kan dock halla med om att jag vantat mig mer av honom mot Celtic och Real. Zizou overpresterade dock inte heller i El clasico och har sett ordentligt trott och sliten ut sista tiden.

Barcelona Tompa
2004-05-06 21:06
Jag sitter vid en dator i Spanien just nu och laser med noje debatten Dinho vs Zidane. Det har ar min uppfattning:
Sett till hela sasongen har Dinho varit klart battre an Zidane. Kan dock halla med om att jag vantat mig mer av honom mot Celtic och Real. Zizou overpresterade dock inte heller i El clasico och har sett ordentligt trott och sliten ut sista tiden.

Barcelona B_a_r_c_a
2004-05-06 18:16
Fan va skönt att Barca satsar på att värva spelare som Luque, Van der vart och Fabiano. Jag tror att Van der vart kommer att hamna i Barca nu när Overmars kanske hamnar i Ajax och han kan spela på alla positioner förutom deffensiva delen, sen Luque är kung på sin kant när han spelar bra och Fabiano spelar bra tillsammans med Ronaldinho i landslaget så att han ska inte ha några problem i Barca. Sen att vi ska värva de spelarna +en back(Balletti) som förstärker backlinjen och att man tar hem Rochemback om han får EU-pass behövs för att vi ska vara med i CL och i ligan och om ni har följt CL så har lagen inte pallat med både ligan och CL så vi behöver bredtrupp.
de ska försvinna nu:
L.Enrique-Ersätts antagligen av Van der vart som kan spela över allt nästan
Overmars-Luque som ersättare som har Barca hjärta
COcu- Rochemback(hoppas att han får EU pass bara)
Kluivert-Luis Fabiano
Sen Balletti förstärker försvaret;)
Real Madrid Ike
2004-05-11 21:12
Blaugrana_1899:
Eftersom med 4 3 3 kör vi med 3 defensvia mittfältare nu, 2 offensiva och 1 anfallare. Davids, Xavi Cocu.
Till skillnad mot 4 4 2 där det är 2 deffensiva och 2 offensiva + 2 anfallare.
Barcelona Viktor Munoz
2004-05-09 12:35
Han gjorde ju mål typ fem matcher i rad i början av det här året. Om han ska säljas ska han ersättas med Henry, Vieri (iofs gammal) Morientes eller någon av deras kaliber, inte Trez. Vi kommer ångra ett sådant byte.

Guardiola:
Håller med, mkt intressant.
Barcelona Viktor Munoz
2004-05-09 12:35
Han gjorde ju mål typ fem matcher i rad i början av det här året. Om han ska säljas ska han ersättas med Henry, Vieri (iofs gammal) Morientes eller någon av deras kaliber, inte Trez. Vi kommer ångra ett sådant byte.

Guardiola:
Håller med, mkt intressant.
Barcelona RiZzo
2005-03-09 23:37
Hej barca bröder.
Vill bara säga att den första vi ska skylla på vid 4-2 målet e Gerard som står 2 meter från terry. visst Carvalho håller fast valdes men de va svårt o se de.
Barca_BEST
2004-05-09 11:55
Barca_91
faktiskt han e orutinerad mycke ung :P

Andreas:
håller med dig varför sälja KLuivert han var ju skit grym från början sen skadad han ska vi behålla :D

Relay:
jag tycker attt vi ska ha kvar Rustu nu när Barca har Träningsmatcher på sommaren kanske han kan visa upp sig :D men Valdes e självklar o andra sidan tänk om Valdes blir avstäng elr Skadad så man måste ha en bra reserv :D
Barcelona Ham$inHo11
2004-05-08 11:23
istellet för att alla skulle berömma våra spelare och framförallt ronaldinho som har lyft laget bäst och har vart bäst i barca och världen, så säger vissa "fans" här inne att han e si och så försvinner i stormatcher....har zidane henry totti eller vilka ni kallar bäst i världen aldrig varit dålig (plus att ronaldinho inte var dålig mot real) men vi säger dålig nån match....???
komigen grabbar sluta klaga eller tjafsa o börja på ett ny argument,,,
Barcelona Andreas
2004-05-06 18:51
B_a_r_c_a//
Tror knappast att Barça värvar både Luque och van der Vaart. Det känns som de två aspirerar på samma position.

Angående Luis Fabiano är jag lite kluven. Han har tydligen en hel del kvalitéer och har även spelat i landslaget och gjort bra ifrån sig där. Det måste ju ses som ett riktigt styrkebesked med tanke på vilka andra anfallare som Brasilien har att tillgå (t.ex. Ronaldo och Adriano).

Men så finns de gamla vanliga problemen; Fabiano saknar EU-pass och är oprövad i Europa. Men om nu killen verkligen är så bra som det påstås kanske man bör man handla snabbt. Vore trist om han gick till någon annan klubb och gör succé där.

Angående Gerard Pique så har jag aldrig sett honom spela men eftersom han spelar U17 EM och att Chelsea, Arsenal och Man United jagar honom så lär han ju vara ganska bra. Tycker absolut inte att man ska släppa honom. Vi har redan tappat en riktigt lovande egen produkt (Cesc) och det räcker.
Barcelona Andreas
2004-05-06 18:51
B_a_r_c_a//
Tror knappast att Barça värvar både Luque och van der Vaart. Det känns som de två aspirerar på samma position.

Angående Luis Fabiano är jag lite kluven. Han har tydligen en hel del kvalitéer och har även spelat i landslaget och gjort bra ifrån sig där. Det måste ju ses som ett riktigt styrkebesked med tanke på vilka andra anfallare som Brasilien har att tillgå (t.ex. Ronaldo och Adriano).

Men så finns de gamla vanliga problemen; Fabiano saknar EU-pass och är oprövad i Europa. Men om nu killen verkligen är så bra som det påstås kanske man bör man handla snabbt. Vore trist om han gick till någon annan klubb och gör succé där.

Angående Gerard Pique så har jag aldrig sett honom spela men eftersom han spelar U17 EM och att Chelsea, Arsenal och Man United jagar honom så lär han ju vara ganska bra. Tycker absolut inte att man ska släppa honom. Vi har redan tappat en riktigt lovande egen produkt (Cesc) och det räcker.
Barcelona Andreas
2004-05-09 10:41
Viktor Munoz//
"KLUIVERT - Behåll. Otroligt bra form innan han blev skadad i våras. Har inte fått spela sedan, vilket enligt media berott på både det ena och det andra. En klass spelare."

Ärligt talat, Kluivert förtjänar inte en plats i nästa års Barcelona. Och när visade han bra form? Ska man spela som ensam anfallare i ett lag som Barça anser jag att man måste göra åtminstone 20 ligamål/säsong om inte mer. Det har inte ens Kluivert lyckats med när han var uppbackad av spelare som Figo, Rivaldo och Guardiola. Dessutom sitter holländaren och trycker på en väldigt hög lön som han inte alls gör skäl för. Jag tror det vore bäst för både Kluivert och Barcelona om de gick skilda vägar i sommar.

Förövrigt så är Fernando Navarro utlånad till Albacete. Och det var under van Gaals tid Navarro var bra, inte under Rexach.
Barcelona Andreas
2004-05-09 10:41
Viktor Munoz//
"KLUIVERT - Behåll. Otroligt bra form innan han blev skadad i våras. Har inte fått spela sedan, vilket enligt media berott på både det ena och det andra. En klass spelare."

Ärligt talat, Kluivert förtjänar inte en plats i nästa års Barcelona. Och när visade han bra form? Ska man spela som ensam anfallare i ett lag som Barça anser jag att man måste göra åtminstone 20 ligamål/säsong om inte mer. Det har inte ens Kluivert lyckats med när han var uppbackad av spelare som Figo, Rivaldo och Guardiola. Dessutom sitter holländaren och trycker på en väldigt hög lön som han inte alls gör skäl för. Jag tror det vore bäst för både Kluivert och Barcelona om de gick skilda vägar i sommar.

Förövrigt så är Fernando Navarro utlånad till Albacete. Och det var under van Gaals tid Navarro var bra, inte under Rexach.
Barcelona Blaugrana_1899
2004-05-08 14:13
fan tv4+ visar inte kvällens match, kolla in min länk. Força Barça!
Real Madrid Zuki
2004-05-08 14:50
tippar 1-2 idag:D
Spanien Pelayo (A.K.A 14-79)
2004-05-06 18:15
Gabriel,

Jag är som sagt inget Zidane-fan så ditt inlägg får väl ses som ett ganska förutsättningsrikt försök till att sälla dig till den kollektiva pöbel som redan bestämt sig för vad jag verkligen tycker, och kräver blod som hämnd för detta.
Att du sedan skriver vad "sanningen är" är ganska intressant, finns det bara en, outsäglig sanning?

Hursomhelst:

Puyol=Hjärta,

Till saken hör den att han (Zidane) gjorde något som krävde av honom förmer än vad som normalt betraktas som "skickligt" med Zidane, det förutsätter en klasshöjning i flera steg (det första nickmålet var riktigt snyggt och avancerat för övrigt).
Sedan skall jag inte ens behöva försvara två mål i en VM-final, men jag antar att jag måste det när somliga anser det vara "tur" och "tillfälligheter" medan Ronaldinhos lobb i serielunken var "världsklass" och "genialt". Löst uttryckta fraser ifrån denna diskussion.
*host*vaddå paradoxalt*Host*

En sak till: Varför är (inte alla) Barca-fans härinne så jävla otrevliga hela tiden? Är det känslan av att hela tiden vara nummer två som spökar, eller något annat?
Inte för att vara elak, men jag är verkligen nyfiken.
Barcelona Gustaf
2004-05-08 18:18
Självklart har Ronaldinho gjort mer nytta än dem men jag tycker det är löjligt vara så enögd bara för att Ronaldinho varit säsongens bästa spelare i Barça (och europa?). Han är en världsspelare som har lyft laget något otroligt och utan honom är vi betydligt sämre men jag kan inte förså hur folk kan säga att han var bra mot RM (med tanke på förväntningarna).
Barcelona Gustaf
2004-05-06 18:05
"skulle "han har varit mindre imponerande i 2 av typ 30-35 matcher" vara ett bra argument?" (zonD)

Det som hela disskutionen bygger på är om Ronaldinho kan prestera mot de bästa klubbarna och i de viktigaste matcherna. I två av säsongens viktigaste matcher (Celtic hemma och RM borta) underpresterade Ronaldinho. Visst han var godkänd och lobben till Xavi var fantastisk (räcker det?) men ska man jämföra honom med ZZ så får han inte vika ner sig som han gjorde här. Jag tror defenitivt att det bara var en engångsföreteelse och ett resultat av att Barcelonas trupp saknar spetts. Ronaldinho blir för ensam helt enkelt och allt läggs på hans axlar.

MEN! Så länge som han inte har presterat bättre i de stora matcherna, vilket ZZ allt som oftast gör så är fransosen nummer ett!
Barcelona Dinho
2004-05-07 21:37
En viktig aspekt som glöms bort är att Luque gör sig väldigt mkt nbättre på vänstra sidan o jag vill ha Ronaldinho dä'r så han kan skära in i banan. Spelar han som högerforward blir han mer som ytter, därför vill jag ah luis garcia som högerforward lr Iniesta som är helt underbar. Dinho-Xavi-Iniesta bakom en center känns rätt ok =). Luque är för övrigt ofta utanföär landslagstruppen medan luis garcia blev utaggen senast men olyckligt nog blev skadad
Barcelona Super-Barca
2004-05-08 12:51
Om Barca ska värva Drogba så får vi lägga upp rejält me pengar för Marseille nobbade ett bud från Juve på 250milj om jag inte minns fel dom flesta här inne verkar tro att han kommer gå billigt men vi får nog lägga upp typ 300milj om de enns räcker tror inte Marseille släpper honom men man kan ju göra ett försök
Real Madrid ramadinho
2004-05-11 20:08
shooo real e bäst
Barcelona Valdés
2004-05-08 12:59
Gustaf; med undantag av Maradona så undrar jag vilka offensivt och konstruktivt inriktade spelare som Du har sett ENSAMMA dominera hela matcher ( som är av betydelse ). Istället handlar det väl om att blixtra till ibland och genom egna prestationer bidra till matchavgöranden.

Du svarar inte på min tidigare fråga och därför väljer jag att upprepa mig - Vad är det som krävs utöver att man skapar frilägen och slår matchavgörande passningar för att man i Dina/Era ögon skall ha svarat för en riktigt bra insats? Det verkar inte vara några dåliga krav som Ni ställer. Ge gärna exempel på offensivt och konstruktivt inriktade spelare som levt upp till Era krav i matchen mot ex Real Madrid ( eftersom det i denna match finns ett flertal spelare som tävlar om epitetet världens bästa fotbollsspelare ).

Du är inte heller konsekvent. Med envishet hävdar Du att Trezeguet är en spelare av världsklass. Tyvärr svarar han väldigt sällan för den typ av matchavgörande insatser mot bättre motstånd som vad Ronaldinho gjorde mot Real Madrid. Han gör nästan uteslutande sina mål mot sämre motstånd och utöver mål skapar han ju som bekant ingenting. För att stärka ditt påstående om Trez som en spelare av världsklass skulle jag därför vilja att Du ger några exempel på matcher där han dominerat på det sätt som överenssämmer med Din kravbild på en spelare av världsklass ( han lever inte upp till min kravbild och eftersom Din är ännu hårdare blir detta synnerligen intressant ).
Real Madrid Zuki
2004-05-08 00:43
ja tycker Barca ska köpa F.Torres
Barcelona Gaucho-10
2004-05-08 09:57
Barca_91.. ronnie är bästa spelaren, ingen knäcker han ;)
Annons: