/spanien/barcelona/forum/26675.aspx/spanien/barcelona/forum/26675.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Valencia Senkal
2005-03-29 15:32
Senkal, sluta larva dig. Postar du fler liknande inlägg här på Les Rambles väntar en längre avstängning. / Redaktionen
Barcelona Kharles_Valdés
2005-03-31 22:46
Puyol behöver inga kryckor..! Han är en krigare! ;-/

Nej, men vi är bättre än Real Madrid, även utan Puyol.
Spanien Pelayo
2005-03-31 21:01
Jävla tråkigt med Puyol igår, MEN:

Man måste se det komiska i allt elände. Någon pratade om att Puyol skulle spelat på Bernabeu om så han hade ett brutet ben. Föreställ Er bilden av Barcas kapten hoppa omkring på kryckor i centrallinjen =) Åtminstone jag tycker den bilden är liiiite komisk.

Lutar mer åt Xavís analys inför drabbningen att han kommer att komma tillbaka, mycket bättre än tidigare.
jens-
2005-03-29 23:02
Rivaldinho9
hoppas du skojar...
barca har många spelare som kan spela överallt i anfallet...
tycker du på allvar att vi ska har luque och giuly som backup spelare?
vi har inte ekonomin till detta, och det hade vart ett hån mot 2 underbara fotbollspelare...
självklart kan man rotera men luque och giuly kan och bör inte nörja sig med 20 matcher per sesong, likaså van bommel.
det hade detsutom hindrat utvecklandet av iniesta och andra talanger

orealistiskt och onödigt...
torres däremot kanske hade vart bra ändå
Barcelona Brankt
2005-03-31 23:47
Det är ju bara för att Xavi får spela bakom Deco. Deco har tagit Xavis plats, Xavi var mycket bättre innan Deco kom till barca.
Barcelona Rivaldinho9
2005-03-30 00:06
jens-

Hoppas att DU skojar.
För det första så skall jag tala om för dig att om man skall vinna CL och ligan så måste man ha en bred trupp som fan med minst 2 klassspelare på varje position. Kolla på Milan eller Chelsea, jag sätter min hatt på att nåt av dom lagen kommer vinna CL i år.
För det andra så är inte Guily värd att spela i Barcas anfall, han är för dålig för det. När Ronaldinho är skadad eller behöver vila så måste man kunna slänga in en god ersättare. Dvs Luque.

Att du sedan säger att Torres nog hade varit bra visar ju bara att du inte har så mycket koll på Barca.

Visca
Barcelona maxi
2005-03-31 22:15
Hoppas att Puyol blir bättre och blir spelklar till Real mötet. Vi behöver honom verkligen!
Barcelona Messí
2005-03-31 23:46
Ämne: hoppas att robinho k....
Vem ska Robinho peta? Möjligen Giuly men jag vet inte om högerkanten är Robinhos styrka.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-29 23:23
Fabian N

Vet att din klubb är i en ekonomiskt prekär situation, men Riquelme leder faktiskt Primerans poängliga med 13 mål och 12-13 assists.. ;-)

Visste ni att Riquelme kom 2:a i listan på efterlängtade spelare till klubben..? 19 %. van Bommel etta på 32%. Sen finns också dessa;

Saviola (9%)
Mickael Essien (7%)
Ezquerro (6%)
Gonzalo (3%)

Vilket dilemma..

Trots det skulle jag gärna byta ut Riquelme + 4-5 miljoner euro mot er katalanske Rivaldo.. ;-)
Barcelona Messí
2005-03-29 21:36
Tycker inte heller att det är någon större förlust. Men man vet aldrig med Rijkaard. Han kanske använder sin gamle kompis före katalanen...

Hoppas verkligen att Gerard klarar av att Betis offensiv. Tror det kommer vara skillnaden mellan vinst och förlust.
Señor Laporta
2005-03-29 16:22
Henrik Larsson, ett utav de gladaste besked man har fått på riktigt länge. Underbart var ordet!
Barcelona Messí
2005-04-04 22:22
pabo//
Se länken, information om biletter.

Tror det kan vara svårt att fixa biljetter på plats, eftersom det är den sista hemmamatchen den här säsongen.

Men lycka till! Jag tror att din son/dotter kommer gilla presenten. :-)

EDIT//
6 sekunder före Khales_Valdés... :-P
Spanien psvep03
2005-03-29 17:58
Att Owen inte lyckats i La Liga beror väl inte på att engelska spelare inte klarar av eller passar i La Liga, utan att tränarna inte vågar låta honom spela. Att spela Raul istället för Owen är ju obegripligt, även om Raul är en ikon i Real...

Barca skulle må bra av en benknäckande, anfallande och defensivt skicklig back. de har ju inga sådana...=)
Barcelona Messí
2005-03-31 23:44
Förstår inte hur du tänker.

"Jag tycker att man ska flytta upp Xavi på Decos plats och sätta in Motta tillsammans med Marquez nu när Motta är tillbaka."

Du menar att vi ska spela så här på mitten;
Motta-Xavi-Márquez
Varför?! Varför ska vi ha två pivotes på mitten när det går så bra nu med en pivote?

"Xavi är betydligt bättre än Deco på att slå avgörande passningar."

Jag är ett stort fan av Xavi, men att säga att Xavi är betydligt bättre på att slå avgörande passningar är inte sant. Om inte jag har fel så har Deco gjort fler assists än Xavi.
Barcelona Younies
2005-04-05 14:45
Van bommel är en under fotbollsspelare.
Jo,han kanske tar plats hos oss.
Men vi måste ta hänsyn till spelare som edmilson,motta,gabri,larsson.
Och visa dom lite respekt !
Dessa spelare har givit allt för att nu äntligen komma tillbaka, och går vi sen och köper massa med spelare som ska ta deras plats så är det, enligt mig väldigt oförskämt av klubben.
Okej om dessa spelare inte var några som kunde ta plats i barca. Men jag kan nog lova att spelare som motta och edmilson är bättre än alla tror. Desamma gäller Larsson, vi behver ingen torres, ezquerro osv.
Larrson och maxi kommer gra ett otroligt bra jobb när dom får chansen
Så, NEJ tack till nyförvärv
Enda positionen man MÅSTE köpa in en ny spelare på är vänsterbackspositionen.

Är så trött på att höra alla dessa rykten om nya spelare bara.
Hoppas verkligen inte 1 enda stämmer
Barcelona Messí
2005-03-29 17:31
Albertini skadad och missar matchen mot Betis. Allt tyder nu på att Gerard får spela istället, vilket jag tror är det rätta valet.
Real Madrid AnDeY
2005-04-05 14:13
tror ni inte att Van Bommel kan bänka Motta eller? :P
Barcelona the_dog
2005-03-29 17:04
verkar som at barca e ute efter henry...
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-04 21:33
Och Decos potentiella ersättare.
Barcelona Messí
2005-03-29 17:03
Brankt//
Se länk.
Barcelona Aubri
2005-04-05 15:52
Sytar mer på, att Stora lag lägger kraft på att ta bort Ronaldihno, samt Eto,, .. så det är inte lätt för de att alltid prestera bra under hela matchen, de inväntar ofta mistag o små chanser
men vi måste ha andra krafter som gör mål
förrutom Deco,... därför vore Juaquin en dröm..
Barcelona Brankt
2005-03-29 16:59
Hej!! Vi är 3 stycken som ska åka ner till Barcelona för första gången och kolla på Barça-Getafe 17/4. Är det någon som vet det bästa sättet att få tag på biljetter? Vi undrar också vad "tribuna" betyder.
Real Madrid Ronaldo nr9
2005-03-29 13:56
Vad har hänt med Ronaldinhos leende? (skratt)

de va längesen man såg hans tänder :P skoja bara
Barcelona Messí
2005-04-05 16:35
Ämne: Etoó gjort 20 mål oc....
Matchvinnare har vi gott om i dagens Barça. Deco, Xavi, Ronaldinho och Eto´o är bara några. Deco är nog den viktigaste spelaren på mittfältet just nu, viktigare än Xavi t.o.m

Jag tycker vi ska lägga ner allt snack om nyförvärv, vi har inte vunnit ligan än...
Barcelona Giuly!
2005-03-29 17:25
Brankt//
Tribuna betyder på engelska tribunal vilket betyder - enligt mitt lexikon tribunal, domstol, rätt (substantiv).
Señor Laporta
2005-03-29 16:43
Rivaldinho9

Jag kan hålla med dig om Mark van Bommel och kanske Luque. Men vad ska vi med Cole att göra? En engelsman ska inte och göra i La Liga, McManaman, Beckham och Owen. Ett undantag är väl Lineker, men ändå.
Till sist tror jag inte att vi kan matcha en bud från Chelsea eller Real Madrid när det gäller Joaquin.
Barcelona Rivaldinho9
2005-03-29 16:29
Jag tycker att Barca skall köpaen Ashley Cole, van Bommel, Albert Luque och Joaquin.
200 miljoner för Cole. van Bommel kommer gratis.
Riquelme byts mot Luque. Samt att Joaquin köps för en hel del pengar som vi får av en försäljning av Saviola.
Och göra sig av med Gerard, Riquelme, Saviola, Gio och Albertini.
Då hade vi i princip haft 1 "reservlag" som hade klarat sig bra i ligan.
A-laget:
...........Valdes
Belletti-Puyol-Edmilson-Cole
...........Motta
......Xavi......Deco
Joaquin-Eto'o-Ronaldinho

B-laget:
..........Jorquera
Damia-Marquez-Oleguer-Sylvinho
..........van Bommel
......Gabri.....Iniesta
Guily-Maxi Lopez-Luque

Vad sägs?

Visca
em1l
2005-03-29 15:01
senkal:
Det var nog det dummaste jag hört på länge faktiskt? varför tror du juventus skulle släppa han efter knappt ett år i juve och ahn har gjort succe så jag tror nog inte juve släpper han och vi behövefr han inte heller vi har nog med bra mittfältare:)

Visca el Barca
Barcelona Forca_barca
2005-03-29 11:03
Tjena!!
Jag gillar Motta Väldigt mycket som spelare.
Jag hoppas att han snart kan ta startelva platsen som defenisiv mittfältare och Marquez går ner som back igen. Jag tycker Oleuguer är lite ojämn.
Skulle vara väldigt bra om Motta blir i form till El Clacico.
Real Madrid Ronaldo nr9
2005-03-29 14:19
Kharles_Kubala/

jag har kollat på alla matcher me ronaldinho o han e inte lika glad som innan. tror han har tappat suget i barca nu när CL e över för er del. (vår osså för den delen)

hehe han kan va hur "FET" som helst ändå springer han ifrån hela barca.
ni e rädda för ronaldo. e´rkänn bara ;)
Annons: