/spanien/barcelona/forum/26646.aspx/spanien/barcelona/forum/26646.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Viktor Munoz
2004-10-17 13:13

Efter gårdagens match infinnerdet sig lite tvivel. Eller egentligen över den senaste tidens matcher. Jag tror tyvärr att vi är på väg in i en svacka,vilket iofs alla lag har varje år men det finns lite illavarslande tecken hos oss.

Först och främst ska jag ju givetvis säga att jag är otroligt nöjd att vi fortsätter ta mkt poäng. MEN inte på det sätt som vi gör det(I förlängningen spelar det självklart ingen roll hur poängen inspelas). Vi inledde säsongen på ett fantastiskt sätt både spelmässigt och poängmässigt men med senaste tidens matcher har spelkvaliteén från våran sida bedarrat. Poängen har som här ovan nämnts dock fortsatt att rulla in. Men vi har fått en hel del poäng som vi inte förtjänar. Utan att spela bra och med tillfälligeterna på våran sida. Det är visserligen ett måste för alla topplag att vinna utan att spela bra ett antal matcher varje år. Men inte i följd för då är det inget tillfälligt mönster. Man kan ju hoppas att det till stordel beror på alla de skador och att bredden på truppen återställs snarast,men vi har ändå i stort sett alla tilltänkta startelva spelare tillgängliga så det kanske inte är den stora anledningen. Och om det inte är det så kommer vi att den närmaste tiden tappa poäng kan jag lova.

Det som måste ändras är först och främst de ind prestationerna som på en del håll lämnar lite övrigt att önska. Det sistnämda kan ju också vändas till något pos, jag menar börjar fler prestera riktigt bra individuellt kommer ju vi bli ännu svårare att slå. Men tillbaks till det ind. Jag, som annars har ett stort förtroende för Riijkard och har haft det att han tillträdde, måste ändå ifrågasätta valet av pos i topptrion. Framförallt Henke är en central spelare som inte annat i nödfall ska spela på kanten. Ronaldinho och E´to är båda mer allround men spelar inte heller i ideala pos. När det kommer till mittfältet så måste snart Iniesta få spela. Vet inte om han anses för dålig def men Deco har inte, trots mkt löpande , imponerat på mig defensivt . Spelet på mittfältet blir ju i nästan varenda match bättre med Iniesta än Deco. Spela Deco till höger istället. Dessutom fungerar Iniesta bättre med våran nu bästa spelare, Xavi.

Men vi har tagit poäng och släppt in ovanligt lite mål. Så egentligen ska det här inte ses som ett klagomål utan mer som en farhåga. Och som sagt mitt förtroende för Riijkard är starkt.

I veckan går vi dock det största eldprovet hitills i år. Milan är ett mycket balanserat och bra lag. Svårslagna men ett Barcelona i sin normala form är bättre. Oj vad jag längtar efter att får se Iniesta från start....
Barcelona cesaro
2004-10-05 14:41
Enligt el mundo är dom hetaste altenativen till ny defensiv mittfältare.

1. Edu(Arsenal)gjorde en bra säsong förra året och har portugisiskt pass
2.Mascherano(River Plate)argentinsk super talang, som har italienskt pass.

enligt el mundo vill man he en spelare som kan delta i både ligan å champoinsleage, och det uteslutter i sådna fall en spelare som Maniche som jag anser borde vara nummer 1. men Mascherano är för mig väldigt hett altenativ. han är ung och lovande, kan lira champoinsleage och har italienskt pass och räknas då som en EU-spelare.

Barcelona Viktor Munoz
2004-10-17 13:13

Efter gårdagens match infinnerdet sig lite tvivel. Eller egentligen över den senaste tidens matcher. Jag tror tyvärr att vi är på väg in i en svacka,vilket iofs alla lag har varje år men det finns lite illavarslande tecken hos oss.

Först och främst ska jag ju givetvis säga att jag är otroligt nöjd att vi fortsätter ta mkt poäng. MEN inte på det sätt som vi gör det(I förlängningen spelar det självklart ingen roll hur poängen inspelas). Vi inledde säsongen på ett fantastiskt sätt både spelmässigt och poängmässigt men med senaste tidens matcher har spelkvaliteén från våran sida bedarrat. Poängen har som här ovan nämnts dock fortsatt att rulla in. Men vi har fått en hel del poäng som vi inte förtjänar. Utan att spela bra och med tillfälligeterna på våran sida. Det är visserligen ett måste för alla topplag att vinna utan att spela bra ett antal matcher varje år. Men inte i följd för då är det inget tillfälligt mönster. Man kan ju hoppas att det till stordel beror på alla de skador och att bredden på truppen återställs snarast,men vi har ändå i stort sett alla tilltänkta startelva spelare tillgängliga så det kanske inte är den stora anledningen. Och om det inte är det så kommer vi att den närmaste tiden tappa poäng kan jag lova.

Det som måste ändras är först och främst de ind prestationerna som på en del håll lämnar lite övrigt att önska. Det sistnämda kan ju också vändas till något pos, jag menar börjar fler prestera riktigt bra individuellt kommer ju vi bli ännu svårare att slå. Men tillbaks till det ind. Jag, som annars har ett stort förtroende för Riijkard och har haft det att han tillträdde, måste ändå ifrågasätta valet av pos i topptrion. Framförallt Henke är en central spelare som inte annat i nödfall ska spela på kanten. Ronaldinho och E´to är båda mer allround men spelar inte heller i ideala pos. När det kommer till mittfältet så måste snart Iniesta få spela. Vet inte om han anses för dålig def men Deco har inte, trots mkt löpande , imponerat på mig defensivt . Spelet på mittfältet blir ju i nästan varenda match bättre med Iniesta än Deco. Spela Deco till höger istället. Dessutom fungerar Iniesta bättre med våran nu bästa spelare, Xavi.

Men vi har tagit poäng och släppt in ovanligt lite mål. Så egentligen ska det här inte ses som ett klagomål utan mer som en farhåga. Och som sagt mitt förtroende för Riijkard är starkt.

I veckan går vi dock det största eldprovet hitills i år. Milan är ett mycket balanserat och bra lag. Svårslagna men ett Barcelona i sin normala form är bättre. Oj vad jag längtar efter att får se Iniesta från start....
Barcelona Kluivert9
2004-10-17 18:57
löjligt hur det kan vara 31% som tyckte att Deco spelade bäst i derby matchen!
oke, han gjorde målet som var tur och sen inge mer...lr jo juste han fel passade typ 4-5 gånger som ledde till kontrings möjlighet för motståndarna, nu hade vi tur att de inte var så bra på detta.
Barcelona Edmilson
2004-10-08 19:05
Hoppas att vi inte värvar Desailly han är för gammal
Real Madrid Emadinho
2004-10-07 17:02
Trevligt att se många Barca fans på svenskafans, hahah nu när det går bra för dom så passar alla småbar på ochkallar sig själva för barcaelona fans, vart var alla domdär förra året när det gick åt helvete? man ser direkt att dom flesta är nya fans till laget och dessutom unga, man ser villket nivå ert forum håller, hela tiden skriver ni villka spelar eniska mer värva och villken uppställning ni ska ha, det är inte allt i fotboll.
Barcelona ZonD
2004-10-07 16:59
"det ända ja reagerar på är att ni kallar real madrid för Regeringens lag, fast det inte har hänt not märkligt."

Snälla kan någon annan svar på det här. Jag har lite motivationsproblem.

och f.ö jämför jag inte backar och anfallare. Jag bara påpekar det tragiska i att Anfallare/offensiva mittfältare dominerar listan. Och varför jag tog Owen som ett exempel är väl ganska givet. Jag kan rabbla 20 anfallare/OM som är flera klasser bättre.
Real Madrid Emadinho
2004-10-07 16:30
Regeringens Lag Barcelona
Real Madrid Solari = Gud
2004-10-07 16:32
Vet inte varför mitt inlägg togs bort men jag tar det väl igen:

Hur har ni tänkt att spela OM inte Etoo och Giuly är fit-for-fight i nästa match?
Barcelona GeRrInHo
2004-10-07 16:06
att kalla de för en av spaniens största fotboll skandal är lite för mkt faktiskt.. notera oxå att de e Mohammed Al-Hakim som skrev detta.. han som även skriver om real nyheter.. kort sagt real madrid support.. är de någon som kommer ihåg detta Ir? de e inte varje dag som man tänker på det, o de som verkligen stör mej är att han kallar barcelonas framgång för tur! aja vem bryr sej vad han tycker o tänker.. visca el barca
Barcelona Couture
2004-10-05 15:06
Hittade det här från ett annat forum som fått det från sport.es.

1. We can't sign anyone from Primera who has played more than 5 competitive games this season (Copa, Liga, Supercup)

2. We can't sign anyone outside Spain who is contracted to a club.

3. We are allowed to sign anyone from Segunda.
Barcelona Bopi
2004-10-05 16:01
Chelsea gör ett nytt försök att värva Atletico Madrids anfallsstjärna Fernando Torres. Den här gången erbjuder Londonklubben drygt 300 miljoner kronor plus rumänen Adrian Mutu
Barcelona Bono
2004-10-05 14:31
Olá,

ska ner till Barcelona i November och undrar (något naivt...) om det går att köpa biljetter utanför arenan inför matchen mot Real Madrid, eller kan man bara glömma det??? Finns det andra mer säkra sätt att fixa plåtarna???

Tackar!!!
Real Madrid Ike
2004-10-07 08:18
Etoó kommer vara tillbaka när det är match dags.
(kanske Giuly också).
ronaldinho,etoo,larrson kombo.
Barcelona Kharles_Puyol
2004-10-07 00:05
Håller fullständigt med Dani och ashkan..
Mascherano kanske inte vore fel, men avvakta..!
FORCA BARCA!
Real Madrid Paco Buyo
2005-04-13 19:34
kubala:
Har inte namnt ordet kommunism. Med diktatur menar jag en regim som fangslar, torterar och mordar oliktankade. Som avrattar flest personer i varlden, manga av politiska skal och som saknar respekt for manskliga rattigheter. Vill inte ge mig in i en diskussion om politik (aven om jag borjade). Det var ju inte sa att det var okontroversiellt att ge spelen till Kina fran forsta borjan - det kan vi vara overens om.

Jag tror, framfor allt av dessa skal, inte att Kina kommer att bli sponsor for klubben.

Mojligt ar att det ar ett forsok av en mindre nograknad tidning att provocera infor beslutet om 2012 ars OS, som ju Madrid som bekant sokt.(Kanske langsokt av mig - men dessvarre inte omojligt).

Jag trivs i staden - men ser det som foga troligt att jag byter lag. Pa sondag kommer jag sitta pa Camp Nou och halla pa smabroderna Getafe. Storre under har hant...
Knappast forresten.

jinx11:
Det finns aven en logga for kanalen Tv3 pa ena trojarmen, sattes dit vid arsskiftet. Mojligen for att mjuka upp opinonen infor beslutet.
Barcelona G.Pazzino
2004-10-07 16:27
segt med landslagsuppehåll!
kommer inte klara att vänta i två veckor på att se barca!
Barcelona O Fenômeno
2004-10-07 13:14
Ronaldo sa till en Brasiliansk tidning att han tycker att Ronaldinho förtjänar att vinna Fifas pris som världens bästa fotbollsspelare.
Real Madrid Emadinho
2004-10-07 16:50
ZOnd

vet du verkligen vad du snackar om? för det första är inte owen en medelmåttig spelare. för de andra så kan du inte gämfööra anfallare med backar, vissta ska puyol vara med, rätt ska va rätt men då kan du klaga på att nåra andra backar som är verkligen medelmåttiga som är med.
Barcelona ZonD
2004-10-08 15:24
Tomasz: Är det inte ännu knepigare än så. Jag har för mig att jag läste någonstans att om en spelare i någon av de spanska divisionerna har spelat mer än 5 matcher (eller något liknande, viss reservation för de här uppgifterna) så var han inte möjlig att köpa utanför transferfönstret. Det minskar ju antalet tillgängliga spelare kraftigt i så fall.
mw
2004-10-07 17:42
redaktionen, vad är fel med att säga "nötter" ?

De ända jag jag påpekade förutom det var att jag tyckte dom kunde hålla sig till sitt forum...
Barca_Best
2004-10-08 16:29
varför får inte Valdes en chans i landslaget e han för ung elr?
Barcelona Messí
2005-03-25 20:40
Fabregas//
Ta det genom pm istället... Förstör bara forumet annars.
Barcelona giovani
2005-04-13 19:14
Så jävla kul. Det finns en enda stor annledning till varför Barcelona inte haft reklam på tröjan och det är inte att den ska se fin ut. Det är för att en reklamfri tröja betyder frihet för klubben. Klubben kan ta stånd punkt i vilket ämne dom vill hur dom vill. Ett exempel är som jag nämn många gånger innan. Det är att Barcelona under kriget mot Iraq kunde komma ut i tröjor innan matchen där det stod vi är emot kriget, något som ingen annan klubb riskerar att göra eftersom det neutrala ståndpunkten är viktigast för sponsorerna.

Så nu går vi från demokrati till Quatar något som jag personligen tar starkt avstånd ifrån. Jag kommer från den delen av världen och demokrati är det sista som finns som ståndpunkt där specielt hos dom här jävla shejkerna. Fyfan altså jag blir spyfärdig. Det är ett jävla hån. Ska jag sitta och titta på min favoritklubb göra reklam för dom här fittorna vecka in o vecka ut (ursäkta ordvalet).

Samma klubb som under 100 år har gjort reklam för friheten ska ny göra reklam för världens största parasiter. Folk som tar från dom rika för att ge ännu mer till dom rika. Större jävla hyckleri måste jag nog leta länge innan jag kan hitta.

Efter 15 år bakom klubben så kommer jag i fall sluta se på klubben, då har jag i alla fall respekten för mig själv och mina värderingar kvar!
Barcelona Tomasz
2004-10-08 14:37
Det är sant att Barcelona visat intresse för Desailly, Laporta bekräftade det igår. Men han menade att Desailly bara är aktuell vid absolut krissituation. Klubbledningen tycker inte vi befinner oss i någon sådan, än i alla fall. De räknar alltså med att Gerard, Márquez och canteraspelarna (Mora, Arnau, Verdú m.fl.) duger tillsvidare.

Vad jag har förstått är det endast tillåtet att värva spelare från spanska ligan samt klubblösa spelare när transferfönstret är stängt. Visst, Desailly kanske inte är den mest lämpade pivoten, men man får knappast tag på bättre utan att spendera en himla massa cash. Tänk på att det bara är temporär lösning om han värvas. Håller sig spelarna hela och B-lagsspelarna rockar ska det inte bli nödvändigt heller.
Barcelona Blaugrana_1899
2004-10-08 00:58
Skön rapport från träningsmatchen, hoppas det går bra för våra grabbar i landskamperna nu!

Força Barça !
Barcelona Messí
2005-03-26 18:45
Fan va´ nice! En svensk Barcelona-sida!! Se länken.
Barcelona Sonde
2005-03-26 19:15
Förresten, något som måste nämnas: Jag är minst sagt glatt överraskad över den personliga mognad som Eto'o visat upp i år. Att han dessutom blivit utnämnd UNICEF ambassadör är bara pricken över i:et. Visca Eto'o!!!
Barcelona Messí
2005-03-26 17:03
Ämne: Messí.

Där har vi....
Håller med om att taktik kanske inte är Rijkaards styrka. Men han är ganska ung som tränare och kommer säkert lära sig. Tror t.ex att han kommer att börja rotera mer under nästa säsong, man lär sig av sina misstag. Spelet under våren har ju trots allt inte kommit upp i samma höga klass som under hösten. Jag tror att det beror på att spelarn är lite slitna, jag hoppas även att Rijkaard förstått det.
Barcelona Rivald0
2004-10-06 23:22
Daniel17 du kan inte säga att Raul är usel ?..som 17 åring debutera han för Real Madrid..gjort mest mål i CL genom tiderna och han har många å framför sig..enligt mig så tycker jag att han är en av världens mest intelligenta spelare..
Annons: