/spanien/barcelona/forum/26657.aspx/spanien/barcelona/forum/26657.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana_1899
2005-04-13 22:48
Ämne: Får jag bara fråga e....
DaniLopez: Till och börja med så va det underbart skönt att juve åkte ut ikväll, psv o lyon spelas fortfarande.
Jag tror cl slutar så här:

Semi final 1: Milan - Lyon : Milan går till final

Semi final 2: Chelsea - liverpool : Chelsea går till final

Finalen mellan Milan och Chelsea blir svårtippad så jag får gå på känsla och säga Milan.
Barcelona Kharles_Puyol
2004-10-05 22:42
Pep Guardiola //
Ok, tack för bekräftelsen. Men fick man kosing för honom?

Förresten, hur går det till i klubblagens världsranking? Jag tycker den listan ser väldigt historisk ut. Tycker verkligen inte den speglar hur det står till just nu..
Och ang. årets-spelare listan så är det väldigt konstigt att många spelare finns med, och vissa inte gör det..
Barcelona Tompa
2004-10-06 18:13
Jovisst, talanger i all ära. Men det är inte realistiskt att kräva att talanger från canteran ska bära upp laget när vi befinner oss i en riktigt prekärt läga vad gäller skador. Vi måste få in en defensivmittfältare till när transferfönstret öppnar.

G. Pazzino: Gerard håller enligt mig inte måttet, inte om vi ska vinna ligan eller C.L (helst båda) i alla fall. Och Marquez gör sig bäst som mittback. Som nödlösning får man flytta upp honom till mittfältet tills en förstärkning (förhoppningsvis) anländer. Att bara flytta upp Marquez och tro att vi klarar oss i ett längre perspektiv känns inte realistiskt. Motta och Edmilson blir ju borta minst till början av april och det är många matcher som måste vinnas fram tills dess om det ska bli nya bucklor i Barcas prisskåp.
Barcelona Tompa
2004-10-06 18:13
Jovisst, talanger i all ära. Men det är inte realistiskt att kräva att talanger från canteran ska bära upp laget när vi befinner oss i en riktigt prekärt läga vad gäller skador. Vi måste få in en defensivmittfältare till när transferfönstret öppnar.

G. Pazzino: Gerard håller enligt mig inte måttet, inte om vi ska vinna ligan eller C.L (helst båda) i alla fall. Och Marquez gör sig bäst som mittback. Som nödlösning får man flytta upp honom till mittfältet tills en förstärkning (förhoppningsvis) anländer. Att bara flytta upp Marquez och tro att vi klarar oss i ett längre perspektiv känns inte realistiskt. Motta och Edmilson blir ju borta minst till början av april och det är många matcher som måste vinnas fram tills dess om det ska bli nya bucklor i Barcas prisskåp.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-04-13 23:25
Semi finaler i cl:

Psv slog ut lyon ur cl på straffsparkar.

Milan - PSV

Chelsea - Liverpool
Barcelona DaniLopez
2005-04-13 23:15
Fabregas// Ser att du har läst min notis idag...haha..jag har en samling tröjor jag köpt, ska köpa årets tröja oxå så jag har ett exemplar av den sista sponsorfria tröjan.
Barcelona DaniLopez
2005-04-13 23:02
Jag håller med er..blir nog Milan som tar hem det..tycker inte att Milan har en mkt bättre trupp en Chelsea, men jag vill verkligen inte se Mourinho som vinnare i cupen..jag som bor i England får se tillräckligt mkt hans arroganta flin..
Barcelona Kluivert9
2004-10-17 21:28
jag var ändå en av de som inte tyckte att Deco var onödigt köp i början av säsongen och det är klart man tänker: varför är det onödigt köp när man sett vad han kan. Utvald till europas bästa mittfältare. Men han HAR INTE spelat bra i barca, tror att han hade blivit bänkad om han inte hade de meriter som han har.
Barcelona DaniLopez
2005-04-13 22:02
Får jag bara fråga en sak...vem tror ni vinner champions League?..
Barcelona kubala
2005-04-13 17:50
Ämne: Reklam:
Tidigare un....
Menar du en kommunistisk diktatur :-). Välkommen till 2005, Paco. Det finns ingen kommunism länge. Ingen höger och ingen vänster. Ingen demokrati och ingen diktatur, annat än pengarnas diktatur. Alla företag i väst håller på att avvecka i västvärlden för att etablera sig i Kina och Indien. Välkommen till den nya världen och du får gärna gå över till framtidens lag. Du bor ju redan i rätt stad ;)
Barcelona Calé
2004-10-05 22:14
kom o tänka på att den gamle guden Pep Guardiola kunde komma tillbaks nu i skade tider. han är inte på något sätt gjuten i pivote rollen, men det skulle fan va grymt o se han rulla boll med grabbarna. efter lite aerobicsträning tror jag nog inte han skulle göra bort sig. en rolig dock fullständigt orealistisk tanke...men den smakar gott...
Barcelona Messí
2005-03-26 14:13
Rijkaard skriver på ett nytt kontrakt som sträcker sig till sommaren 2007.
Barcelona Messí
2005-03-26 14:10
Ämne: Matchen mot Betis bl....
Rijkaard är en man som inte förändrar ett vinnande koncept. Jag tror vi kommer spela som vanligt. Alltså hålla bollen inom laget och försöka spela fram chanser. Sylvinho/Gio får verkligen se upp med Joaquin, om vi tar bort honom så vinner vi ganska mycket. Oliviera är i en liten måltorka men vi vet att han är en bra spelare, gäller för Oleguer och Puyol att hålla honom under kontroll. Det är extremt viktigt att vi inte ger Betis några frisparkar nära mål, Assuncao är nog en av världens utan tvekan bästa frisparksskyttar som kan stänka in frisparkar från vilken plats som helst runt straffområdet.

Men som sagt, tar vi bort Joaquin har vi hälften vunnet!
Barcelona Rickiboy
2004-10-06 20:54
tjenna grabbar.. en fråga.. e det nån som har alla tre mål som rivaldo gjorde mot valencia när han tog barac te CL.. vore jättesnälllt om nån hade de??.... tack forza barca
Barcelona Bob
2005-05-17 13:33
Sergio Ramos går inte för under 30 miljoner euro (klausul) enligt Sevillas president
Barcelona BARCA BLOD
2004-10-06 17:47
relay: vi har 13 spelare från egna leden i truppen,det är bara 3 av de alla som (kan) klara av att spela just nu(av de nya.
Iniesta,oleguer,navarro(gerard. de andra från B laget kan man bara glömma.
det är etablerade spelare vi behöver nu. inga f..... talanger.
jag vill iaf att vi vinner ligan, sen skiter jag i arnau cesk farbego vad än de heter.
Det här året ser ut att bli våran, jag tänker inte acceptera att snorungar ska komma in och förstöra!! inte det här året iaf.
Barcelona Messí
2005-03-26 12:21
"Mister" vill inte spara någon av Xavi, Puyol eller Deco i matchen mot Betis. Om nu någon av de nämnda spelarna drar på sig ett gult kort missar dom matchen mot Real.

Jag tycker att vi ska vila Xavi i första halvlek, och byta in honom i andra halvlek mot Deco. Puyol bör spela, men ta det lugnt. Skulle också vilja att Puyol byttes ut så fort som möjligt när vi har matchen under kontroll, mot typ Navarro.
Barcelona BARCA BLOD
2004-10-06 17:18
det är bara onödigt att förlora tid, köp in någon på en gång. vi har inte råd att vänta på att b-lags spelarna ska bli rädningen. Det är våran år, vi ska vinna liga.
Arteta skulle jag vilja se i den defensiva positionen, skulle inte kosta mycket, plus att han kan spela CL, + att han är en gammal barcelona spelare.
Edu är en annan alternativ som jag skrev innan säsongen startade..
Barcelona el magico
2004-10-06 17:08
varför snackar alla om cesc och den förlorade talangen ,han hade inte platsat för att det är för hård konkurrens och det skulle hämma hans utvekling ,däremot i arsenal har han bara viera som kunkurrent ,det som är synd däremot är att vi inte lyckades utvekla quaresma till en världspelare ,det är riktigt synd att se en sån stor talang försvinna från barca
Barcelona Couture
2004-10-06 17:55
Ämne: det är bara onödigt ....
Edu är inte tillräckligt bra på deffensiven. Han skulle kämpa om xavi,inesta och deco posetionen.
Barcelona Edmilson
2004-10-06 20:06
Finns det någon kanal man kan se matchen imon?
Barcelona G.Pazzino
2004-10-06 17:57
Pep Guardiola
2004-10-05 21:13
kharles_puyol

När Cesc funderade på att stanna i Barca, fanns redan en ordinarie Xavi och ett jättelöfte i Andres Iniesta som spåddes ta en plats i Barca. Cesc är mycket duktig och har fått mycket beröm för sina insatser så här långt i Premier League. Men Cesc lämnade Barca just för han e väldigt lik Xavi och Iniesta, för att konkurrens om just den positionen.
Barcelona Farhanio11
2004-10-10 12:53
Har nån målen eller highlights till brasiliens match igår? jag vet att det inte handlar om barca men folk här på forumet e ganska bra på hitta sånt =D
Nikedine
2005-03-26 10:02
Gio: 29 år Sylvinho: 30 år
Därför tycker jag att en av dem borde säljas så att man kan börja spela in Navarro i laget.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-25 22:37
Onchswi

Något säger mig att du är ett icke-barcelonsk ironiyrkare. Försök på den svenska SF-avdelningen. I övrigt håller jag nog med dig.. ;-P
Barcelona Messí
2005-03-26 00:27
Rekomenderar den här krönikan, mycket läsvärd. Se länk.
Spanien DEC0
2004-10-10 11:12
Jag ska till barca på jullovet
kolla på en barca match ska några fler göra det....
Spinbad
2004-10-10 13:55
Davidsito:
Alla matcher jag varit pa i ar har Boxois Nois mer eller mindre skamt ut sig pa nagot satt (om de ar de som ar langst ner pa hogerkortsida (sett fran avbytarbankarna). Men under den sista matchen visslade mer eller mindre hela arenan nar de forsokte dra igang olika sanger om Laporta sa sarskilt populra verkar de inte vara.
Barcelona Messí
2004-10-10 12:41
Jag är helt emot reklam på våra tröjor! Om vi nu ska ha reklam får det bara vara om det är helt nödvändigt, och då ska det vara på bortatröjorna! Våra blå-röda tröjor ska inte täckas av "TOYOTA" t.ex!
Annons: