/spanien/barcelona/forum/26668.aspx/spanien/barcelona/forum/26668.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Adams
2004-07-11 00:12
Man skall inte heller glömma bort Silvinhos makalösa skott. När han kommer och skär in mot mitten är han livsfarlig. En ganska hyfsad passningsspelare är han också.

Roligt med ett Barca PG, det har varit alltför mycket snack om Real Madrid hit och dit och vilka dom skall köpa nu. Skulle önska att korthuset föll ihop utan att Madrid stad kom till deras räddning.

Skulle vara kul om Barca och Arsenal kunde få mötas i CL, skulle bli årets match utan tvekan (fast helst utan Silvinho då)

Allez les rouges
Spanien Jimmy
2004-07-16 15:24
Patrik

Enligt ryktena så ska Baros kosta £12 miljoner men det här är ju bara rena Silly-rykten. Liverpool har varken bekräftat bud eller intresse från Barca så än så länge är det långt ifrån klart till skillnad från vad spanska medier vill få det till..

Angåene Baros prestationer i Liverpooltröjan så var han borta 6 månader mitt i säsongen. När han kom illbaka så fick han spela ett par matcher från start för att sedan frysas ut till förmån för Heskey som Houllier förmodligen ville trissa upp marknadsvärdet på då det var bestämt att Heskey skulle lämna klubben..

Han har presterat betydligt bättre i Tjeckien än i Liverpool.. Som bäst gjorde Baros 9 mål på en halv säsong i Liverpool vilket var bra i sig men han har fortfarande mkt att bevisa i Pool.
Barcelona Izquierda
2004-07-13 21:10
Lelleplong//
Man ska inte lova saker man inte kan hålla...

* "Det traditionella spelat är och förblir 3-backslinje"
Näst intill alla lag i la liga spelar med fyrbackslinje, så även om 3-backslinje skulle vara det traditionella så förstår jag inte vad det har för relevans i diskussionen om hur Barca kommer att spela i höst.

* Du föreslår en trebackslinje med Belletti-Puyol-Sylvinho. Det låter inte så klokt i mina öron. Både Belletti och Sylvinho är typiska "fyrbackslinjesytterbackar" dvs de fungerar i mångt och mycket som mittfältare när vi har boll. De tycker om att göra långa löpningar längs kanterna, och så kan inte medlemmar av en trebackslinje fungera. Då handlar det mer om att hitta tre mittbackstyper, och därför tycker jag du har fel när du säger att vi inte har material för en fyrbackslinje. Snarare är det tvärtom.

* "för Marquez har inte gjort nån glad"
Han har gjort mig glad, och jag tror inte jag är ensam. Sen att Rijkaard tycks ha ett horn i sidan till honom är bara att beklaga.

* "men då blir det 4 backar och det är inte Barcas stil. Barca är ett spelande lag....."
Jag förstår verkligen inte varför vi inte skulle kunna vara ett spelande lag med fyra backar. Om kravet för att vara ett spelande lag är att man måste ha trebackslinje, så kommer jag inte på många spelande lag i världen. Roma, kanske. Möjligen Inter, om de har en bra dag. Har du fler förslag?

* "Och när vi har två bra defensiva i form av Xavi o Bronckhorst så är det lika bra att utnyttja dem"

Xavi är bättre som offensiv som jag ser det (även om jag inser att han säkert kommer att få lira defensiv nu när Deco anlänt) och van Bronckhorst vill jag inte se i startelvan över huvud taget. Däremot kan jag lugna dig: Vi kommer säkerligen att spela med två defensiva innermittar även om vi har fyrbackslinje. Det gjorde vi ju den gångna säsongen.
Barcelona Belletti_91
2004-07-13 21:39
Ronaldinho_Barca//
Eftersom det var den första och enda gången jag sett honom spela var det inget bra förstaintryck om man säger så ;)

Vet nån när transferfönstret stängs?
Fabiano
2004-07-14 14:59
Alex Ferguson ville ju INTE ha Rooney inför nästa säsong eftersom han anser sej ha tillräckligt med anfallare i truppen, då lär han ju inte heller vilja ha Saviola.
Dock kan jag tänka mej att tex Liverpool, Chelsea eller Tottenham bjuder för Saviola.
Barcelona Ronaldinho_barca
2004-07-14 12:56
Milito är Snart klar...jag tror inte de bir nån def.mittfältare...! det kommer bli en annfallare till....jag tror att rajkaard kommer att chansa lite o lägga xavi som defensiv...och så tror jag att man värvar fabiano till slut =)
Barcelona Gaucho_90_11
2004-07-17 12:04
kolla länken hopppas inte att saviola lånas ut till Monaco
Barcelona Mr Deco 20
2004-07-16 11:24
själv så har jag den kanalen och då såg jag att man kommer att visa tre träningsmatcher--ch kanske blir det fler.men jag är inte säker..på det..
Barcelona Gaucho_90_11
2004-07-16 15:37
Patrik Andersson// Saviola e en bra spelare jag läste en artikel om att han kommer att lämna klubben så det var därför jag la Baros
Barcelona Patrik
2004-07-16 14:22
Vad är det jag ser. Baros till Barca. Första reaktionen var, åh nej. Men efter lite betänketid låter det kanske inte så dumt iaf. Inte lika himmelskt som det hade smakat med Drogba eller Eto´o (har aldrig sett Fabiano spela, därför ingen kommentar).

Vad som sedan slog mig, är inte Baros och Saviola väldigt lika i spelstil? Var det verkligen det man var ute efter?
Är rädd att det är lite "Klose-varning" ändå.

Jairzinho: Det är inte klart att Ronaldinho är ny kapten. Han hade fått frågan om han skulle kunna tänka sig att vara kapten, så byggde dom en hel artikel av svaret. Ganska imponerande faktiskt.

Spinbad
2004-07-17 10:59
Mr Deco 20:
Hur såg Messi ut, bra? Han är väl bara 17 år va?
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-16 15:10
Vi möter racing på borta plan i första omgången helgen 28/29 augusti. Barca möter milan 25:e så man får hoppas laget hunnit spela ihop sig innan dess. Är inte många veckor kvar till avspark,skönt...
Barcelona Patrik
2004-07-16 14:22
Vad är det jag ser. Baros till Barca. Första reaktionen var, åh nej. Men efter lite betänketid låter det kanske inte så dumt iaf. Inte lika himmelskt som det hade smakat med Drogba eller Eto´o (har aldrig sett Fabiano spela, därför ingen kommentar).

Vad som sedan slog mig, är inte Baros och Saviola väldigt lika i spelstil? Var det verkligen det man var ute efter?
Är rädd att det är lite "Klose-varning" ändå.

Jairzinho: Det är inte klart att Ronaldinho är ny kapten. Han hade fått frågan om han skulle kunna tänka sig att vara kapten, så byggde dom en hel artikel av svaret. Ganska imponerande faktiskt.

Real Betis Lelleplong
2004-07-13 20:44
Det traditionella spanska spelat är och förblir 3-backslinje, så är det. Och barcelona har inte material för en 4-backslinje, för Marquez har inte gjort nån glad, inte ens Rijkaard. Och när vi har två bra defensiva i form av Xavi o Bronckhorst så är det lika bra att utnyttja dem. Maximal uppställning alltså. Jag lovar er att de elva spelarna jag nämnde tidigare kommer att figurera i startelvan i premiärmatchen, undantag möjligtvis Saviola. Och om han försvinner så lär duktige Oleguer gå in i elvan och göra Puyol sällskap, men då blir det 4 backar och det är inte Barcas stil. Barca är ett spelande lag.....

Till Realsnubben: Visst Eto'o hade varit mer än välkommen, för han är en av de bästa i ligan. Och jag blev chockad när Real köpte han, då tänkte jag att det var kört, men Perez och hans anhang fortsätter sin dumma transfertaktik och lånar ut han! Galet! Dessutom lär Morientes försvinna, alltså era 2 bästa anfallare borta, vem ska ni ha bredvid Ronaldo och framför Raúl? Guti eller? HAHAHA! Att sälja Makelele och låna ut Morientes förra året för att ersätta med Beckham var ett skämt, det här med Eto'o affären är ett nästan lika stort skämt, men jag är glad när Real är dåliga, så jag tackar Perez och han ogenomtänkta affärer, dessutom så kommer Atletico Madrid äga i derbyna nu......
Barcelona Davids
2004-07-16 14:25
Förstår inte var barca får alla pengar ifrån??? man måste sälja sina spelare man har i klubben annars så kommer skulderna öka!!!!!!!!!
Barcelona Belletti_91
2004-07-13 19:08
Emadinho//
Kan du ta och dra från vårt forum! Realfans får gärna komma hit och skriva, men inte så som du skriver.

"heheh hur bra värvningar har barca gjort köpt gamle larsson hhaha" "Gamle Larsson" kostade inte Barca ett enda öre.

Sen kan du väl ta och lära dig svenska innan du börjar skriva i forumet.
2004-07-16 14:11
Ser gärna en mittfältare av rang först, efter de en stor stabil mittback. Sedan kanske Fabiano eller Etoo.
2004-07-16 14:03
Ser inte heller Baros i barca nästa säsong, han hade ett lyckat Em det är allt! I liverpool har han inte varit lika bra, så det känns som laget skulle bli lite väl framtungt nästa säsong om Baros kommer. Även om vi kommer göra många mål finns risken för många mål i baken också. En defesiv mittfältare är det akuta nu!!
Barcelona Belletti_91
2004-07-13 15:16
Hoppas på denna uppställning med det materialet vi har nu.
----------------Valdés-------------------
--Belletti----Puyol--Marque----Silvinho--
----------------Motta--------------------
-----------------------------------------
----Giuly--------Xavi------Ronaldinho----
-----------------Deco--------------------
----------------Saviola------------------

I den här uppställning har vi 3 icke-eu spelare, men jag räknar med att Saviola får sitt pass. Om han inte får det får Oleguer hoppa in istället för Marquez.
Barcelona Nemo
2004-07-17 09:44
vi finner din humor underhållande. (db)
Barcelona Holländaren
2004-07-16 02:27
Världens bästa vänsterback kan väl göra en god insats. Gio på mitten då då?
Barcelona Kasra
2004-07-13 17:43
jag tror inte det var mot real madrid
Barcelona Alx
2004-07-14 18:21
Puyol_20: Vad gör du? Varför kopierar du text från silly season-artikeln här på SvenskaFans/Barcelona? Vad vill du ha sagt? Vad tillförde du med ditt inlägg? En gåta...
Barcelona Izquierda
2004-07-14 18:58

Lelleplong//

"Bra Ashinho! Någon som läser spelet lika bra som jag!"
Det är så drygt med folk som insinuerar att de skulle vara kunnigare än alla andra. Hoppas det var ett skämt.

Fint att du svarade på en av mina fem invändningar mot ditt första inlägg. Jag håller inte med dig, men är tacksam för att du svarade.
Synd att du struntade i de andra fyra...

Du tycker det är bra med en neddragen playmaker (Xavi) och en lite högre upp i banan (Ronaldinho). Var ska du få in Deco då? De flesta lag har en playmaker på plan. Barca ska ha tre?
Barcelona Belletti_91
2004-07-16 12:42
Nej! Om det stämmer att Baros är på väg till oss så blir jag riktigt sur. Ok, han gjorde ett bra Em, men bara för det måste vi inte köpa killen. Blir riktigt sur om Barca köper honom, vill själv ha Etoo. Baros, nej!
Barcelona Jairzinho
2004-07-16 10:23
Är det klart att Ronaldinho blir kapten?
Det varkar ju så enligt Sport och Elmundo Deportivo iaf. Min spanska är ju iofs inte var den bör vara, men som jag förstod det hela. Kan någon bekräfta eller dementera uppgifterna?
Spinbad
2004-07-14 16:32
Skärpning nu, nivån är ju så sjukt låg så det känns knappt som om det än någon idé att läsa och skriva här överhuvudtaget.
Spinbad
2004-07-14 18:21
Jag är heller inte jättepositiv till Maniche även om det är en bra fotbollsspelare. Drömvärvningen som jag ser det är Makelele men det är ju inte direkt aktuellt då Chelsea inte lär släppa honom. Alltså en defensiv mittfältare som i princip aldrig går bort sig och nästan alltid finns kvar och hjälper mittbackarna när t.om ytterbackarna har stuckit iväg.

Costinha skulle jag värva hellre än Maniche eftersom jag tycker han är mer specifikt inriktad på defensiven, dock kanske han totalt sett (offensivt och defensivt) är sämre än Maniche men han är mer det som vi behöver.

Förresten kommer jag att plugga i Barcelona nu till hösten, är det några mer som kommer vara där? Jag uppskattar alla möjliga tips för de som kan staden bättre än vad jag kan. Är det lungt att bara gå till Camp Nou och köpa biljetter eller hur funkar det? Berätta gärna!
Real Madrid Ronnie
2004-07-14 22:37
Europas bästa lag enligt många; Milan spelar med 3 spelfördelare (Pirlo, Seedorf, Kaka) på planen och jag tycker att de spelar en underbar fotboll... hoppas att Barca kan prestera som dem, nu är ju Pirlo riktigt bra deffensivt med vilket Xavi inte är, men den som lever får se.
Superstar
2004-07-14 22:42
Ostholm:

Totti Cassano - Roma.

Är själv romanisti, men om det är nåt lag jag gillar i spanien så är det Barca.
Annons: