/spanien/barcelona/forum/2669.aspx/spanien/barcelona/forum/2669.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2015-07-30 15:13
Det som oroar mest med Adama är ju att så länge Barca inte skriver ett nytt kontrakt med honom innan en ev. utlåning så är han nästan garanterat förlorad. Just nu har han en utköpsklausul på 15€mille. Det innebär att om han lånas ut och gör succe så kommer klubbar slåss om att lösa den där klausulen. Gör han däremot inte bra ifrån sig så kommer ju inte Barca vilja ha tillbaka honom. Moment 22 helt enkelt. Det bästa kanske ändå vore om han såldes med en återköpsklausul, då kan vi ju i alla fall få tillbaka honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BARCA-més que un club
2015-07-30 14:53
Real mot Milan just nu Milan har haft 70% av matchen och ägd den och fina målchanser, Real skrämmer inte ett dugg dom ser sämre ut än vad dom va med Ancelotti som tränare , vete inte vad Benitez ska tillföra i detta lag som inte Ancelotti redan gjort .

Barcelona >The Reporter<
2015-07-30 14:45
Danilo är så överskattad. Haha Alves är bättre än honom även om han bara fick använda vänsterfoten
Barcelona the cameroonians
2015-07-30 14:08
Pedro må inte ha samma stjärnstatus som Neymar och Messi, men det finns i alla fall två fans som inget annat vill än att se honom fortsätta i Blaugrana.

När laget kom hem från USA så fick de tillfälle att träffa sin idol.

Rätt rolig och empatisk video :-)
Barcelona Rambla~
2015-07-30 13:57
barca!54 Du har en klar poäng där. Tänkte inte så långt men nu när du nämner det. Liverpool värvar som galningar nu för tiden. Det är typ 10 ut/in per säsong. Adama skulle bara försvinna bland det myller av spelare de har nu. Nä fan, till Ray eller Celta hade varit det optimala.
2015-07-30 13:54
Idag har Bartomeu och Jordi Moix, haft ett första mötet med Barcelonas stadsråd och borgmästaren Ada Colau för att diskutera planerna för Espai Barca. Närvarande var också Janet Ssanz som är ansvarig stadsplaneringen.

Enligt uppgifter ska mötet ha varit positivt, vilket så klart är en förutsättning för att projektet ska kunna genomföras med tanke på vilken effekt det lär ha för hela området kring les Corts.

Så nu är klubben ett steg närmare "Camp Nou by Qatar Airways"
Barcelona 11-9-10
2015-07-30 13:43
Messi ser ut att vara i form efter semestern Mats, bravo med colo-colo, Messi och masken har all förkortat sin semester för att sätta igång med träningen Busken, rakitic och suarez har sett riktigt spelsugna ut under försäsongen Nej är det 1 lag som ska lyckas försvara cl-titeln så är det fan vi nästa säsong! All in för cl
Barcelona barca!54
2015-07-30 13:43
Ett lån till liverpool kommer inte gynna Adama. Liverpool har en väldigt bred och djup anfallsuppsättning plus att Liverpool inte kommer satsa lika mycket på Adama till skillnad från ett permanet köp av Adama
Barcelona Rambla~
2015-07-30 12:24
Ett lån utan en köpoption kan jag leva med. Frågan är om Liverpool kan det?

Vi ska komma ihåg en sak, Lucho är inte Barcas tränare på livstid. Det finns fortfarande en chans för spelare som Adama, Samper och Halilo i framtiden.
Barcelona Neymar N11
2015-07-30 11:55
@RafaelH117: Liverpool officials are in Barcelona today trying to get Adama Traoré on loan [@gerardromero]
2015-07-30 11:32
Liverpool representatives have travelled to Barcelona this morning to ask for a loan of Barcelona B winger Adama (19). [rac1] Seriös källa i form av Gerard Romero.
Barcelona Mido
2015-07-30 11:01
Messi Neymar alves macherano är tillbaka, de gör läkarundersökning just nu
Barcelona DM1982
2015-07-30 09:31
Både Messi och Mascherano hade semester till på måndag men båda har tydligen valt att börja träningen redan idag. : )
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-30 05:33
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

skäms du inte seriöst, hur vågar du inte ta med gumbau?

munir, gumbau o dogge och framtiden är fixat. kasta adama, samper o halilo haha
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-30 05:05
@Liunil Masse:

Det lugnt!

Vi har Munir och Douglas...
Barcelona Liunil Masse
2015-07-30 03:46
Dani Ceballos har raderat alla sina tweets om Barca och Messi, det obligatoriska när man går dit ahaha.
Barcelona Liunil Masse
2015-07-30 03:37
@Liunil Masse:

Och Real ser ut att ha värvat honom... HELVETE.
Barcelona Smogen
2015-07-30 02:13
Har inte både Bartomeu och Lucho sagt att truppen för nästa säsong är spikad? Förutsatt att ingen klubb går in och löser utköpsklausulen på någon spelare? Att Barca skulle köpa tillbaka Nolito känns ju helt vansinnigt. En fd Barca B spelare och "talang" som aldrig klarade av att ta klivet till A-laget ska alltså köpas in för att gå före nuvarande talanger som Sandro, Adama och Dongou. Jag tror inte det.
2015-07-30 00:56
Luis Enrique already considered signing Celta winger Nolito last year, when Deulofeu joined Sevilla on loan. Club decided not to do it. [md] Eftersom det inte fanns pengar, precis som i fallet med Cuadrado. Lucho fick nöja sig med Douglas...
Barcelona Messsias
2015-07-30 00:30
På något sätt tycker jag att det var bra att vi förlorade våra matcher. Det hjälper nog spelarna få ut mer av motivation gruppdynamiken. Tror att det kan vara bra för suarez att spela utan messi och neymar för att komma in i Barca bättre en han gjort fast han vart grym första säsongen med avstängningen.
Barcelona Messsias
2015-07-30 00:30
På något sätt tycker jag att det var bra att vi förlorade våra matcher. Det hjälper nog spelarna få ut mer av motivation gruppdynamiken. Tror att det kan vara bra för suarez att spela utan messi och neymar för att komma in i Barca bättre en han gjort fast han vart grym första säsongen med avstängningen.
2015-07-30 00:15
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

De var på träningsläger i Torremirona, en anläggning norr om Girona. Men nu är de åter i Barcelona och träningscentrat där.

Apropå skador så drog Kaptoum på sig en lindrig variant som kommer att hålla honom borta minst en månad. Synd eftersom han ju hade enorma problem förra säsongen med just skador.

Annars spelade Grimaldo som ytterforward i kvällens träningsmatch som B-laget vann med 5-1. Målen gjordes av Dongou x2, Maxi, Alex Corredera och Babunski. Tydligen ser den nye tränaren Gerard Lopez Grimaldo som en potentiell anfallare, om han nu stannar vill säga.
Barcelona Santiago Cazorla
2015-07-29 22:52
För er som är uttråkade: The Young Lionel Messi Dribbling Skills 2005-2009
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-29 21:24
Så fort jag ser Adama's namn här i forumet börjar jag svettas.

Var någonstans har de sin försäsong ?
Barcelona barca!54
2015-07-29 21:23
Liunil Masse

Sorry, mitt fel
Barcelona Liunil Masse
2015-07-29 21:22
barca!54 @barcabstuff: Bicho, Cámara and Adama are not playing due to minor injuries #fcbblive [vavel]
Barcelona barca!54
2015-07-29 21:12
Adama deltog inte i dagens träningsmatch med B laget. Han är inte skadad och har deltagit i alla tidigare träningsmatcher. Ett tecken på att han är påväg bort?
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-29 21:01
Vill faktiskt se Sergi Roberto testas mer som högerback. Presterar man på en position ska man naturligtvis få fler chanser på den platsen. Han håller högre klass än Douglas, som dessutom nu är skadad några månader. Vidal blir spelklar i januari och Adriano lämnar troligtvis inom de närmaste veckorna. Varför inte testa honom mot mindre lag? Jag är inte för att matcha en spelare bara för att men inte heller ogillar jag honom utan jag vill att alla egna produkter ska lyckas i klubben. Jag gillar ändå Robertos vilja, löpstyrka och rörelsemönster. Som mittfältare har han för dålig teknik men som högerback kan han lyckas.
El Conejo
2015-07-29 20:47
Hoppas verkligen man satsar på Sandro om Suarez av någon anledning får stå över en match. Känns som en riktigt giftig 9a som slår till när han får chansen!
Barcelona Amo.38
2015-07-29 20:06
Fint inlägg Lion24..

Känns otroligt tråkigt att vår klubb tar ett steg i fel riktning med Lucho och nuvarande ledning. Även om jag tycker Arda är en klockren värvning sett till vad han kan bidra med. Men känns otroligt tråkigt att spelare som Halilovic och Samper som hela världen dreglar efter inte får det utrymme dom behöver.
Annons: