/spanien/barcelona/forum/26642.aspx/spanien/barcelona/forum/26642.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Der Afro
2005-01-29 16:36
Messi: Titta till höger under expect.com

Antagligene är det expect.com som är "skyldiga". Jag ville inte klaga utan bara göra alla uppmärksammade på att det inte är den 30:e.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-01-29 23:33
Underbart skön seger och nu känns det som att formen bara blir bättre och bättre!
0-4 på bortaplan mot liga 4an är grymt, det va först lite osäkert men som det redan är sakt här och av kåmark, 0-4 är 0-4. Força Barça!
Barcelona Messí
2005-01-29 16:02
Finns väl inga matchtider här på forumet? Om du menar på Barcelona-startsidan så står det ju rätt; matchen börjar kl 21.30 fast Tv4+ börjar visa 5 minuter innan, då de börjar snacka om laguppställningar och sånt.
Real Madrid Mohammed
2005-02-19 15:49
Gå in på länktips ovan!

Bli medlem på sidan, den har premiär idag!
Barcelona B_a_r_ç_a
2005-01-30 14:56
Grabbar va tycker ni om den killen för det sägs att han är Brasiliens bästa talang genom tiderna, vill bara dela med mig med en video som jag hitta om honom här under, läs gärna artikeln under.
http://www.vkmag.com/media/jeancarlos.wmv

Jag menar inte att man ska värva honom eller så och jag tycker inte att han ska gå till nån klubb i europa förräns han är minst 15-16, men jag har aldrig sett en 6 åring göra som honom.
Barcelona Marcos
2005-01-29 20:29
"Det stora problemet för er ikväll blir inte Baptista, det blir att komma förbi Martí och Renato.. "

Det stavas R O N A L D I N H O ;)

Señor Laporta
2005-01-30 15:13
Betis har tackat nej till Barcelonas bud på att få försköpsrätt på Betis stjärna Joaquin till sommaren. Oscar Lopez skulle även ingå i denna affär.
Deportivo Bengt Blådåre
2005-02-19 14:31
Jag har så svårt att hitta statistik från La liga. Hur många assist har Ronaldinho?
Señor Laporta
2005-01-30 14:58
B_a_r_ç_a

Jag tycker inte det är rätt att värva en spelare vid så låg ålder. Det är fel. Nio år, det är sjukt. Man borde inte värva spelare förrän dom är 16 år och kan bestämma själva.
Barcelona Xaviii
2005-02-19 11:40
Kickboxer

Man kan kolla live på denna länken men jag kan inte garantera att det funkar just då.

mms://64.106.232.35/live
Señor Laporta
2005-01-30 13:24
Gårdagens betyg från El Mundo, skala 1-4

Valdes 4
Belletti 2
Puyol 3
Oleguer 3
Sylvinho 3
Deco 3
Marquez 3
Xavi 2
Giuly 3
Eto'o 4
Ronaldinho 4

Albertini 3
Iniesta -
Gerard -

Rijkaard 4
Barcelona Cevin
2005-01-30 14:42
Tjena! Underbar match igår.
Ville bara berätta för er att jag köpte en digitalmotagare 9802s så nu kan jag se på Tvc.
Dom visar barca B`s matcher som e ganska kul att följa. Tyvärr så e Barca tv kodad men ska försöka att köpa ett kort så man kan ta in den.
Någon som vet något om hur man kan få tag på ett eller måste jag beställa det från familjen i spanien.
Ha en underbar vår!!
Barcelona Kharles_Kubala
2005-02-19 15:43
Bengt Blådåre

Ge mig definitionen av en assist så ska jag säga dig hur många han har gjort. På realmadrid-tidningen AS står det att han har gjort 2 assist, vilket för mig verkar grovt i underkant. Barcelonatidningen El Mundo Deportivo däremot har lyckats hitta 7 assistencias som de skrev i någon artikel för ett tag sen. Kan säga dig att han varit bättre och bättre på sistone och verkar komma igång lagom till Chelsea-matchen.

Lucho/Nemo

Håller med er, när man blir så bortskämd så ofta så glömmer man vad man har ganska snabbt. Och tänk på att Henke inte spelar. Men vårt 'intressanta' spelschema närmar sig..
Håller med om att man blir nervös när man inte sett Barcelona och ska se dom mot Chelsea.. Får väl ladda ner matchen på nån torrent sen, om någon hittar en så kan ni väl hojta, tror inte piratebay är så bra..

Força Barcelonistas!
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-02-19 17:59
Vi får hoppas på www.fotbollstreams.se Matchen visas ju säkert i ngn spansk kanal. Då ska det nog inte vara några problem att länka den på sidan.
Barcelona Puyol_21
2005-02-19 17:31
Mohammed :

Gracias för sidan, känns för bra för att vara sann,
bara ja som funderar på att koppla datan till tv?
o kolla på matchen via datan hehe
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-02-19 17:55
Tack Mohammed!!! Tittar just nu på PSG - Strausburg.

Matchen kommer ju inte visas på tv4+. Kommmer den länkas från www.fotbollstreams.se??? Någon som vet var man annars kan se den?
Barcelona Alx
2005-01-30 14:02
Ämne: Vilken debut av Deme....
Angående Bellettis insats:

Förklaringen till Bellettis insats kan vara att han inte har tränat på hela veckan och dessutom har en jobbig resa (tur och retur) till Brasilien bakom sig. Han åkte ju i all hast eftersom han ville vara med om hans sons födsel, vilket han också var. Lite förståelse får man visa, fotbollsspelare är bara människor de också.

Sylvinho var riktigt bra igår, men vi kanske ska vänta med att såga Gio. Gio var ju lysande i början på säsongen, men hans spel har blivit sämre efter att Sylvinho skadade sig och Navarro fick en permanent plats i kylskåpet. Att få sitta på bänken en match och känna konkurrensen tror jag bara gör honom gott.

Jag hoppas slutligen att vi får se Damiá på hans naturliga position, som högerytter någon gång. Han kan, om han matchas på båda positionerna bli en viktig inhoppare (eller mer).
Barcelona Puyol for president
2005-01-30 13:32
Ämne: Jag tycker att Sylvi....
håller helt med dig Puyolinho,tycker förövrigt att Sylvinho är en bättre back än Gio.
Barcelona Kickboxer
2005-02-19 11:34
Här kommer tyvärr några dåliga nyheter för oss Barça-fans:

Vet inte om jag uppfattat det rätt. Men är inte Barça-matchen på tv2.no idag eftersändning? Det står nämligen följande på deras matchprogram:

"22:00 Barcelona - Mallorca
Fra Camp Nou i Barcelona. Sendes forskutt. Kommentator: Peter Grønborg"

Matchen börjar enligt FC Barcelona.com klockan 20.00, alltså betyder det att det är eftersändning. Det står även nåt om "Sendes forskutt", vilket jag tror betyder är eftersändning. FAN VAD DET SUGER I SÅ FALL. Vill se matchen live. Är det någon annan som har en live-adress istället?

En annan sak som suger är att tv4+ inte visar barças match nästa helg heller. Jag har för mig att den ska spelas på lördagen nästa vecka klockan 20.00 mot Numancia(rätta mig om jag har fel). Men på tv4.se står det att nästa helgs matchprogram är förljande:

"Lördag 26 februari
21.55 Deportivo - Real Madrid,
kommentatorer Robert Perlskog och Pontus Kåmark.

Söndag 27 februari
18.30 Studio inför La Liga med Rickard Sjöberg.
19.00 Atletico Madrid - Real Sociedad,
kommentatorer Robert Perlskog och Billy Ohlsson.
21.00 Valencia-Real Betis,
kommentatorer Ola Wenström och Pontus Kåmark."

Kul, tredje veckan i rad de inte visar något med oss. Oki en eller två veckor utan Barça i tv4+. Men nu är det tre, mycket dåligt.

Men men, hoppas iallafall på en ny trepoängare ikväll!!!

Visca el Barça!!!
Barcelona Chavez
2005-02-19 14:15
Tjena!

Jag undrar om någon har nån länk till live resultat och radio till Barca matchen?

Tack på förhand
Barcelona Ham$inHo11
2005-02-19 12:16

Grabbar jag e lika förbannad på tv4+ att de inte visar Barcas matcher på så lång tid som ni e, men det e inte deras fel, det e Barca som spelar samma tid som Real o Real har mkt tufft o inressant schema framför sig ( Real Madrid - Athletic Bilbao, D Coruna - Real Madrid, Real Madrid - Real Betis, Valencia - Real Madrid )..
o det e klart att de visar deras matcher då än Numancia - Barcelona. Men om Henke skulle va på plan då skulle det va en annan sak.......
Señor Laporta
2005-01-30 13:18
Vilken debut av Demetrio Albertini. Visst syntes han inte mycket, han sågs knappt i bild. Men han självförtroende måste vara på topp efter gårdagens match. 4 mål på 45 minuter med 'Deme' på plan. Är ganska säker på att han kommer få starta i nästa match. Det mesta talar för det. Han gjorde ingen jättematch men han var med. Det var när han kom in allt vände.

Belletti gjorde ingen vidare match igår och fortsätter göra blandade insatser för 'blaugrana'. Sist var han världklass och skulle platsa i vilken backlinje som helst och igår kom han aldrig in i matchen. Adriano på Sevillas vänstermittfält var första halvleks bäste och var en stor anledning till att Belletti var så dålig som han var. Man såg en tendens till att Belletti började komma igång i slutet utav matchen, men fick aldrig chansen i andra. Det förvånar mig inte speciellt mycket att Belletti var så dålig som han var igår, han har varit upp och ner hela säsongen. Men förra helgen var jag lyrisk över hans spel.

Ser mycket positivt på att Sylvinho fick starta igår och Rijkaard gjorde mig rejält överraskad. Hoppas nu att Sylvinho får en ärlig chans av Rijkaard och att han kan hålla Gio bakom sig i några matcher. För nu kommer match efter match för Barça och det är viktigt att ge några spelare som klarat sig undan skador andrum.

Angående straffsituationerna, visst är det straff när Belletti tar bollen med hand i första halvlek. Det är skandal att domaren missade den och jag lider med Sevillafansen att dom inte fick den straffen. Men det är bara att erkänna att orättvisor finns överallt, det går inte att komma ifrån dom. De andra situationerna var dock aldrig i närheten av straffspark, de skulle varit oerhört billiga straffar.

Kul för Ludovic Giuly att få göra mål igen. Han gör sin bästa match på väldigt länge för Barça och det är oerhört viktigt för hans självförtroende. Hoppas att han kan spinna på på samma sätt som förut.

Top 3 gåshud från matchen.
1. Ronaldinho fantastiska framspelning till Eto'os 1-0. Eto'o gör det också mycket bra.
2. Xavis assist till Giulys 4-0. Var i klass med Ronaldinhos framspelning.
3. Baptistas självmål. Såg inte att bollen gick in i mål, det var för bra för att vara sant.

Força Barça!
Barcelona Messí
2005-02-19 14:30
Ämne: Tjena!

Jag undrar....
Radio: www.cadenaser.es

Minut för minut: www.eurosport.com www.as.com

Liveresultat: www.livescore.com
Barcelona Nemo
2005-02-19 13:55
Sant, Lucho.

Culés, TV4+ ger oss 4 fingrar, ta inte hela handen...

Lite nervös blir man nu. Man har inte fått se Barca i rutan på två veckor! Timmarna innan Chelsea-matchen kommer vara jobbiga!

Personligen tror jag att våran svarta pärla kommer sänka dom. Han kommer bjuda upp på en dans som Roman inte har råd med. Go, Eto'o!
Barcelona Andreas
2005-02-19 14:55
Dom kommande veckorna blir mycket viktigt för Barça. Inte bara för mötena mot Chelsea utan för att vi har har ett gyllene läge att rycka ifrån Los Blancos i tabellen. Real Madrid har precis som Ham$inHo11 skrev: Bilbao (h), Deportivo (b), Betis (h) och Valencia (b). Lägg sedan till dubbelmötet med Juventus. Inga lätta matcher precis. Barcelona har: Mallorca (h), Numancia (b), Espanyol (h), Osasuna (b). Inga jättelätta matcher kanske men ändå enklare än de Real har.

Tror på 3-0 ikväll, Eto'o hänger två och Giuly en.

Força Barça!!!
Barcelona Andreas
2005-02-19 14:55
Dom kommande veckorna blir mycket viktigt för Barça. Inte bara för mötena mot Chelsea utan för att vi har har ett gyllene läge att rycka ifrån Los Blancos i tabellen. Real Madrid har precis som Ham$inHo11 skrev: Bilbao (h), Deportivo (b), Betis (h) och Valencia (b). Lägg sedan till dubbelmötet med Juventus. Inga lätta matcher precis. Barcelona har: Mallorca (h), Numancia (b), Espanyol (h), Osasuna (b). Inga jättelätta matcher kanske men ändå enklare än de Real har.

Tror på 3-0 ikväll, Eto'o hänger två och Giuly en.

Força Barça!!!
Barcelona Lucho
2005-02-19 13:08
Tv4+ övertagande av spansk fotboll har ju varit det bästa som hänt för oss Barça-fans. Denna säsong har dom visat alla Barças matcher förutom två. Jag är förundrad över att folk orkar gnälla..
Barcelona Giuly!
2005-01-30 19:48
Det som gör att Roman inte kan komma tillbaka är att han är en "Icke-EU" spelare, dem har Barca redan max av, men han har ju spelat i Spanien ett tag nu, kanske dags att söka dubbelt medborgarskap?
Barcelona Xaviii
2005-02-19 11:36
Hört att Ronaldinho har skrivit på ett "Livstidskontrakt" med Barça.

Någon som hittat någon artikel om detta ?
Spanien GZ
2005-02-19 02:24
Puyol_21 - Inte meningen att väcka gamla förträngda minnen;), haha.
Men det finns också exempel där taktiska/defensivt starka lag har slagit tekniska/offensiva lag, minns när Celtic slog er för två år sedan(?).
Men nu framstår mitt kära Chelsea som ett gäng träben;), tro mig vi har även spelare som kan stå för egna individuella nummer.

Det ska i alla fall bli väldigt intressant att dehur det slutar, och jag tror på två jämna möten. Förutsättningarna för god underhållning finns då absolut:).
Men det är dags för er att betala tillbaka för det ni gjorde säsong 99/00;).
Annons: