/spanien/barcelona/forum/26661.aspx/spanien/barcelona/forum/26661.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Jónáx
2004-10-16 22:14
ohh vilka torrbollar till kommentatorer
Barcelona Adai
2004-10-13 15:14
Även om Edu är en duktig spelare så måste barca värva en mer defensiv innermättfältare, en dunga-typ eller mauro silva-typ, en ledare och på drivare som spelare hårt och har ett enkelt och effektivt passningsspel, någon som bryter motståndarnas kontringar och täcker upp ytor bakom vår mediepunta (deco) och andra pivote (xavi)... Edu skulle bara vara ännu en av många spelare som tar offensiva löpningar och som ska röra sig över större ytor än nödvändigt.
Barcelona Patrik Andersson
2005-04-13 12:32
Det sista jag vill se är reklam på tröjorna! Även för alla pengar i världen så vill jag inte sumtsa ner världes vackrase klubbtröja.
Det måste gå att hålla ut och stå emot reklam på tröjorna.
Barcelona Viktor Munoz
2005-04-12 23:45
Ursäkta men jag blir fan lite förbannad när jag läser matchrapporten.
Varför gnälls det jämnt, nästan i alla fall, på Gio? Han var inte bra igår och har definitvt inte varit bra sedan han kom till Barca, men han har sammanfattningsvis varit klart godkänd. Det verkar som han blivit lite av en symbol för det dåliga holländska inflytet på Barca som funnits. (Låt mig klargöra med en gång att även detta är överdrivet. En sådan spelare som Cocu fick ofattbart mycket skit här förra året, precis som tex Riijkard). Även om Gio borde ha varit aggresivare så vet alla som spelat fotboll att det stora misstaget gjordes på bortre ytan i straffområdetdär Zidane helt ostört kunde nicka in bollen. Alltså Belletis yta. Detta på det första målet som enligt matchrapporten var Gios fel. Dessutom står det i samma artikel att Valdes inte kan lastas för målen. Det fjärde föregicks ju av ett mycket dåligt ingripande av vår unge katalan(han är väl katalan?). Det skulle jag kalla en tavla. Han gjorde ju heller inget kanon ingripande på det tredje målet men det skulle jag ändå inte vilja lasta honom för.
Kan det vara så enkelt att folk helt enkelt vill tycka om Valdes medans det omvända gäller för Gio? Tycker i alla fall att omdömena här oftast är rejält överdrivna. Och det lilla jag sett av Sylvinho så är han klart sämre i sitt positionspel och i det def en mot en spelet. Dock bättre tekniskt sett. Men hur han än spelar så är han alltid bättre än Gios i folks ögon härinne.
Vill slutligen bara lägga till att jag gärna skulle se att det inhandlades en ny vb till nästa säsong men då någon av yttersta klass inte bara för att byta ut Gio.

Från det ena till något helt annat. Chelsea. Vad säger man? Riktigt pissigt tråkiga att se på. Tyvärr lika effektiva och tursamma(tur och tur, men med mycket tillfälligheter på sin sida). Bayern spelade ändå riktigt underhållande och andra halvlek var riktigt rolig att kolla på trots Chelseas icke fotboll.

Men jag har sagt det förr. DOM VINNER INTE CL I ÅR. Aldrig. Sanna mina ord.
Barcelona Viktor Munoz
2005-04-12 23:45
Ursäkta men jag blir fan lite förbannad när jag läser matchrapporten.
Varför gnälls det jämnt, nästan i alla fall, på Gio? Han var inte bra igår och har definitvt inte varit bra sedan han kom till Barca, men han har sammanfattningsvis varit klart godkänd. Det verkar som han blivit lite av en symbol för det dåliga holländska inflytet på Barca som funnits. (Låt mig klargöra med en gång att även detta är överdrivet. En sådan spelare som Cocu fick ofattbart mycket skit här förra året, precis som tex Riijkard). Även om Gio borde ha varit aggresivare så vet alla som spelat fotboll att det stora misstaget gjordes på bortre ytan i straffområdetdär Zidane helt ostört kunde nicka in bollen. Alltså Belletis yta. Detta på det första målet som enligt matchrapporten var Gios fel. Dessutom står det i samma artikel att Valdes inte kan lastas för målen. Det fjärde föregicks ju av ett mycket dåligt ingripande av vår unge katalan(han är väl katalan?). Det skulle jag kalla en tavla. Han gjorde ju heller inget kanon ingripande på det tredje målet men det skulle jag ändå inte vilja lasta honom för.
Kan det vara så enkelt att folk helt enkelt vill tycka om Valdes medans det omvända gäller för Gio? Tycker i alla fall att omdömena här oftast är rejält överdrivna. Och det lilla jag sett av Sylvinho så är han klart sämre i sitt positionspel och i det def en mot en spelet. Dock bättre tekniskt sett. Men hur han än spelar så är han alltid bättre än Gios i folks ögon härinne.
Vill slutligen bara lägga till att jag gärna skulle se att det inhandlades en ny vb till nästa säsong men då någon av yttersta klass inte bara för att byta ut Gio.

Från det ena till något helt annat. Chelsea. Vad säger man? Riktigt pissigt tråkiga att se på. Tyvärr lika effektiva och tursamma(tur och tur, men med mycket tillfälligheter på sin sida). Bayern spelade ändå riktigt underhållande och andra halvlek var riktigt rolig att kolla på trots Chelseas icke fotboll.

Men jag har sagt det förr. DOM VINNER INTE CL I ÅR. Aldrig. Sanna mina ord.
Barcelona Giuly!
2005-04-13 11:53
Förstår inte heller varför så många vill ha bort Deco.

Ronaldinho - Eto'o - Deco/Riquelme

--------Xavi---Deco/Riquelme

-----------Motta/Edmilson

Evra/Del Horno-Puyol -Marquez/Edmilson - Belletti

---------------Valdés
Barcelona Edmilson
2004-10-13 18:21
Skulle Dacourt vara bra för Barca?
Kolla länken!
Spanien edge
2004-10-13 17:25
Battaglia har väl inte varit så bra som man trodde skulle jag säga? Märker mest han mest när han drar på sig frisparkar i onödan. Håller Mascherano högre , han är dessutom några år yngre .
Spanien edge
2004-10-13 17:25
Battaglia har väl inte varit så bra som man trodde skulle jag säga? Märker mest han mest när han drar på sig frisparkar i onödan. Håller Mascherano högre , han är dessutom några år yngre .
Barcelona Señor Culé
2005-04-13 12:53
thnx kharles
Real Madrid Ronnie
2004-10-13 17:27
Haman? Nej tack, han har ju svårt att platsa i Liverpool... Är han då rätt man för Barça? Jag tror inte det, hellre Edu även om det börjar bli lite för många brassar nu så ser jag honom som ett bättre alternativ.
Barcelona Davidsito
2004-10-13 15:28
Cafu? hans storhetstid är på upphällningen. Okocha är grym.. offensivt bland de bästa centrala mf som finns... hamann? nej tack. Edu? nej tack..
Barcelona Ronnie
2004-10-13 17:27
Haman? Nej tack, han har ju svårt att platsa i Liverpool... Är han då rätt man för Barça? Jag tror inte det, hellre Edu även om det börjar bli lite för många brassar nu så ser jag honom som ett bättre alternativ.
Barcelona Adai
2004-10-13 15:34
Men ärligt talat varför får inte Battaglia större uppmärksamhet i media för ?! Han är trots allt en av Argentinas största talanger just nu, tycker jag. Han är riktigt grym.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-10-13 15:20
Nyberg//

Vad är det som gör Ronaldinho okomplett som spelare?
Barcelona *
2005-04-13 11:04
Ämne: Har haft lite för hö....
Det där laget skulle aldrig funka med både riquelme och xavi brevid varandra. Dom är alldelles för svaga i defensiven. Isåfall ut med xavi och in med Deco.
Barcelona Adai
2004-10-13 15:24
Ämne: Nyberg//

Vad är ....
Roni måste bättra på sitt defensiva spel. Han kommer inte in rätt i position det gör att han får springa onödigt mycket. Men det kan ursäktas med att Roni bara varit anfallare och offensiv yttermittfältare innan.
Barcelona Adai
2004-10-13 15:21
Därför anser jag att Hamann skulle vara en bättre värvning än Edu, trots att Hamann inte har lika bra teknik och säkerhet i passningsspelet som Edu har. Den bästa värvningen skulle vara Albelda som gör ett fantastiskt jobb bakom Baraja. Ok, det skulle kosta Blaugrana en slant men jag tror det skulle vara värt pengarna. Men så är ju självklart kruxet med Valencias vilja att sälja en av deras viktigaste och bästa spelare, men man måste väl få drömma. Men när jag tänker efter så skulle min dröm vara att få se Sebastian Battaglia i en Barcelona-tröja.
Spanien Robert_M
2004-10-16 22:16
Alltså, kan någon helt ärligt tala om för mig varför Ronaldinho kör i mitten av anfallet när alla vet, inklusive Rijkaard själv att han är bäst till vänster med fri roll. Jävligt konstigt. Det gynnar verkligen inte Barcas spel..
Barcelona el magico
2004-10-13 15:20
cafu vill spela för barca en dag ,
Blasi
2004-10-13 14:25
Hur mycket ligger Ronaldinhos klausul på?
E d inte 1,25 miljarder? J-vlar!

Väldigt snygg borta tröja (den blåe?)!!!

Det är en sån som Juve ('mitt' lag) osso har. Fast rosa ;)
Barcelona el magico
2004-10-13 15:19
apropo quaresma så avgjorde han möttet mellan u 21 landskampen mellan ryssland och portugal
Pep Guardiola
2004-10-16 22:12
1-0, Deco underbart
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-10-13 06:47
AlexC//

Han var en delbetalning för Deco ja, men något lån var det inte fråga om. Han ägs av Porto nu.
Spanien rober
2005-03-28 23:45
Jag fattar fortfarande inte hur Ronaldinho kunde välja spel i Holland när United visade intresse.

Fast å andra sidan är det ju tur att inte Ryssland hann rycka i honom.
Länktips: ibknp.tk
Barcelona Rivaldinho9
2005-04-13 00:54
Alltså om Barca skall värva en Mittback så skall det vara John Terry, Rio Ferdinand, Alessandro Nesta, Sol Campbell eller möjligtvis Ayala eller Andrade. En stor och rejäl mibback skall det vara som kompletterar Puyol, ingen mini-Milito som är kortare är Puyol.

Och iom den nya bosman-domen så ser jag mycket hellre Julio Baptista i anfallet istället för Fernando Torres. Torres är en nolla i jämförelse, han har rean nått toppen på sin karriär tror jag. Precis som Owen gjorde när han var 20.

Hade gärna sett Cafu(som uttryckt en stark önskan att få spela för Barca) istället för Belletti på högrbacken. Honom borde vi kunna få billigt. Cafu i ett år och året därpå inhandlas en landslagsmässig Sergio Ramos.

Valdes

Cafu-Puyol-Marquez-Del Horno
--------Motta
---Deco------Xavi
-----Ronaldinho
--Baptista-Eto'o

Del Horno och Cafu kommer täcka hela kanterna, var så säkra.

Visca
Barcelona Alx
2004-10-13 13:28
ZonD: Men med tanke på hans känslor för Rijkaard är väl chansen ganska liten?

Apropå portugal och utlånade spelare (Geovanni och Rochemback) så avslöjade Juninho Pernambucano (inte han i Celtic) att han hade kunnat gå gratis till Barcelona. Istället köpte Barcelona Rochemback för dyra pengar. Tack Gaspart!
Barcelona Sir
2004-10-13 10:02
Nån som vet var man kan köpa biljetter till Barca - Real?
Barcelona Barça_best_forever
2005-04-13 10:49
Har haft lite för hög frånvaro här på Les Rambles
på sista tiden men det beror på att jag har varit bortrest!

Angående El Clasico så tycker jag att vi spelade en bra fotboll som alltid och jag tycker att det är starkt att ha ett bolinnehav på 60 % mot Real på deras hemmaplan.

Dock är det målen som räknas i fotboll och dom gjorde denna gången 2 st. mer än oss!! Annars
var det en väldigt underhållande match med bra spel och hela 6 mål. Inte så ofta man får se det i ett Milano derby!!

Vi leder ligan med 6 poäng som alla vet och i dagens läge är det ett ganska stort försprång eftersom att jag inte tror att Real kommer kunna ta 6 poäng mer än vad Barça gör på dom kvarvarande 7 omgångarna !

Den delen angående nyförvärv tycker jag att vi ska ta när ligan är avgjord. Självklart kan vi ta det här på forumet och spekulera lite om nya
spelare men ledningen och spelarna ska lägga 110 % på att vinna La Primera istället för lägga koncentration på andra för tillfället oväsentliga saker.

Jag tycker att vi redan nu har ett nästan komplett lag både för att vinna ligan och möjligtvis Champions league. Men Nästan räcker
inte! Vi måste köpa in/ta tillbaka iallafall 2-3 spelare. En bra vänsterback som Evra eller Del Horno, en duktig anfallare som Baptista/Luque/Riquelme och eventuell en bra mittback! Såhär ser mitt drömlag ut til nästa säsong :

------------------- Valdés -------------------

---- Belletti -- Puyol -- Edmilson -- Evra ----

---------------- Motta/Márquez -----------------

---------- Xavi ------------ Riquelme -----------

--- Luque/Baptista ---- Eto`o ---- Ronaldinho ---

På anfallet blir det hård konkurrens mellan Luque/Baptista, Maxi Lopez och Henke om vem som ska spela bredvid Eto´o och Ronaldinho som jag tycker är ganska självskrivna i laget om dom spelar som dom gör nu!

Jag tror stenhårt på att nästa säsong kommer bli succé med ännu en vinst i La Primera och en Champions League pokal som vi mer än gärna vill se i vårat underbara museeum!!

Men tills dess så koncentrarar vi oss på att ta hem la primera división år 2004/2005 !

Visca el Barça & Visca Catalunya
Barcelona ZonD
2004-10-13 09:40
Man ska väl tillägga det att vi har återköpsklausul/option på honom. Så möjligheten att han kommer tillbaka finns.
Annons: