/spanien/barcelona/forum/26709.aspx/spanien/barcelona/forum/26709.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Stuffepuffe
2004-07-22 00:43
Kul med Saviola men ärligt talat,var ska killenspela på lång sikt? Han är alldeles för kort för att vara spetsen i ett 1 eller 3 manna anfall? Enda möjligheten jag ser för honom är i ett 2 mannaanfall tillsammans med någon bra huvudspelare, eller som högeranfallare i ett 3 manna anfall(men där har vi ju redan Guily och Garcia)

Tyckte också att klubben betedde sig klantigt som inte såg till att Cocu stannade ett år till. Killen är en riktig lagspelare med hög moral och som kan spela på många platser i laget,och dessutom gör mål ibland.
Barcelona Bopi
2004-07-22 18:33
sportal,dom tror att dom kommer att spela mittbacka ihop!!!...Henrik Larssons nya klubb presenterade ett par nyheter på torsdagen. Oleguer Presas, som kommande säsong med största sannolikhet kommer att bilda mittbackspar med Rafael Márquez, har förlängt sitt kontrakt med fyra år.
Barcelona Rivald0
2004-07-22 13:23
Asså jag vill att Kluivert skulle stanna, han är en viktig spelare gör viktiga mål som mot real, vi har ingen som e bättre än honom på huvudet :/..men men han var för dyr för att sitta på bänken..önskar han all lycka i Newcastle United...//mako
Barcelona Der Afro
2005-06-09 15:25
Intressant artikel om Boixos Nois, tack för den!
Barcelona Der Afro
2005-06-09 15:25
Intressant artikel om Boixos Nois, tack för den!
Barcelona Zlobban
2004-07-22 08:34
Bye bye, Kluivert...Äntligen försvann han :-)
Stackars Newcastle, nu får dom en spelare som inte tar ett löpsteg i onödan, hur ska en sån överleva i Premier league? Enda sorgliga är att vi inte fick några pengar för honom.....

Vill absolut inte ha hit Sami Hyypiä, han är på tok för långsam för la liga...Nä, det bästa förvärvet vore en Chivu i backlinjen (nu när Mexes flyttat till Roma), sen så vill jag gärna se en defensiv mittfältare till (en riktig brunkare), som smäller på och är aggressiv hela tiden (vilket var Edgar Davids i ett nötskal, tro mig när jag säger att han kommer lämna ett stort tomrum efter sig)..Emerson i Roma är visst sugen på att flytta på sig??
Barcelona Gaucho_90_11
2004-07-22 13:35
SÅS// vaför skriver du ROMA, ROMA, ROMA!
det här är ingen Roma forum utan ett Barca forum
Spanien Jimmy
2004-07-27 16:36
ZonD

Jaa Benitez brukar köra med en anfallare men så har inte varit fallet i Liverpools två första träningsmatcher och med tanke på att Liverpool ändå har fyra klassanfallare(Pongolle inräknad) så finns det ingen anledning att spela med en ensam på topp.. Det är ju heller ingen hemlighet att Benitez ville ha Cissé redan när han var coach för Valencia så när du säger att Rafa kanske inte gillar Cissé så får du nog tänka om lite..
Barcelona el magico
2004-07-22 11:12
vi måste värva nån i luis fabiano klass,en som skapar lägen för sig själv och inte lider av att spelet kan utmatas,mitt förslag ,ta fabiano ,mista är en spelare som bara petar in bollen och sådana har vi redan,ja kan bara se fabiano som den enda aktuella anfalleren ,e inte så förtjust i luque ,om vi ska gå långt i cl och ligan behöver vi en till anfallare speciellt då man har lånat ut sergio och kikat kluivert,vi beehöver fabiano ,för er som har sett honom så vet ni vad jag snackar om ,han e snabb,ganska lång ,vilket våra nuvarande anfallare inte är,han skapar lägen för sig själv med sin
teknik,dribblar när tillfället ges,springer mycket,stark på huvudet ,han e vår lösning grabbar

ja e orolig för den defensiva mittfältaren ,specielt nu nät chelsea fick talngen tiago som jag gärna hade sett i barca,och att portos president envisas med att hålla truppen kompakt för att inte förlora spelare.va hände med milito ,va inte han aktuel,samtidigt känner jag att man ska satsa på talanger ,som arnau,har hört att han e en plog i mitten ,

barca gjorde ett stort misstag i att släpa i väg quaresma,för det första fick ni en riquelme liknande spelare i deco och plus att quaresma är en ut världens största talanger ,detta bevisar bara vilkne halv medioker klubb barca är ,vet inte varför dom värvar spelarna och till vilken orsak,ni har en bunt spelare som inte ens skulle platsa som vatten bärare i real madrid ,tex,luis garcia ,mycket dålig ytter,platsar aldrig i landslaget och kommer aldrig att göra det,henke ,bara namnet säger allt,valdes .säker men knappast nåt mer,van bronkhost ,måste säkert vara ligans lättaste back att dribbla av,,dom enda som skulle kunna nänmas i samma samanhang som real e roni och quaresma men resten e ,,,,,,,
o plus ännu en anlednig till att vi alltid kommer vara NÄST bäst ,vi kan inte ta vara på våra talanger ,ni har sumpat spelare,som maradonna,simao,rochembakc,fabregas.pique,babagida och nu quaresma .det är bara att tycka synd om dom för det bevisar bara vilka pajaser våran ledning består av,,
och det säger jag som barca fan,
Spinbad
2004-07-22 12:58
SÅS:
Att Kluivert försvann var det absolut bästa som kunde hända, att vi inte fick något för honom räknade nog ingen med heller.
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-23 09:53
Patrik//Roma har både köpt in Mexes och Ferrari även om det inte är officielt. Så brist på backar har de inte.
Ronnie kan lätt spela på topp om det krisar utan tvekan men Ballack är han verklig rätt man för jobbet? Är inte han också offensivt lagd? Vi är väl ute efter en terrier liknande Davids.
Katalanerna
2004-07-24 14:19
Varför inte satsa på Galasék i Ajax som gjorde ett suveränt Em. Eller varför inte blanda sig i jakten på Emerson varken Juventus eller Real Madrid verkar komma nån vart me Roma. Måste också ha en till mittback tex Heitinga eller Mexés (om d inte löser sig me Roma).
Barcelona ZonD
2004-07-24 15:04
Rebin: Tack för att du tog dig tid!

Om nu Edmilson inte har EU-pass känns det som otroligt bortkastade pengar. Dessutom så verkar det som om Rijkaard är sugen på att prova Navarro som mittback, kanske blir en strålande succé eller en mindre strålande flopp, man vet aldrig. Milito vill jag hellre ha om man nu nödvändigvis måste köpa en mittback, han har i alla fall framtiden framför sig. Nej, lite förklaringar till pågående förhandlingar från ledningens sida skule inte skada.
Barcelona Anders
2004-07-24 17:54
bra sida med tv-kanaler som sänder matcher...

http://www.knplogic.co.uk/sport/
Spinbad
2004-07-27 18:32
Hmm jag kanske missuppfattade artikeln i sport för några dagar sen, men där tyckte jag det stod att han HADE EU-pass.
Barcelona Relay
2004-07-27 15:47
Izquierda
Tack för en mycket underhållande krönika
Jag satt själv och undrade vilket betyg det franska fiaskot från Monaco Christanval skulle fått? Han var mitt hatobjekt nr ett under hela den tid han missprydde Campens gröna gräsmatta. Själv håller jag inte värvningen av Henke särskilt högt och är lite orolig att han enbart får värma bänken.
Barcelona Belletti
2004-07-24 15:54
Jag har inte tittat på matchen, men när jag tittade på en sida var det slut på biljetter. Men du kan prova här och se om det finns nån paketresa till Barcelona där du kan se matchen.
Se länken.
Barcelona ZonD
2004-07-27 12:08
Jimmy: Du menar "som Houllier har förökt värva i 2 år" va? Det är inte alls säkert att Benitez vill ha Cissé och han brukar dessutom bara köra med en anfallare. Jag tror inte heller att Cissé kommer men det är inte en omöjlighet.
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-27 18:34
Han har inte det nu, men han kanske är på väg att få det!
Börjar de inte bli lite väl mycket brassar nu?
Inget ont om dom..
Barcelona Alx
2004-07-27 13:18
Viktor Munoz: Du skrev "Många var obergripligt(okunnigt) negativa).". Undvik ord som "okunnigt", det låter väldigt arrogant och retar gallfeber på många (jag räknas definitivt bland "många").
Barcelona el magico
2004-07-26 22:51
nån som vet när cl börjar
och os också
Barcelona Kim
2004-07-26 21:25
Jag vet inte om den officiella sidan någonsin har presenterat lagda bud innan något är klart.
Barcelona Xavi
2004-07-24 13:26
Ronaldinho_barca//

Hur kan du säga att Xavi är den bra katalanen? du har inte lagt märke till en viss PUYOL?
Barcelona Belletti
2004-07-24 15:50
Barca_Esp//
Tror det bästa sättet att få en biljett är att föhandsboka. Förra året såg jag att biljetterna var slut 6 månader innan matchen! Men jag är inte så säker...
Barcelona Zardiac
2004-07-24 12:07
Borde itne Fabiano vara mera aktuell än tidigare nu när man struntar i etoo och saviola har fått sitt spanska medborgarskap
Barcelona Robb
2004-07-24 14:29
Tror Mexes e klar för Roma....men jag e inte helt säker.. // Mvh Robban
Barcelona Oleguer
2004-07-24 11:45
Robb/ Ja han ägs fortfarande av barca men är utlånad till Villareal....
Barcelona Robb
2004-07-24 14:28
Är Mexes mittback?...Jag trodde han va mittfälltare?
Barcelona Juan Román Riquelme
2004-07-24 15:23
ZonD;

Jag läste på sport.es at Edmilson var på väg att få sitt EU-pass. Jag anser att Edmilson är en mycket bra spelare och till skillnad från Milito så är prislappen inte helt orimmlig.
Barcelona Belletti
2004-07-24 13:44
Har någon nån koll på Pablo Garcia från Osasuna?
Det enda jag vet är att han är 27 år, född i Uruguay men har spankst pass. Det ryktades ju om honom som den defensiva mittfältaren.

Min bästa uppställning:
-------------------Valdés---------------------
--Belletti------Puyol--Marquez------Sylvinho--
----------------Motta---Xavi------------------
------Giuly--------------------Ronaldinho-----
--------------------Deco----------------------
------------------Saviola---------------------

Bänk:
Jorquera
Oleguer
Gio
Gabri