/spanien/barcelona/forum/26659.aspx/spanien/barcelona/forum/26659.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Valencia Senkal
2005-03-24 21:00
3 dagars avstängning för spam och reklam//Red
Barcelona ludovic giuly
2004-10-10 10:15
Program på TV4 PLUS nästa helg

19.55 på lördag sänds först Betis-Real Madrid, där vi kommer få se Reals fjärde förlust för säsongen

Sedan är det derbyt, 21.55, Barcelona mot Espanyol..missa ej!
(--MadriEntes--)
2005-04-13 16:12
Señor Culé //

jag tycker iallafall att Siemens Mobile sitter mycket fint på våra vita tröjor!
(--MadriEntes--)
Señor Culé //

(--MadriEntes--)
Señor Culé //

Barcelona Majsan
2005-03-25 10:55
All humor behöver inte vara bra humor, och all humor passar inte alla. Jag är en mycket skämtsam person med en glimt i ögat var dag, men jag tyckte ändå inte att Emmas artikel var rolig. Att ni kallar mig löjlig får stå för er, jag sa bara vad jag tycker och jag motiverade varför.

Då övriga läsare verkar vara stormförtjusta bör ju givetvis fler liknande artiklar komma. Majoriteten har talat.
Barcelona Fabregas
2005-03-25 20:35
Bopi! Jag ska med åka till Barcelona den 2:a april och kolla på Barcelona - Betis live.
I vilket lag spelar du.
Barcelona Kharles_Puyol
2004-10-09 21:24
Jag tror att bekymren som följer av skadorna är lite överdrivna.. Kom ihåg att van Bronckhorst är i grunden en (vänster)pivote och vi har ju både Navarro och Silvinho (som förhoppningsvis snart är tillbaka) och även Peña på den positionen och då kan man ju flytta upp 'Gio'. Förutom Gerard/Marquez och Arnau/Verdu då.. Men om inte detta fungerar så ska man köpa/låna in en ny def.mittfältare.. en riktigt bra sådan.. i januari..

Ang. reklamen, så ser man ju helst att Barcas signum som en stolt klubb utan en äcklig logotyp står sig.. Men om klubbledningen ser att det måste ske en förändring.. så är skälen nog starka.
Men men.. önskar jag kunde se Spanien spela idag.. Vill se hur Xavi och Puyol klarar sig.

Visca el Barca!
Barcelona ZonD
2004-10-09 22:44
Gustaf: Man ska nog ta det där med en nypa salt, trots att det är ett intressant disskusionsämne. Ett officielt uttalande skulle inte skada.

Precis som Kharles_Puol säger finns det säkert ett starkt skäl till reklam (om det nu trots allt ska införas), jag kan bara inte se det. Vi har ju spenderat pengar till höger och vänster på senare tid och ingen har klagat på ekonomin hittills. Det måste väl ändå ses som ett gott tecken.
Barcelona O Fenômeno
2004-10-09 17:50
Läcker utan reklam, starkt att avstå pengarna.
Barcelona hammabarça
2005-03-25 18:48
Tv4+ borde bli av med sina rättigheter! ska man ha rättigheterna för La liga så ska man tamefan utnyttja dem! kolla t ex canal + sänder i stort sett alla matcher!
Barcelona Kharles_Valdés
2005-04-14 14:11
larsbw

"Krulligt mittlås" alltså Puyol och Milito har en ganska snarlik frisyr. Antar att man inte har någon bild på Milito heller..

Tar ni er till CL så kommer ni behöva en målfarlig centertank ;-)
Barcelona ashkan
2004-10-09 16:14
Toyota på våra underbara tröjor...UUUUSCH!
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-25 17:26
addesolen

Nog bör man kompromissa och göra ett undantag när det är en så bra kamp på den tiden. Vad visar man istället? Jo;

17:10 Mera motor
18:00 Jakt

Kan dessa inspelade program inte sändas efter matchen?

Majsan

Jag är helt övertygad om att vi som tyckte att den var kul inte vill se dina exempel i framtiden. Det är det som jag tycker är löjligt; att du tror att vi förväntar oss dessa skämtsamma krönikor på en mer frekvent basis.

Damia

Vi som hoppas på Saviola nästa år ska nog inte hoppas för mycket. Annars tror jag detta hade sett intressant ut i en cupmatch;

Messí-Maxi-Saviola

Helargentinsk tridente. Skulle vara väldigt kul att se. Men det lär nog aldrig hända.
Barcelona Pivote
2004-10-09 15:00
Spinbad //

Schismen mellan Laporta och Bioxos Nois beror på att Laporta tog BNs lokal på Camp Nou som bestraffning för deras aktiviteter. Och detta efter att BN hade stött Laporta i presidentvalet.

BN har även varit avstängda från arenan om jag inte är helt fel ute och detta var nog den första matchen som de fick tillträde till Camp Nou. Alltså visade de sina protester.
Barcelona ZonD
2004-10-09 19:54
Det är väl dags att inleda diskussionen om reklamen på allvar. Vad som inte stod i Gustafs artikel var vilka summor det skulle handla om. Enligt EM ligger budet på mellan 8 och 10 m euro och, precis som Gustaf skrev, talar ryktet om Toyota som en av bidgivarna. Min första reaktion var gällande summan. Hur kan den vara så låg (för visst väl 10m euro väldigt lågt med tanke på omständigheterna)? Vi är en av 2 europeiska klubbar som inte har reklam, och vi är garanterat den större av dessa två. Borde då inte reklam på våran tröja kosta mer. Herregud, Southampton drar ju in lika mycket sponsorpengar på sina tröjor!

Om de här summorna stämmer (babelfish översättning är en tvivelaktig källa) känns allting som ett stort skämt. Enda anledningen till införseln av reklam skulle vara att våran ekonomiska situation gör att vi inte kan konkurera på samma sätt som förr med toppklubbarna. Så är uppenbarligen inte fallet med tanke på alla årets värvningar. Nu har jag ju givetvis inte tillräckligt med insikt i klubben för att kunna uttala mig om den ekonomiska framtiden, men jag kan aldrig tänka mig att reklamen på tröjarna kommer att bli livsviktig för Barca (åtminstone inte inom en snar framtid). Jag litar på att Laporta klarar det här utan utan att förstöra våra unika RENA tröjor!

**intressanta rykten som står på sport.es just nu. Framförallt Kompany är en mycket stor talang. Även Luisao är en spelare som jag gillar skarpt. Pepe har en del att bevisa men har trots allt sett ganska stark ut i inledningen. Van den Borre har jag ingen aning om vem det är men 17 åringar är alltid intressanta ;)
Även Mascherano känns som ett bra alternativ. Han imponerade i OS. Men tills vidare, låt Gerard spela, han har i alla fall inte gjort mig besviken hittills. Och dessutom får Marquez stanna kvar i backlinjen där han har börjat så bra.
Barcelona Adriano_
2005-03-25 13:35
van bommel kommer att spela pivote
Barcelona Puyolinho
2004-10-09 20:28
Äre någon som tittar på Brasiliens Landskamp ??
Vill gärna veta vad det står och vart ni tittar på den :D
Spinbad
2004-10-09 12:59
Under den senaste matchen jag var pa sa stod det ungefar 20 personer (Boxois Nois?) pa ena kortsidan, langst ner, och skrek halva matchen nagot om Laporta och puta. Resten av arenan visslade. Nagon som vet vad det braket handlar om?
Barcelona Tompa
2005-03-25 15:27
Hur kan de välja att inte visa Barcas match mot Betis? I bland är det svårt att förstå sig på valen av matcher.
Barcelona Giuly!
2005-04-13 19:16
Ronaldo9#//
Ni har liksom spelat 1-2 bra matcher iår och resten har sett ut som den matchen ni spelade innan den mot oss medans vi har spelat bra.
Väldigt nödvändigt att skriva att du har ngt bättre för dig än att snacka med Barca supportrar när ingen ens snackar med dig?
Real Madrid addesolen
2005-03-25 17:10
Barçafan_Nr1//

Naturligtvis. Mitt svar riktade sig främst till Tompa som tyckte att valen av matcher var konstiga.
Barcelona Tompa
2005-03-25 15:27
Hur kan de välja att inte visa Barcas match mot Betis? I bland är det svårt att förstå sig på valen av matcher.
Spanien Pelayo
2005-04-14 13:27
Feliç anniversari Carles!
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-03-25 16:55
addesolen//

Jag vet att Barças match börjar kl 17. Är ändå bitter p.g.a. jag missar den.
Barcelona Messí
2004-10-09 13:05
Ämne: Under den senaste ma....
Jag hörde ingenting, men det kan bero på att jag satt framför tv-soffan.

Jag har ingen aning om varför de var så sura... Det enda som jag kan tänka mig varför de var upprörda kan vara att Laporta hade sagt att det inte skulle köpas in några fler spelare trots skadorna. :-/ Men jag är inte säker på att han hade sagt det innan matchen... och om han sagt det så tror jag inte de skulle säga "puta" mot honom.

Sen kan det ju vara så att de var sura på Laporta därför att han hade portat dem från Camp Nou förra säsongen har jag för mig. :-/
Barcelona Messí
2004-10-09 12:59
Är det någon mer än jag som tycker att Messi borde få chansen i någon match? T.ex i någon match som vi kontrollerar helt och leder med några mål. Då kan vi byta ut Ronaldinho med 30 min kvar och sätta in Messi! Läste att han var bäst i Barça i matchen mot Marseille!

Det enda som talar mot honom är längden och att han spelar på samma position som den bäste i världen (?), Ronaldinho.

Är det någon mer än jag som tycker att Messi borde få chansen i någon match?

Vi har några riktigt unga lovande spelare i laget:
Sergio Garcia, Valdés, Navarro, Lopez, Motta, Rúben, Mora, Pena, Iniesta och sist och minst (?)Messi! Om vi bara hade behållt Cesc och Quaresma hade vi haft ett riktigt vasst lag även om 10 år!

Är det någon som vet om någon av Barça spelarna gjorde mål i gårdagens U-21 match mot Belgien?
Barcelona Messí
2004-10-09 21:19
För er som inte vet så målade "Henke" i Sveriges vinst mot Ungern med 3-0.

Får hoppas det lossnar rejält för "Henke" i Barça! :-)
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-03-25 13:53
Nice krönika Sonde!

Sitter och är lite bitter över det faktum att TV4+ inte visar matchen mot Betis. Vi kommer att få vänta ända till El Classico på Bernabeu. Det är alltså mer än två veckor!!!
Barcelona bekak
2004-10-09 14:50
______Valdes_________
-
Annons: