/spanien/barcelona/forum/26707.aspx/spanien/barcelona/forum/26707.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Pep Guardiola
2004-11-04 16:06
Den unge försvararen Jose Mora har fått klartecken att spela igen från Barcelonas läkare. Mora har besvärats av med muskel problem i benet. Detta är ju självklart goda nyheter för Barca som fortfarande saknar ytterbackarna Gabri och Sylvinho.
källa barcelona.com
Barcelona ZonD
2004-05-06 16:40
Pelayo:

"Att du antog att jag ville uppföra en staty över Ronaldinho tyder över en viss brist i förmåga att se längre än vad avsiktens innebörd "

Att du lyckades tyda Valdés så fel tyder över en viss brist i den intelektuella förmågan.

I övrigt kan du inte ens själv nämna några bra argument till varför Ronaldinho inte är världens bästa spelare. Han filmar?! so what det gör ju alla! angående lobben så är det sant att Xavi's mål krävde större teknik men det var inte det som var grejen. Det var det att Ronaldinho ens kommer på idén att försöka göra lobben i Él Clasico när det står 1-1. Det tyder på en otrolig självkontroll och mentalitet. Du skulle aldrig se Figo, Henry, Vieira (Zidane undantaget) m.m ens försöka sig på än mindre lyckas. Kom inte och påstå att ronaldinho inte är bäst om du inte kan motivera din åsikt.
Barcelona Valdés
2004-05-06 14:50
Pelayo (A.K.A 14-79); Du fortsätter att fantisera fram påstående för att misstänkliggöra - vem mer än Du själv har sagt att det bör uppföras en staty av Ronaldinho på Ramblan?

Vidare så påstår Du att Barça står för en kollektiv totalfotboll, vilket är något som jag inte tror att någon ifrågasätter. Att Ronaldinho är underordnad laget är tydligt, han "leker" mot sämre motstånd för att spela betydligt mer disciplinerat mot bättre. Tittar man på Barças historia är den fylld av stora spelare som underordnat sig kollektivet och gjort laget och lagen till något större och bättre.

Vad det gäller påståendet att subjektiviteten är den högsta sanningen så försökte jag bara förklara det självklara för Dig, att den idéhistoriska diskussionen de senaste 300 åren varit tämligen överens om att det inte finns objektiva värden ( undantaget de demokratiska och allmänmänskliga ) utan att alla människor på ett eller annat sätt är präglad av tidigare erfarenheter och egna intressen. Att Du som en av få människor i världen anser Dig vara objektiv är därför mycket intressant, eller Du kanske inte anser Dig vara människa utan Gud?

Vad det gäller nödvändigheten av diskussion är vi överens men till skillnad från Dig har jag en hållbar motivering. Bara genom att medvetandegöra vad, hur och varför man upplever saker går det att närma sig förståelse.

Sedan börjar Du återigen att svamla om saker som inte hör till dikussionen; Real Madrids eventuella samröre med regeringen och likaså Ronaldinho som en "filmare". Hur mår Du egentligen, är det något som fattas Dig?

Vad det gäller nyansering så har jag hela tiden sagt att det finns skillnader i Ronaldinhos prestationer. I matcher där han får mycket boll och stort spelrum presterar han som bäst för att i tätare matcher av mer kampkaraktär underordna sig kollektivet och inte på samma lekfulla sätt domintera utan endast briljera med avgörande målpassningar och egna genombrott när så behövs. Detta är spelmönster som är typiskt för så gott som samtliga de största fotbollsspelarna, att dominera på samma sätt i alla matcher går tyvärr inte utan i de flesta fall handlar det då om resultat framför underhållning. Precis som Zidane, Figo mfl har också Ronaldinho mindre bra dagar men att påstå att han inte var bra mot Real är löjligt. Jag tror att Din värld skulle bli roligare om Du inte på förhand bestämt Dig för att tycka illa om en spelare, försök istället att vara öppen för nya intryck.

Vill Du fortsätta diskussionen så ser jag fram emot andra argument och likaså nya hållbara faktapåståenden. Du är verkligen ivrig i Dina försöka göra Ronaldinho till en mindre spelare än vad han är, men de argument som hittills lyfts fram är fortfarande löjliga; det finns de som önskar uppföra en staty av honom på Ramblan / alla tycker att han är bra / Du står för objektiva värden / han filmar / domarna är orättvisa / han inte bidrar i defensiven / Zidane är ur form / Figo är slut....
Barcelona Klint
2005-03-09 23:26
SÅ JÄVLA HÄRLIGT!!!

Nu kan vi ha forumet för oss själva utan några störiga marränger
Barcelona Kharles_Puyol
2004-11-04 16:03
Förresten, någon som har en länk till Kabba Samuras mål..? ;-)
Barcelona Rivald0
2004-05-06 17:16
hallo grabbar....
Atlético Smuts
2004-11-04 02:08
Ämne: Det är möjligt, men ....
Det är möjligt, men som sagt Barca hade nog inte totalfloppat mot Messina och Livorno, men det är bara en vild gissning..

Som sagt, vild gissning.

Dessutom så tycker jag inte Juventus varit övertygande i alla sina matcher, kolla bara på matchen mot Maccabi och inte minst mot Djurgården. De är absolut inte orubbliga, men det har nog inte med denna diskussionen att göra.

De har övertygat poängmässigt.

Sen så om du verkligen vet så mycket om fotboll som du vill få det att se ut så hade vetat att spel mot Bilbao, i Bilbao, inte är det lättaste. Barca var, som i alla matcher de tappat poäng i hittils väldigt nära segern. Glöm heller inte de ofattbart oturliga långtidsskadorna på 3 viktiga defensiva spelare.

- Om du hade vetat så mycket om fotboll så skulle du veta att det inte är lätt att spela matcher mot nykomlingar, speciellt inte i första matchen. Dessutom var Milan jävligt nära segern mot Livorno. Milan har dessutom imponerat som fan sen de två matcherna. Vem var det som kunde något om fotboll?

- Skador handlar om så mkt mer än bara otur. Varje spelare som köps in granskas av Barcelona, dennes skadebenägenhet studeras in i minsta detalj. Skyll på dina egna när de köper spelare. Milan är ett av de minst skadedrabbade lagen i världen, MilanLab har en stor inverkan i det. Alltså talar du i nattmössan när du påstår att skadorna skulle vara otur.

- Men om vi ändå är inne på den banan. Av alla era spelare som är skadade finns det ingen som kommer i närheten av Inzaghi och Stam, i allafall inte när det gäller att bedöma "viktighet" för laget.

Det verkar som om du tycker att Milan är bättre än Barca bara för ett bortamål. Eller vad är det du vill säga..?

Jag stod mig helt enkelt frågandes till hur du tänkte. Är man bäst om man kommer på andra plats? Om inte, så bör du nog fundera på vad du skriver framöver.

Dina analogier är inte direkt helt verklighetstrogna. Men du får gärna gå till ditt eget lags forum och tjura hur mycket du vill, du framstår bara mer och mer som en usel förlorare.

Ja, Milan förlorade några miljoner på matchen. Att du envisas med att kalla mig dålig förlorare tyder på bristande argument, jag är härinne för att diskutera matchen och får höra argument om den italienska ligan. Jojo.

Gabriel
Jag lyckades höja nivån på Juventusforumet med minst trettio snäpp, så jag förstår inte riktigt din kritik. Kanske ska man inte tro på allt man läser.

Ursäkta nivån på svenskan, jag pallar inte längre. Så nu får ni sista ordet, gör det bra.
Barcelona Nemo
2004-11-04 13:44
bortamål och bortamål. Snälla, det är ett gruppspel ? Hade det varit i kvart/semi hade det spelat roll. Okej, det kan ju avgöra vilka vi får möta. Men sluta snacka om det.

Depor på lördag. Kan inte kräva något annat än en seger. Jag sticker ut tungan ganska långt och säger; Eto'o gör 2 eller 3 mål...
Barcelona Kharles_Puyol
2004-11-04 00:56
Det är möjligt, men som sagt Barca hade nog inte totalfloppat mot Messina och Livorno, men det är bara en vild gissning..

Dessutom så tycker jag inte Juventus varit övertygande i alla sina matcher, kolla bara på matchen mot Maccabi och inte minst mot Djurgården. De är absolut inte orubbliga, men det har nog inte med denna diskussionen att göra.

Sen så om du verkligen vet så mycket om fotboll som du vill få det att se ut så hade vetat att spel mot Bilbao, i Bilbao, inte är det lättaste. Barca var, som i alla matcher de tappat poäng i hittils väldigt nära segern. Glöm heller inte de ofattbart oturliga långtidsskadorna på 3 viktiga defensiva spelare.

Det verkar som om du tycker att Milan är bättre än Barca bara för ett bortamål. Eller vad är det du vill säga..?

Dina analogier är inte direkt helt verklighetstrogna. Men du får gärna gå till ditt eget lags forum och tjura hur mycket du vill, du framstår bara mer och mer som en usel förlorare.

Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-06 15:05
Nästa års trupp

Valdes
Jocuera
Nån annan

Belletti(nästan klar, se länk)
GVB
Puyol
Oleguer
Marquez(bud från inter men vill stanna (!)
Cocu

Xavi
Iniesta
Loque
Davids
Ronaldinho
L.Garcia

Luis.Fabiano
Saviola
S.Garcia

Elva

Valdes
Belletti Oleguer Puyol GVB
Davids
Iniesta Xavi
Loque Dinho
Fabiano
Barcelona Gabriel
2004-11-04 11:58
Kluivert9

Skulle vara skitsnällt, adda mig barca_gabbe@hotmail.com

Smuts

Hmm, verkar inte som så många juvefans håller med dig där. Majoriteten anser att du är en pajas, och inte nån som höjer kvalitéen på deras forum. Är det en tillfällighet? Även jag tycker så om dig i barcas forum, och tro mig då handlar det inte om att du är Milanfan, det har kommit fans från andra lag in hit som sagt mycket mer vettigare saker än vad du gjort.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-06 15:05
Nästa års trupp

Valdes
Jocuera
Nån annan

Belletti(nästan klar, se länk)
GVB
Puyol
Oleguer
Marquez(bud från inter men vill stanna (!)
Cocu

Xavi
Iniesta
Loque
Davids
Ronaldinho
L.Garcia

Luis.Fabiano
Saviola
S.Garcia

Elva

Valdes
Belletti Oleguer Puyol GVB
Davids
Iniesta Xavi
Loque Dinho
Fabiano
Atlético Smuts
2004-11-04 00:42
Ämne: Smuts:
Ja, för Barc....Ligan? När kom den in i bilden? Ger bort en poäng till Livorno? Erhh, Milan spelade med en man mindre i 80 minuter och lyckas leka fotboll (tyvärr satte de inte sina chanser). Mot Messina spelade man dåligt samtidigt som Messina satte de chanser man hade, inte så mkt att göra åt. Men varför tala om det när Barcelona imponerade mot Bilbao? Sten, glashus, ja, du känner nog till den.

Inte ens Barcelona med sina 23 poäng hade kunnat rå på Juventus som är outstanding för tillfället?

Varför ska jag vara seriös när du drar till med argument över ligagränserna? Lika logiskt som att mäta Buffon med Ronaldinho. Pajas.
Barcelona Frazzé
2004-05-06 15:50
Sen tycker jag vi måste hitta en bra höger spingare,visst e ricardo lovande men räcker inte en hel säsong för ojämn och samma gåller luis grarcia,Om vi nu köper luis fabiano och saviola får spansk pass och rustü försvinner så har vi luis fabiano,ronaldino och marquez som inte har Eu-pass så tror jag marquez petas tyvärr,Men oleguer har varit ganska bra senaste tiden men hans snabbhet och huvudspel e inte de bästa sen har vi cocu men jag läste här att belletti e på väg till barca!,en offensiv bra högerback som även kan spela mittback men en bra huvudspelare i försvaret så kanske behövas!...Forca bara!
Barcelona Frazzé
2004-05-06 15:45
Läste precis EMD,Men förstår inte så mycket men de värkar som Luis Fabiano e på G,Såg han på tv4+ förra året då dom visade brasilianska ligan får faktiskt säga att jag e mycket impad av honom,Bra på huvudet bra me båda fötterna bra teknik,Ja han har allt för att lyckas bli en världklass foward....Tänk hans och ronaldinhos smmarbete de kommer inte många slå!
Barcelona Barca Lover
2004-11-04 02:38
depor på lördag hur går det tror ni??
Barcelona Kluivert9
2004-11-04 02:21
Ämne: Hej på er alla cule,....
du måste skämta?! :D
Tror du man önskar att man vore där?!
Och så som du beskrev det(var tvungen att läsa ditt inlägg 2 hela gånger :D).
Barcelona Barça-fan
2004-11-04 11:33
Det verkar som att grabbarna i Real Madrids redaktion är nöjda med ett oavgjort resultat borta mot dynamo kiev. I så fall är jag den första att gratta Los Blancos(?).
Barcelona Gabriel
2004-11-03 23:54
Sonde

okej, men jag har inte DC..problem :P det är adobre premiere pro jag söker alltså..

Smuts

Snälla ingen här inne bryr sig vad du säger. Inte dom i Juves forum heller, jag pratade precis med kompisar.Vi var och kollade på bayern-juve så nämnde jag nån i barcas forum som var så rolig och var milanfan.haha alla visste vem det var, dom sa att han smuts alltid bråkar på juves forum också..ska man ta han på allvar..inte jag :D
Spanien Pelayo (A.K.A 14-79)
2004-05-06 16:24
"Svamlet" om Reals eventuell samröre med regeringen och de exempel du framför var några stickspår i debatten (det medges) men icke desto mindre var det uttryck och konkreta exempel på den absoluta subjektivitetens sanning som b la du ger uttryck för.
Kommentarer om hur jag mår och om vad som saknas mig är däremot stickspår av en helt annan art men som är desto tydligare exempel på den paradox som uppstår när en person pratar om "ovidkommande svammel" som blott och allena är något som motdebattanten dras med.

I övrigt borde du ta intryck och lärdom av "Anders" - en signatur som uppenbarligen inte behöver lägga argument och faktapåstående man inte använt eller svängt sig med för att begripa vad jag menar.

*Blev lite rörigt i och med det begränsade utrymmet, men jag tror det framkommer det mesta.*

=)
Barcelona Puyolinho
2004-11-04 00:23
Vilken vecka det har varit för mig !!!
Först så vinner Barcelona över Milan
Sen idag så vinner Juventus över Byren.M
OCH sen sist MEN inte MINST Assyriska FF Vinner över ÖRgryte i det allsvenska kvalet !!!
YESSS ! Vilken vecka hoppas nu bara att Barca kan fylla upp ett litet hål med Seger mot Deportivo !!
Barcelona Cricce
2004-11-04 12:27
Riktigt skön seger. Dinhos mål var ju fullständigt underbart. Skrek rätt ut till övriga familjens "glädje" =)
Barcelona Kharles_Puyol
2004-11-04 00:07
Smuts:
Ja, för Barca leder sin serie ganska överlägset och Milan har en bit kvar till Juve. Milan förlorar mot Messina på hemmaplan och ger bort poäng till Livorno. Sen är det (som sagt) endast tillfälligheter att Milan lyckas komma undan med 1-0 på San Siro och att Barca inte vinner med 3-1 eller 4-1 igår..

Men du har rätt, vi får se när alla matcher spelats klart och säsongen är slut. Du verkar f.ö. lika seriös som ditt nick, jag börjar se lite troll-tendenser.
Barcelona Andreas
2004-05-06 19:17
Ett stort minus angående Luis Fabiano är hans humör. Han ska tydligen ha ett riktigt hett humör. I Brasilien kallas han till och med för "Djuret".
Barcelona Andreas
2004-05-06 19:17
Ett stort minus angående Luis Fabiano är hans humör. Han ska tydligen ha ett riktigt hett humör. I Brasilien kallas han till och med för "Djuret".
Barcelona Anders
2004-05-06 15:18
Tror inte att Pelayo med allt han sagt vill säga att Ronaldinho är en dålig spelare på något sätt, det har framgått att han tycker att Ronaldinho är en världsspelare! det han vill få fram (som jag ser det) är mer att varför ska Ronaldinho få all uppmärksamhet när det finns spelare som Xavi och Puyol som är minst lika viktiga. vem här inne hyllade GVB efter hans pass till Kluivert mot real. den va mins lika läcker som Ronaldinhos passning till Xavi, sen att Xavi gjorde en svårare sak när han gjorde mål verkar ingen bry sig om! så for barça vinner hyllas Ronaldinho jämt och ständigt. fast mot real skulle jag hellre lyfta fram andra spelare.
Barcelona Kharles_Puyol
2004-11-03 22:13
Smuts, hur gammal är du..? Barca har visat att dom är bättre än Milan. I Milano var det en jämn kamp där Barca skapade vassast chanser spelade finast fotboll och förtjänade minst en pinne trots att en tredjedel av truppen saknades pga skador. I denna matchen var det spel mot ett mål. Vi får se vad som håller i det långa loppet. Gå vidare med livet istället, det är bl.a. toppmatcher mot Roma och Depor snart.. Men detta är Barcas år, det vet alla vid det här laget..

Visca el Barca!
Barcelona Kluivert9
2004-11-04 00:49
Ämne: Det skulle vara jätt....
mmm jag fick det av en kompis när han fixa min data. Det är version 1.5, tror det finns nån nyare...Har iaf inte prövat det ännu men du kan få det om du vill?
Spanien Pelayo (A.K.A 14-79)
2004-05-06 14:28
pat -w,

läs vad jag skriver människa! Jag skriver inte att han är dålig, men att det är skillnad på att briljera mot Celta i vardagslunken och att plocka fram det lilla extra när det verkligen gäller.

Vad jag sett verkar alla rörande eniga om att han står utom kritik, något som knappast stimulerar debatten eller utvecklar synen på laget.
Dessutom är det jävligt tråkigt när alla tycker samma sak :-)

*Nej, jag gillar inte Stoichkov*
Barcelona Barcelona evigt troget
2004-05-25 16:50
Det viktigaste enligt mig inför nästa säsong, det är att förstärka backsidan rejält. Barcelona borde inte ha kvar "gio" och Reiziger, för att isället köpa någon ny riktigt bra back, en riktig stjärnback. Jag tycker sett till hela säsongen att det är backbesättningen som sviktat mest, köp därför in nya bra backar!!Tycker att mittfältet och anfallet ser mkt bra ut...
Annons: