/spanien/barcelona/forum/26670.aspx/spanien/barcelona/forum/26670.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
(--MadriEntes--)
2005-03-27 23:20
Giuly!//

det var jag som kom med det. det blir bättre så för då blir det ingen orättvisa jag menar titta på målvakterna och backarna. när såg du dom senast bli världens bäste spelare??

man borde bli världens bäste på varje position!
(--MadriEntes--)
2005-03-27 23:20
Giuly!//

det var jag som kom med det. det blir bättre så för då blir det ingen orättvisa jag menar titta på målvakterna och backarna. när såg du dom senast bli världens bäste spelare??

man borde bli världens bäste på varje position!
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-03-28 01:07
F-n vad skönt att Motta kan gå för fullt. Om sisådär tre veckor kan vi flytta ner Marques tillsammans med Puyol (Oleguer bänkas) och placera Motta som pivote. Det är det bästa påskägget jag fått på många, många år. TACK!!!

Força (Motta) Barça!!!
Deportivo André -AsP-
2004-10-14 21:46
Defensiva spelare har väl aldrig varit bortskämda med att få den åtrovärda utmärkelsen "världens bästa". Fotboll handlar mycket om att vinna och göra mål så där passar inte riktigt dom defensvia spelarna in. Som jag ser det och hoppas blir det en kamp mellan Henry och Ronaldinho då jag tror att Henry drar det längsta strået.

Finns dock en annan spelare som jag skulle kunna tänka mig få priset trots sina icke offensvia uppgifter, och det är Roberto Ayala.
Barcelona Daniel el magnific
2005-03-27 23:03
Nä nu lägger vi ner den här disskusionen.

Världensbästa mittback är förövrigt enligt mig Olof Mellberg.
2005-03-27 23:23
dagens bästa inlägg i detta forum MadriEntes
Du har helt rätt.

Jag annser fortfarande att Olof Mellberg är världensbästa mittback om någon missade det.
2005-03-27 21:14
Jag har bara en sak att säga.
Det Zidane kan göra med en boll kan Ronaldinho göra med en banan.
Deportivo s to the hizzo
2004-10-12 00:34
undrar bara en grej angående aftonbladets lista på de 50 bästa:
var det verkligen eto'o som sa att han inte var snyggare än beckham men en bättre spelare? det var väl eran superspelare nr 10 som sa det när barca inte fick beckham utan istället ronaldinho....
onödig info egentligen men sportbladet är liksom "proffesionella" medan jag bara är fotbollsintresserad.....
Barcelona Tompa
2004-10-12 10:13
Angående Aftonbladets lista:
Kul att man faktiskt rankade den bäste som etta men som vanligt finns det en hel del att kritisera på deras listor. Puyol borde vara mycket högre och vad gör Zidane, Raul o CO så högt upp? Enbart p g a namnen och klubbtillhörigheten känns det som.
Barcelona Tompa
2004-10-12 10:13
Angående Aftonbladets lista:
Kul att man faktiskt rankade den bäste som etta men som vanligt finns det en hel del att kritisera på deras listor. Puyol borde vara mycket högre och vad gör Zidane, Raul o CO så högt upp? Enbart p g a namnen och klubbtillhörigheten känns det som.
Barcelona Tompa
2004-10-12 09:47
s to the hizzo:
Det är faktiskt sant att Etóo sagt samma sak angående Beckham och han själv. Sedan håller jag med dig att det är så kallat onödigt vetande men man ska inte förvänta sig mer från Aftonbladet/Sportbladet.

FORCA bARCA!
Barcelona Tompa
2004-10-12 09:47
s to the hizzo:
Det är faktiskt sant att Etóo sagt samma sak angående Beckham och han själv. Sedan håller jag med dig att det är så kallat onödigt vetande men man ska inte förvänta sig mer från Aftonbladet/Sportbladet.

FORCA bARCA!
Barcelona B_a_r_c_a
2004-10-11 22:46
Jag hade mycket hellre velat ha Baros i Barca istället för Etoo för Baros har en dröm och det är ett sätta på sig en Barca tröja. Gillar sånna spelare som vill komma till klubben för klubben och inte pengarna. Finns många andra exempel som Van der vart, Robinho mm som tackat nej till europas största klubbar på hopp om en plats i Barca snart.
Barcelona Tompa
2005-03-28 10:26
Jätteskönt för alla Barcafans att Motta är tillbaka och inte minst för honom själv. Led verkligen med honom när han skadade sig så svårt efter alla skadebekymmer han haft. Motta som pivote och Puyol-Marquez i mittförsvaret blir kanon.
Barcelona hammabarça
2005-04-13 16:41
Svider ordentligt att man är så nära att få sponsorer på våran tröja. Men ska man ha ett slagkraftigt lag så behöver man pengar! Får man avtalet klart till nästa säsong så är jag rätt så säker på att man kommer köpa en riktigt stor spelare, Torres t.ex.
Barcelona Tompa
2005-03-28 10:26
Jätteskönt för alla Barcafans att Motta är tillbaka och inte minst för honom själv. Led verkligen med honom när han skadade sig så svårt efter alla skadebekymmer han haft. Motta som pivote och Puyol-Marquez i mittförsvaret blir kanon.
Sevilla Nyberg
2004-10-11 21:58
nu yrar du bara i nattmössan, han har inte alls floppat totalt i alla matcher i landslaget och i CL när det börjar gälla nått, det har du bara tagit ur luften. I vissa matcher har han underpresterat med vad man är van att han gör , ja det är sant men inte alla.

Kom inte här och påstå att Alan Shearer är dålig, då förtjänar du fasen lite smisk på rumpan :).

bara det att ni har Arsenals avskrap som vänsterback bevisar ju hur bra försvar spanska lag har, ;) hehe
Barcelona Giuly!
2005-03-27 23:12
Tyckte iden som ngn kom med (orkar inte leta igen vem det var) var utmärkt, att ha 3 spelare som nomineras på varje position - alltså back, mittfältare, anfallare och målis.
Skulle vara grymt bra.
Barcelona Dinho
2004-10-11 22:02
självklart går det här att diskutera i all evighet men att Gios underlägsenhet gentemot Ashley cole skulle spegla alla spanska försvar kontra engelska försvar kan jag tyvärr inte hålla med om även om jag ana en viss ironi där :)
Celta Vigo Celtavigo
2004-10-12 00:05
Aftonbladets lista är löjlig, det går inte jämnföra olika positioner. De borde haft en lista på bästa anfallare, mittfältare,försvare och målvakter.

Man undra också varför inte Vieira är med på lista, de måste ha glömt av han.. Han är ju världens bästa defensiva mittfältare..
(--MadriEntes--)
2005-04-13 16:15
ni måste vara enormt besvikna, varje gång jag tänker på Barcelona så tänker jag på era reklamfria tröjor och den tradition ni har. nästa säsong är den förstörd och 106 år utan reklam kommer vara de år ni var så stolta över er rena tröja. men snart smuttsas den ner och jag kommer inte att hitta något speciellt med era dräkter mer. men nåja jag är inte barca fan så det är ni som får lida men jag tycker ändå att det är jäääääävligt synd att förstöra dom.
Barcelona Giuly!
2005-03-27 23:11
Messí//
No rush, låt honom bli 100% först - blir bara värre om man stressar.
Alltså han måste få träna någon vecka om inte mer innan han gör comeback, han har varit borta såpass länge.
(--MadriEntes--)
ni måste vara enormt besvikna, varje gång jag tänker på Barcelona så tänker jag på era reklamfria tröjor och den tradition ni har. nästa säsong är den förstörd och 106 år utan reklam kommer vara de år ni var så stolta över er rena tröja. men snart smuttsas den ner och jag kommer inte att hitta något speciellt med era dräkter mer. men nåja jag är inte barca fan så det är ni som får lida men jag tycker ändå att det är jäääääävligt synd att förstöra dom.
(--MadriEntes--)
Barcelona Kharles_Puyol
2004-10-11 18:44
Ämne: De hade ju iaf rätt ....Precis.

Dessutom:
"- Vi kanske har förlorat i dag men Madrid fick stryk hemma av Mallorca. Valencia är mästare. Så upp med hakan, grabbar, säger glädjespridaren och ler."

Iskallt sagt av Dinho. ;-)
Real Madrid Paco Buyo
2005-04-13 16:37
Reklam:
Tidigare under sasongen sades FC Barcelona vara nara ett avtal med BetandWin men detta lades pa is eftersom det ansags vara moraliskt olampligt att lata sig sponras av ett spelforetag (atminstone som forsta sponsor pa en dittills fri troja).
Hur man istallet kan lata sig sponras av regimen i Kina verkar ju minst sagt lite underligt ur ett moralperspektiv.
Jag har last det har ryktet forut och nu fragar jag utan att sjalv kolla upp fakta, men varifran kommer uppgifterna om att Kinas OS-kandidatur skulle vara ett alternativ? Samma uppgifter har tidigare avfardats av folk inom klubben.

EDIT:
OK, jag har last Sport nu.
Forvanar mig anda att Kina ar kvar som en huvudkandidat. Kanns som det maste vara mindre kontroversiellt att upplata sin reklamplats till ett natspelforetag an till varldens storsta diktatur.
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-10-12 06:39
celtavigo//

Aftonbladet gjorde sådana listor för ett år sedan.
På den mittfältslistan var förresten Giuly sjua, medan Ronaldinho inte var med alls.

s to the hizzo//
Du har rätt. Det var när Ronaldinho nyss hade kommit till Barça som han sa det.
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-10-11 22:48
Nyberg//

Om listan var tänkt att spegla vem som är den bäste just nu så måste jag nog hålla med dig, men kanske inte av de skäl du anger.
Ronaldinho har helt enkelt inte visat upp toppformen på sistone, och det är nästan genant om han skulle vara världens bäste även när han inte är i toppform. Dock tycker jag inte det finns alltför många heta utmanare. Henry är kanske den enda.
Sen kan man som vanligt diskutera det där med äpplen och päron. Hur kan man avgöra vem som är bäst av Ronaldinho och Buffon? En sån här lista ska nog inte tas på allt för stort allvar.
Celta Vigo Celtavigo
2004-10-12 00:06
"nyberg du e ute o cyklar om du säger att henry e bättre än dinho=)=)=)?"

Henry är en bättre anfallare och Ronaldinho är en bättre mittfältare :)
Barcelona Messí
2005-03-27 23:06
UNDERBART! Motta 100%-ig igen! Han kan börja träna för fullt redan på tisdag igen, kan vi få se ett inhopp mot Betis?
Annons: