/spanien/barcelona/forum/26638.aspx/spanien/barcelona/forum/26638.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona kiddie
2004-09-24 18:48
Är det någon som kan svara på varför Eto'o spelar till vänster och Ronaldinho centralt?
För mig gör det ont att se!!
Byt plats och vi kommer få se Ronaldinho dominera lika mycket som förra säsongen!
Barcelona AlexC
2004-09-24 16:38
Nyckeln till framgång är det enorma passningspelet som vi får till genom att ha 2 så lysande innermittfältare som Xavi och Deco. Xavi håller absolut världsklass just nu. Sen med två trixgubbar som Etoo och Ronaldinho är allting möjligt på motståndarnas tredjedel.

Just nu är Barcelona underbara... (salig)
Barcelona blaugrana_11
2004-09-24 17:01
i vilken kanal sändes zaragozamatchen?
Real Madrid Luis Ronaldo
2004-09-23 21:33
1-1
Barcelona Dobermann
2004-09-24 16:52
Nån som vet var man kan hitta highlights från Zaragoza matchen??
Pep Guardiola
2004-09-24 14:30
solari=gud

eurosport ger en seger i champions league sex poäng, på så vis ligger barca sju poäng för real. tre poäng för seger i ligan, en poäng för kryss. vet inte riktigt hur många poäng man får om man kryssar i champions league. den ursprungliga tabellen är en ranking av uefa, sen har eurosport gett poäng.
obs poängen varierar beroende på hur många matcher man har spelat i sin inhemska liga.
Real Madrid Ultras_
2004-09-24 14:57
Ronaldiho for president hahaha
ne men han e GUD !
Barcelona Messí
2004-09-24 14:34
Lysande spel igår! Strålar av självförtroende i laget!

Rijkard blir bara bättre och bättre, samma sak med Gio. Jag har nog fått äta upp allt jag sagt. Jag sa att Rijkard skulle få sparken under vintern, att Gio aldrig skulle köpas in och att Eto'o skulle bänkas. Nu har Rijkard blivit många snäpp bättre än förra säsongen. Gio har blivit grymt mycket bättre. Och Eto'o verkar bli bättre och bättre för varje match.

Skönt att se Ronaldinho. Tycker han förtjänade och borde gjort minst ett mål igår. Hans framfart i mitten av andra halvlek var enastående! Synd bara att han inte satt det. Även Eto'o hade en bra möjlighet. Man måste bara älska Ronaldinho, även fast han missar en passning helt så skrattar han. När han missade läget efter att han dribblat på målvakten så skrattade han, Eto'o kramade om honom som att han gjort mål. Det är en fröjd för ögat att se Barcelona just nu, finns inget lag i världen som spelar så bra som vi gör just nu.

Det här anfallet är nog det vassaste i världen.
Giuly, enligt mig världens bästa högerytter. Ronaldinho, jag behöver inte säga något mer.
Och Eto'o, grymt bra redan nu, men kommer vara mycket bättre om några år.

Som sagt, det ser riktigt bra ut!
Barcelona Chileno
2004-09-24 11:36
fan vilken skön match barca spelade igår. Även om det blev lite darrigt med 1-0 direkt i baken och skador på ytterligare två ytterbackar.. men vi är ett storlag och klarar av pressen och vänder det med hela 4 mål :D

Ronaldhino spelade underbart, synd bara att han inte fyck trycka in nåt mål på snia målchanser, men han verkar komma in i sin form igen. Och Etoó e jag glad över att det släppte för honom. Han e verkligen en världsklassspelare när han är i sin toppform. Det jag älskar och se är att laget spelar med glädje. Vi har fått tillbaka det där lilla extra vi saknt under senaste åren.
Det här e bara härligt och sitta och njuta när mitt favoritlag spelar så här.

Viva la Barca mierda!
Numancia Zeinedine
2004-09-24 15:37
Vad tycker ni om expertkommentatorn igår:

"Giuly har inte den där riktiga snabbheten"....Är det ett skämt eller??? Visst han e inte en Henry men snabb e han fan i mig...

Visst, man ska inte ta tv4 plus experter på allvar men ändå...kul grej
Barcelona Rivald0
2004-09-23 21:57
1-1, står de :D..kollar på matchen :D..www.tv2.no :D...men RONALDINHO kom i gång :D...fan har har inte varit sig sj..men men 3 pinnar ska vi bara ha idag :D...ETO´O är bra ida :D.. hehe..
Barcelona Andreas
2004-09-24 14:51
Härligt med seger igår. Som vissa sagt, det kunde blivit något i stil med 6-1 eller 7-1. Tycker att Xavi är helt underbar att skåda. Tar inte Aragonés ut honom i landslaget nästa gång så är han, rent ut sagt, dum i huvudet.

Trist med skadorna på Sylvinho och Gabri men man får försöka att se det positiva; detta kan ge spelare som Navarro chansen att visa upp sig.
Barcelona Andreas
2004-09-24 14:51
Härligt med seger igår. Som vissa sagt, det kunde blivit något i stil med 6-1 eller 7-1. Tycker att Xavi är helt underbar att skåda. Tar inte Aragonés ut honom i landslaget nästa gång så är han, rent ut sagt, dum i huvudet.

Trist med skadorna på Sylvinho och Gabri men man får försöka att se det positiva; detta kan ge spelare som Navarro chansen att visa upp sig.
Barcelona jcb
2004-09-23 21:36
Underbart mål av Eto'o, skönt för honom att det äntligen släppte. Nu hoppas jag att han gör fler mål av bara farten. Trevligt också att Henke inte var sen att gratulera Eto'o när han firade målet hos avbytarna. En mardrömsstart på matchen annars när både Silvinho och Gabri blir skadade inom de första 10 minutrarna och Eto'o av misstag passar fram Zaragozas 0-1 mål.
Barcelona Kharlos_Davidou
2004-09-23 17:21
Adriano skulle vara den ultimata centerforwarden i Barca. Tycker att han är en av världens 5 bästa spelare. Han är komplett, snabb, teknisk, dribbler, bra skott, bra huvudspelare, måltjuv.. Men det blir nog en saftig summa om någon är intresserad..
Real Madrid Ike
2004-09-23 21:22
ser ni matchen eller?
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-09-23 21:30
Var ser ni mathcen???? PLZ
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-09-23 21:29
Jag får lite bilder då o då...och jag är inte säker men det verkar som att vi ligger under med 1-0 !
Pep Guardiola
2004-09-24 14:44
om gustafs norrefeldts artikel om copa del rey. visst kan rijkaard spela han e född 1962, så varför inte. rolle nilsson gjorde comeback i år när gais hade skadproblem, så för mig får rijkaard gärna göra comeback
2004-09-24 14:28
Rijkaard växer och växer som tränare. Det borde blivit 5-0 till Barca. Men men. Ser bra ut. Undrar dock vem som ska ta Giulys plats om han blir skadad/avstängd.. Känns som om han är relativt ohotad på sin högeranfallsplats i laget.
Och det verkar som om folk är mer positiva till Eto'o nu..:

Larsson 57 %
Eto'o 43 %
Total votos 18314

Solari:
Det handlar en intern europaliga som Eurosport har gjort. Det sänds ikväll kl.18 om inte jag minns fel, med Chris Härenstam som kommentator.
2004-09-28 20:19
Henke har två år på sitt kontrakt. Jag tror att idén/tanken med att värva honom var många olika, men någon av dom tror jag att jag vet.
För det första är han ju en huvudstark striker och en 'killer' (som Kluivert) fast jobbar för hela laget, har rutin och mognad samt en vinnande mentalitet. Detta vill man ska smitta av sig på de andra spelarna, främst de yngre.
För det andra så tror jag man har honom där för att när dessa två år är slut så ska helst de unga anfallarna Eto'o och Saviola, men främst Sergio Garcia (som är utlånad till Levante) ha lärt sig att ta ett större ansvar och utvecklats till 'topclass strikers'.
Sen är det ju så att han är 33 år, men har en ofattbart bra fysik med tanke på det, han säger själv att han känner sig som 25 (faktum är att hans fysiska utveckling kom ganska sent, han var exempelvis ganska kort rätt länge). Dock tror jag inte att Barca hade värvat honom om han inte varit en free agent. Möjligtvis då om han var 25 år...
Real Madrid Ronaldo_#1
2004-09-23 21:33
1-1
Real Madrid REAL Redondo
2004-09-23 21:31
Såja.. oavgjort blir alldeles utmärkt!
Real Madrid Ronaldinho=Gud
2004-09-28 13:34
Har någon handlat från www.fotbollsshoppen.com än? De har några Barcatröjor till helt okej priser, jag beställde en Ronaldinho nyss. Brukar de hålla leveranstider? Kvalité? Någon?
Barcelona Couture
2004-09-23 21:31
Mycket snyggt skott!!!
Barcelona Couture
etoo!!!!!
Real Madrid REAL Redondo
Oops.. :) 0-1!
Pep Guardiola
2004-09-24 11:53
Top 24 clubs
källa eurosport.com

1. Arsenal 22 poäng
2. Fenerbache 22 poäng
3. Chelsea 20 poäng
4. Lyon 17 poäng
5. Bayern Munchen 17 poäng
6. Valencia 16 poäng
7. FC BARCELONA 16 poäng
8. Celtic 16 poäng
9. AS Monaco 16 poäng
10. Juventus 15 poäng
11. Bayer Leverkusen 14 poäng
12. PSV Eindhoven 13 poäng
13. Liverpool 13 poäng
14. Werder Bremen 12 poäng
15. Ajax 11 poäng
16. Inter 11 poäng
17. Manchester United 11 poäng
18. AC Milan 10 poäng
19. Panathinaikos 9 poäng
20. Real Madrid 9 poäng
21. Deportivo la Coruna 6 poäng
22. Porto 5 poäng
23. AS Roma 4 poäng
24. Paris Saint-Germain 4 poäng

Suvärena Arsenal ligger kvar i topp.
Lyon, Bayern München, Valencia, Barcelona, Monaco, Juventus, Werder Bremen, Inter, Manchester United och Real Madrid har klättrat i tabellen.
Celtic, Bayer Leverkusen, PSV, Liverpool, Ajax, Milan, Panathinaikos och Deportivo la Coruna har tappat i tabellen.
Arsenal, Fenerbache, Chelsea, Porto, Roma och PSG ligger kvar på samma plats som förra veckan.
2004-09-24 14:48
Messi:
Giuly - vänsterytter?
Hehe.
Pep:
http://www.eurosport.com/home/pages/V4/L0/S22/E7063/sport_
Lng0_Spo22_Evt7063_Sto638486.shtml
äh kolla länken i mitt länktips..
Barcelona Rivald0
2004-09-24 09:02
japp! eftersom barca hade 3 igår. Dinho, Eto´o,Rafa