/spanien/barcelona/forum/26645.aspx/spanien/barcelona/forum/26645.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona juanito
2004-04-19 20:13
Xavi: Hoppas Saviola tar titeln "världens bästa inhoppare" nästa säsong.

Det hoppades nog Rijkaard och Van Gaal när dom lät honom agera avbytare. Kollar man på den tid som argentinaren varit i klubben så ser man att det gått bra för laget när han fått förtroende. Däremot har det gått sämre när han fått agera avbytare. Naturligtvis är Saviola inte den som det hängt på men jag tycker att han har haft en rätt viktig roll dels när Antic tog över och dels när det vände för Rijkaard i våras.
Barcelona Patrik
2004-11-02 23:35
Man kan inte placera "Mycket dåligt" och "Mycket bra" bredvid varandra i en poll sådär som det är på huvudsidan. Jag klickade givetvis fel.
Barcelona Patrik
2004-11-02 23:35
Man kan inte placera "Mycket dåligt" och "Mycket bra" bredvid varandra i en poll sådär som det är på huvudsidan. Jag klickade givetvis fel.
Barcelona Barça-fan
2004-11-02 23:21
vad får jag skriva då ?
Barcelona Lucho
2004-11-02 23:51
Laban: Hur skulle Barça ha spelat då? Milan hade två offensiva spelare idag. Resten stannade kvar i det egna straffområdet. Inte så konstigt att det blir mycket sidledspassande..
Barcelona DaniLopez
2005-03-08 17:01
Jag vet inte om ni läste mitt inlägg där jag skrev att Ronaldinho kommer sätta en frispark snart bara för att vi har pratat om det så mkt...hoppas den kommer idag.. =)
Barcelona JAG
2004-04-19 13:38
Malaga använde sig av helt fel taktik igår. De försökte sätta press högt upp på banan och det är inte speciellt smart mot ett Barça på Nou Camp, också med tanke på att Malaga har ett av ligans sämsta försvar. De ska vara glada att det siffrorna blev så små!

Saviola gör mål, han har spelat upp sig rejält visst, men i en sån här match så ska man ha en anfallare som sätter dit tre bollar. Jag håller fast att Saviola fortfarande är bäst när han får spela i tvåmannaanfall. En målgörare sökes alltså!

Oleguer imponerar. Hans balans gör det mycket svårt för motståndarna att komma förbi, spelar väldigt smart. Kompletterar mycket bra med Puyol dessutom. Rekarte väntas komma, Reiziger väntas och erbjudas nytt kontrakt och Motta förhandlar om sitt. Gabri lär bli den som offras om det blir någon bytesaffär!?

Undrar om inte Ronaldinho är som bäst när han får spela ute till kanten och skära inåt som han gör. Med lite tur kunde han ha stått för 3-4 assists igår. Köps Luque in så lär Ronaldinho flytta in till mitten igen. Som "crack" till nästa säsong hade jag helst sett Vicente.

Har fortfarande inte glömt Riijkards otroligt fega laguppställning mot Madrid senast. Det sved verkligen att han skulle få äran och bryta trenden med sitt idiotdrag. Förhoppningsvis har Riijkard lärt sig ett och annat sen dess och inte gör några överraskningar.

Återstår bara att gratulera alla från tränare till spelare till ledningen. 39p av senaste 45 möjliga är bra!
Real Madrid Real_4ever
2005-03-08 13:50
Jag har stream till eran match. Men vem vill se den när man kan se milan emot Man United. :P Ne skämt osido vill ne er förlora så ger jag gärna streams.
Barcelona Relay
2005-03-08 16:36
Jag uppmanar alla Barcelona fans som råkar bo i Växjö att ta sig till OLearys vid teatertorget.
ikväll för matchen Chelsea-FC Barcelona
Barcelona Kickboxer
2005-03-08 17:45
larson power

Om du scrollar dig lite längre ner så ser du att det finns två olika adresser som du kanske kan se matchen på:

mms://media.brturbo.com/scc.wmv
mms://vod-vip.cnctv.cn/ESPN

Visca el Barça!!!
Real Madrid Ike
2004-04-19 13:21
Zlobban:
Tycker precis som du..
Man får tänka på att Saviola har haft förtroende under vår perioden bara, dom andra inhoppen räknar jag inte som spelade matcher. Är inte många anfallare som göra mål vid inhopp (vissa har det som specialitet typ, men generellt.(depors pandiani, har väll gjort x antal sånna )) Eller då han har fått spela på nån annan position än anfallare.
(vilket han gjorde i början.)
Så att göra 11 mål på den perioden är inte specielt dåligt.
Med fullt förtroende skulle jag nog tippa på att han skulle göra en 17-18 mål under en hel säsong.
Barcelona Barcelona evigt troget
2004-11-03 01:08
JJJAAAA, så jävla skön vinst..
Xavi for president, han är bäst och alltid stabil.
Vissa säger att Deco gjorde en bra match idag, jag tyckte mest att han slängde sig.

Forza Barca
Barcelona Der Afro
2004-11-03 00:46
Matchfakta:

Bollinnehav: 63% - 37%
Avslut på mål: 11-6
Avslut totalt: 26-6
Hörnor: 8-3
Frisparkar: 19-16

Det är underbart att vara Culé!
Barcelona Der Afro
2004-11-03 00:46
Matchfakta:

Bollinnehav: 63% - 37%
Avslut på mål: 11-6
Avslut totalt: 26-6
Hörnor: 8-3
Frisparkar: 19-16

Det är underbart att vara Culé!
Barcelona Spielmann
2004-11-03 03:12
Barcelona står för en entropisk fotboll, dvs oförutsägbart och komplext. Den fotbollen visar Barcelona idag, och vi som älskar föreningen samt fotbollslaget har stor anledning att känna stolthet över spelet mot Milan. Vi kan bättre, självklart. Vi MÅSTE bli mer effektiva när det vankas målchans, vi MÅSTE bli säkrare när motståndarlaget ställer om, vi MÅSTE bli ännu mer precisa i passningsspelet. Vi är på väg mot en kanonsäsong.

Jag vet att Rijkaard prövat med en 4-4-2 uppställning med triangeln(Deco-Xavi-Marquez) samt Iniesta på träningen. Just nu känns det mycket intressant att pröva detta, dock så har det detta mittfält varit effektivt som en förändring under matchens gång ifall maskineriet hakat upp sig lite.

Egentligen tänkte jag endast skriva om Xavi. En underbar spelare som fortfarande utvecklas vilket gör det hela ännu mer imponerande. Glenn tror att han befinner sig på toppen (Glenn Hysén måste ha ett sjätte sinne som kan avgöra detta), men jag hoppas att han fortsätter på den inslagna vägen, dvs raka vägen mot Guldbollen. Vilken spelare..

Att en milansupporter överhuvudtaget pratar om att VI borde skämmas känns lite malplacerat. Jag är hur nöjd som helst.
Barcelona Pivote
2004-11-02 23:27
Dani

Fast det är ju samma Glenn Hysén som sa att Xavi borde släppa kanten till Belletti lite mer i första halvlek. Xavi borde söka sig längre in i banan. Jag är visserligen inte en "expertkommentator" men jag skulle väl inte direkt beskriva Xavi som en ytter som slickar linjen. Om Xavi ska vara mer central så kan han enbart röra sig i mittcirkeln...;-)

Hur som helst så är jag idag en stolt ägare av en Barcelonatröja med nr 6 på ryggen.
Barcelona Scorpius_Cx
2005-03-08 16:43
Jag är en Barca fan..helt klart..men ibland vill man verkligen krossa motståndarna mera än vanligt...och det vill jag att vi ska göra idag...vill att Dinho visar varför han är bäst vill att Deco ska visa varför han har vunnit CL innan vill att Puyol ska visa varför han har ett Barcelona hjärta...vill verkligen få tyst på alla naiva engelska fans...vill att det ska vara vinst för fotbollen en vinst för FC BARCELONA...som sagt.. vi har Xavi, dom har Lampard. Vi har Puyol, dom har Terry men bara ett lag har Ronaldinho, dags att visa varför han väljer Barcelona framför alla andra.
Spanien mikce renen
2004-04-23 16:57
alltså möter barca -real på sönda? visa matchen på tv4+?
Barcelona DaniLopez
2005-03-08 16:23
Iskallt om Rijkaard skulle ha gjort samma sak me Marquez...hehe...underbart hade det varit!
Barcelona Der Afro
2005-03-08 14:49
Ämne: Någon som vet var de....Viasat sport 2 visar den och viasat 1 eftersänder ca 22.40.
Barcelona Der Afro
2005-03-08 14:49
Ämne: Någon som vet var de....Viasat sport 2 visar den och viasat 1 eftersänder ca 22.40.
Barcelona FORZA BARCA!!!
2004-11-03 00:09
Kujovic.......Du är nog på fel sida. Detta är BARCAS!!! JAg tror nog att många håller med mig när jag säger att Milan spelade handbollsförsvar idag. till skillnad från Barca, så spelar alltid italienska lag(utom INTER hehe) superdefensivt på bortaplan i stora turneringar.

FORZA BARCA!!!
Barcelona Kluivert9
2004-11-03 02:37
Ämne: Ämne: Hela ti....
Det spelar ingen roll om alla spelarna har offensiva positioner, de kan fortfarande spela defensivt och tvärtom.

Sen förstår jag inte vad som är offensivt spel för dig. Bara för att Kaka hade det farligaste läget i matchen så spelade milan offensivare än...eller nästan lika om jag förstår det rätt.

Annars brukar det ju vara den som försöker skapa mest målchanser som är offensivast, och sedan om man inte lyckas skapa så farliga målchanser kan det ju bero på att det andra laget hade 10 spelare som man kunde tro var mittbackar.

Laban
2004-11-02 23:40
Grattis till segern!!

Idag vann Barca rättvist mot mitt Milan
att säga något annat är att ljuger för
sig själv.Men jag tror att Milanspelarna hade "avancerar ändå vid förlust" någonstans
i bakhuvudet.

Visst spelar Barca fin och rolig fotboll
men inte så värst vägvinnande.Barca spelar
för överkonstruktivt och för mycket i sidled.
Det blir lite av en försköning men ett
offensivt Barca är en fröjd för ögat.

Om Barca skall vinna CL måste Barca spela
mer bestämmt och vägvinnande spel.Hade Barca
spelat mot ett lag som var vassare än Milan
idag i sitt kontringsspel skulle Barca fått problem.

PS..Ronaldinho vilken lirare
Barcelona Kluivert9
2004-11-02 23:23
YEEEEEEEEEEES!!!
NU kan jag dö! :D

Och äntligen har de fattat vad Xavi kan!
vill egentligen ha mer mål! :D
Barcelona fc_2002
2004-04-19 18:19
.. jag menar förståss 433 :)
Barcelona cheito_guacho
2004-04-19 18:08
faan va skönt det kändes igår att se barca, mycket bra av rijkaard att byta ut davids vid halvlek, vi måste ha han mot real, jag tyckter rijkaard sköter sig bra, det enda som jag tyckte va lite dåligt av han va att han inte gav kluivert speltid när matchen va säker, eller han kunde ha get quaresma speltid, men overmars han ska ju bort vi skulle inte få nytta va att ha han på plan när matchen stod 3-0 till oss.men ok annars, grabbar tycker alla vi barac fans ska vara nöjda, vi har den största stjärnan i vårt lag ronnie och en tränare som har jobbat hårt trots kritiken,inget lätt,dom andra tränarna kunde alla fall inte få barca spela så här när dom kom in i kris.
Barcelona fc_2002
2004-04-19 18:19
.. jag menar förståss 433 :)
Barca_Best
2004-11-02 23:08
Asså vi kunde typ vunnit med 4-1 men men vi vann ändo ;) nu tror jag det losnar för Ronnie efter det där målet,nu får han SJÄLVFörtoende!!! Äntligen hoppas nu det losnar oxå ;).Vilka mål Barca gjorde de var j*vligt snygga,spelet till målen var oxå väldigt fina =).

Håller med Dani, Ingen snacka om saken XAVI matchen lirare efter han Puyol o Eto'o.
Barcelona Apa12
2004-11-02 22:52
Skönt att se det fotbollsspelande laget vinna ikväll. Milan stog ju konstant med 11 man på egen planhalva och praktiserade något av det lägsta försvarsspel jag sett. Typiskt italienskt och så skönt att det straffade sig. Hade båda laget bjudit till så hade detta kunnat blivit en fantastisk fotbollsmatch. Nu var det bara ett lag som ville spela då stannade det vid en bra match.
Annons: