/spanien/barcelona/forum/26697.aspx/spanien/barcelona/forum/26697.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona GeRrInHo
2004-07-17 14:50
kommer inte kanalen TVCI visa matcherna från asientouren? :S ps: jag tycker att saviola borde stanna i barca!!
Barcelona Izquierda
2004-07-25 12:21
Många intressanta artiklar i El Mundo Deportivo idag, bl.a. går Quaresma till rätt hård attack mot Barca och Rijkaard, och så verkar Edmilson var riktigt nära nu.

Barcelona ludovic giuly
2004-07-25 10:32
el magico//
Läste du inte länken jag skrivit? Där står det att det mycket väl skulle kunna vara en bra lösning för både Barca och Liverpool. Enligt länken kommer Owen och Baros att få spela vilket innebär att Cissé får ta en plats på bänken. Och för att han ska få speltid skulle han då lånas ut. Vilket även Barca skulle tjäna på då de slipper lägga ut en massa pengar på ett forwardköp exempelvis Eto'o.
Barcelona Ronaldinho_barca
2004-07-24 19:44
Xavi../ jag skulle spela så här om det skulle va 3bakslinje..!

------------Valdes----------
----Puyol--Edmilson-Sylvinho----
--------Edu?-----Motta--------
-Giluy--------------Dinho---
-----------Deco-------------
------Larsson----Saviola-----
Barcelona Rickiboy
2004-07-25 15:23
tjenna grabbar..det finns en låt på www.ronaldistyle.com o den låten finns på den videon där de visar ronaldinhos presentation på nou camp..jag gillar verkligen den låten och om d e nu någon som känner till den låten så skulle det vara jävligt snällt o säga vad den heter...Forza barca
Barcelona el magico
2004-07-24 23:16
ja fattar inte ,varför ska liverpool låna ut cisse ,han är nyförvärv och har vunnit franskasytteligan två år i rad ,det är mycket jämnfört med baros och owen och diouf har gjort,jag ser ingen logik i detta ,och den nya tränaren benitez ser honom som en frälsare så detta rykte får sluta ,
Barcelona Jónathan
2004-07-17 03:01
Matchen ikväll mot Banyoles slutade 1-1.
Nedan följer lite info:

FC Barcelonas startuppställning: Valdés; Belletti, Oleguer, Navarro, Peña; Motta, Arnau, Iniesta, Verdú, Christian och Ronaldinho.

2. halvlek - FC Barcelona: Rustu; Oscar López, Rodri, Mora, Sylvinho; Gerard, Motta (Fran, m.58), Iniesta (Dani Fernández, m.64); Luis García, Oriol Riera (Dani Fragoso, m.78) och Messi

Banyoles: Gerard (Reig, m.84) (Lleal, m.89); Pitu (Antonio, m.56), Pibernat, Berga (Pujolar, m.69), Toni; Plaja (Vidal, m.46), Masferrer, Peri (Cortada, m.46); Parés, Jonathan (Recasens, m.69) och Pau (Gerard L.,m. 62).

Mål: 1-0, min. 16: Jonathan. 1-1, min. 31: Christian.

Domare: Josep Sierra Consul

Publik: ca. 5000

Real Madrid Ronnie
2004-07-19 22:28
ludovic giuly, Vi tjänar nog en hel del pengar eftersom att vi gick på + förra året... har för mig att laget var med på mer rekalm jippon än tidigare, allt för att hjälpa ekonomin och förhindra reklam på tröjan.
Barcelona Ronnie
2004-07-19 22:28
ludovic giuly, Vi tjänar nog en hel del pengar eftersom att vi gick på + förra året... har för mig att laget var med på mer rekalm jippon än tidigare, allt för att hjälpa ekonomin och förhindra reklam på tröjan.
Spanien rober
2004-07-17 10:11
mohamed, jag vet att du log ^^
Barcelona Alx
2004-07-19 23:46
Helt otroligt! Sällan har det här forumet sett så risigt ut som idag och det är oacceptabelt. Ett antal personer får ta och skärpa sig, andra har blivit avstängda (1 vecka).

Loran: Du skrev "Snälla, respektera min åsikt...". Vad menar du med det? Ingen har kritiserat dig, de har bara haft andra åsikter. Vad innebär att "respektera din åsikt"? Måste man hålla med dig?

Izquierda och Juanito: Tack för att ni gjorde ert bästa för att hålla forumet på en god nivå, men ibland så räcker det tyvärr inte.
Barcelona Patrik
2004-07-19 17:50
Martin Petrov? Herregud. När vi har Giuly, Ronaldinho och Luis Garcia som antagligen kommer att spela på den positionen. Nä, koncentration på att värva en Def mitt och en anfallare.
Barcelona Patrik
2004-07-19 17:50
Martin Petrov? Herregud. När vi har Giuly, Ronaldinho och Luis Garcia som antagligen kommer att spela på den positionen. Nä, koncentration på att värva en Def mitt och en anfallare.
Barcelona BARCA BLOD
2004-07-17 20:25
barcelona och baros har kommit överens om ett fyra års kontrakt. förhandlingarna pågår nu med liverpol, pris lappen ligger mellan 100-120 milj.
Barcelona Belletti
2004-07-20 19:46
JRC//
Ingen reklam i vårt forum!

ZizouLeFrancais//
Varför vill du ha en Barca låt?
Barcelona Izquierda
2004-07-19 18:02
Det här har egentligen inget med Barca att göra, men jag tycker det har sin plats här i alla fall.
Jag tror inte att nån av oss vill ha ett forum med den låga nivå som det faktiskt håller från och till nu för tiden.
Därför skulle jag vilja nämna några saker man kan tänka på när man svarar på nån annans inlägg.

1. Om du blir arg över något, kasta dig då INTE på tangenterna och skriv nåt argt, utan ta det lugnt, vänta ett par minuter och fundera igenom ditt svar ordentligt. På så sätt blir inte risken så stor att du skriver nåt som du får ångra sen.

2. Skratta inte åt någon annan! Även om den andre kommer med felaktiga faktauppgifter eller med en startelva som ser ut att vara helt uppåt väggarna, så har personen förmodligen gjort sitt bästa och då är det inte så schysst att skratta åt honom/henne. Man får självklart skratta MED folk, men inte ÅT dem.

3. Försök använda en trevlig ton. När du riktar ditt inlägg till någon annan, tänk då: hur skulle jag reagera om nån annan skrev det här till mig. Det är betydligt trevligare att läsa någon som skriver: "Den där uppställningen tror jag tyvärr inte skulle funka" än någon som skriver: "Du är ju pinsam! Din startelva är helt värdelös".
Jag vill inte låta som någon Bror Duktig-typ nu, men jag är rätt övertygad om att det blir betydligt roligare att diskutera här om vi tänker på såna här saker.

Så, nu ska inte lågstadieläraren tjata mer ;)

PS. Du Loran, jag är inte främmande för Petrov i Barca eftersom han imponerade på mig i EM, men dels är han icke-EU-spelare, och dels finns det andra positioner som är i större behov av förstärkning. Men fortsätter han att utvecklas, så kanske han kan bli intressant i framtiden (se där, nu fick jag in lite Barca-snack också)
Barcelona Messí
2005-03-13 16:33
Någon som vill återuppleva gamla goda minnen? :-D

FC Barcelona 1-0 Real Madrid; Samuel Eto'o http://www.cadenaser.com/player.html?audioFile=20041120csrcsrdep_12.Aes

FC Barcelona 2-0 Real Madrid; "Gio"
http://www.cadenaser.com/player.html?audioFile=20041120csrcsrdep_13.Aes

FC Barcelona 3-0 Real Madrid; Ronaldinho
http://www.cadenaser.com/player.html?audioFile=20041120csrcsrdep_14.Aes

EDIT: Glömde en.
FC Barcelona 2-1 AC Milan; Ronaldinho
http://www.cadenaser.com/player.html?audioFile=20041102csrcsrdep_15.Aes

Några till som jag glömde.
Real Madrid 1-1 FC Barcelona; Kluivert
http://www.cadenaser.com/player.html?audioFile=20040425csrcsrdep_10.Aes

Real Madrid 1-2 FC Barcelona; Xavi
http://www.cadenaser.com/player.html?audioFile=20040425csrcsrdep_11.Aes

Njut! :-D
Barcelona Belletti_91
2004-07-17 13:47
Jag tycker att Barca gjorde en klart godkänd insats igår. Det var första matchen på länge, och spelarna hade precis kommit tillbaka från semestern. Som sagt, Giuly, Deco, Saviola, Henke, Xavi och Puyol, ingen av dom var med. Men en bra sak var att Motta spelade bra, även Iniesta.
Det här ser bra ut inför säsongen. Tro inte att Barca är dåliga bara för att de spelade 1-1, vi kommer spela mycket bättre när väl de "viktiga" matcherna drar igång.
Barcelona BARCA BLOD
2004-07-21 13:23
dåliga för mig men kanske goda för vissa här.
Baros har sagt att han blev väldigt glad för Barcelona visat intresse, men vill stanna kvar i liverpol. Baros kan vi glömma med andra ord.
--
Viste ni att i och med att saviola blev spanskmedborgare tjänar han exakt 1,3 milj euro mer.
det är bara för mycket!
Barcelona Belletti
2004-07-21 01:57
Mallorca accepterar inte Barcas bud på Etoo. 110 000 000 kr är för lite enligt Mallorca, de kräver minst 180 000 000 kr för Etoo, då de ser honom som en av världens 10 bästa spelare.

Se här:
http://www.fcbarcelona.dk/Nyheder072004/200720042.htm
Barcelona juanito
2004-07-19 17:33
Loran: Förutom EM har jag inte sett honom men ärligt talat, spelare från andra ligor som Barça ska intressera sig för ska spela i toppklubbarna. Det är en enkel metod för att undvika "stolpskott". Wolfsburg hamnade på tionde plats i tyska ligan förra säsongen och det tyder väl på att laget i allmänhet spelat sådär. Vad gäller Martin Petrov så läser jag på planetfootball att han ifrågasattes pga dålig form. Att han leker med Lucic är ju knappast respektingivande. Fast du kanske tror att Lucic helt utan vidare skulle neutralisera Luis Garcia?
Barcelona Fedor
2004-07-26 01:35
Enligt ett par brasilianare på ett annat foeum så var Edu sämst Och dom ville ha utan direkt...
Nån skrev så här "I say sub Edu, he's sucking- put in Baptista" Så jag tror knappast Edu var kung.
Spinbad
2004-07-21 13:20
Jag har mailat lite med skribenten (Björn Byström) om gårdagens silly season artikel om La Liga i aftonbladet. Han fortsätter att hävda att Luis Fabiano är klar för Barcelona.

Frågan man måste ställa sig är: ska man skratta eller gråta åt det?
Barcelona Tompa
2004-07-21 10:42
SÅS:
Puyol må vara högerback från början men hela föregående säsong spelade han som mittback och gjorde det väldigt, väldigt bra. Nu när vi köpt Beletti är Puyols självklara position i mittförsvaret. Och den som påstår att Puyol inte hållit världsklass som mittback är inte seriös... Däremot behöver han en riktigt bra mittback jämte sig. Chivu vore en dröm men Milito känns mer realistiskt.

Inget ont om Roma men jag tror inte ni vinner något kommande säsong...
Real Madrid Ike
2004-08-14 11:15
Bara av ren utråkning ska ja klottra ner några uppställningar...

Den här är uppställningen jag skulle testa först, för att se om det funkar.

Valdes
Belletti Puyol Oleguer Sylvinho
Xavi Edmilson Deco
Giuly Etoó Dinho

Skulle det inte vara balansen på mittfältet skulle ja testa denna.

Valdes
Belletti Puyol Oleguer Sylvinho
Edmilson Xavi/deco Motta
Giuly Etoó Dinho

Jag har heldre Marquez än Oleguer som mittback.
Men man får väll bara har 2 icke EU spelare på plan. Ronaldinho Etoó. Räknar med att Sylvinho får sitt pass, annars vill jag ha Navarro där.
Matcherna Saviola eller Larsson spelar Kan Marquez
Bilda mittbacks par med Puyol.
En sak är säker iaf, våran bänk kommer vara oerhört stark iår.

Höger,Vänster backar. Belletti,Gabri(Puyol). Sylvinho,Navarro,GVB,O.lopez

Mittbackar. Puyol,Oleguer,Marquez,Edmilson.

Defensiva mittfältare. Motta,Edmilson(Gerard,O.Lopez)

Offensiva mittfältare. Xavi,Deco,Giuly,Ronaldinho,L.Garcia,Iniesta

Anfallare. Etoo,Saviola,Larsson,Mecci

Skön bre trupp! :)
Barcelona Tompa
2004-07-21 10:42
SÅS:
Puyol må vara högerback från början men hela föregående säsong spelade han som mittback och gjorde det väldigt, väldigt bra. Nu när vi köpt Beletti är Puyols självklara position i mittförsvaret. Och den som påstår att Puyol inte hållit världsklass som mittback är inte seriös... Däremot behöver han en riktigt bra mittback jämte sig. Chivu vore en dröm men Milito känns mer realistiskt.

Inget ont om Roma men jag tror inte ni vinner något kommande säsong...
Barcelona GeRrInHo
2004-07-21 13:18
va gör andra fotbollsfans här i barças forum som snackar massa om puyol inte håller världsklass? kasta ut dom snälla..
Barcelona RonalDanho
2004-07-29 05:54
fabiano e inte klar för barca på något sätt..nåt tal om lån stämmer inte för att hans klubb vill ha stora summor pengar de e inte på nåt sätt intresserade av lån...
Barcelona Gaucho_90_11
2004-07-20 20:32
Kan någon vara snäll och översätta det som står på länken tack
Barcelona Loran
2004-07-19 17:05
jag tror inte han klagar på någon bänkplats...

En gammal nyhet... Stoichkov har visst tipsat Barca om Martin Petrov väldigt länge... Wolfsburg har tackat nej till ett bud på 15 milj Euro tidigare.. Jag tror nog inte att Martin Petrov släpps , han är deras absolut bästa spelare, på länken ser ni att barca lång tid har varit intresserade...
Annons: