/spanien/barcelona/forum/26692.aspx/spanien/barcelona/forum/26692.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles_Valdés
2005-03-30 14:18
Låter som ett sista försök i desperation att rentvå sig/kasta skit på oss. Nu börjar de hitta på saker och ting som bara för dom längre ner i träsket, tror inte Uefa köper försöket.
Barcelona Messí
2005-03-30 13:45
Ämne: kan ngn svara på min....
Det är svårt att säga. Finns olika uppgifter om det.

Btw, vi ligger fortfarande etta i den kanske mest exakta Europarankingen som finns. Se länk.
Barcelona Sóm més que un club
2005-03-30 08:33

Han passar i alla fall i tröjan ;-) se länk
Barcelona Daniel el magnific
2005-03-30 14:14
På Expressens hemsida står det att Barcelona stjärnor förstörde sitt omklädningsrum i Stamfordbridge efter förlusten i CL.

Vad tror ni om detta påstående?
Barcelona barca85
2005-04-05 21:09
Skulle inte en utlåning av Messi funka? Så att han utvecklas mera.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-30 12:34
Well what do ye know, när man talar om trollen kommer den katalanska pressen och gör det till förstesidesnyheter. Känn på den.

www.sport.es

Förresten, snacket om Henry saknar substans, till skillnad från Torres.
Barcelona Maxi Lopez
2005-03-30 16:02
varför värvar de precis på anfallet där vi har gott om spelare de ska värva försvarare.
Señor Laporta
2005-03-30 12:01
Ämne: Läste längre ner på ....
Jag säger inte att han är en dålig vänsterback, men han hör inte hemma i La Liga, han hör hemma i Premier League. De flesta engelsmän som spelat eller spelar i Spanien har varit floppar och jag tror inte, tycker inte, att vi ska lägga ut alla miljoner på honom. Dessutom är ju Chelsea ute efter honom och som sagt, tror inte vi kan matcha ett bud på honom, inte Joaquin heller för den delen.
Barcelona ackish
2005-04-02 12:56
Ämne: Hahaha, roligt samar....
Ja med tanke på att Real redaktionen avslöjade sig? Solari till Barça, A just de, eftersom han inte förlängde kontraktet för bara några veckor sedan. =)

2005-04-02 12:30
Barcafan_Nr1:
Man kan ju kritisera dom för att dom har vissat mer Real Madrid Matcher?
Barcelona cesaro
2005-04-02 13:55
tja.
är det redan nån som nu har en länk till matchen imorgon. lr om nån som har fotbollstream kan säga vilka kanaler som sänder matchen.
2005-04-02 10:02
Det skulle inte förvånna mig om nästa års stora aprilskämt blir att FC Barcelona och Real Madrid ska sätta ihop sig för att tillsammans skapa en spansk enighet i Champions Leauge.
Barcelona Sonde
2005-04-02 09:22
Daniel el Magnific: Vem vet?

Goal.com vann gårdagens kamp med hästlängder, check länken :D
Barcelona Messí
2005-04-01 21:44
Hahaha, roligt samarbete mellan Real och Barcelona-redaktionen. :-P Riquelme till Real Madrid...hahaha. :-D
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-04-02 11:59
Daniel el magnific//

De hade skrattat åt oss. Så många Barçamatcher som visats denna säsong på 4+ är mer än godkänt. Ska dock tilläggas att jag mer än gärna ser Barça alla dagar i veckan!
Barcelona Kluivert9
2005-03-30 01:53
Det handlar inte bara om pengar att köpa spelarna de måste vilja spela för Barcelona också och vem skulle inte vilja göra det undrar man men Joaquin skulle nog valt real före tror jag och det verkar som att Cole trivs i Arsenal också.

Men som du säger tror inte Torres hade velat spela på höger kanten men tror att han skulle passa bra där då han är väldigt duktig med sina ljupledslöpningar och kan utmana.

Sen så är det nog inte bra att ha 2 lika stora världspelare på samma position då en alltid måste vara snäppet bättre som tex milan...de har en första elva klar för sig dock mkt bra reserver som är för det mesta yngre spelare som kommer få sin chans senare.
Barcelona emma
2005-04-05 18:45
Jag tror att man gärna behåller Henke inte bara för hans spel, utan för hela hans personlighet. De övriga spelarna har ju sagt att det är en tillgång bara att ha honom i omklädningsrummet inför match. Han utstrålar lugn, självsäkerhet och rutin och hetsar inte upp sig i onödan inför stora matcher. Att han dessutom gör ett starkt jobb på planen tycker jag gör att vågskålen väger över till "behålla". Sen är väl jag kanske inte den med mest objektivitet på den här punkten, mitt hjärta gör glädjehopp när jag ser bilder på att Henke tränar med boll igen ;)

Forza Henke!
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-01 22:07
Mago kapten mot verdiblancos.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-30 00:16
Rivaldinho9

Skärp dig, nu kommer du igen med dina CM-fasoner och tjötar. Tror du verkligen vi får Cole, Luque och Joaquin på en sommar!?

När sedan Ronaldinho är skadad så spelar man med honom ändå, som man gjort under stora delar av denna säsongen (obs, ironi!)

Hade Porto 2 världsspelare på varje position?

Sen tror jag inte du har så överdrivet bra koll på Torres eventuella kopplingar till vår klubb.

Slutligen så stavas det "Giuly", inte "Guily" som vissa envisas med att skriva.
Barcelona Kharles_Valdés
2005-03-30 17:14
Messí

Ja, om Puyol gör 2 mans jobb, måste det väl betyda att Valdés gör 4 mäns jobb..? ;-P
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-01 21:04
"Rijkaard var i gott sällskap."

Vad menar du..?
Real Madrid Ike
2005-04-01 17:25
AnDeY:
vi kommer inte ha vårat bästa lag, då Motta inte kommer spela.
Valdes
Belletti Puyol Marquez Sylvinho
Xavi Motta Deco
Giuly Etoo Ronaldinho

är vårat bästa lag.
Marquez klarar väll Mottas jobb bra som defensiv mittfältare, men Oleguer är knappast lika bra som Marquez som mittback. :)

Tycker Iniesta ska spela istället för Deco mot betis, då det inte är för ovanligt att Deco drar på sig ett gult kort.

Sylvinho ska defenetivt vara kvar som vänsterback.

Om Puyol har kvar känning efter skadan vid Madrid matchen ska han INTE spela. Heldre att vi inte har han med mot Madrid, än att han drar på sig nå jobbigare skada som håller han borta nån månad eller två. Utan Puyol blir det ju Oleguer Marquez som mittbackar, inte helt katastrof. Gerard som defensiv mittfältare. Men i helhet tappar vi riktigt mycke. Illa.. men går inte att göra mycke åt saken.
Real Madrid Paco Buyo
2005-03-30 12:50
Angaende tidigare fraga om vilken dag Real - Barça kommer att spelas.
Eto'o springer idag runt pa Canal Digitals affischer i hela Barcelona och saljer matchen, som spelas den 10 april (sondag). Vet dock inte vilken tid den spelas. Dags att boka bord...
Barcelona Messí
2005-03-30 12:00
Ämne: Kharles_Kubala

Sk....
200 miljoner kr för Joaquin?! Skämtar du eller? Tror verkligen att Betis säljer sin guldklimp för ett så billigt pris? Lag som Chelsea och Real Madrid är med i budgivningen, och vi har inte en chans mot dom ekonomiskt...

Att du tycker att Giuly inte förtjänar att vara med i vårt anfall är skrattretande.

Ronaldinho har spelat 2351 minuter och gjort 5 mål och 3 av dem på straff. Giuly har spelat 1420 minuter och gjort 6 mål!
Real Madrid Dani
2005-04-05 17:55
Handen på hjärtat, om en fransman/belgare/grek hade varit i Henkes situation - hur många hade velat ha honom kvar?

Jag tycker inte att han är en spelare av världsklass - har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Hans 'målande' i Skotska PL har överskattats otroligt...

Hur som börjar han se slutet på sin karriär. Han är en lojal lagspelare vars främsta egenskap - enligt mig - är just lojaliteten samt hans defensiva slit.

Jag ser egentligen ingen anledning att göra sig av med honom nu nör han ändå finns i klubben - även om jag är skeptisk till att han värvades...

Om spelet låser sig om det behövs en annan spelartyp än Eto'o/Dinho/Giuly, ser jag hellre Maxi bytas in före Henke...
Barcelona Dani
2005-04-05 17:55
Handen på hjärtat, om en fransman/belgare/grek hade varit i Henkes situation - hur många hade velat ha honom kvar?

Jag tycker inte att han är en spelare av världsklass - har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Hans 'målande' i Skotska PL har överskattats otroligt...

Hur som börjar han se slutet på sin karriär. Han är en lojal lagspelare vars främsta egenskap - enligt mig - är just lojaliteten samt hans defensiva slit.

Jag ser egentligen ingen anledning att göra sig av med honom nu nör han ändå finns i klubben - även om jag är skeptisk till att han värvades...

Om spelet låser sig om det behövs en annan spelartyp än Eto'o/Dinho/Giuly, ser jag hellre Maxi bytas in före Henke...
Barcelona Maxi Lopez
2005-04-05 15:47
Aubri när Barca har mött stor lag har Ronaldinho spelat bra men jag förstår vad du menar men. Ronaldinho har vart småskadad samma sak med Giuly så det är därför jag tror att de har inte gjort så många mål.
Barcelona Sonde
2005-04-01 19:06
Tja, det är väl egentligen att ta det hela ur sitt sammanhang. Hela artikeln bestod av diverse utpekanden, Rijkaard var i gott sällskap.

Barcelona Tompa
2005-04-01 18:01
Vi får hålla tummarna för att Puyol kan delta i El Calsicó nästa helg. Vi vet ju alla hur viktig han är för Barcelonas försvarsspel och som pådrivare för hela laget med.
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-01 10:53
Spansk media rapporterar idag om att Puyol själv mycket gärna vill spela matchen mot Real Madrid, och alla vi som känner Puyol vet att han kommer att gör allt för att vara med i [resten av] säsongens viktigaste match. Xavi har gått ut och sagt att; "Om det var upp till Puyol, så hade han spelat mot Betis"..

Sen sägs det också att man letar efter förstärkning på anfallsfronten (center), om Larsson helt kommer tillbaka från skada vet vi inte, Saviola har i stort sett uteslutits som fel spelartyp, och Maxis brist på rutin i de här sammanhangen gör Walter Pandiani eftertraktad. Han hade ett bra samarbete med Eto'o i Mallorca och lär inte kosta alltför mycket, samtidigt som man då lånar ut Maxi i ett år. Pandiani själv gick ut i radio och sade att det vore en dröm att få spela för azulgrana.

Personligen är jag emot en sådan deal, bråkstakar som Pandiani vill jag inte ha i Barcelona, det passar inte in i klubbens filosofi att värva 'mentalt osäkra kort'.

Romano Africano

Om jag säger så här: Hade Ronaldo, Oliveira och Kaka varit lika bra som Mago så hade Brasilien vunnit med 3 eller 4-0.
Annons: