/spanien/barcelona/forum/26660.aspx/spanien/barcelona/forum/26660.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Damia
2005-03-26 22:04
Ämne: Ämne: är det ....Glöm inte mitt namn ;)
Barcelona Ronaldinho_barca
2005-03-26 19:54
Hej.
Barcelona Ronaldinho_barca
2005-03-26 19:54
Hej.

Om jag vore
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-26 19:23
Messí

Kul sida, var väl bara en tidsfråga innan någon snodde åt sig den domänen.. :-P

Sonde

Håller med, El Barcelonismo gör bra människor av våra spelare.

Skulle vilja höra definitionen av taktik om man vill kritisera Rijkaard för att vara otaktisk. Kolla bara vad han uppnåt med 4-3-3.

Força!
Barcelona Edmilson
2004-10-06 20:07
Två nya spelare skadade Eto'o och Giuly
Barcelona Sonde
2005-03-26 19:07
Ajdå, konkurrenter;)

*Rijkaard kan ju knappast vara helt lost när det gäller taktik. Han har ju trots allt tagit oss dit vi är nu. En fadäs som den mot Chelsea kan bero på tillfälligheter och annat, inte bara Rijkaards taktiska kunskaper. Alla lag får blackouts, ni vet ju vad som hände på Riazor förra säsongen (4-0 för Deportivo mot Milan).
Barcelona Nemo
2005-03-26 13:46
Matchen mot Betis blir en riktig prövning för Rijkaard. Är han en av dom bästa eller inte?

1) Ska han satsa för att döda matchen tidigt?
2) Ska han låta Betis föra matchen och sedan hoppas på kontringar?

Han måste bestämma sig för en av dom. Det finns inget mellanting.

Snälla Puyol. Dra inte på dig en varning.
Barcelona RonalDanho
2005-04-13 19:28
giovani__håller med dig helt o hållet.tycker peking är det smartaste valet,främst p.g.a exponeringen av asien utvidgas mer och vi kan genom det tjäna extra pengar på köpet .shejkar som inte ens låter sina fruar kolla på matcher ska vi verkligen ha sånna idioter som sponsorer? barcelona står för frihet de står för förtryckning mot människorättslagen nästan enbart mot kvinnor ..
Barcelona Maxi Lopez
2005-04-13 22:54
Jag tror att Milan vinner Chelsea har inte så bra spelare som Milan har + milans trupp är starkare.
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-04-14 01:08
DaniLopez//
Nike, Quatar och Kina fick nog för stort utrymme i vår diskussion. Men det du skriver i ditt senaste inlägg sumerar det jag vill ha sagt, tack :)

Måste sova. Ha det gott
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-04-13 23:53
Phat_Robb a.K.a. Robertinho?//
De sponsorerna som du syftar på måste man ha (tror jag). Hade vi inte haft tv-kanalen hade Barça inte sänts på tv, hade vi inte haft Nike så hade vi varit tvungna att sy våra tröjor själva (Kanske en bra idé?)

giovani//
Så långt har jag inte tänkt. Det du skrev om att kunna ta ställning till saker och ting som händer runt om i världen. Ingen sponsor som kan säga att vi inte får komma in på Nou Camp med t-shirts med diverse hälsningar eller ställningstaganden. Nu kommer vi inte kunna göra det mer.

Det enda positiva med tröjreklamen är att vi, i princip, kan bli skuldfria. Hade vi inte haft 1,5 miljarder i skulder, då hade vi aldrig haft denna diskussion.

Visca Barça!!!

Barcelona Sonde
2005-03-26 19:23
Nej, det är möjligt. Men det är inget snack om att man måste ha kolla på vad man gör. Det finns massa exempel på lag som har haft smått ofattbara trupper utan att tränaren kunnat nå framgångar. Rijkaard har visat att han har breda kunskaper.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-26 11:21
Messí

Det där är en halvårsgammal krönika från Offside. Och den är mycket bra.
Barcelona la saeta rubia
2004-10-17 12:58
Stall fragor om spansk eller internationell fotboll - vi svarar! Folj lanken.

Barcelona Tompa
2005-03-26 14:23
Angående Betismatchen:
Visst är Juaquin farlig på högerkanten men plockar laget bort honom tror jag Barca vinner ganska enkelt.

Bra om Rijkaard förlänger kontraktet!
Barcelona Tompa
2005-03-26 14:23
Angående Betismatchen:
Visst är Juaquin farlig på högerkanten men plockar laget bort honom tror jag Barca vinner ganska enkelt.

Bra om Rijkaard förlänger kontraktet!
North
2004-10-17 00:10
Larsson gjorde väl inte en av sina bättre matchen om man säger så
Barcelona BARCA BLOD
2004-10-06 20:51
Jag vill jätte gärna att hela barcelonas trupp ska innehålla katalaner osv. Men med den inställningen kommer man inte nånstans. Vi kan inte vänta och hoppas på att canteras spelarna ska göra succe och bli hjältar, vi har helt enkelt inte råd med det. vi krigar om att vinna cl och ligan, Det tar tid att canteras spelarna ska spela in sig i A-lags fotboll. Ex. sergio Garcia öste in mål i B laget, men vad hände när han fick chans efetr chans medan saviola satt vid sidan om.
Det tog Xavi 3-4 år att bli en av lagets "viktigaste"(etablera sig) spelare,(om vi nu kan kalla det redan efter 6 spelade matcher). Vad är det då som säger att arnau ska göra succe direkt i den (ansvarfullaste) position??
-
Det är många som vet, men ändå bra att påmina om.
Barcelona har inte vunnit någon titel på 6 år.
Det borde vara svaret på allting.!!
Barcelona ZonD
2004-10-06 16:54
Pazzini, Kubala: Jo visst är det troligt att Cesc någon gång kommer återvända till Barca. Men det lär knappast handla om några ströpriser (om han inte är i slutet av sin karriär när detta sker) utan kommer kosta oss en hel del. Det är tragiskt att vi blivit av med en sådan stor talang men det var hans gegen vilja. Man kan ju dock undra på vilken nivå att självförtroende ligger på om han kräver ett A-lags kontrakt som 15 åring?
Barcelona Damia
2005-03-26 14:37
Ämne: Ämne: Matchen....
Juninho är nog världens bästa frisparksskytt sedan tror jag att Assuncao kan fightas om andra platsen. Juninho stänker in dom på de flesta lägena och framförallt i dem lägen då bollen ligger 30m utanför straffområdet!
Barcelona Relay
2004-10-06 17:24
Låt spelarna i Barcelona B få chansen när den nu uppstår, på grund av skadebekymmer. Utan Barcelona B hade vi inte haft spelare som Puyol, Valdez Xavi och den gamle legenden Guardiola.
Real Betis Joaquins Skruvdobb
2005-03-26 15:03
Riktigt tråkigt att Barcelona - Betis inte visas på Tv4+. Ligans två roligaste lag och ettan mot trean, kan det bli mycket bättre?
Barcelona Cricce
2004-10-17 12:46
Riktigt dålig match igår, men bättre att spela dåligt och vinna än att spela bra och förlora. Puyol var ju kung, lätt världens bästa back.
Barcelona Maestro_
2004-10-18 14:22
Kolla länken
Barcelona G.Pazzino
2004-10-06 17:57
Det är bara att sätta Marquez eller Gerard som defensivmittfältare.
vad är det att gnälla om....det är som det är!

FORCA BARCA
Barcelona giovani
2005-04-14 00:11
Barçafan_Nr1 .. Du skriver nu kommer vi inte kunna göra det mer. Men då kan vi skippa sloganen "mes que un club" och byta till samma skit som alla andra klubbar. Det som skrämmer mig mest av allt det är att dom flesta bryr sig om tröjan blir fin eller ful. Det har inte det minsta med saken att göra. Det finns en jävligt bra annledning till varför bilbao o barcelona aldrig haft sponsorer det är dumt när folk skriver det blir fin eller ful, jag skäms. Jag har alltid sett barca och dess supotrar som mer moraliska o etiska än alla andra, men det här är en bra väckar klocka för mig, för jag verkar verkligen leva i en fantasi värld.

Förutom det så kommer vi sponsra diktaturer. Dom känar pengar på att sätta sin reklam på vår tröja ni vet, en jävla massa pengar och jag tror vart enda människa i världen vet mer eller mindre vart dom pengarna kommer gå. Vi kommer då inte att hjälpa diktaturer indirekt utan det kommer vara jävligt direkt!

Frågan är för mig, är jag bärädd som människa att att ge mitt stöd till den club jag älskar så länge vi har det bra men vi hjälper till med förtryck och mord mot miljontals människor. Jag kan inte blunda som Chelsea fansen. Jag är inte bärädd att göra det.

Barçafan_Nr1 .. Det finns inget posetivt med pengar som är blodpengar. Jag vet att det känns väldigt långt bort för många svenskar eftersom dom inte kan relatera till det. Men det är så det är. Det är så dom har under all tid känat deras pengar. Det är inte bara olja som många tror det är mycket mer än så.
Señor Laporta
2005-04-13 17:31
Vilken reklam som en kommer på vår tröja kommer det vara fult.
Barcelona emma
2005-03-25 23:26
Det är väl bäst att Navarro får komma bort ett tag om han känner på det här viset. Han kanske kan få lite mer speltid utlånad till någon annan klubb och sedan komma tillbaka. Ingen idé att stanna kvar om man varken trivs eller får speltid.
Barcelona giovani
2005-04-14 00:51
Barçafan_Nr1 ... En en gång. Jag pratade inte om Kina jag skrev posetivt om kina faktigst, jag kanske förmulera mig dåligt men jag tyckte att det framgick .
Barcelona Messí
2005-04-13 22:13
Äntligen har Motta avklarat en träning på normalt sätt! Se länk. Han verkar vara 100%-ig, och ett inhopp de senaste minuterna mot Getafe skulle väl inte vara helt omöjligt? Förutsatt att vi redan avgjort matchen.

DaniLopez//
Lyon. :-)
Annons: