/spanien/barcelona/forum/26653.aspx/spanien/barcelona/forum/26653.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-06-27 20:28
Välkommen Henke!! Står iaf på www.sportal.nu att han är klar enligt hans agent.
Barcelona Gabriel
2004-06-27 17:03
Ronaldinho_barca

Jag läste också att Deco är påväg till oss. Jag fick reda på det imorse när jag läste igenom nyheterna på den spanska sporttidningen SPORT från Barcelona.
Dom bekräftar där att dom tagit ders information från en portugisik tidning som heter o'jogo(om jag inte minns det fel), och enligt dom så ska Barcelona ha erbjudit Porto runt 20 M Euro för Deco. Porto sägs vilja ha 25 för honom och Chelsea verkar inte lägga sig i affären då dom helre slösar deras miljardstålar på Gerrard i Liverpool. Enligt den portugisiska tidningen o'jogo så kommer Deco att skriva på för Barcelona nästa vecka för 5 säsonger.
Själv ser jag ingen anledning till att slösa 20 M Euro på Deco. För det fösta tycker jag inte att han är så bra. Nån här inne jämförde honom med Riquelme och även jag har varit inne på detta spåret. Han är absolut ingen prioritering och vi bör spara pengarna till något vettigare ifall man frågar mig. Affären med Deco gör dock inte att Barcelona ska sluta förhandla med Bayern angående Ballack. Det verkar vara så att dom vill ha både Deco och Ballack som nya innermittfältare för att ersätta Cocu och Davids.

Guily ska genomgå läkartestat på måndag och om ingen skada hindrar så är han Barcaspelare nästa vecka.
Barcelona killing
2004-06-28 12:29
Klart som fan vi ska ha Deco.
Barcelona tillbringar 75% av matcherna i anfallsposition.
Självklart ska vi då spela med många offensiva spelare. Vi ska vinna med 4-2, inte spela 1-1.
Barcelona Frazzé
2004-07-01 12:04
Vad jag har läst så kommer barca lägga ner all kraft på att få Deco och en annan anfallare!..men ingen ny back!..skandal! vi måste tänka lite defensivt också
Barcelona Gustaf
2004-06-29 21:17
Jag tycker Henke är ett bra köp. Gratis som han är och det är en spelare med flera kvalitéer. Han har egentligen inga svagheter. Trots att han är rätt kort vann han flera nickdueller mot Stam i lördags och det är verkligen starkt. Larsson kommer vara en bra back-up till Saviola som jag ändå ser som nummer ett i början av säsongen.

Att förstärka truppen med ännu en anfallare vore onödigt då det förtillfället inte finns någon spelare till ett rimligt pris som är klasser bättre än Saviola. Pengarna vi har kvar bör läggas på en defensiv mittfältare. Xabi Alonso vore inte fel då jag tycker vi har för lite spanjorer i startelvan för tillfället.
Barcelona the_dog
2005-03-12 23:13
Målen och etos miss från idag

http://www.fcbarca.com/index.php?page=showcomments&id=9184
Barcelona Izquierda
2004-06-29 15:35
Ike//

Jag tycker du resonerar vettigt, men är inte helt säker på att jag vill ha Fabiano, eftersom jag inte sett honom spela. Om Rijkaard nu tänker köra vidare med sitt 4-3-3, så måste vi ha en nia av yppersta världsklass. Om Fabiano är det, så fine by me, annars väntar vi.
Min poäng är att det inte finns någon tillräckligt bra nia på marknaden just nu, som är möjlig att köpa. Alltså prioriterar vi andra positioner nu, och väntar tills nästa sommar med att köpa en center.

Baptista/Xabi Alonso & Milito nu, Torres & Zambrotta nästa sommar :)
Barcelona JAG
2004-06-27 20:14
Missförstå inte köpet av Deco! Ledningen vill ha en spelare på Cocus position som även kan göra mål samt är bra defensivt. Det är Ballack och även Deco. Under EM så här långt har han ofta vart och hjälp till långt ner på egen planhalva. Scolari hade velat se Ronaldinho och Deco spela ihop och enligt honom skulle det fungera väldigt bra. Offensiv fotboll verkar man satsa på iaf. Giuly, Deco, Belletti, Henke. Vi får se vad ledningen har i tankarna..
Barcelona Tompa
2005-03-12 22:38
Skönt med seger!
Barcelona giovani
2005-03-12 22:23
Señor Laporta ... Du tog väll inte det jag skrev som kritik ? Jag tror inte jag annvände specielt hårda ord. Men om jag gjorde det så var det inte meningen.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-06-29 21:12
Angående Henke så tror jag att antingen kommer han att lyckas riktigt bra och bara stänka in massa mål o bevisa att han kan göra mål mot de stora lagen och inte bara i Skottska ligan ELLER så kommer han också att ha det väldigt tungt och bara spendera massa tid på bänken. Tyvärr tror jag på det sistnämda alternativet men jag hoppas självklart att jag har fel. Gillar Henke och älskar Barca, hoppas bara att kombinationen blir lyckad.
Barcelona Tompa
2005-03-12 22:38
Skönt med seger!
Barcelona Forca_barca
2005-03-12 22:12
Känns så skönt med en seger.. Hoppas Real Losar Imon :D
Barcelona juanito
2004-07-01 13:15
Rivaldo: Luis Garcia gick till Atletico Madrid men Barça såg till att han fick en återköpsklausul på runt fem miljoner Euro. Den utnyttjades förra säsongen. Att han skulle varit utlånad stämmer alltså inte..

Kul om Corradi och Fiore är klara för Valencia. Det innebär ju att vi slipper se dom i Barça.
Barcelona Ronaldiniho-Puyol
2005-03-12 20:48
Forza Barca
Barcelona the_dog
2005-03-12 21:28
faaan kan xavi sluta spela dåligt
Barcelona Izquierda
2004-06-29 19:14
Rivald0//
Har du sett en enda av Hollands matcher i detta EM? Gio är sämst på plan i match efter match. Det skulle vara MYCKET intressant att se hans statistik i en-mot-en-situationer.
Mot Sverige blev det direkt pinsamt när Strömberg gång på gång sa "Vi borde spela oss fram på vår högerkant mycket oftare, nu har Bronckhorst tappat position igen, han ligger allt som oftast fel"
Barcelona - Xaviii -
2005-03-12 20:45
Måååååååååååååååååååål, Guily
Barcelona ZonD
2004-07-10 20:04
Det känns som att det är dags att tala om för folk härinne att Fabiano INTE är klar för Barca!
Real Madrid Arjen Robben
2005-03-12 21:03
bubbe// Han har väl filmat till sig hälften.
Barcelona juanito
2004-06-29 17:12
En till anfallare är ett måste tycker jag. Sergio Garcia ska ju lånas ut och ska klubben klara sig hyfsat i både CL och ligan så krävs mer än Henke och Saviola. Skulle gärna se Eto'o. Det är lite orättvist att jämföra honom med Saviola. Tycker liksom Andresinho att han har bättre fysik (180 cm och 75 kg till skillnad från Saviolas 168 cm och 60 kg) och han är ju den där rörliga typen som Rijkaard sägs söka efter.
Barcelona JAG
2004-06-29 17:43
Vad är det jag läser för nåt? Folk vill inte ha en anfallare numera! Henke har kommit och alla är nöjda och glada. Behöver jag ens påminna om den gångna säsongen, även säsongen innan då vi hade så jävla svårt att att göra mål. Det är anfallare som gör mål, inte mittbackar. Gör vi inga mål så vinner man inte. Men lungt, En "9" kommer att komma. Det är och har varit högsta prioritet inför kommande säsong.

"Eto´o skulle pasa utmärkt för barca bra teknik snabb,stark,explosiv och målfarlig.det är en sån spelare som skulle komplementera ronaldinho och resten av laget"

Håller med till 100%! För mig är det allt Saviola inte har.
RAUL 4EVER
2004-06-29 14:23
Ni kan vara ärliga ni hade ju tyckt att Marcus Allbäck varit ett bra köp :(
Barcelona Zlaatan Selmanovic
2004-06-30 14:29
Alltså allt snack om en anfallare till. Det borde inte vara så mkt snack. Zlatan är den rätta för Barca. Han, Henke, Ron bakom dem två. UNDERBART JU!!! ZLATAN #9
Real Madrid Ike
2004-06-29 15:21
Izquierda:
Du och jag tänker nästan alltid rätt lika. :)

Tyckte dock att man borde köpa Fabiano istället för Deco/ballack, och lånat ut han till sevilla som delbetalning på Baptista som man använder som defensiv innermittfältare. Nästa år får man tillbaka Fabiano och kan köra Fabiano Saviola Kombo, och har för hoppningsvis Davids, Baptista som 2 deffensiva mittfältare.
Så fort man har ekonomin att ersätta VBH med en BRA vänsterback så ska det ske.
Våran svagaste position enligt mig och nog dom flesta andra.

stannar Davids så skulle min personliga absoluta prio nästan vara att köpa in Zambrotta.
Går nog inte att förbättre laget mer i ett spelar köp, än att byta ut VBH mot Zambrotta.
Sen får det nästan kosta vad det vill.

Davids Motta, Saviola Henke. Inget direkt akut att man måste förbättra.
VBH däremot är en annan histora... :)
Real Madrid Dani
2004-06-29 20:35
En kokt m bröd!
Jag har svårt att se att Henke ska ta de där sista stegen till en världsstjärna (utom i sverige - särskilt tv4 - där han höjs till skyarna efter två straffmål mot lag som St Johnstone. Lite skillnad mot Ayala/Marchena...)

Jag ser inte Henke som en striker (snarare Raul- än Vieri-typen), utan som en forward som tar ett stort defensivt ansvar, är lojal och sätter laget i första rummet. Har svårt att se fler än 15 spelmål i ligan för honom, om han spelar mycket (vilket jag inte hoppas på - Saviola är en bättre spelare!)

Men har jag fel i mitt resonemang, kommer jag inte att klaga =)

Jag tycker också att en defensiv mittfältare (förutsatt att divan Davids försvinner, vilket jag hoppas - mas que un club, ni vet) är av högsta prioritet.

Annars skulle jag mer än gärna se en mittback av världsklass - tycker inte att Oleguer och Marquez riktigt håller. Betänk även att de måste hjälpa till att täcka upp för säkerhetsrisken van Bronkhorst...
Real Madrid Ike
2004-06-29 18:54
Frazzé:
jepp det hade han. Men hur mycket mer fick inte Eto spela? Tror inte Etoo hade gjort fler mål än Saviola om han varit i Saviolas situation.

Jag förväntar mig inte mycket mer av en anfallare än vad Saviola presterade när han väl fick förtroendet och lite själv förtroende.
Jag tror även att han kommer bli mycket bättre och göra många fler mål om han får förtroendet en hel säsong.

Saviola som 9á! =)
Barcelona Dani
2004-06-29 20:35
En kokt m bröd!
Jag har svårt att se att Henke ska ta de där sista stegen till en världsstjärna (utom i sverige - särskilt tv4 - där han höjs till skyarna efter två straffmål mot lag som St Johnstone. Lite skillnad mot Ayala/Marchena...)

Jag ser inte Henke som en striker (snarare Raul- än Vieri-typen), utan som en forward som tar ett stort defensivt ansvar, är lojal och sätter laget i första rummet. Har svårt att se fler än 15 spelmål i ligan för honom, om han spelar mycket (vilket jag inte hoppas på - Saviola är en bättre spelare!)

Men har jag fel i mitt resonemang, kommer jag inte att klaga =)

Jag tycker också att en defensiv mittfältare (förutsatt att divan Davids försvinner, vilket jag hoppas - mas que un club, ni vet) är av högsta prioritet.

Annars skulle jag mer än gärna se en mittback av världsklass - tycker inte att Oleguer och Marquez riktigt håller. Betänk även att de måste hjälpa till att täcka upp för säkerhetsrisken van Bronkhorst...
Barcelona juanito
2004-06-29 12:31
Suck.. enligt italiensk media så har Barça erbjudit Saviola för att få Alvaro Recoba. Hoppas verkligen att det bara är ett elakt rykte.
Barcelona Kim
2004-06-29 16:43

Eto´o skulle pasa utmärkt för barca bra teknik snabb,stark,explosiv och målfarlig.det är en sån spelare som skulle komplementera ronaldinho och resten av laget.

Det låter som Saviola. Jag tycker definitivt att det bästa vore att avvakta med en ny toppforward till nästa sommar. Saviola och Henke lär klara detta bra tillsammans. Kan man sen strunta i att slänga ut Sergio så har man tre anfallare av klass.
Annons: