/spanien/barcelona/forum/26684.aspx/spanien/barcelona/forum/26684.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Señor Laporta
2005-04-05 20:49
Aubri

Vi får inte förlora någon utav Iniesta eller Messí, men Messí är fortfarande för ung för att få en ordentlig chans i laget. Anledningen till att han fått göra ett handfull inhopp i år är att vi har haft skadeproblem. Men jag undrar om Damià är tillräckligt bra.

Mark van Bommel, som det ryktas mycket om, är riktigt bra men samtidigt vill jag inte förlora chansen som stavas Andres Iniesta och låta honom sitta rutna på bänken.

Varför klagar ni på Henke? Han är stor! Han är kung inom svensk fotboll och har ett stort rykte inom Europa. Att klaga på honom är befängt! Han är en pålitlig målskytt och gör alltid 100% i varje match och på varje träning. Håller med "barcapimp" om att ni som klagar på honom inte har sätt hans storhet. Ta fem minuter och grubbla lite så kommer allt att klarna!
Barcelona tarrak
2005-04-03 21:55
Tycker det är synd att Guti är avstängd, skulle gärna sett den sopan mot oss.
Real Madrid Ike
2005-04-03 22:13
heldre att Helguera skulle vara borta än Samuel..
Samuel klantar sig lite då å då med jämna mellanrum. +att han inte e lika bra på nicka. :)
Barcelona Aubri
2005-04-10 21:24
R9 Ronaldo
då och dränk dig eller nått,, för du fattar ju noll, ni vann en match och vi vann en
4-5 sammanlagt i båda matcherna till oss dessutom..
Barcelona Damia
2005-04-03 21:36
VA ERE SANT?! FICK HAN ETT GULT KORT?!
Barcelona Messí
2005-04-03 21:54
Ämne: Fick Guti gult kort ....
Hehe, Guti hade nog ändå inte fått spela men ändå. :-) Surt att dom fick 2-1 i sista minuten...
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-05 18:11
Han har visat att han håller oavsett liga, han har alltid leverarat i VM- och EM/kval, och han har spelat bra det lilla han fått nu.. Det spelar ingen roll vilket land han kommer ifrån, han är en lojal lagsspelare och Maxi i all ära, men Henke har timing och rutin. Det måste vi också ha i vårt unga och i stort sett titellösa lag. Men jag ställer mig lite frågande till förlängningen av kontraktet till 2007, om det nu stämmer. Jag har svårt att se att han platsar i Blaugrana efter VM2006, ens på bänken.
Barcelona Señor Culé
2005-04-14 12:23
Har faktiskt väldigt dålig koll på Basketlaget. Blev bara jävligt chockad när ja såg att dom till och med bytt namn
Barcelona Younies
2005-04-06 15:05
Vad är det senaste om Motta ?
Någon som vet ?
Läste i förra veckan att han kanske skulle kunna spela mot Real
Barcelona _FCBarcelona_
2005-04-03 21:02
Någon som vet om man kan överklaga Decos varning?
Real Madrid Ike
2005-04-06 08:00
L.G var riktigt bra förra säsongen, enda anledningnen han såldes var för att liverpool betalade hans utköpsclause. Barca köpte ju Giuly och Larsson, så L.G prioriterade att spela i liverpool än att sitta på barcas bänk.

Jag skulle gärna ge bort både Larsson och Giuly för att få tillbaka L.G.
Real Madrid Dani
2005-04-05 21:40
Ämne: Hade barca en en köp....
Om jag inte missminner mig, finns en återköpsklausul på Quaresma som innebär att Barça får honom om de bjuder minst lika mycket som andra spekulanter. En del i Deco-affären?

I Luis Garcia-affären var det tvärtom - Liverpool utnyttjade spelarens utköpsklausul (en sådan klausul måste finnas i kontrakt för spanska lag)...
Señor Laporta
2005-04-06 13:24
Måste säga att det låter mycket intressant det här med dokumentären.
Barcelona Dani
2005-04-05 21:40
Ämne: Hade barca en en köp....
Om jag inte missminner mig, finns en återköpsklausul på Quaresma som innebär att Barça får honom om de bjuder minst lika mycket som andra spekulanter. En del i Deco-affären?

I Luis Garcia-affären var det tvärtom - Liverpool utnyttjade spelarens utköpsklausul (en sådan klausul måste finnas i kontrakt för spanska lag)...
Barcelona Nemo
2005-05-19 16:28
Att erbjuda Ronaldinho 10 år kan mycket sägas om. Jag tror styrelsen är rädd för att förlora Ronaldinho och därav ett marknadsnamn och en jävla massa pengar. Att gå i media så tidigt och "skrämma köpare" ger Ronaldinho ett ypperligt läge att utnyttja situationen. Bollen är hos Ronaldinho och Laporta kan bara titta på.
Barcelona Holländaren
2005-05-19 12:42
Fruktansvärt egendomligt och dumt att försöka skriva ett sådant kontrakt. Vem vet om Ronaldinho kanske börjar få skadeproblem som varar resten av hans karriär, finns ju många exempel på det.
Spanien fotbollsmannen
2005-04-14 08:51
Barcelona-tröja på auktion
Barcelona giovani
2005-04-14 12:24
Relay ... Men skulle det inte betyda mer eller mindra att stora klubbar köper vartenda spelare i världen (överdrivet) och sätter dom i ett av deras 50 B-lag. Det skulle ju vara katastrof för innhemska ligorna och för alla ungdommar som vill komma nån stanns. Det blir nästan omöjligt.
Barcelona Der Afro
2005-04-03 19:53
Jodå Messí, vi var bra fram till 1-1 i första. I andra hade vi en enorm press tidvis, speciellt första kvarten och och på slutet.
Publiken buade litet åt Barca i första halvlke men i andra tror jag det var mest åt domaren som försökte kompensera straff nr två med några halvbilliga Betis-frisparkar.
_
Matcherna brukar man hitta dagen efter antingen här:
http://www.xtratime.org/forum/showthread.php?t=115826
eller här:
http://tracker.piratbyran.org/frame.html
Spanien BOBAN_10
2005-05-19 08:09
Tjena!Får väl passa på att gratulera till liga guldet.
Läste på calciomercato.com att chelsea vill köpa Etoó.Budet ska vara 24 miljoner euro plus gallas och/eller Crespo som i år lirat för mitt kära Milan.Något ni hört något om.
Barcelona Der Afro
2005-04-03 19:53
Jodå Messí, vi var bra fram till 1-1 i första. I andra hade vi en enorm press tidvis, speciellt första kvarten och och på slutet.
Publiken buade litet åt Barca i första halvlke men i andra tror jag det var mest åt domaren som försökte kompensera straff nr två med några halvbilliga Betis-frisparkar.
_
Matcherna brukar man hitta dagen efter antingen här:
http://www.xtratime.org/forum/showthread.php?t=115826
eller här:
http://tracker.piratbyran.org/frame.html
Barcelona Lamiah
2005-05-19 04:01
Tackar så mycket... =D

(grovt stavfel) =)
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-05-19 12:46
Ämne: Vet nån när Rohembac....
Fanatic: Rochemback kommer tillbaka på sommaren, tilsammans med Riquelme, Saviola, Mario, Sergio Garcia, Oscar Lopez(Lazio), Ramon Roz(Numancia), David Sanchez(Albacete).... Förresten är Rüstü också bara utlånad, men han kommer aldrig tillbaka, det är säkert.

PS: Var *an tog Iniesta Vägen i din uppställning.
Sen tycker jag inte man ska låna ut Messi, han är bara 17 och nöjer sig med några inhopp, dessutom kan han behövas. Annars kan jag hålla med dig om resten, fast jag skulle nog sälja Saviola eller Giuly och köpa nån vassare. Båda bränner för mycket chanser.
Barcelona Kharles_Laporta
2005-05-19 16:16
ronnie10

Kan du inte sammanfatta det du skrev i ett nytt PM..? Ett bra tips innan man skriver här är att kopiera allt man skrivit innan man trycker på skicka meddelande, för jag vet av egna erfarenheter att man automatiskt kan loggas ut eller att PM-inboxen krånglar, för att inte nämna den egna uppkopplingen.

marcus

Henry är 28(född 77) och Torres är 21(född 84). Själv gillar jag Henry väldigt mycket, men jag skulle hellre välja Torres då jag tycker att han redan bevisat vad han kan i la liga + att han är en bättre framtidsinvestering. Alltså är det bättre att värva spelare som både utvecklats och fortsätter att utvecklas, och Torres är Spaniens nästa superanfallare. Dessutom gillar han Barça och hatar Merengues.
me gusta barça
2005-05-19 16:26
håller med dig EE... Guily håller inte!!!
Barcelona DINHO_10
2005-04-03 19:25
alltså, idag har jag omvärderat puyols betydelse, utan honom och marquez skulle vi aldrig varit i serieledning. Oleguer och navarro är sorgligt dåliga försvarare, likaså sylvinho och vbh. Laporta bör agera och del spetsa till men även bredda försvarsuppställningen.
Matchen var ju annars underhållande och minst sagt svängig. Jag håller med liman om att 5 tilläggsminuter var i överkant, dock maskade betis extremt mycket så jag anser ändå att domaren inte gjorde något fel att lägga till så mycket.
Barcelona RiZzo
2005-05-19 15:42
Hej alla denna vecka har vart den roligaste veckan på länge.
Men måste dock säga att de man läser här inne e tråkigt.
När de gäller värvningar vi har ett mycke bra trupp de ändå vi behöver e väl en ny vänster back.
Varför värva titi eller torres när vi har eto där som e ung o bra spelare + att han redan har spelar 1 år i barca så vi behöver inte ta o chansa på andra.
Barcelona Relay
2005-04-10 16:47
Nu räknar jag timmarna och minuterna. Snart SMÄLLER DET.
Barcelona nickoo
2005-04-06 00:13
Marcos, Dani m.fl: Har ni överhuvud taget sett Henrik Larsson spela i Barca eller någon annanstans?? Tycker att han gjorde en otroligt bra insats före skadan. Flera viktiga mål, som hade varit många fler med lite flyt, och väldigt bra arbetsinsats i varje match. Sluta gnälla, Henke är riktigt bra, hoppas han får visa det nästa säsong också!
Barcelona Aubri
2005-04-05 23:39
Så bra är väl inte Luis G, att man önskar att han kom tillbaka.. då behåller jag hellre Guily och allt va det innebär.. Han är SÅÅÅÅÅÅ ojämn
Bara för han är Barca i själen innebär inte man ska va självklar, man måste också kunna va tillräcklig bra för Barca..

Behåller Henke också än LG, för den delen
Inte för han är dålig spelare, men det finns bättre...
Annons: