/spanien/barcelona/forum/26671.aspx/spanien/barcelona/forum/26671.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BARCA BLOD
2004-03-29 13:23
fyfan vad jag är förbanad kan inte släppa förlusten mot celtic.. det måste varit barcas sämsta match på länge. de som gnäller på saviola har nog ångrat sig, vi hade varken rörelse eller djup i spelet. alla stog stilla och ronaldinho fick inga ytor. har inte varit i skolan sen förlusten.....
Barcelona Viking
2005-03-01 08:19
Hallå

Jag och en kompis ska ner till Barceloba nu i april vi hade tänkt att se på Barça-Betis..
Senast vi var nere och såg Barça-Depor så reserverade vi biljetter genom Barças svenska penya.. Men då kostade också biljetter på långsidan 800kr styck.
Kan man åka ner och garanterat få biljetter samma helg/dag som matchen spelas?

Jag vet ju att Camp Nou sällan är fullsatt, snitten ligger väl på en ca 70 tusen. eftersom arenan tar 100 tusen så borde det ju innebära att det finns biljetter i överflöd!
Men så fungerar det väl inte med tanke på alla medlemmar, säsongskort lr?

Aja, 2-0 idag tror att Iniesta målar om han får starta. Etoò gör det andra!

Visca el Barça
Barcelona Gabriel
2004-03-29 16:05
Juanito

Angående Barcelonas eventuella köp av David Trezeguet så ryktas det om att man kommer att erbjuda Juventus 25 miljoner Euro med chans till 30 beroende på hur bra Trez gör från sig under sin första säsong i Barca, plus en av Xavi, Motta och Gabri. Ifall man skulle köpa Terz så hoppas jag personligen på att det blir Gabri som får lämna.

Jag håller defenetivt med dig. Det är på tok för mycket. Personligen hade jag inte erbjudit mer än 15 miljoner Euro och kanske någon spelare för honom, då jag inte ser honom som en av de bästa i världen. Dessutom har han varit skadad väldigt ofta, och att han är en diva gör inte heller speciellt mycket för att jag ska ändra min uppfattning av honom.

Vad som däremot talar för honom är att han har vunnit Serie A:s skytteliga med sammanlagt 24 mål på en säsong. I år har det gått lite sämre med 14 mål, men som vi alla vet återstår det också en hel del matcher i Serie A, så det finns en stor chans att han ökar på hans målskörd. Att han dessutom varit skadad anningen mycket i år och gjort 14 mål måste ändå ses som starkt gjort.

Men det negativa överväger det positiva i fallet Trez:

Possitivt:
* Vunnit skytteligan i Serie A
* En typisk målskytt (9) som vi saknar
* Verkar vilja spela i Barcelona
* Känner sedan tidigare Davids
* Kan redan spanska då han är hälften från Argentina

Negativt:
* Mycket stor diva
* Står ofta väldigt stila på planen, löper inte mycket.
* Skadad mycket sedan tidigare
* Inte lika het längre !?

Diskutionen angående Trezeguets vara eller icke vara kan hålla på länge då det finns många argumenat i båda fallen. Själv håller jag mig till att man inte borde köpa honom och speciellt inte för så mycket pengar.
Barcelona Maxi Lopez
2005-03-01 16:10
hoppas att vi startar så här idag:
Valdés
Oleguer-Puyol-Marquez-Gio
Xavi-Albertini-Deco
Iniesta-Maxi-Eto'o
Deportivo Chris Härenstam
2005-03-01 23:18
Kamini är en clown men han göra ju helt sjuka räddningar!
Det var något av det värsta jag sett! Gordon Banks klass!
Barcelona maximilliano_iniesta
2005-03-01 16:26
Valdés, Belletti, Márquez, Puyol, Xavi, Eto'o, Ronaldinho, Maxi, Gio, Gerard, Sylvinho, Fernando Navarro, Deco, Albertini, Oleguer, Iniesta, Jorquera i Damià.\\\ så det e klart att giuly inte ska vara med ida
Barcelona Kluivert9
2004-10-28 13:46
Ämne: Ämne: tunn tr....men nu gick du ju ännu längre bak.
Och trots att det inte gick så bra för barca så gick de om real tillslut. Säger inte att real inte kan göra samma sak iår men får se.

Håller med dig Fenomeno gällande vinna cupen
Barcelona ackish
2005-02-28 23:34
Tråkigt att Ronaldinho ska gå och bli sjuk.
Dock tror jag Rijkaard kommer att klara av ersättningen av honom och Guily i just "Tysken" och Iniesta.
Ett alternativ är att Iniesta spelar bredvid Xavi och Deco tar Guilys ordinarie plats.

Mittfält och framåt :

Xavi--Gerard--Iniesta
Deco--Maxí---Eto´o

Kommer också bli kul att se Damía spela från start på högerbacken om inte Belleti är fit-for-fight, det kommer nog Damía visa att HAN är.

Visça!
Real Madrid Max
2004-10-28 12:11
Jag är glad att en opponent till Real Madrid åkt ur cupen, men är fullständigt övertygad om att det inte var en början till en nedgång, utan bara ett olycksfall i arbetet som kan drabba vem som helst.

En sak tycker jag dock är intressant. Barca åker ur cupen mot ett division tre-lag. El Mundo Deportivo godkänner samtliga barcaspelare och sätter betyget bra på flera stycken. Jag fattar bara inte hur det går ihop. Gör ni?
Barcelona la saeta rubia
2004-03-26 17:41
Sjatte delen i var kurs i fotbollsspanska.

Barcelona O Fenômeno
2004-10-28 13:37
Däremot säger jag inte att det inte är härligt att vinna Copa del Rey. Det är underbart om man gör det. Men inte på bekostnad av dom mer prestigefyllda cuperna.
Barcelona hammabarça
2005-03-01 23:09
herregud vilken räddning
Makedon_JUVENTUS
2005-03-01 23:07
Varför bytar han ut Maxi!?!?!?
Valencia Marcus Widgren
2004-03-26 18:19
Tycker ni på fullaste allvar att Juventus var lika dåliga som Celtic var i går?
Barcelona Alx
2004-03-26 16:08
Barca_91: Nope, på katalanska säger man Camp Nou. "Camp nou" betyder inget mer än "ny plan", ett namn som den fick efter att laget flyttat från les Corts. I min mening är det ett ganska dåligt namn... eller snarare avsaknad av namn! Det är jag inte ensam om och det har i flera omgångar diskuterats om den inte borde döpas om till något som inkluderar namnet Gamper (klubbens grundare).

Nou camp används nästan uteslutande av icke-spanjorer (självklart inte av katalaner) och är felaktigt.
Barcelona Kluivert9
2004-10-28 12:53
tunn trupp eller inte, det är aldrig bra att åka ur nånstans.
Tror det här är real enda chans att få nån titel alls iår så jag förstår varför de är så glada.

Men det här är fortfarande inte värre än real förlust mot murcia i slutet på förra säsongen.
Murcia som inte heller hade nåt att spela för alls då, som också var mycket bättre spelmässigt.
De ligger trots allt i div 2 och Gramenet i 3 fastän murcia ligger i botten.
Barcelona marcus_keta
2004-03-26 19:16
Reina-målvakt till viareal som är andremålvakt i u-21 för spanien

Arteta.. stor mittfältstalang

Trashorras - till Real madrid iår

Nano till atletico madrid
Barcelona Viktor Munoz
2004-03-26 19:20
"Sedan håller jag med om att Sergio Garcia GÅTT kunde ha släpps in tidigare och att inte Iniesta fick komma in var en stor besvikelse. " GÅTT ska såklart vara GOTT
Barcelona Viktor Munoz
2004-03-26 19:20
"Sedan håller jag med om att Sergio Garcia GÅTT kunde ha släpps in tidigare och att inte Iniesta fick komma in var en stor besvikelse. " GÅTT ska såklart vara GOTT
Barcelona Tompa
2004-03-26 17:36
Mitt i all frustration (jag är faktiskt mycket mer förbannad än besviken) så måste man ändå hitta någon ljusglimpt i gårdagens debacle. Och det är att ligan trots allt är betydligt viktigare än Uefacupen och C.L-platsen (som var huvudmålsättningen den här säsongen) kommer vi att klara utan problem nu.

Med detta sagt så tycker jag självfallet att det är BEDRÖVLIGT att inte göra ett enda mål (på två matcher) mot ett lag där inte någon spelare går in i Barcas startelva. Urdåligt helt enkelt. Nu hoppas jag att Villareal slår ut detta antilag i kvartsfinalen. Och Rijkaard, ja om karln åtminstone känner till ordet självkritik så har han en hel del att fundera på...
Barcelona Valdés
2004-03-26 17:19
Flera inne på forumet verkar vara övertygade om att lösningen på anfallsproblemet skulle vara att se till och parkera en spelare i straffområdet som de övriga skulle slå långa passningar till. Anledningen till att det inte längre går att se på det svenska landslaget är just att de renodlat denna taktik, så jag ser helst att vi undviker detta.

Det som saknades igår var rörelse - istället för att löpa i djupled stod 9 av 11 spelare helt stilla ( Gabri och i viss mån Ronaldinho undantagna ). Då är det inte svårt att försvara sig. Jag hoppas fortfarande på en forward som ser till att skapa rörelse och som samtidigt är en matchvinnare. När man läser att Juventus förbereder ett jättebud på Torres med hjälp av de pengar som man får för försäljningen av Trez blir man ju därför vansinnig men inte förvånad. Rijkaard visar inget förtroende för yngre spelare. Iniesta, Quaresma och S. Garcia borde ha fått ordentligt med speltid igår när de äldre spelarna floppade. Jag är fortfarande förbannad och grymt besviken, det skall över huvudtaget inte gå att förlora mot ett skotskt lag ( inte ens mot det skotska landslaget ).
Barcelona Tompa
2004-03-26 17:36
Mitt i all frustration (jag är faktiskt mycket mer förbannad än besviken) så måste man ändå hitta någon ljusglimpt i gårdagens debacle. Och det är att ligan trots allt är betydligt viktigare än Uefacupen och C.L-platsen (som var huvudmålsättningen den här säsongen) kommer vi att klara utan problem nu.

Med detta sagt så tycker jag självfallet att det är BEDRÖVLIGT att inte göra ett enda mål (på två matcher) mot ett lag där inte någon spelare går in i Barcas startelva. Urdåligt helt enkelt. Nu hoppas jag att Villareal slår ut detta antilag i kvartsfinalen. Och Rijkaard, ja om karln åtminstone känner till ordet självkritik så har han en hel del att fundera på...
Barcelona Gabriel
2004-03-26 16:53
PUYOL=Hjärta

skulle det på något sätt vara roligt, jag tycker iaf verkligen inte det. FAN
Barcelona Relay
2005-03-01 23:56
Ämne: Jag som trodde Ronal....
Dessutom fel spelare han snärtar till om det nu är den som fällde honom han är ute efter.
Barcelona Gaucho
2005-03-01 16:52
Ronnie och Belletti är med, men inte Giuly.
Länktips: www.sport.es
Real Madrid Mohammed
2004-10-28 12:05
Ike

Det finns en regel som säger att man måste ha minst sju spelare från A-laget på cupmatcherna. Så Rijkaard kunde inte ställa upp med hela B-laget trots allt, och därför valde han några spelare ur A-laget...

Synd att ni åkte ut för övrigt!
Barcelona Rivald0
2004-03-30 18:27
spelar ingen roll med mittback hehe *not*. för om de gör 2 må¨l på oss så gör vi 4 haha...nemen de skulle va kul att de Robinho i barca..han & mexes
Barcelona Camparn på nou
2004-03-30 19:28
Alx

Jag vet inte exakt varifrån pengarna kommer men jag har för mig att dom tog ett lån.
Det var barcas ekonomiska chef som först berättade om pengarna på fcbarcelona.com och senare har även Laporta pratat om dom.
Real Madrid Ike
2004-10-28 11:02
Måste säga att jag inte är besviken på något sätt att barca åkte ut ur cuppen.
Om Rijkaard bara kört med unge B-spelare hade jag blivit ledsen att vi åkt ut. Pga jag vill inte se A-lag spelarna spela Cuppen,Ligan och CL Det håller bara inte, när man nästan bara kör med samma start 11 i samtliga.
Och som nån sa, så spelar det ingen roll man ska vinna trofeér. Visst ska man det, men jag prioriterar La liga och CL en bra bit över spanska cuppen. Det är väll bättre att åka ut nu, än i kvartsfinal eller va det va förra året.
En massa matcher mindre spelade.
Rijkaard borde ha vilat, Belletti,Gio,Oleguer,Marquez,Xavi och Giuly också.
Iniesta,Navarro och Larsson på plan från A-laget.

Kharles_puyol: Cupp matchen är inte något större spegelbild på hur man kommer köra nästa match i Ligan eller CL, vad än Rijkaard säger, så sätts det olika tyngder på matcherna.
Barcelona Zoran
2004-10-28 09:34
Jag håller med om att man inte skall jubla för att vi åkt ur kuppen, självklart had det varit fint att vinna den. Men om vi skall ut ur kuppen så föredrar jag att åka ut i första matchen. Orsaken är att jag tror att CL och ligan hade varit lidande ju längre vi kommit i kuppen, vi kan inte bara glömma skadorna och jag tycker att vi är helt för tunna för att kunna tävla i 3st tävlingar samtidigt.

Som sagt pinsamt, men hellre tappa tidigt i Kuppen än i CL eller ligan! (Ärligt talat så har jag alldrig kännt någon jätteglädje över att vinna Spanska Kuppen, men när Ligan trillar in är det ett glädjerus!)
Annons: