/spanien/barcelona/forum/26665.aspx/spanien/barcelona/forum/26665.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona CruzitoZ
2004-10-11 23:26
nyberg du e ute o cyklar om du säger att henry e bättre än dinho=)=)=)?
(--MadriEntes--)
2005-03-27 21:56
ni märkte väl att de 3 kanditaterna var anfallare:

henry, ronaldinho och sjevschenko.

anledning: mycket mål
Real Madrid J Hy...
2005-03-27 21:15
Håller nästan med Madrientes, är egentligen ett stort fan av ronaldinho men ojämnheten håller inte. Skulle jag rösta fram bäst i världen just nu skulle det faktiskt bli typ Ferdinand eller varför inte Terry!?!?!?!?!

Defensiva spelare får för lite uppmärksamhet!

Är ni Barca fans sugna på ett roligt spel, checka mitt länktips!
Barcelona Dinho
2004-10-11 22:44
Hoppas att få diskutera mer med dig i framtiden Nyberg, Arsenal e inget favoritlag men de har ett imperium på ågng känns det (tyvärr) som med alla sina unga spelare o dagens stjärnor, jag e djupt förtjust i Clichy underbar back
Sevilla Nyberg
2004-10-11 22:32
Dinho, jo jag ser nästan alla spanska matcher som visas, nästan alla engelska och många Italienska matcher.
Jag hatar att diskutera med folk som ex. bara följer spanska ligan och inte vett ett skvatt om vad som försigår utanför spanien.
Visst har jag mina favoriter i Arsenal men det stoppar mig inte från att suga i mig fotboll från ala kulturer ;)

edit: måste bara tillägga att italiensk fotboll är jävlgit tråkig, för det mesta. Asså känns bara som långbollar i ett tillknäppt spel och bara massa avbröt i form av offside, frisparkarkar mm hela tiden.
Levante Juninho
2004-10-11 22:42
Henry är överskattad. Ronaldinho är solklart bättre.
Barcelona Daniel el magnific
2005-03-27 19:55
Det många verkar glömma och då menar jag speciellt Real Madrid fansen är att Ronaldinho är faktiskt lite små skadad . Så då kan han ju inte gå förfullt i varje match.
Barcelona Dinho
2004-10-11 21:54
Samtliga matcher i CL när de börjat gälla, de flesta matcherna för landslaget när det börjat gälla. Det är en sak att springa in mål mot lag som Charlton och Everton men det har även Alan Shearer gjort
(--MadriEntes--)
2005-03-27 21:03
men ni måste väl kunna hålla med mig om att Ronaldinho är väldigt ojämn, enligt mig så förtjänar inte en ojämn spelare priset som "världens bäste".

ok han gör härliga matcher då och då men det sker aldeles för sällan för att vara bäst. han kan göra 5 plattmatcher i rad och i den 6:e en fantastisk match men det funkar inte så. inte om jag fick välja iallafall.

tycker inte det borde finnas ett pris om "världens bäste spelare" utan ett pris för världens bäste spelare på varje position. (tänker på stackars målvakter och backar som aldrig vinner nått).

hoppa inte på mig nu!
(--MadriEntes--)
men ni måste väl kunna hålla med mig om att Ronaldinho är väldigt ojämn, enligt mig så förtjänar inte en ojämn spelare priset som "världens bäste".

ok han gör härliga matcher då och då men det sker aldeles för sällan för att vara bäst. han kan göra 5 plattmatcher i rad och i den 6:e en fantastisk match men det funkar inte så. inte om jag fick välja iallafall.

tycker inte det borde finnas ett pris om "världens bäste spelare" utan ett pris för världens bäste spelare på varje position. (tänker på stackars målvakter och backar som aldrig vinner nått).

hoppa inte på mig nu!
(--MadriEntes--)

hoppa inte på mig nu!
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-27 20:23
Gustaf

Med facit i hand, möjligen. Men det många missar är att Ronaldinho bidrar med bara sin närvaro. Håller med annars, tycker han borde blivit utbytt i vissa matcher mot ex. Iniesta, Maxi eller varför inte Messí.
Sevilla Nyberg
2004-10-11 22:06
jaja skit i denna lilla diskussion nu, jag bara anser att Henry är bättre än Dinho (säger verkligen inte att denne är dålig på nått sätt :)).
Men det är min åsikt, och vi får se vem som blir framröstad till årets spelare sen, då jag anser att det är dessa två som är de hetaste kandidaterna.

btw. vafan är gio för jäkla fult artistnamn? :)
Hans riktaga namn, Giovanni van Bronckhorst är ju hur coolt som helts ju. :D
Barcelona Mrs Marquez
2005-04-13 15:15
Ämne: Hej hej.

Jag undr....
Hej! På danska Barca-sidan www.fcbarcelona.dk så finns det tillgång till att ladda ner mål med mera. Detta kommer också att finnas på vår sida snart. Övriga danska sidor som är bra är www.elbarca.dk och www.barcelona-fc.dk.

Alla tips till vår sida mottages med glädje, såklart! Och vi kommer att länka till Svenska Fans snarast.

;-) Åsa
Barcelona Tompa
2005-03-27 17:06
Angående debatten här om överskattade spelare jag bara säga till Madridfansen:
Ni har f.t en bunt spelare som är överskattade. Visst, Zizou, Ronaldo, Figo och Raul var alla otroligt bra när deras karriärer stod i zenit. Nu är ingen i närheten av att göra anspråk på titeln "bäst i världen även om Ronaldo fått mycket förstört p g a skador 1998-2002. Alla dessa spelare är i dagsläget rejät överskattade, vad de en gång presterade är helt ointressant när man ska bedömma vad de går för idag.

Angående Ronaldinho har han inte varit lika bra som förra året men och hävda att Ronaldo är bättre för att han gör mer mål är bra dumt. Ronaldinho är till skillnad från en play,aker, inte målskytt.

Barcelona Tompa
2005-03-27 17:06
Angående debatten här om överskattade spelare jag bara säga till Madridfansen:
Ni har f.t en bunt spelare som är överskattade. Visst, Zizou, Ronaldo, Figo och Raul var alla otroligt bra när deras karriärer stod i zenit. Nu är ingen i närheten av att göra anspråk på titeln "bäst i världen även om Ronaldo fått mycket förstört p g a skador 1998-2002. Alla dessa spelare är i dagsläget rejät överskattade, vad de en gång presterade är helt ointressant när man ska bedömma vad de går för idag.

Angående Ronaldinho har han inte varit lika bra som förra året men och hävda att Ronaldo är bättre för att han gör mer mål är bra dumt. Ronaldinho är till skillnad från en play,aker, inte målskytt.

Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-10-11 20:44
Med tanke på hur underrepresenterade försvarare är på listan ska man kanske vara glad för att Puyol över huvud taget kom med.
Barcelona Señor Culé
2005-04-13 15:56
På vilket sätt är Toyota bättreän Qatar eller Beijing.

Den enda reklamen som ser bra ut är Pirelli på inters tröjor och vodafone på uniteds. All annan reklam förstör tröjorna. Plus att reklam nästan alltid blir ännu fulare på randiga tröjor. Men vi får ju iaf rätt mycket pengar för besväret. Synd bara att vi inte tackar nej ändå. Hade vart så jävla skönt att tacka nej till 125 miljoner euro. Och bevisa att allt inte kan köpas för pengar.
Barcelona Puyolinho
2004-10-11 20:06
Såg jag fel eller va Xavi och Giuly inte med på listan ???
Någon som kan bekräfta ?!?
Señor Laporta
2005-03-28 13:40
Klart att dom som värvar van Bommel gör ett stort klipp. Men Barças mittfält kan kännas lite överbefolkat om van Bommel kommer och Gerard stannar.

Men vi kan få ett nästan oövervinnligt lag med denna mittfältsuppsättning. Rollen som pivote växlas mellan Motta och Edmilson. Här finns också Marquez, Gerard och van Bommel som möjliga alternativ. Som "offensiva" mittfältare Iniesta, Xavi, Deco och van Bommel. Här skulle Xavi och Iniesta kunna rotera om en plats och Deco och van Bommel skulle kunna rotera om den andra. Sen kan Gerard, Gio och Giuly även spela på denna positionen. Gerard är väl först och främst tänkt som back-up och få spela i Copa del Rey. Och om det inte är för mycket begärt av Rijkaard skulle jag vilja se Giuly i Deco eller Xavis roll i Copa del Rey, alltså på mittfältet, ungefär en liknande roll han hade i Monaco förra säsongen.
Barcelona Kluivert9
2004-10-11 19:41
Ämne: När man läste om Ron....mm... :*)
förstår föresten inte varför Raul e så högt upp på listan och morientes inte ens med.
Men som sagt...aftonbladet...
Barcelona Gustaf
2005-03-27 19:52
Kharles_Kubala//
En Ronaldinho i form kan inte ersättas, där är jag med men som han spelat i en hel del matcher det här året hade spelare som Iniesta och Maxi utan tvekan kunnat hoppa in och säkert kunna göra ett lika bra jobb.
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-13 12:22
Själv tror jag att tröjreklamen kan ha något att göra med att Laportas ambitioner att få se Torres som Blaugrana.
Barcelona Gabriel
2004-10-11 16:23
Snälla bry er inte så mycket om vad aftonblaskan skriver och rankar. Alla vet ändå att dom bara är ett stort skämmt!

att Puyol bara ligger på plats 50 är så att man skrattar och att inte Guily och Xavi finns med på listan får en att tappa hakan. Dock är jag inte förvånad eftersom jag är van vid denna tidningen.

Att skicka mail löser knappast någonting. Visst bör de få sig en liten tankeställare. Men det hjälper ändå inte. Vi får helt enkelt stå ut med detta. Man har två val, läs och skratta eller undvik tidningen!
Señor Laporta
2005-03-27 19:05
Tompa

Man kan väl inte annat än att hålla med. Och att Ronaldinho skulle vara överskattad kan jag inte hålla med på. Visst han har inte gjort lika många mål i år som förra året men i år finns Samuel Eto'o som ska göra målen. Att Ronaldo skulle vara bättre än Ronaldinho, tack vare fler mål i år, är rappakalja. Ronaldinho är ingen pichini...
Real Madrid Robinho_17
2005-03-27 14:35
Smakar den gott ????
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-27 14:31
Problemet med Ronaldinho är att han inte kan ersättas, speciellt inte med den tunna trupp som vi har just nu, och därför tvingas spela halvskadad. Då har han ingen säkerhet eller självförtroende i sitt spel, blir ofta stillastående, dessutom är han lätt att få ur en match, då alla lag lägger 2-3 man på honom, vilket öppnar för Eto'o, Xavi, Deco och co..
Barcelona Buba
2005-03-28 14:30
Är det nån som vet vart man kan beställa billiga match biljetter till barcelona - villareal? skulle vara snällt om ni skrev en länk.
Real Madrid J Hy...
2005-03-27 13:39
Ronaldinho är visst överskattad, han kommer aldrig någonsin komma upp i den klass som Ronaldo var i för några år sedan t ex. Grabben är alldeles för ojämn och gör för få mål. Bäst i världen för tillfället är nog ingen, det finns ingen som glänser mer än någon annan!!!!

Daniel el magnific//
Ronaldo är inte alls överskattad, det finns ju ingen som tycker han är bra längre, det enda man pratar om är hans lilla kula.
Barcelona Underbarn_N1
2005-03-27 13:41
J Hy... /(--MadriEntes--)

Om ni har följt Barca en liten tid så hade ni sett och hör intervjuer med Ronaldinho där han berättar att hans främsta uppgift i Barca är att fördela spelet, hålla lite i bollen. Det är inte att göra mål, men visst gör han även mål. Han är inte en renodlad anfallare som ni tror utan en spelfördelare.
Annons: