/spanien/barcelona/forum/26688.aspx/spanien/barcelona/forum/26688.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hoodie
2/13/2005 22:53
Jaha, våra "vänner" från Madrid hade lite flyt ikväll, dels en horribel frispark (Raul) och dels en målvaktstavla...

Men å andra sidan kan det ju kvitta, vårt kära Barca presterade ju hyfsat igår så försprånget i tabellen håller i sig. Hoppas bara att vi kan hålla i spelet nu, Chelsea väntar runt hörnet och där lär det bli tufft!
Barcelona mishinio
2/13/2005 23:24
grabbar ere nån som kan berätta varför fansen visade röda kort ?
Barcelona MrDeco20
2/14/2005 16:57
tyvär Madreinets så spelar inte ni bättre fotboll..hehehehe hur kan du ens säga det? ..titat bara på igår..vi hade bara lite otur i madrid-mactehn men kunde ha vunnit lätt på grund av våran fina spel..och matcherna för den..så vann vi med 3-4 mål..och förra matchen 1-4..så kom inte hit och säg att madrid spelar bättre fotboll än barca
(--MadriEntes--)
2/14/2005 00:08
så real madrid har dom 2 största tidningarna på sin sida ;)
(--MadriEntes--)
(--MadriEntes--)
Señor Laporta
2/14/2005 16:14
Angående Gravesen och Shrek. Det smeknamnet har Wayne Rooney gått under länge inom den engelska fotbollen, men smeknamnet har aldrig riktigt slagit igenom, framför allt från Manchester Uniteds supportrar under Rooneys tid i Everton. Men nu när Rooneys klubbadress är Manchester United kanske det har försvunnit och Reals tuffing har fått ärva ett ganska passande smeknamn.
Vill dock påpeka att jag själv tycker Rooney är betydligt likare Shrek än vad dansken Gravesen är.

Força!
Barcelona Barça-Junior
1/2/2005 22:18
Det är ju ett hyfsat register men jag tror fortfarande att det bara är ett rykte och att han inte skulle passa speciellt bra i Barça tröjan.Det är helt okej med en gammal och rutinerad spelare med tanke på att man bara ska låna spelare enligt Laporta.Hoppas på Anelka eller Pizarro och Gravesen.Fast Gravesen vill jag inte ha på lån honom vill jag ha tills hans karriär är slut =)
Barcelona Cevin
2/14/2005 09:47
Anledningen till att fansen visade ca 17 000 röda kort var att dom tycker att dommarna har varit dåliga. Dom har visat ut flera av deras spelare sista tiden. Dom tycker att dommarna favoriserar vissa lag.
Barcelona Kickboxer
2/14/2005 15:24
Ämne: Tycker att Zaragoza ....
Jo det är sant de borde ha fått en straff för det där. Blev chockad över hur dum Valdes var och gjorde en sån idiotisk grej. Helt oväntat och onödigt går han ut på en hörna och puttar en zaragoza spelare i straffområdet så att han flyger 2-3 meter. Utan att överdriva alltså, och domaren missade det här.

Tycker även att alla rasister och dem som gör uh-uh-uh ljud (ap-ljud alltså) på läktarna ska skjutas. Vi kan börja med idioterna på Santiago Bernabéu som nästan varje match gör dessa ljud till motståndarlagens svarta spelare. Detta beteende påträffas typ i alla arenor i Spanien för tillfället, t o m på Nou Camp ibland, men det var de "kungliga" fansen som tyvärr började med den här trenden och det är där vi borde börja slakten av rasister.

Sedan tycker jag också att det är tråkigt att fotbollen inte segrade igår under madrids match. Synd att ett lag som spelade ut madrid så otroligt mycket inte fick den vinst som de förtjänade. Tråkigt för fotbollen, men men det är det laget som gör flest mål och inte har flest chanser som vinner matcherna.

Visca el Barça!
Barcelona el profesor
1/2/2005 22:08
Ämne: Marcelo Salas?Han är....
salas 29-30 bast han vet hur det går till! varit me å vunnit seri A 3 är nu i riverplate vunnit ligan där nere fast varit ganska mkt skadad på senare tid gånger cupen å så cupvinnar cupen gör ofta avgörande mål men det kanske bara är ett rykte
Spanien Kujovic
1/2/2005 21:53
Ämne: Ämne: Jaa.Mex....
Spelar inte Mexes i Ajax...?
Barcelona Messí
1/2/2005 21:30
Kul att forumet har vaknat efter julen!

-

Känns inte som att vi behöver en offensiv mittfältare (Pizarro) just nu. Vi måste sikta in oss på en anfallare och i andra hand en defensiv mittfältare. Båda på lån.

Den enda spelaren som jag vill ha, av de som är aktuella för Barça är Gravesen. Helst på ett lån, under våren.
Barcelona Blaugrana_1899
2/14/2005 15:51
* Det är helt solklart att dom borde fått en straff dära.

* Osasuna spelade ut real, men bollen är rund.

* Veckans skönaste stekning till dom äckliga rasisterna på läktarna: "Jag blir behandlad som en apa, jag firar mina mål som en apa" - Samuel Eto´o.

Futbol Club Barcelona !
Barcelona Barça-Junior
1/3/2005 11:58
Någon som vet vad den här länken säger?
Tack på förhand.
Barcelona Barça-Junior
1/3/2005 11:30
Barcelona Barça-Junior
1/2/2005 21:51
Marcelo Salas?Han är väl väldigt gammal lr?Jag vill inte se honom i Barca.Jag vill se David Pizarro och Gravesen i Barca.Vi behöver rotation i laget annars blir det som R.M och det vill vi väl inte?!
(--MadriEntes--)
2/13/2005 23:42
vilka tidningar i spanien favoriserar vilka lag?
Barcelona Barca Barca
1/3/2005 11:27
Ämne: Ämne: Som for....
Santa Cruz är 23-24 år.
(--MadriEntes--)
Barcelona Barca Barca
1/3/2005 11:27
Ämne: Ämne: Som for....
Santa Cruz är 23-24 år.
Barcelona Riijkard
1/2/2005 21:04
ok Alvaro i Zaragoza och Andrade
(--MadriEntes--)
Barcelona el profesor
1/2/2005 21:11
Ämne: Jaa.Mexes vore perfe....
lirar i roma nu! men det e knappast troligt att dom släpper han men han hade inte varit fel att ha
Barcelona Barça-Junior
1/2/2005 21:15
Nää verkligen inte.Han vore perfekt.

Och på tal om David Pizzaro så vore det väldigt bra om han kom för vi behöver rotation i laget annars blir det som real.m.Skulle gärna se han i Barca tröjan.
Barcelona Barca Barca
1/2/2005 21:03
Ämne: Ämne: Varför ....
Coloccini vore det bästa alternativet nu till januari, han får ingen speltid i Milan ibland är han inte äns med i truppen. Plus han har spelat i spanien.

Yepes från PSG är också en grym mittback fast jag vet inte om han verkligen håller i spanskaligan, han är oprövad.

Kompany har set honom spela en gång och det var mot Inter. 1,90 cm och för att vara så läng så är han faktis rätt så snabb.

Van Buyten än av mina favoriter stor stark, grymt bra i luften.

Men till sommaren så skulle Mexes sitta bra. Mexes är snabb en av de snabbaste MITTBACKARNA i världen, 1,87 cm, mycket bra teknik.
Barcelona Barça-Junior
1/2/2005 18:36
Varför en back?!Vi har redan backar i klass.Vi behöver en anfallare och en yttermittfälltare.Analeka och Solari vore bra.Barca har intresse för båda.
Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
1/2/2005 18:12
Pelayo
Vad fanken yrar du om, männska?

el profesor och Barcaängel
Som Sonde säger, det här börjar bli tjatigt..

Ska dock tillägga att Gabriel Milito var en av de aktuella försvararna inför årets säsong. Det blev Edmilson istället.

Enligt fcb.dk så är Jorquera och Gerard helt återställda från skadorna och kan återgå till full träning med resten av laget.

Värt att notera är också att Deco blivit vald till årets portugisiska fotbollsspelare av tidningen O'Jogos läsare.
Barcelona Barca Barca
1/2/2005 21:03
Ämne: Ämne: Varför ....
Coloccini vore det bästa alternativet nu till januari, han får ingen speltid i Milan ibland är han inte äns med i truppen. Plus han har spelat i spanien.

Yepes från PSG är också en grym mittback fast jag vet inte om han verkligen håller i spanskaligan, han är oprövad.

Kompany har set honom spela en gång och det var mot Inter. 1,90 cm och för att vara så läng så är han faktis rätt så snabb.

Van Buyten än av mina favoriter stor stark, grymt bra i luften.

Men till sommaren så skulle Mexes sitta bra. Mexes är snabb en av de snabbaste MITTBACKARNA i världen, 1,87 cm, mycket bra teknik.
Barcelona Barça-Junior
1/3/2005 13:27
Annons: