/spanien/barcelona/forum/26695.aspx/spanien/barcelona/forum/26695.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messí
2005-04-14 15:47
Ämne: Sonde ... Måste ni h....
Va? :-/ Jag är hyfsat säker på att han är född i Winterthur. Står ju så här på här på vår sida:
"Joan Gamper (som från början hette Hans Gamper) var schweizare. Han föddes i staden Winterthur 22 november 1877."
Barcelona Gustaf
2005-04-08 19:53
Rickiboy//
Real Madrid AnDeY
2005-04-08 19:36
Messí
du har inget och göra du vill bara chafsa med en realfan.:S
Barcelona Aubri
2005-04-08 22:00
Nånting säger mig, Rijkaard kommer att starta med
Gio istället för Iniesta..
Kanske ute efter, lite mer defensiv vänster sida
så Ronaldinho kan leka vild där på sin kant och hålla tillbaka deras ytter back ännu mer högre up på plan?

och Iniesta kommer in? Det känns som det kommer och bli så. Att man låter Gio springa sig trött
beroende på matchen..

Dessutom, Iniesta känns som han gör bättre ifrån sig när han hoppar in..

Dessutom, lite osäker på hur Iniesta klarar pressen och det KAMP det innebär på Deco's plats
Han är ju mer van att hoppa in högre up på plan
vid Guily's plats.. Jag Tvekar på hans defensiva
kvalite'r och att vinna tillbaka bollar
Särkilt så som matcher mot RM brukar vara
,
Men inget skulle vara bättre än visa från START
att vi mena allvar med Xavi och Iniesta i framtida radar par,,,

Barcelona Blaugrana_1899
2005-04-08 21:30
tackar tackar
Barcelona giovani
2005-04-14 13:18
Relay ... Det du säger är possetivt om det annvänds på det sättet men det har sina nackdelar också. Ett exempel är ju att våra egna unga spelare får mycket mindre chans till spel. Sen har ja lärt mig att allting som börjar som något bra annvänds alltid till sist till något dåligt av klubbar. Och ett mardröms scenario är ju att dom rikaste kommer mer eller mindre äga många mindre klubbar även om det inte står så i kontraktet.
Barcelona Relay
2005-04-14 12:21
Jag ska kommentera kharles Valdes
"Sen har jag inte hört något om att det ska startas ett kinesiskt Barcelona. Men då utgår jag från att all viktig styrning sker ifrån den katalanska moderklubben och att huvudintäkterna också går dit."
Här är min kommentar angående att skapa ett kinesiskt Barcelona.

Jag ser enbart positivt på att Barcelona knyter klubbar till sig som kan fungerar som farmar klubbar. Dels breddas basen för att kunna plocka bra spelare till huvudklubben, än om man bara skulle använda Barcelona B som bas för detta. Och jag tror dom största klubbarna i världen går mot samma utveckling.

Detta låter kanske sorgligt men i framtiden kanske mindre klubbar som AIK helt enkelt blir farmar klubbar åt nån eller flera stora drakar i Europa. på både gott och ont. Det goda kan ju bli att moderklubben låter bra spelare spela i AIK. Bara för att dom inte platsar i storklubbens startelvan. Vilket skulle kunna stärka AIK som klubb inom Sverige. Jag vill gärna höra era tankar om detta?
Själv så skulle jag inte haft nåt emot att Östers IF skulle vara en farmarklubb till Barcelona.
Barcelona Barça_best_forever
2005-04-14 13:47
Grattis Puyol =) Nu är vår katalanske mittback 27 år .. Visca
Barcelona Barca Barca
2005-04-09 11:45
Señor Culé// Håller med dig, frågorna var lite taskiga mot Barca men måste erkänna att de var rätt så roliga.

samdaman// Du behöver inte oroa dig. Sist kallade de Gio för "bronckshit" men gav de svar på tal, och gjorde mål.
Real Madrid Paco Buyo
2005-04-14 16:17
Blaugrana_1899:

"Det är bara att skratta åt vissa okunniga real fans som kommer hit med sina inlägg :)" (Sänt: 2005-04-13 19:46:33)

Vad ar det du skrattar at och varfor?
Barcelona Barca Barca
2005-04-09 11:45
Señor Culé// Håller med dig, frågorna var lite taskiga mot Barca men måste erkänna att de var rätt så roliga.

samdaman// Du behöver inte oroa dig. Sist kallade de Gio för "bronckshit" men gav de svar på tal, och gjorde mål.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-04-09 02:04
Frågesport:

Vad hände i det senaste el clasico?

A: Real blev utspelade

B: Barça vann med 3-0

C: Både svar A och B är rätt.

Men vad hände då i mötet mellan Barça och real innan 3-0 vinsten till Blaugrana?

A: Tror Kluivert kvitterade Solaris ledningsmål.

B: Jo då vann Fc Barcelona med 2-1 genom ett fantastiskt fint mål av Xavi och en mästerlig lobb från Dinho som förarbete.

Varför skriver man en fjantig frågesport i en artikel här på sf?

A: För att man fruktar en förlust på söndag som gör Futbol Club Barcelona till segrare i de 3 senaste el clasico !!

Finns bara ett svarsalternativ.

Força Barça!
Barcelona giovani
2005-04-14 16:29
Romano Africano ... Jag tror att Barcelona mer än nog har bevisat att dom behöver inte köpa spelare för 3 miljader för att vinna CL. Dom har spelat ut dom flesta så kallade top lagen. Vissa delar fattas ja och spelare kommer behövas, men det kommer knappast kosta Barca så mycket som andra lag spenderar på spelare. Det är min åsikt i alla fall

Relay ... Jag tror inte att sy kläderna själva har någonsin varit ett alternativ för barcelona. Dom hade ju kappa innan nike och kappa är samma sak.
Real Madrid Ike
2005-04-06 10:39
Jag har inte sett han i liverpool mer 2-3 ggr. Jag snackar om när han spelade i barca.
Där var han en av dom stabilaste spelarna förra året. Jag såg alla matcher och alla försäsongs matcher.
Han är perfekt i barca.
Barcelona Barca Lover
2005-04-07 22:22
alla kollar på ettan väll??
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-04-14 15:59
Ser att politikdiskussionen är lagd på is, skönt :)

Någon som kan länka till hur tröjan skulle se ut vid ev. sponsring?
Barcelona Relay
2005-04-14 16:10
Angående reklam på tröjorna.
Nike märket har ju funnits där i många år nu och ingen verkar ha reagerat. Så världens vackraste tröja har varit våldtagen i många år utan att någon reagerat. Så om man nu skulle ha Kina reklamen (vilket jag föredrar) så skulle inte jag börja yla för högt om förlorad heder och ära. sedan finns det säkert dom som inte håller emd mej men jag tycker Centenario tröjan dom hade under sitt hundraårsjubileum är gryyyyymt läcker.
Real Madrid Ike
2005-04-08 20:56
Kan man göra annat än att älska Puyol, när man läsar i varje tidning om hur han konstant tränar för att bli spel klart för Mardid matchet.
Hur många spelare hade tagit på sig det ansvaret?
Inte många skulle ja tippa på.
Inte konstigt att han är Kapten och den mest älskade spelaren i Barca!

När Real kollade om Puyol OCH Xavi skulle kunna tänka sig flytta till real, så skrattade båda åt Real öppet i tidningarna.
Ett lag med större hjärta och själ går nog inte att hitta.

Vi ska nog visa madrid på söndag vilka som är kungarna av spanskfotboll.
Skillnaden mellan oss och real senaste åren är att, vi blir bättre för varje år och dom blir sämre.
(inget Real fan´s ska ta åt sig, bara så jag uppfattar det som iaf.)

Valdes
Belletti Puyol Oleguer Sylvinho
Xavi Marquez Iniesta
Giuly Etoo Ronaldinho

är den själv klara uppställningen för mig, om nu Ronaldinho och Puyol blir spel klara då.

Mycket heldre Sylvinho är Gio, Gio kanske är lite bättre offensivt och har ett bättre skott, men sylvinho är mycket bättre defensivt, plus att det inte är något fel på hans offensiv, även om den kanske inte är lika bra som Gio´s. (Vissa av Gio´s matcher iaf...)
Barcelona Relay
2005-04-14 15:47
Giovanni
Tyvärr kanske det blir så i framtiden att dom 32 rikaste och största klubbarna kommer att äga resten av fotbolls Europa. Så en liga väst mot öst eller nordklubbarna mot sydklubbarna kommer att tampas mot varandra i en NFL liknande liga plus slutspel. vore säkert en dröm för vissa men en mardröm för andra.
Barcelona la saeta rubia
2005-04-08 18:37
Alla matcher mellan Barcelona och Real Madrid sedan 1978, med malskyttar, laguppstallningar och publiksiffror.
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-04-14 01:05
Sov gott alla. Vårt kära Barelona är inne i en förändringsfas som är konroversiell. Sponsorers vara eller icke vara kan diskuteras länge.
Ingen sponsor - fine by me, sponsor - I accept, but I don't like.
FC Barcelona - Mes que un club
Visca Barça!!!
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-08 00:53
seth

Jag tror knappast den här soppan är över.

Dessutom är det förvånansvärt att se hur snabbt ni svalt tabloidsörjan. Som sagt, vi får se vad framtiden har att utvisa.
Barcelona señor Jockic
2005-04-08 00:22
vilket väl snarare gör också den övergången onödig. som är sagt.... fanasiförvärv som torres,luque och sådant skjuts på framtiden

visca el barca
Real Madrid Paco Buyo
2005-04-08 18:13
Ämne: Kan nån berätta vad ....
Maxi Lopez:
Barcelonas borgmastare Clos later halsa att Barça ar valkomna att anvanda Olympiastadion och Palau Sant Jordi vid en eventuell forsaljning av omradet kring Camp Nou.

Det har ror alltsa inte a-laget utan de lag som normalt spelar pa omradet kring huvudstadion, Mini Estadi och i Palau Blaugrana.

Barça lar kunna dra in bra med pengar om det byggs bostader pa omradet (min anm.).
seth
2005-04-08 00:49
Jaha, så hade Rijkaard varit och diskuterat med Frisk, precis som Mourinho antydde.

Plötsligt var ni inte så rena och fair, som ni påstådde tidigare.
Mes que un club?... hmmm
Alla som kritiserat Mourinho för uttalet är skyldiga en stor ursäkt.

Grymt skön dokumentär förresten.
Barcelona hammabarça
2005-04-07 23:34
Riktigt bra dokumentär!
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-04-08 00:05
Helt underbar dokumentär (hösten-03 borträknad). Gillade Laporta, gillar honom än mer nu. Ni som missade den måste ta chansen igen den 10:e.

Visca Barça!!!
Barcelona Mattis
2005-04-07 23:21
Söndagkväll e bokad! :)
Barcelona Señor Culé
2005-04-07 21:21
Stjärnorna

Tycker inte det är barnsligt om ni skriver nåt här. Skriv vad du vill bara du slutar gnälla som en gammal tant.
Barcelona Gustaf
2005-04-07 20:26
Señor Culé// Precis, han har faktiskt blivit ombedd av styrelsen att lägga av med det på Camp Nou. Säkerheten blir naturligtvis ifrågasatt och det är förstås inte bra för Barcelona. Eftersom han är en culé har han accepterat det och hittils hållit sitt löfte.
Annons: