/spanien/barcelona/forum/26647.aspx/spanien/barcelona/forum/26647.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-28 22:44
Artikeln om Henke Larsson av Thomas Johansson fick mig att tänka till en del.. Kanske får vi se vår skallige skåning göra ett inhopp mot just real som han skadade sig mot..?

Força Motta, Larsson, Edmilson i Gabri!
Barcelona kubala
2004-10-01 11:36
Ämne: Gaaaah! Hoppas för a....
Sport när den är som sämst. Journalisten har varken sett A.S. spela eller tagit reda på något om honom. Tror vi behöver knappast oroa oss.
A.S. typisk kantspringare, fysisk stark, snabb som Giuly, försvarsstark praktexemplar.... Han måste ha förväxlat honom :-))).
Barcelona B_a_r_c_a
2004-10-18 12:32
Fan va skönt med att man har lite försprång. Men jag är jätte orolig för Milan matchen och tycker faktist att man ska vila Puyol ifall han har problem för tänk om det blir värre skada och han bli borta under en längre tid.
Jag tänkte idag ifall man skulle ha haft kvar Cesc så tror jag att Barca skulle ha haft bästa 3 manna mittfältet i Europa med
Iniesta-Cesc-Xavi.

Barcelona Teknikos
2004-10-01 09:09
kan någon snälla hjälpa mig... jag hittar ej bilder, bra bilder, på barcelona någonstans.. Jag håller på med ett skolarbete och jag behöver bilder på alla spelare, i startelvan, och ett på Frank Rejkaard(felstavat?).. Snälla hjälp mig någon skulle vara mycket tacksamm!
em1l
2004-10-18 10:11
1. Valdés
2. Belletti
3. Motta
4. Márquez
5. Puyol
6. Xavi
7. Larsson
8. Giuly
9. Eto'o
10. Ronaldinho
12. Gio
14. Gerard
15. Edmílson
16. Sylvinho
18. Gabri
19. Navarro
20. Deco
23. Oleguer
24. Iniesta
25. Jorquera
26. Mora
27. Peña
28. Rubén
29. Riera
30. Messi

dom här e registrerade till cl:)
Barcelona GeRrInHo
2005-03-24 22:13
Grym krönika av Emma... bra jobbat, emma *klapp klapp* Undrar om de andra lag kommer att göra en "emma"? o jag trodde verkligen att Puyol skulle vara bland de snyggaste i din lista.. Men lär sig något nytt varje dag sägs det ju.. ha de gott grabbar o tjej :P
Barcelona Messí
2005-03-24 20:10
Det "varnades" redan i början av krönikan att man borde ha lite humor och att man skulle läsa krönikan med glimten i ögat. Om man vet att man inte kan det så läs den inte.

Jag tyckte krönikan var rolig, och fick mig ett gott skratt.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-25 22:18
Är det bara jag som tror att Viasat, med Henrik Strömblad i spetsen hade varit bättre för den svenska laliga-publiken..? De kunde ju visat världens mest underhållande liga istället för sån där manu och ch?l$kiTV smörja som de har som utfyllnad..

Visca el Barça!
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-24 23:35
Majsan

Seriöst Martin; att du inte vill ligga med dom är inget konstigt för mig, då jag inte tar dig för att vara homosexuell. Men att du antar att det kommer mer sådana artiklar (att det blir en könsinriktad tradition) och reagerar därefter är ju bara löjligt. Vi som tyckte den var kul tycker det är uppfriskande med variation och lite humororienterade analyser. Fotboll är inte på liv och död, det är en konst.

Jag gillar också spelet, laget, klubben; och jag vill inte heller ligga med dem. Men poängen är;

Can't ya take a joke..?

Trevlig helg på dig med.
Barcelona Anna
2005-03-24 21:33
Tack till alla för välkomnandena.

Relay//

Artiklarna som Tompa skrivit om de klassiska Barcelonsaspelarna i historien, redan läst. Mycket beröm till dem också. Trevlig läsning. Ännu roligare och lärorikare för mig som inte hade många år på nacken eller ens var född när många av dessa ex Blaugrana spelarna spelade i Barça.
Barcelona Eto´o
2005-03-24 20:50
Haha.. skön krönika Emma!!
Bra gjort!!

PS. Välkommen ANNA!!
Barcelona Lucho
2004-10-01 05:51
Gaaaah! Hoppas för allt i världen att Sports artikel om Anders Svensson är BS.
Barcelona Puyol_5
2004-10-01 09:15
puyol, eto'o, ronaldinho, Larsson, deco
Barcelona - Xaviii -
2005-03-24 19:02
Senkal

Varför inte beställa en tröja? Klicka på länken isf.
Barcelona Lucho
2004-09-30 23:14
Tv4+ sänder Barças match mot Numancia. Den börjar kl 19:00 och spelas på söndag..
Spanien Romano Africano
2005-03-24 18:21
Mycket bra krönika!!

Enda sättet Iniesta kan bli bättre är att ge honom mer speltid,Giuly borde petas för Iniesta för han spelar inte bättre än Iniesta och kan inte tävla mot Iniestas potenial.

Jag kan gissa vad som kommer hända med Iniesta om han inte får mer speltid så kommer han bli utlånad och såld till sist helt onödigt bara för att man måste spela spelare som kostade mycket pengar trots de är inte bättre.
Barcelona Majsan
2005-03-24 19:44
Pelayo m.fl./
Måste säga att jag så smått håller med. Trist att första kvinnliga skribenten givetvis ska ranka truppen i ordning efter utseende. Vad blir nästa gästkrönika, "Anna lär dig knepen att banta som Eto´o steg-för-steg" eller "Emma: bättre sex med Damias hemliga massageteknik"?

Jag gillar spelet, laget och klubben. Men jag vill inte ligga med dem. Tycker humorn faller under kategorin ointressant lyteskomik. Lägg ut några bilder på dig själv för bedömning vettja, vi kan ranka de 10 snyggaste flickorna iförda barca-bikini( tyvärr finns nog ingen sådan..).

Glad påsk dock.
Barcelona Kharles_Puyol
2004-09-30 18:59
Barca spelar bländande. Zlatan har talang. Rooney är inte Pelé. Henke är en publikfavorit. I want peanuts.
Barcelona Bopi
2004-10-01 02:37
Hadilicious här har du en länk...där du kan bäställa.. :http://www.prodirectsoccer.com/cgi-bin/pds.pl?referrer=
Barcelona Maxi Lopez
2005-03-24 23:31
Läste nån Bayerns artikel De tror att Van bommel väljer de "RÖDVITA" Barca är inte rödvita
Barcelona Farhanio11
2004-09-30 16:39
Ämne: Ämne: Tjena! ....
Tack Couture! =D
Barcelona Barcelona evigt troget
2004-09-30 20:48
jag tycker att det är väldigt konstigt att dem inte försöker få ihop en väldans massa folk till en klack.
Jag vet att skulle kunna få ihop en massa pers väldigt lätt, jag menar, barca har ju grymt många fans, man tycker att det egentligen inte skulle vara några problem..
Spanien rober
2005-03-24 18:15
"och ändå ser han ut som en vinterkräksjuk Dracula i nyllet" är bara en av de roliga kommentarerna av emma. kul med en annorlunda sorts krönika :P
Barcelona Tompa
2004-09-30 15:59
Barca Blod:
Visst är det kul med att folk har olika synpunkter och åsikter, annars hade det ju inte blivit någon debatt. Men att jämföra Roney med Pelé - ja det är inte särskilt seriöst...

OK Ronney är ung (18 år) och en väldigt lovande spelare men någon måtta får det ändå vara på proportionerna. Tycker faktiskt du blivit väl färgad av vår Englandsfixerade massmedia. Och det handlar inte bara om den oseriösa kvällspressen utan om svensk media generellt. Jag slår vad med dig om att hade Ronney varit tysk, fransman, italienare, spanjor etc hade han på sin höjd fått 15-20 % av det utrymme som han nu får.

Rooney är en typisk brittisk forward - stor, stark och går rakt på mål. Men speltekniskt skulle jag kunna räkna upp massor med anfallare som är bättre och många som är minst lika målfarliga. Ta bara veckans Champions leagueomgång. Vet du överhuvudtaget att Roy Makkay också gjorde tre mål för B. München mot Ajax? Ett lag som jag anser är betydligt bättre än Fenerbache. Skulle aldrig byta bort Etóo mot Rooney.

FORCA BARCA!
Barcelona ZonD
2004-09-30 17:19
Det är helt otroligt vilkt lag vi har fått ihop under sommaren. Jag har i alla fall aldrig sett maken till spelglädje och vinnarskallar. Det här kan kort sagt bli hur bra som helst.

Pazzini: Nej inte en chans att Larsson petar årets värvning.
Barcelona Tompa
2004-09-30 15:59
Barca Blod:
Visst är det kul med att folk har olika synpunkter och åsikter, annars hade det ju inte blivit någon debatt. Men att jämföra Roney med Pelé - ja det är inte särskilt seriöst...

OK Ronney är ung (18 år) och en väldigt lovande spelare men någon måtta får det ändå vara på proportionerna. Tycker faktiskt du blivit väl färgad av vår Englandsfixerade massmedia. Och det handlar inte bara om den oseriösa kvällspressen utan om svensk media generellt. Jag slår vad med dig om att hade Ronney varit tysk, fransman, italienare, spanjor etc hade han på sin höjd fått 15-20 % av det utrymme som han nu får.

Rooney är en typisk brittisk forward - stor, stark och går rakt på mål. Men speltekniskt skulle jag kunna räkna upp massor med anfallare som är bättre och många som är minst lika målfarliga. Ta bara veckans Champions leagueomgång. Vet du överhuvudtaget att Roy Makkay också gjorde tre mål för B. München mot Ajax? Ett lag som jag anser är betydligt bättre än Fenerbache. Skulle aldrig byta bort Etóo mot Rooney.

FORCA BARCA!
Barcelona Der Afro
2004-09-30 16:45
Utanfor arenan igar stod det spanjorer och salde biljetter billigare an dom man kan kopa i biljettluckorna. Ar det nagon har som vet hur det kan komma sig? Dom verkade ha en hel del dessutom. En ville inte salja mindre an tva at gangen.

En trist grej med Camp nou ar att det inte finns en stor barcaklack utan flera sma utspridda over hela arenan. Nagon som vet om det alltid varit sa? Det kanns som det skulle varit toligare med en stor klack, som i Sverige.
Barcelona Der Afro
2004-09-30 16:45
Utanfor arenan igar stod det spanjorer och salde biljetter billigare an dom man kan kopa i biljettluckorna. Ar det nagon har som vet hur det kan komma sig? Dom verkade ha en hel del dessutom. En ville inte salja mindre an tva at gangen.

En trist grej med Camp nou ar att det inte finns en stor barcaklack utan flera sma utspridda over hela arenan. Nagon som vet om det alltid varit sa? Det kanns som det skulle varit toligare med en stor klack, som i Sverige.
Barcelona Anna
2005-03-24 20:25
Liten kommentar till Sonde om Iniesta krönikan. Mycket glad att en sådan kom eftersom Iniesta är en spelare som jag rankar högt på min lista. Samt mycket givande. Han borde få mera speltid men det är svårt för Rijkaard att ta bort sådana klasspelare som Xavi och Deco. Tror dock inte att Iniesta skulle lämna Barça för Real, hans hjärta fin i Katalonien och förhoppningsvis så stannar det där också. Han lämnar nog inte Barça i första taget. Snälla ge grabben mera speltid Rijkaard!
Pep Guardiola
2004-09-30 14:44
hur går det för barca's b-lag i år?
Annons: