/spanien/barcelona/forum/2668.aspx/spanien/barcelona/forum/2668.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona påfågeln
2015-04-28 08:19
Canaletes: Hade varit helt underbart, men tror Song syftar på Rigobert Song, hans kusin och gamla landslagskapten :)

Annars var ju Alexandre Song det tredje bästa mittbacksköp Zubi gjorde, efter Matheiu och Vermaelen, då måste man väl vara bra!?!
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-04-28 06:32
Känns tråkigt om De Gea väljer Real. Inte för att jag vill se honom hos oss, (vi har vår framtid i Ter Stegen), utan för att han ursprungligen kommer från Atleti. Usch.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-28 05:52

@RmadridInfo: David De Gea will join Real Madrid next season for €25M and will sign a 6 year contract. [@nuevobernabeu

Se o lär hur man förhandlar mitt kära Barca se o f*****g lär ifall d här stämmer!
Barcelona Canaletes
2015-04-28 04:15
Riktigt skön snubbe den här Alex Song som sätter sig SJÄLV i sin drömelva och som mittback! haha!

#systemetchakap #tchakap #tchak #narcissistic
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-04-28 04:01
@DM1982:
Säg vad man vill kvalitet på pl men deras publik är någorlunda sansade. Hur ofta får ni se matcher i Pl där publiken slänger in allt möjligt på planen. Vilket jävla psyke man måste ha alltså. Vinsten mot Espanyol smakar ännu godare just nu. Jag önskar de och hela publiken vad de förtjänar.
Barcelona Lion24
2015-04-28 02:10
Jag kan faktiskt tänka mig att vi roterar nästan hela laget mot Getafe. Det här är sista chansen till en ''klar'' seger. Även om Getafe tog poäng mot oss förra säsongen vid den här tidpunkten så är det här en helt annan Barcelona, mycket säkrare och det är inge gå-fotboll. Samtidigt så kommer den ganska läglig när det gäller rotationer. Dom som läst mina inlägg vet vad jag tycker om att spela var 3:e-4:e dag då det kan vara nyttigt att ha matchtempo och rytmen kvar i sitt spel men vi möter Cordoba 4 dagar senare innan Bayern så det ska inte vara några problem med det. Jag vill heller inte underskatta Cordoba på deras hemmaplan när dom störde Madrid så mycket. Så här hade jag ställt upp mot Getafe:

Bravo
Montoya-Bartra-Mathieu-Adriano
Xavi-Masch-Rakitic
Pedro-Leo-Ney

Som sagt, det här är den sista ''säkra'' 3 poängaren inför sista omgången (La Coruna). Vi har Sociedad nästa vecka på hemmaplan men det kommer inte vara lika lätt som mot Getafe eftersom Sociedad är ett bättre lag och mycket mer disciplinerade efter Moyes ankomst. Efter det är det bara all-in som gäller.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-04-28 01:59
Vill se samma elva som mot Espanyol tyckte Rafhinia skötte sig riktig bra där med Iniesta , vi måste bara spela med samma intensitet som vi gjorde mot Espanyol, inget annat än 3 poäng imorgon.

Vamos Barca!
Barcelona Junta Dimision
2015-04-28 01:21
@Erik Satie:

Jag vill se en halvdan rotation och tidiga byten vid mer än 2 målsledning för bortamatchen mot Cordoba känns aningen jobbigare än morgondagens match.
Barcelona Erik Satie
2015-04-28 00:31
Är det bara jag som vill se det bästa möjliga laget från start idag? Jag kanske är nojig och orolig, men vafan, varje poäng räknas nu. Det finns inget utrymme till misstag.
Barcelona NoGo™
2015-04-28 00:16
Dani Alves (31), whose contract expires in June, will stay at Barcelona. Renewal deal is close, announcement after the season. [cope]
Barcelona ( Xaviesta )
2015-04-28 00:15
Veckans Barcelona.
Barcelona Smogen
2015-04-27 23:53
Shit, det är inget dåligt psyke man måste ha som fotbollspelare för att inte någon gång flippa på publiken.
Vad är det egentligen med fotboll som får människor att bete sig som jävla idioter och bete sig hur fan som helst?
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-27 22:43
@lucasammr Espanyol to be punished by La Liga for Messi insults; racist chants at Neymar, Alves; and for throwing a carrot at Suarez.
Barcelona Davids3
2015-04-27 22:40
@DM1982:

Riktigt jävla pinsamma!
Barcelona DM1982
2015-04-27 22:37
Det är inte kärlek från Espanyol.
Barcelona Davids3
2015-04-27 22:35
@Gabriel:

Vart kan man se straffsituationen ?
Barcelona FC Tiki-Taka
2015-04-27 22:25
@DM1982:

För att han ser lite ut som Snurre Sprätt :p
Barcelona wallmannen
2015-04-27 22:15
Är inte Suarez framtänder lite... kaninaktiga,typ? Haha
Barcelona Maestro Xavi
2015-04-27 22:08
@DM1982:

That´s Espanyol for you. No sense whatsoever.
Barcelona DM1982
2015-04-27 22:05
Espanyol to be punished by La Liga for Messi insults; racist chants at Neymar, Alves; and for throwing a carrot at Suarez [via @isaacfouto]. Morot?
Barcelona Erik Satie
2015-04-27 21:42
Fan, är det imorgon vi spelar? Jag som trodde det var på onsdag. Härligt! :D
Barcelona Liunil Masse
2015-04-27 18:18
Matchen borta mot Cordoba kan bli jobbig. Visst man är rock bottom i ligan men Cordoba gjorde fan en bra insats mot Real vill jag minnas. Cordoba hade en i ribban och kunde lika gärna tagit alla tre poäng. Bale straff på slutet rädda Real. Den matchen kan bli tuff!
Barcelona Liunil Masse
2015-04-27 18:17
Matchen borta mot Cordoba kan bli jobbig. Visst man är rock bottom i ligan men Cordoba gjorde fan en bra insats mot Real vill jag minnas. Cordoba hade en i ribban
Barcelona papillon
2015-04-27 18:15
Andresito:

Som du själv märkte så syftade jag till att många säger att cristiano är bättre än Messi pga att han gör fler mål. I cristianos fall så har det ju till och med räckt för att vinna ballon vilket är förvirrande.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-27 18:15
Junta Dimision

håller me dig det=)...plus att dom vet att det är presidentval så snacka om att hassla till sig nåra extra mille där oxå
Barcelona Junta Dimision
2015-04-27 18:08
@KiNg-PuYi:

Det är sant, men med tanke på inflationen de senaste åren i transfermarknaden, att Laporte har 4 år kvar på kontraktet då han förlängde inför denna säsong och att Bilbao inte släpper sina spelare för mindre än klausulen, så blir det svårt att få ett bra pris för Laporte.
Barcelona Junta Dimision
2015-04-27 18:05
Härlig analys över El Jefeticos prestation mot Espanyol i helgen.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-27 17:50
btw tror det är guld läge o knipa cuadrado nu haha
Barcelona KiNg-PuYi
2015-04-27 17:49
DM1982

precis det jag menar, känner för mkt hype kring killen...20-25 mil. hade varit bra pris för han. max
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-04-27 17:42
Getafe CF , Córdoba CF , Real Sociedad , Atlético de Madrid , Deportivo de La Coruña kvar i ligan.

Inte jättetuffa matcher kvar nu grabbar. Men nästan säkert att vi kommer kryssa en av dessa matcher. Annars har vi det helt i egna händer, jag skiter i hur eller om Real vinner sina matcher , gör vi vårat jobb de resterande 5 matcherna har vi guld.

Bara att tänka på CL gör mig nervös, herregud vad kul och jobbigt det kommer bli haha. Men slår vi ut Bayern tror jag onekligen på vinst oavsett motstånd i finalen, Bayern är de som vi ska slå och de som ska slå oss ifall vi förlorar.
Annons: