/spanien/barcelona/forum/26704.aspx/spanien/barcelona/forum/26704.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Camparn på nou
2004-05-03 21:43
Jag har sagt det förut och jag säger det igen den perfekta tränaren för Barca nästa säsong skulle va Mourinho från Porto har har tidigare varit i klubben och har känslor för den.
Hans spelsätt är väldiciplinerat och tekniskt plus att han är bra på att utveckla talanger av vad jag har sett.
Barcelona Viktor Munoz
2005-03-09 23:50
Att Juventus gick vidare var ju knappast heller enseger för fotbollen, även om Juve är lite offensivare än Chelsea. Hoppas det blir Chelsea Juve. De två mest "taktiskt" spelande lagen som är kvar.(Ett väldigt snällt uttryck för tråk defensiva)
Barcelona Majsan
2004-05-04 10:16
Ajajaj.. Hoppas verkligen att Barca erbjuder något bättre och att Valdes förblir i klubben..
Barcelona Viktor Munoz
Att Juventus gick vidare var ju knappast heller enseger för fotbollen, även om Juve är lite offensivare än Chelsea. Hoppas det blir Chelsea Juve. De två mest "taktiskt" spelande lagen som är kvar.(Ett väldigt snällt uttryck för tråk defensiva)
Barcelona Tompa
2005-03-09 23:31
Klint och P.K:
Jag gilar inte Real Madrid (och i synnerhet inte dess president) men ikväll hoppades jag de skulle slå ut Juventus - mer osympatisk klubb finns inte (om man bortser från Chelsea och dess ägare). Och jag skäms inte ett dugg för det.

Nåväl, nu är det ligan som gäller och det ska vi inte tappa. Tappar Barca det här så får jag spader.

Barcelona Tompa
2005-03-09 23:31
Klint och P.K:
Jag gilar inte Real Madrid (och i synnerhet inte dess president) men ikväll hoppades jag de skulle slå ut Juventus - mer osympatisk klubb finns inte (om man bortser från Chelsea och dess ägare). Och jag skäms inte ett dugg för det.

Nåväl, nu är det ligan som gäller och det ska vi inte tappa. Tappar Barca det här så får jag spader.

Barcelona RiZzo
2005-03-09 23:46
Fan snackar du om bästa ligan;))
Vi spelade ut Milan på deras hemma plan.
Komigen nu så länge Barcelona finns i la liga så blir ingen annan liga i världen bättren laliga.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-06 17:40
Pelayo

Real Madrid betraktas ju av "vissa" som världens bästa lag alla Kategorier så vad är skillnaden?

Hurvida han är bra på det eller inte hör inte hit.
Det är prestationerna som gör vad man är bra på så därför är det dumt att säja att han gjorde nåt han inte ens var bra på.

Du motsäjer dig själv genom att säja att Zidanes mål är det viktiga.
Hade Ronaldinho grötat in ett mål efter hörna mot Real hade vi säkerligen inte fått höra dig säja att det var det avgörande prestationen.

Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-06 17:40
Pelayo

Real Madrid betraktas ju av "vissa" som världens bästa lag alla Kategorier så vad är skillnaden?

Hurvida han är bra på det eller inte hör inte hit.
Det är prestationerna som gör vad man är bra på så därför är det dumt att säja att han gjorde nåt han inte ens var bra på.

Du motsäjer dig själv genom att säja att Zidanes mål är det viktiga.
Hade Ronaldinho grötat in ett mål efter hörna mot Real hade vi säkerligen inte fått höra dig säja att det var det avgörande prestationen.

Barcelona Relay
2004-05-04 13:47
Kiko men frågar är ju om klubben ska behålla Kluivert eller ta dit Koeman när hans kontrakt med Ajax går ut. Eller om styrelsen med Laporta i spetsen är sugna på att ta dit portos tränare eller om man skulle pröva med Toppmöller?
Barcelona juanito
2004-05-04 12:47
Jag: Sure, vi kanske till och med har lika bra trupp som Real Madrid men även om vi skulle ligga snäppet under dom så tycker jag fortfarande att det finns tillräckligt bra spelamaterial för att Barça ska kunna utmana om titeln.
Spanien acfanatico
2005-03-09 23:39
Egentligen är jag Milan supporter gillar inte juve men hatar real lika mycket, men yesss vilken liga är bäst serie A eller la liga. Italien har två lag i kvarten troligen tre väntar på Inter.
Spanien en stor fett nolla.
Ojjjj vad glad jag blir undrar vad 4+ ska säga nu då världens bästa ligan med real och barca i spetsen.
FORZA MILAN
FORZA ITALIEN
SERIE A BÄSTA LIGAN
Barcelona Barca_91
2004-05-08 11:05
Camparn på Nou:
Men vi spelade bra tycker jag.
Vi kan inte åka till Bernabeu och spela bländande fotboll.Det kan inget lag göra.
Jag tycker laget spelade bra genom hela matchen förutom nån period i första halvlek.

Jag säger vänta 1-2 år så kommer Ronaldinho ha lekstuga med alla Real Madrid spelare.
Barcelona Andreas
2004-05-04 12:46
Enligt Aftonbladet så spelade Fernando Navarro hela matchen när Albacete slog Zaragoza med 3-1.
Barcelona Scorpius_Cx
vet nån om ryktet att A.Cole från Arsenal, vänsterbacken skulle va klar inför nästa säsong??? efter Gios match så e han intressant
Barcelona Andreas
2004-05-04 12:46
Enligt Aftonbladet så spelade Fernando Navarro hela matchen när Albacete slog Zaragoza med 3-1.
Barcelona Klint
2005-03-09 23:33
Tompa:

Jag klarar inte av Real, det ända positiva med att de skulle vinna var att de skulle få en tuffare matchning. Men för övrigt så är det jävligt härligt att se Zlatan snurra runt med (de så kallade) stjärnorna från Madrid

Forza Barca!
Barcelona ZonD
2004-05-06 17:21
Pelayo: skulle "han har varit mindre imponerande i 2 av typ 30-35 matcher" vara ett bra argument? Det är i alla fall inte tillräckligt bra för att övertyga mig. För övrigt märks det att du är ett stort fan av Zidane och det är inget fel med det om det inte varit så att du kommer hit och kallar oss för enögda barca supporters när du själv hyllar zidanes två huvudmål. Precis som du sa angående att Xavi's mål krävde större teknisk prestation så kanske det snarare var den som slog hörnorna som ska hyllas istället för Zidane?
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-06 16:41
Pelayo

Om du säjer att lobben inte var en stor sak, så ska du väl inte nämna Zidanes två nickmål i finalen mot Brasilien.
De var inte direkt mål som krävde stor klass, utan mer tur och tillfällighet.

ps Spar gärna på alla halvmeterlånga ord.
Det är säkert bra men gör det tungläst för mig som inte orkar sätta mig in det du skriver, men det kanske är jag som är dum i huvet;=)
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-06 16:41
Pelayo

Om du säjer att lobben inte var en stor sak, så ska du väl inte nämna Zidanes två nickmål i finalen mot Brasilien.
De var inte direkt mål som krävde stor klass, utan mer tur och tillfällighet.

ps Spar gärna på alla halvmeterlånga ord.
Det är säkert bra men gör det tungläst för mig som inte orkar sätta mig in det du skriver, men det kanske är jag som är dum i huvet;=)
Barcelona ZonD
2004-05-06 16:42
Valdés skrev:

"men de argument som hittills lyfts fram är fortfarande löjliga; det finns de som önskar uppföra en staty av honom på Ramblan / alla tycker att han är bra / Du står för objektiva värden / han filmar / domarna är orättvisa / han inte bidrar i defensiven / Zidane är ur form / Figo är slut.... "

Otroliga argument :(
Pep Guardiola
2004-11-04 16:06
Den unge försvararen Jose Mora har fått klartecken att spela igen från Barcelonas läkare. Mora har besvärats av med muskel problem i benet. Detta är ju självklart goda nyheter för Barca som fortfarande saknar ytterbackarna Gabri och Sylvinho.
källa barcelona.com
Barcelona ZonD
2004-05-06 16:40
Pelayo:

"Att du antog att jag ville uppföra en staty över Ronaldinho tyder över en viss brist i förmåga att se längre än vad avsiktens innebörd "

Att du lyckades tyda Valdés så fel tyder över en viss brist i den intelektuella förmågan.

I övrigt kan du inte ens själv nämna några bra argument till varför Ronaldinho inte är världens bästa spelare. Han filmar?! so what det gör ju alla! angående lobben så är det sant att Xavi's mål krävde större teknik men det var inte det som var grejen. Det var det att Ronaldinho ens kommer på idén att försöka göra lobben i Él Clasico när det står 1-1. Det tyder på en otrolig självkontroll och mentalitet. Du skulle aldrig se Figo, Henry, Vieira (Zidane undantaget) m.m ens försöka sig på än mindre lyckas. Kom inte och påstå att ronaldinho inte är bäst om du inte kan motivera din åsikt.
Barcelona Valdés
2004-05-06 14:50
Pelayo (A.K.A 14-79); Du fortsätter att fantisera fram påstående för att misstänkliggöra - vem mer än Du själv har sagt att det bör uppföras en staty av Ronaldinho på Ramblan?

Vidare så påstår Du att Barça står för en kollektiv totalfotboll, vilket är något som jag inte tror att någon ifrågasätter. Att Ronaldinho är underordnad laget är tydligt, han "leker" mot sämre motstånd för att spela betydligt mer disciplinerat mot bättre. Tittar man på Barças historia är den fylld av stora spelare som underordnat sig kollektivet och gjort laget och lagen till något större och bättre.

Vad det gäller påståendet att subjektiviteten är den högsta sanningen så försökte jag bara förklara det självklara för Dig, att den idéhistoriska diskussionen de senaste 300 åren varit tämligen överens om att det inte finns objektiva värden ( undantaget de demokratiska och allmänmänskliga ) utan att alla människor på ett eller annat sätt är präglad av tidigare erfarenheter och egna intressen. Att Du som en av få människor i världen anser Dig vara objektiv är därför mycket intressant, eller Du kanske inte anser Dig vara människa utan Gud?

Vad det gäller nödvändigheten av diskussion är vi överens men till skillnad från Dig har jag en hållbar motivering. Bara genom att medvetandegöra vad, hur och varför man upplever saker går det att närma sig förståelse.

Sedan börjar Du återigen att svamla om saker som inte hör till dikussionen; Real Madrids eventuella samröre med regeringen och likaså Ronaldinho som en "filmare". Hur mår Du egentligen, är det något som fattas Dig?

Vad det gäller nyansering så har jag hela tiden sagt att det finns skillnader i Ronaldinhos prestationer. I matcher där han får mycket boll och stort spelrum presterar han som bäst för att i tätare matcher av mer kampkaraktär underordna sig kollektivet och inte på samma lekfulla sätt domintera utan endast briljera med avgörande målpassningar och egna genombrott när så behövs. Detta är spelmönster som är typiskt för så gott som samtliga de största fotbollsspelarna, att dominera på samma sätt i alla matcher går tyvärr inte utan i de flesta fall handlar det då om resultat framför underhållning. Precis som Zidane, Figo mfl har också Ronaldinho mindre bra dagar men att påstå att han inte var bra mot Real är löjligt. Jag tror att Din värld skulle bli roligare om Du inte på förhand bestämt Dig för att tycka illa om en spelare, försök istället att vara öppen för nya intryck.

Vill Du fortsätta diskussionen så ser jag fram emot andra argument och likaså nya hållbara faktapåståenden. Du är verkligen ivrig i Dina försöka göra Ronaldinho till en mindre spelare än vad han är, men de argument som hittills lyfts fram är fortfarande löjliga; det finns de som önskar uppföra en staty av honom på Ramblan / alla tycker att han är bra / Du står för objektiva värden / han filmar / domarna är orättvisa / han inte bidrar i defensiven / Zidane är ur form / Figo är slut....
Barcelona Klint
2005-03-09 23:26
SÅ JÄVLA HÄRLIGT!!!

Nu kan vi ha forumet för oss själva utan några störiga marränger
Barcelona Kharles_Puyol
2004-11-04 16:03
Förresten, någon som har en länk till Kabba Samuras mål..? ;-)
Barcelona Rivald0
2004-05-06 17:16
hallo grabbar....
Atlético Smuts
2004-11-04 02:08
Ämne: Det är möjligt, men ....
Det är möjligt, men som sagt Barca hade nog inte totalfloppat mot Messina och Livorno, men det är bara en vild gissning..

Som sagt, vild gissning.

Dessutom så tycker jag inte Juventus varit övertygande i alla sina matcher, kolla bara på matchen mot Maccabi och inte minst mot Djurgården. De är absolut inte orubbliga, men det har nog inte med denna diskussionen att göra.

De har övertygat poängmässigt.

Sen så om du verkligen vet så mycket om fotboll som du vill få det att se ut så hade vetat att spel mot Bilbao, i Bilbao, inte är det lättaste. Barca var, som i alla matcher de tappat poäng i hittils väldigt nära segern. Glöm heller inte de ofattbart oturliga långtidsskadorna på 3 viktiga defensiva spelare.

- Om du hade vetat så mycket om fotboll så skulle du veta att det inte är lätt att spela matcher mot nykomlingar, speciellt inte i första matchen. Dessutom var Milan jävligt nära segern mot Livorno. Milan har dessutom imponerat som fan sen de två matcherna. Vem var det som kunde något om fotboll?

- Skador handlar om så mkt mer än bara otur. Varje spelare som köps in granskas av Barcelona, dennes skadebenägenhet studeras in i minsta detalj. Skyll på dina egna när de köper spelare. Milan är ett av de minst skadedrabbade lagen i världen, MilanLab har en stor inverkan i det. Alltså talar du i nattmössan när du påstår att skadorna skulle vara otur.

- Men om vi ändå är inne på den banan. Av alla era spelare som är skadade finns det ingen som kommer i närheten av Inzaghi och Stam, i allafall inte när det gäller att bedöma "viktighet" för laget.

Det verkar som om du tycker att Milan är bättre än Barca bara för ett bortamål. Eller vad är det du vill säga..?

Jag stod mig helt enkelt frågandes till hur du tänkte. Är man bäst om man kommer på andra plats? Om inte, så bör du nog fundera på vad du skriver framöver.

Dina analogier är inte direkt helt verklighetstrogna. Men du får gärna gå till ditt eget lags forum och tjura hur mycket du vill, du framstår bara mer och mer som en usel förlorare.

Ja, Milan förlorade några miljoner på matchen. Att du envisas med att kalla mig dålig förlorare tyder på bristande argument, jag är härinne för att diskutera matchen och får höra argument om den italienska ligan. Jojo.

Gabriel
Jag lyckades höja nivån på Juventusforumet med minst trettio snäpp, så jag förstår inte riktigt din kritik. Kanske ska man inte tro på allt man läser.

Ursäkta nivån på svenskan, jag pallar inte längre. Så nu får ni sista ordet, gör det bra.
Barcelona Nemo
2004-11-04 13:44
bortamål och bortamål. Snälla, det är ett gruppspel ? Hade det varit i kvart/semi hade det spelat roll. Okej, det kan ju avgöra vilka vi får möta. Men sluta snacka om det.

Depor på lördag. Kan inte kräva något annat än en seger. Jag sticker ut tungan ganska långt och säger; Eto'o gör 2 eller 3 mål...
Barcelona Kharles_Puyol
2004-11-04 00:56
Det är möjligt, men som sagt Barca hade nog inte totalfloppat mot Messina och Livorno, men det är bara en vild gissning..

Dessutom så tycker jag inte Juventus varit övertygande i alla sina matcher, kolla bara på matchen mot Maccabi och inte minst mot Djurgården. De är absolut inte orubbliga, men det har nog inte med denna diskussionen att göra.

Sen så om du verkligen vet så mycket om fotboll som du vill få det att se ut så hade vetat att spel mot Bilbao, i Bilbao, inte är det lättaste. Barca var, som i alla matcher de tappat poäng i hittils väldigt nära segern. Glöm heller inte de ofattbart oturliga långtidsskadorna på 3 viktiga defensiva spelare.

Det verkar som om du tycker att Milan är bättre än Barca bara för ett bortamål. Eller vad är det du vill säga..?

Dina analogier är inte direkt helt verklighetstrogna. Men du får gärna gå till ditt eget lags forum och tjura hur mycket du vill, du framstår bara mer och mer som en usel förlorare.

Annons: