/spanien/barcelona/forum/26643.aspx/spanien/barcelona/forum/26643.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Pep Guardiola
2004-09-26 12:53
messi

kunde va kul att få se några andra spelare i matchen mot Mallorca. Rijkaard som har många lovande spelare på bänken borde låta dessa spela.
framför allt skulle jag vilja se Andres Iniesta från start och ett Barca som gör en lika bra första halvlek som mot Atletico. Men jag vill väldigt gärna se Gio, en spelare som tagit ansvar i år och varit mycket bra denna säsongen. Edmilson tycker jag inte vi ska ta bort, Edmilson behöver vi spela in på sin nu nya position på innermittfältet.
min uppställning
Valdes
Belletti-Marquez-Puyol-Gio/Navarro
Deco/Iniesta/Xavi-Edmilson-Deco/Iniesta/Xavi
Messi-Henke-Ronaldinho
nästa helg sänds Barcelona-Numancia, vilket blir den 3 oktober. tv4+ har nya tider, 18.30 börjar sändningen och matchen sparkas igån klockan 19.00.
Barcelona F.C Barcelona
2004-09-25 16:21
Ni kan inte jämföra Deco med Iniesta, helt olika spelartyper. Iniesta är en ung Xavi. Tror absolut att han kan bli något bra. Är väldigt populär i Barca.

Min elva.

----------------------Valdes
-------------Puyol-------------Rafa
----Belletti--------------------------Gio
----------------------Edmilson
----------------Xavi-----------Inesta
----Giuly-----------------------------Dinho
----------------------Larsson
Barcelona Nemo
2004-09-25 18:42
BARCA BLOD, suger och suger. Jag tror faktiskt att Iniesta kan göra det lika bra som Deco, om inte bättre. Men eftersom i ändå köpte Deco måste vi spela med dom. Det är nästan likadana spelartyper.

utropstecknen; Gio, Xavi, Giuly!

Ja, precis. Att vi pressar så högt upp med ALLA, vinner egentligen vi bara på. Dom får spela hem bollen till eget försvar/ egen målvakt. Men efter ett tag vinner vi bollen, och kontrar.
Barcelona pat-w
2004-09-25 19:00
ZonD/
om du förstâr mentaliteten hos en katalan sâ förstâr du.... pratade nämligen med min kusin som e härifrân (barcelona som jag för tillfället bor i) om det igâr.....

kan berätta för er ocksâ att larsson e kung här nere när man snackar med folket om honom....
Barcelona Tompa
2004-10-04 20:48
Tungt, tungt att även Edmilson nu blivit långtidsskadad. Huär är det ens möjligt att tre spelare inom loppet av 3 veckor (tror jag) skadar korsbandet? Snacka om otur...

Som läget är nu tycker jag man ska satsa på Marquez som defensiv mittfältare.
Barcelona Tompa
2004-10-04 20:48
Tungt, tungt att även Edmilson nu blivit långtidsskadad. Huär är det ens möjligt att tre spelare inom loppet av 3 veckor (tror jag) skadar korsbandet? Snacka om otur...

Som läget är nu tycker jag man ska satsa på Marquez som defensiv mittfältare.
Barcelona ashinho
2004-09-26 00:15
HUrru grabben, tro mej, om nu Deco skulle vara så kass som du säger hade inte barcelona köpt honom, o han hade defenetivt inte fått starta ..
Ärlit talat, när du säger att han e kass o att Iniesta e mkt bättre säger du oxå: att du kan mer fotboll än Frank Riijkard ..vilket absolut inte stämmer ..glöm inte att han redan har gjort mål o assister ..han har t o m gjort mer "poäng" än Ronaldinho..ska man va så dum som du o peta Ronnie me då eller?? KNAPPAST!
Barcelona B_a_r_c_a
2004-09-25 19:48
Alltså jag håller med BARCA BLOD, hur fan kan vissa tycka att Deco har varit dålig och peta ut honom från deras startelvor? Om ni gör det så kan ni ingen fotboll alls. Jag tycker att Deco gör saker i Barca som ingen lyckas göra. Han kämpar hela tiden och är med i deffensiven och i offensiven. Killen låg bakom många mål som Barca har gjort hittills. Killen kommer att bli ännu bättre och i mina ögon så va han överlägset viktigaste spelaren i Europa förra året och han kommer att vänja sig snart med Barcas spel, men han är redan det första altenativet i startelvan efter Puyol i Barca.
Barcelona Messí
2004-09-26 10:46
Tycker vi ska vila så många spelare som möjligt. Mallorca är inget lag man får mardrömmar om speciellt nu när Etoo inte är där. Jag tycker vi ska sätta Henke på Giulys plats

Iniesta på Deco/Xavis plats.
Navarro på Gios plats.
Kanske lufta min favorit, Messí också?

Allt detta för att lufta alla spelare.

---------------------Valdés----------------------
--Belletti-------Puyol-----Marquéz------Navarro--
----------Iniesta-----Edmilson---Deco/Xavi--------
----Henke-------------Etoo----------Ronaldinho----
Barcelona ZonD
2004-09-26 11:09
Lucho: Jag läste också den artikeln. Kul om det är så, då rotation är något som nästan varit obefintligt det senaste året. Också kul för Iniesta och Henke att spela från start.

Kharlos_Davidou: Är det inte bara på hemmaplan som man tar lagfoton. Jag är långt ifrån säker men jag tror nog att det är så.
Barcelona kubala
2004-09-25 12:24
Ämne: Asse: håller med om ....
Angående Deco: Har du märkt hur få målchanser moståndarlagen har skapat mot oss? Jag tror att hemligheten ligger i att vi pressar högt upp på deras planhalva och där har Deco gjort ett fantastiskt arbete. När de erövrar boll är vi direkt där och pressar och stressar med två och tre man och Deco är alltid en av dem. Offensiv så har han inte vissat sin bästa repertoar än. Men han tillför oss någonting vi har saknat dem senaste säsongerna, em mittfältare med målkapacitét och bra distansskott (nu vågar till och med Xavi dra från distans). Desssutom så vågar han kliva fram när det står och väger. Alltså, för mig en lysande värvning.
Barcelona Super-Barca
2004-09-25 19:22
Allvarligt Deco va bra förra säsongen men den här säsongen i Barca så har han varit SKITDÅLIG tycker jag och.Om han inte blir bättre så peta honom och låt Iniesta spela. Sen om han inte blir bättre under säsongen när han får chansen så sälj honom och satsa på dom unga talanger vi faktiskt har i Barca tex Iniesta
Barcelona Gab
2004-09-25 19:22
Tjena ny här på forumet...

Ville bara säga hej..
Vi hejar på Athletic Club ikväll hoppas jag!
Barcelona Kharlos_Davidou
2004-09-25 11:06
Butragengo:

Håller fullständigt med dig. Du har i stort sett sammanfattat det jag tycker om Di Canio/Lazio. Tänkte att han (O.Lopez) kan påverkas dåligt av den klubben (i synnerhet då åsnan).Vidare så tycker jag det var fel att inte satsa på Lopez, men han kanske lyckas där och han kommer ju ändå tillbaka.

Håller med om att Giuly måste vara något utav "årets kap" på spelarmarknaden.. Barca fick ju honom för knappt 70 miljoner.. Kul också att det är lite olika nationalieteter i barca nu, innan så fick man ju lita på alla holländare i laget, även om dessa mer eller mindre ersatts utav brasilianare. Imorgon tar vi tre poäng.. Återstår och se dock om Rijkaard gör som han gjorde med Henke/Celtics fall, att han låter Eto'o börja på bänken (iom att han kommer till sin gamla hemmaarena), även om denne inte var i närheten av Henkes storhet i Skottland.
Barcelona Barcelona evigt troget
2004-09-25 17:05
sen angående FC Barcelonas startelva, så skulle jag byta ut gio mot sylvinho
Barcelona Kharlos_Davidou
2004-09-26 10:27
Ang. Deco; Han har inte riktigt fått det där utrymmet att dominera som han hade i Porto, men han har fullt godkända insatser bakom sig i och med att Barca kör med 3 man på mitten, och då måste alla jobba mera defensivt. Dessutom kan det vara bra att det finns någon som kan avlösa trycket på Dinho. Om man tänker efter så besitter nog barca mittfältet/Anfallet med mest kreativitet.. i världen. Dinho, Deco, Xavi, Iniesta, Henke, Giuly och även Eto'o. Vilket ju gör att vi inte blir beroende av en enda spelare.

Förresten, är det någon som tror att Barcaspelarna fotar sig med en t-shirt med "Gabri- we are with you" på likt man gjorde med Motta innan Atletim matchen?
Barcelona F.C Barcelona
2004-09-25 16:20
Barcelona Super-Barca
2004-09-25 19:27
Och med dom pengarna kan man tex plocka hem Francesc Fabregas hur kunde VI missa honom ser hellre spanskt blod i klubben. Och som spelar med stort hjärta för klubben
Barcelona hej_okej_nej
2004-09-25 16:19
Min startelva mot Mallorca
---------------- V.Valdes----------------

----Belleti----Puyol---Marques----Gio----

-----------------Edmilson----------------

-------------Xavi---------Deco-----------

---------Giuly----Eto'o----Ronnie--------
Barcelona Quaresma
2004-09-26 00:23
Hur många av er barca fans i detta forumet bor i malmö ?? .. Tänkte att några kunde samlas o kolla på matchen till sammans .. en plats o rekomendera är the plays .. Soft ställe .. hade vatt kul o kolla på matchen med några barca fans
Barcelona Quaresma
2004-09-26 00:23
Hur många av er barca fans i detta forumet bor i malmö ?? .. Tänkte att några kunde samlas o kolla på matchen till sammans .. en plats o rekomendera är the plays .. Soft ställe .. hade vatt kul o kolla på matchen med några barca fans
Barcelona ZonD
2004-09-25 18:45
Davidsito: Du får ursäkta men jag förstår verkligen inte varför ingen från Barcelona/katalonien skulle bry sig om spanska landslaget. Att katalaner kännre sig som ett eget folk är ingen större hemlighet men de är ju fortfarande spanjorer. Jag tycker det är av yttersta vikt att de Barcelona spelare som presterar ocså ska få göra det i landslaget. Det är ju trots allt en ära och en möjlighet att skapa ett stort namn i Europa/Världen.
Barcelona ronnie10
2005-03-23 23:31
Angående Ronaldinhos utseende, hans kropp ser verkligen ut som en trimmad idrottsmans kropp! Vilket han iofs är... Annars har vi ganska många spelare i barcelona är ganska beniga om man säger så.
Frisyren han hade med pannband i t.ex VM 2002, den var grymt snygg tycker jag, den han har nu dock, har han hästsvansen för att ännu mer se ut som en häst? Gnägget/tänderna har han redan. Snabb som en häst är han också, även om han var snabbare(i alla fall kvickare) för några år sen då han också vägde 10 kilo mindre. Leendet är charmerande -i en tråkig fotbollsvärld där man ser mindre och mindre glädje bland spelare utom när de vunnit en match eller gjort mål-. Tänderna de är verkligen inte snygga! Skulle han göra en tandreglering skulle han bli utskrattad, en idrottare med heder far inte och opererar sej snygg.

Nu kanske jag blir anklagad för att vara gay, men det är ingenting jämfört med madridfansen vars enda stolthet för tillfället är att ha 2 spelare på Spaniens top3 sexigaste män.

Visca el Barça!
Levante Canary
2005-03-23 23:16
Puyol har ju grymmast frissa i Barca! :)
Barcelona Relay
2005-03-24 02:28
Trodde själv att Xavi skulle vara tjejerna favorit rolig lista hon slutligen gjort.
Nästa lista får väl bli dom snyggaste Barcelonaspelarna någonsin i historien.
Vad säger du om det emma :)
Barcelona Super-Barca
2004-09-28 20:20
varför skulle Henke försvinna till nästa år han har skrivit 2års kontrakt.Och kommer va i Barca under dom två åren
Barcelona Teknikos
2004-09-25 23:53
Deco suger hur hårt som helst.. han bara tappar boll och segar ner barcas anfall... men när Iniesta kommer in istället för deco så blir ju spelet grymt grymare... Mycket mer FLOW i spelet liksom... deco och figo har precis samma spelstil, alltså figo i real inte den han var i barca..

Valdes

Belleti,Marquez,Pyoul,Gio

Xavi, Edmilson, Iniesta

Guily Ronaldinho
Eto'o
Barcelona LONA
2005-03-23 22:05
nej ekholm du är en kondar
Barcelona ZonD
2004-09-25 23:40
pat-w: Jag kan aldrig tänka mig att katalaner skulle skita i det spanska landslaget. Jag kan inte påminna mig om någon spelare som tackat nej till landslaget på grund av att han är katalan. Visst är det möjligt att vissa folk därnerifrån skiter fullständigt i hur det går för spanska landslaget men det antalet kan inte vara stort. De är spanjorer hur lite de än vill vara det.
Barcelona Anna
2005-03-24 13:03
Kände mig lite tvungen att registrera mig efter att ha läst Emmas gudomligt roliga och trevliga krönika. Äntligen en för oss chicas (själv så är jag 15) här på Barças sida på svenskafans.

Håller dock inte med dig om att Damía skall vara etta före våran alldeles egna casanova Valdés. Några ändringar: 1. Valdés 2. Xavi 3. Damía 4. Rafa Márquez 5. Gio van Bronckhorst (en av få som håller med dig) 6. Deco 7. Fernando Navarro 8. Ruben 9. Andrés Iniesta (man kan inte motstå Barças blekfis till Babyface) 10. Eto'o. Tyvärr ingen Saviola eller Luis García. Någon som förstår varför Rijkaard lät Luis García gå?

Det spelar ingen roll om Puyol är med på någon 10-i-topp snyggetslista. Han är våran catalanska backklippa med burret och kommer alltid att vara.

Har själv ett brinande intresse för Blaugrana och tycker det var på tiden att vi fick en 10-i-topp lista. Tycker dock det är patetiskt skrivet av Real fansen här, synd att ni inte ser det komiska i den. Visca el Barça!
Annons: