/spanien/barcelona/forum/26664.aspx/spanien/barcelona/forum/26664.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frazzé
2004-07-06 13:07
Mycket bra analys Reijkaard men vad ska vi med Baptista till!?,Millito värkar bara vara de enda alternativet till en vänsterfotad-mittback och millto e ganska liten så de e ingen huvudspelare
Defensiv mittäfltare värkar de finnas mer alternativ pablo garcia(ousasuna)Costinha,Maniche(porto) och tiago
Själv så har jag bara sett costinha och maniche spela och vad jag tycker så e costinha perfekt till den rollen som cocu hade
Anfallare,värkar vara svårt för tillfället vänta och se
Real Madrid Ronnie
2004-07-09 12:58
I anslutning till arenan om du hittar den går shoppen inte att missa!
Barcelona Davids
2004-07-09 11:51
Ike// håller helt och hållet med dig där om saviola dessutom så är han bara 22år gammal och har en lång karriär framför sig.

Jag undrar om det är någon på detta forumet som har någon som helst koll på hur det går med Davids?? har han lämnat eller inte?? läste nått om Tottenham men inget är ju säkert???
Barcelona Milario
2004-07-06 09:46
Håller med dig faktiskt!! Men man måste ha bra bänk oxå!!!
Barcelona Izquierda
2004-07-14 22:56
Ostholm//

Jag hoppas själv att det går att finna en lösning där både Xavi, Deco och Ronaldinho kan finnas i startelvan samtidigt, men tyvärr tror jag att Rijkaard kommer att bänka Xavi.

Det jag vände mig mot var att Lelleplong ville tilldela både Ronaldinho och Xavi rollen som playmaker, och då undrar jag vad Deco ska göra.
Jag tror att det skulle funka att ha alla tre på plan samtidigt (bl.a. just därför att de, som du säger, är lite olika spelartyper) men då bör de också tydligt tilldelas olika uppgifter - tre playmakers kommer knappast att fungera bättre än två eller en.
Barcelona Ronnie
2004-07-09 12:58
I anslutning till arenan om du hittar den går shoppen inte att missa!
Barcelona ZonD
2004-07-06 13:49
Ike: Jag känner, precis som du, blandade känalor óm Rijkkard. Han verkar vara väldigt kunnig rent taktiskt och att få taktiken att passa alla spelare. Men ibland kan man tokryck på den mannen, speciellt i fallet Quaresma.
Barcelona Frazzé
2004-07-05 23:22
Alx//

dom postionerna som du vill förstärka kommer säkert också bli förstärkta

Barca vill köpa en ny mittback,en defensiv mittfältare och en ny 9a så ta de lungt!
Barcelona Extremebarca_boy
2004-07-06 10:39
Skulle aldrig byta Saviola mot Mista, det verkar väldigt dumt. !!eller!!
Real Madrid Ike
2004-07-09 11:29
Saviola´s hattrick verkar har rört om lite i grytan.
Laporta har sagt till Saviola att inte oroa sig för sin framtid i barca. (Det var innan matchen iof!)
Rossel sa att: vi har skaffat larsson och söker en till 9á, men det ska rör inte Saviola då han inte är en 9á 9á utan en mediapunkt..

Nån som förstår sig på det uttalandet?
Om Saviola är en mediapunkt, vad fan är då Xavi, Deco (Ronaldinho) backar? Motta lär vara målvakt då kanske..

Saviola ska vara längst fram och vara våran första val av 9á iår!!!
Hoppas killen gör hattrick i varje match så även Rijkaard kan få upp ögonen för honom.
Istället för att gå å köpa en ny 9á använder man den man har.
Om vi inte hade haft Saviola hade han säkert varit på listen för nyförvärv.. skulle inte ha förvånat mig iaf..
Celta Vigo DIEXEL
2004-07-06 04:02
Vad kommer Deco kosta Barcelona?

och sen undrar jag om Patrick Kluivert har blivit släppt av Barcelona eller ej..för vissa hemsidor hävdar att han e släppt och vissa andra säger att han e kvar och säljs för £ 1 mille.
Celta Vigo DIEXEL
2004-07-06 04:00
Samuel Eto'o (Real Mallorca):
Etoo vill till Barcelona, Barcelona vill ha Etoo och Mallorca vill sälja Etoo till Barcelona. Problemet? Real Madrid äger 50% av rättigheterna för Etoo och vägrar gå med på en övergång till Barcelona.
----------------

Barcelona ger cash till Mallorca så dom köper loss de 50% av Etoo som Real äger och sen köper Barca Etoo av Mallorca. Perfekt för båda parterna...
Real Betis Lelleplong
2004-07-14 23:00
Där Ronaldinho o Deco borde få lite mer *fria* roller och Giuly får direktiv om högerkanten och att Xavi ska ta defensivt ansvar.....
Barcelona ZonD
2004-07-06 00:03
Davids: Jag orkar inte ens kommentera ditt lag.

Är det bara jag som börjar bli lite fundersam på summan pengar vi drar in på spelarförsäljningar. Antalet spelare som lämnat är väl snart uppe i 10. Inkomsterna? Ja de är lika med 0 :- !
Jag förstår att man vill göra sig av med alla dessa medelålders holländare m.m men borde man inte kunna dra in lite kosing för Overmars och KLuivert?

Barcelona Nemo
2004-07-15 03:31
varför tas mina inlägg bort ?
Barcelona Skarpheden
2004-07-10 18:19
Jag tror det är livsfarligt att börja mixtra med spelsystemet. van Gaal testade treback 02/03 och det är plågsamma minnen. Sedan har bristen på kontinuitet varit ett av våra problem. Fyra tränare sedan säsongen 01/02, stor omsättning av spelare och ett antal spelsystem. Laget måste få lite arbetsro. Så håll fast vid ett system som var effektivt, snyggt och som spelarna kände trygghet i.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-13 14:27
Hittade artikeln på Sport. Står mest om Larsson, men även lite om Motta längst ner. Har börjat löpa och träna lite med boll.

Força!
Barcelona Andreas
2004-07-06 12:23
Izquierda//
Angående yttermittfältare så kan nog Henke i nödfall spela där. Dessutom paratas det ju även om Luque.

Skönt att det spekuleras om spelare som Maniche, Costinha och Tiago d.v.s bollvinnare. En bra defensiv mittfältare till Barça och mycket är vunnit. Själv förderar jag Maniche då han verkar kunna springa hur mycket som helst. Tyvärr verkar han också vara den dyraste.
Axl
2004-07-11 00:01
På er startsida finns det en omröstning om vilken forward Barcafansen vill se nästa säsong. Vem är då denna Cissé?

Hur som helst. Grattis till Sylvinho (så som han stavar numer, det var i Arsenal han stavade med i) som jag tycker är en mycket bättre VB än GvB! Han har en sak som är väldigt viktig för en ytterback nämligen snabbheten. Att han har dippat sedan Arsenal är iofs inte speciellt konstigt, när man inte duger i Arsenal längre så dröjer det inte länge förräns man blir sämre. AW har full koll..;)
Barcelona Andreas
2004-07-06 12:23
Izquierda//
Angående yttermittfältare så kan nog Henke i nödfall spela där. Dessutom paratas det ju även om Luque.

Skönt att det spekuleras om spelare som Maniche, Costinha och Tiago d.v.s bollvinnare. En bra defensiv mittfältare till Barça och mycket är vunnit. Själv förderar jag Maniche då han verkar kunna springa hur mycket som helst. Tyvärr verkar han också vara den dyraste.
perry
2004-07-11 11:56
Benitez har sagt att han kommer att spela 4-4-2 i Liverpool, så det blir nog 2 anfallare från start där också.. ja han har rent utav sagt att han kan tänka sej att spela med 3 forwards..!
Valencia M.D
2004-07-10 21:34
Nr 17//

Läxan vi "lärde" oss i EM var att "storstjärnorna" spelar alldeles för mycket matcher utan tillräckligt med återhämtning. Det gäller att inte "förblindas", Dellas kommer inte bli världens bästa back, Nikolaidis kommer inte börja ösa in mål i ligan o.s.v. Det är en sak att lyckas i en turnering, en helt annan att hantera pressen och prestera i en storklubb år efter år!

Jag tycker mig se en lägre "debatt-nivå" här inne, hoppas innerligt att ni inte tagit över Real-madrid-forumets "Beckham-wannabies" nu när henke är klar. ;)
perry
2004-07-10 16:55
Vi kan glömma Ballack nu när Deco är värvad, det finns helt enkelt inte plats för honom i startelvan längre.

Däremot finns det som sagt plats för en spelare som Costinha..

Förresten så går nog Kluivert till Newcastle
Barcelona B_a_r_c_a
2004-07-06 22:05
Ronaldinho Jr.:
Han har haft kontakt men han är inte klar och de har inte förhandlat så mycket.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-07-06 18:38
JANKULOVSKI är en mycket grym spelare och skulle inte kosta så mycket om man vill ha en vänsterback.
Barcelona Mr Deco 20
2004-07-09 11:40
Tja..asså jag är så glad nu att barcelona har värvat 4 'klassspelare'..tänk er vilken fart vi kommer att ha..vi kommer springa sönder real madrid..deco o ronaldinho kommer att vara våran nyckelspelare--tilsammans med saviola och henrik larsson .som kommer sätta massa mål tilsammans.,,skönt att vi har fått en anfallare som verkligen kan göra mål..i form av henke larsson..det var ju ronaldinho som gjorde mest mål förra säsongen i barca.och han är ju MITTFÄLTARE..så det känns skönt att henke har kommit..plus att vi har förstärkt kantspelet..plus ska jag säga en till sak...det kan komma fler.spelare..
Barcelona Zoran
2004-07-10 14:02
//Xavi

Fel, Sylvinho fylde 30 i april i år! Han är född 1974, dvs. han har en 2-3 säsonger kvar i benen!
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-09 12:40
Davids/ vill inte heller ha en till anfallare, finns viktigare platser att fylla.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-07-06 17:41
Va fan håller ledningen på me?? Byta Saviola mot Mista. En sån anfallare är det sista som jag vill se i Barca fan.
Ifall Valencia vill ha Saviola och att Barca verkligen vill sälja honom så ska man byta honom mot Baraja, en spelare som vi behöver.
Barcelona Extremebarca_boy
2004-07-06 10:37
Jag tycker man borde ha sparat Cocu och Reiziger, båda gjorde en bra säsång. Vi behöver ju en spelare på cocus plats. Cocu var duktig på den platsen. hade varit bättre att bli av med van bronckhorst och köpa en vänsterback. Saknar cocu!!
Annons: