/spanien/barcelona/forum/26686.aspx/spanien/barcelona/forum/26686.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jairzinho
2005-05-13 18:14
Har kollat lite på diskussionen om valet mellan Baptista och Henry, jag förstår inte problematiken!
Valet mellan Baptista och Henry ter sig för mig vara oerhört enkelt, Henry alla gånger!
Att jämföra dessa två herrar är bara löljigt. Thierry Henry är flera klasser bättre än Baptista. Med Henry och Ronaldinho bakom Eto´o kommer Barça garanterat ta ligan nästa år och ha riktigt goda möjligheter att ta CL också. Jag ber en bön varje kväll att världens bästa anfallare(Ronaldinho ser jag som mittfältare) ska dra på sig vår blå-röda tröja. Henry, ja tack! Baptista, nej tack!
Jag har här inte tagit hänsyn till pris och liknande som spelar in.
För övrigt ser jag gärna en ny högerytter och en ny mittback(läs: Rio Ferdinand).

Tack för ordet och imorgon tar vi ligan!
Barcelona Barca_91
2004-03-10 18:45
Enligt Aftonbladet har inte Celtic förlorat hemma på 73 matcher!
Men vi ska försöka ändra på det.
Barcelona VISCA BARCA!!!
2005-05-13 19:23
är det sant att det kanske inte blir någon reklam på tröjan nästa säsong?
Barcelona Daniel el magnific
2005-05-13 19:54
Don_Toni:
Det märks att du kan fotboll(ironi)
Barca_BEST
2004-03-09 20:07
Håller med XAVI: men jag tror inte han vill till Barca för han har ju gått i real då känner han sig som en iten svikare men jag vet det skulle vara kul om han kunde koma :P

Vi älskar BARçA vi har styrka vi har mod vi har BARçA i vårt blod vi tål skit vi tål smärta
för vi har BARçA i vårt HJÄRTA
Real Madrid realmadrid.com
2004-03-10 17:45
Barca-OK//
Vad hette hemsidan igen?
Barcelona Stoichkov
2005-05-13 14:53
Vilket av båda Barça dream team tyker ni e bäst. Om det nu går att göra en jämförelse. Cruijfs under mitten av 90-talet eller det nuvarande?
Flames
2005-05-13 09:23
Barçafan_Nr1
Håller med. Mycket hellre Baptista och jag vet inte, men det känns framför allt mer realistiskt
Ezqerro kan jag för lite om men det känns ju inte så himla spännande

Nikedine
2005-05-12 22:57
Maxi Lopez
Varför ändra på ett vinnande koncept?
Barcelona Camparn på nou
2005-05-13 00:00
Martyn

Jo 4-3-3 passar vårat lag fantastiskt bra vilket Barca har visat under den här säsongen.
Däremot om man köpte in en central anfallare som Torres skulle man få experimentera hur han skulle klara av att spela på Guilys roll eller om man skulle flytta ut Etóo på kanten.

Sen att experimentera med 4-4-2 skulle kunna vara intressant att göra under sommaren om det kom en anfallare typ Torres, Henry eller Baptista.
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-05-13 00:45
Alla dessa sifferkombinationer, 4-4-2, 4-3-3 osv. jag bryr mig inte hur det ser ut på pappret. Så länge vi spelar en attraktiv vinnarfotboll så kan det lika gärna stå 1-1-8 eller 2-2-6, bara vi vinner och spelar som fotboll ska spelas.

Titi (Henry) - Vet inte om han är rätt man för Barça. Ser lite arrogant ut när han gör mål. Är dock grym i sina bästa stunder. Kommer han blir jag glad, kommer han inte så deppar inte jag i alla fall.
Baptista - Tror han passar in mer. Har dock samma inställning som till Titi, vid ankomst blir det lycka, ingen ankomst - fortfarande lycka.
Ezqerro - No, nej, njet, La, Nich, Naj, #*`' d.v.s jag vill inte se honom hos oss.

Ska sleepa nu. Ha det gott alla.

Visca Barça!!!
Barcelona Samuel eto`o
2005-02-26 11:51
skulle någon kunna berätta om kvaliten på bilden när man köper en match på tv2.no?
Barcelona juanito
2004-03-10 12:53
Majsan:

Luque ses inte som någon anfallare. Han är tänkt att ersätta Overmars som förhoppningsvis försvinner i sommar. Det vill säga som yttermittfältare. Fördelen med Luque är att han är flexibel. Han kan till skillnad från Overmars även spela som center. Även om Barça värvar Luque kommer man även rikta in sig på att köpa en riktig center. Appropå priset så tror jag inte att Luque kommer att kosta 200 miljoner kr. Maakay kostade ju Bayern lite mindre än 200 miljoner och då var han guldbollen-vinnare och en av Europas hetaste forwards. Tror nog att Deportivo får svårt att motivera en lika hög prislapp på Luque.
jens-
2005-05-12 19:26
Kharles el Diño

nej det är ingen ny abramovitch, snubbe är tätt nodoubt, men sanningen är att han lånat mycket av pengarna han köpter upp för...
Barcelona Barça_best_forever
2005-05-13 01:43
Bona nit Barça bröder..
Nu laddar vi inför en antastisk lördag då det börjar med att Real spelar oavgjort mot Sevilla och därefter vinner vi mot Levante med 3-0 !

Ska se matchen med mina kära Barça fans till kompisar =)

Ska sova nu ZzzZzz* Visca el Barça
Barcelona Maxi Lopez
2005-05-12 20:39
ifall vi skulle få Henry,Baptista eller Torres så tycker jag att vi ska spela med två anfallare och Ronaldinho som fri roll bakom .

-Ronaldinho-
Eto'o-Henry/Baptista/Torres
Valencia Martyn
2005-05-12 23:22
Ämne: Maxi Lopez
Varför ä....
Ronaldinho får spela centralt och fördela bollar, Etoo passar även han bättre i den uppställningen. Dessutom skulle den nya anfallaren nog trivas mer där framme än på kanten. 4-3-3 passar inte ert lag
Barcelona Andresinho
2004-03-10 14:17
Puyol kommer inte att säljas till något annat lag han är ju en del av barcas projekt för att bli ett riktigt stor lag igen och barcas ekonomi blir bara stabilare dom har till och med pengar för nya köp tillsommaren.
Spanien Grumpy
2004-03-10 15:36
Kan ju avslöja att matchen på torsdag blir på en riktigt dålig plan. Hur påverkar det Barca tror ni?
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-05-13 01:57
Ämne: Beautiful_ Barça :
....
kan maila om den får plats i din låda,,, 7,2 Mb
Barcelona polly
2004-03-10 15:10
Hoppas verkligen att Quaresma kör från start mot Celtic.. lurar upp skottarna på läktarna..=0) Sen skulle det va trevligt att se Kluivert och Saviola ihop igen.. Dags att satsa offensivt.. //Polly
Barcelona ronaldinhop
2005-05-13 13:46
hej alla Barca och Ronaldinho fans. imorgon kommer vi vinna La Liga, skytteligan, minst insläppta mål och flest gjorda mål haha. imån tror jag att vi vinner med 4-0 och motta gör en av de....´Viva Barca Viva Ronaldinho!!!
Barcelona Djurik-barcelona
2005-05-13 01:26
Varför överhuvudtaget satsa på nya anfallare? Ok en ny riktigt vass anfallare hade varit bra. Guily har ju inte precis visat sin starka sida på sistone.

Det är istället backlinjen som behöver några förändringar.
Barcelona emma
2005-05-12 22:18
Förstår inte riktigt varför man skulle betala multum för en väl etablerad stjärnspelare som verkar trivas bra i sin nuvarande klubb. Om jag fick bestämma skulle jag satsa på talanger/nyligen utblommade spelare som kan utvecklas mer och "växa in" i klubben. Ungefär som med Eto'o eller till viss del Ronaldinho.

Känns lite dumt att spendera 90% av budgeten på en spelare när vi redan har stjärnor. Hellre spelare som kämpar än divor som lever på gamla meriter (hostmadridhost).
Barcelona aL
2004-03-09 18:23
BARCA BLOD

Inzaghi är inte på transfer listan.. däremot är Boriello det.. frågan är om Torres håller i eurpoa.. Brukar mest vara floppar bland spaniorer som ger sig utanför Spanien.. (om Torres skulle göra det isf) men han kommer vara dyr som fan
aL
2004-03-09 18:23
BARCA BLOD

Inzaghi är inte på transfer listan.. däremot är Boriello det.. frågan är om Torres håller i eurpoa.. Brukar mest vara floppar bland spaniorer som ger sig utanför Spanien.. (om Torres skulle göra det isf) men han kommer vara dyr som fan
Barcelona Andresinho
2004-03-10 14:31
luque är en bra spelare ,Torres också och alla dom andra stjärnona som ryktas på väg till barca men glöm inte att trion som spelar på top just nu luis garcia ,saviola och ronaldinho håller på att göra det skit bra och gör fler och fler mål ,med deras tecnic och snabbhet har dom värkligen skakat flera lag plus att dom har bakom sig ett bar mittfält som blir också starkare, men mest imponerad av saviola an får inte sitta på bänken längre han e för bar för det, han är inte en stor tank spelare som kluivert men han är snabb teknisk och har blick för spelet.om barcelona ska värva så måste värva smart för att den lila kaninen o co är på gång.
Barcelona CruzitoZ
2005-05-13 15:43
90 talets barca e fortfarnde bäst..Dom har mycket att lära sig innan dom kommer nära dom andra=)
Barcelona Viking
2004-03-10 16:25
Vet någon egentligen hur Barcas ekonomi ser ut?
Barcelona Bopi
2004-03-10 02:23
Gaucho: Pyuol sa Om jag lämnar barca ,så e det för att barca ska få pengar,och om det e kris!!!..inte för att jag vill länma Klubben...Jag kan nästa LOVA att han inte går!!..den dagen vi e i kris DÅ kommer vi att släja honom å få in pengar,inte annas!!!det e vad jag tror!!
Annons: