/spanien/barcelona/forum/26632.aspx/spanien/barcelona/forum/26632.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona little_x
2005-03-22 23:23
vem är det barcelona möter nu på helgen?
Barcelona Aubri
2005-03-22 12:30
Rätta mig om jag har fel

När man Köpte Marquez, så skulle han vara en spelkunnig och elegant back, brevid Kämpe och hjärtat i laget Puyol. Något gick snett och Marquez blev aldrig en full blommad elegant alá Nesta back.

Angående Pivote och Marquez, Barca ska va tacksamma så som han klev in och gjorde grymt jobb
Men jag tror inte han är Pivote, om Barca är skade fria +Van Bommel,

Puyol är hjärtat i laget, men jag anser han slarvar i uppspelet ibland och sätter sig själv i svåra situationer vilka han sen alltid spelar sig ur på ett bra sett. Men jag tror Puyol behöver en back som kan ta ansvars, och sköta upspelet från back linjen, så som Marquez var tänkt att göra
Då kan Puyol vara den kämpe, krigare, smart och förvarsgigant han är om han slipper behöva sköta uppspel när Barca konstant måste vända hem till backar och valdes.

Olegue är bra, men slår inga värds passningar
och visst han är back, men när mittfält och forward inte rör sig lika mycke vilket händer ofta, så ska backarna kunna ta lite uppspels ansvar, och eftersom våra ytterbackar ska upp i spelet så väntar de också på passningar, vilket innebär att innerbackarna måste ibland slå passningarna, när spelet blir lite stilla stående och det tror jag att vi saknar, även om puyol gör bra jobb

Den typen som har bra teknik och blick för spelet som kan ta ansvar att spela en bra passning i strssig situation, GYNNAR BARCA O PUYOL.

Marquez, eller någon annan, en smak sak men jag vill helst se Milito , i BARCA, även för framtidens skull, innan någon annan tar honom
Fast jag vet inte, jag har inte ens hört något rykte om han (Milito)

En vänster back vore självklart, men man vet aldrig, Gio och silvinho kanske får leka par nästa år också

Ni som undrar Van Bommel och en mittfältare till?
Glöm inte vi får en VÄRLDSPELARE, GRATIS (Bosman fall), tacka och ta emot, vet jag

Se det så här Gerard ut, Van Bommel in .. hmmmm någon som tvekar?
Barcelona cesaro
2004-10-03 21:09
svårt att glädja sig med segern efter troligtvis 3:e långtidsskadan.
nu gäller det att styrelsen agerar och köper kanske 2 nya spelare.
Bästa altenativ enligt mig är defensiva mitfältaren Maniche från Porto och högerbacken Miguel från Benfica dom bästa altenativen som även är 2 klass spelare.
Barcelona Gabriel
2004-09-19 22:14
Ämne: Gabriel:
Ehm, ja.
....
Mathias

Vad har jag sagt nu då som är fel :SJag bad om ursäkt inte sant ??
Barcelona O Fenômeno
2004-09-19 22:02
Gabriel,

Dig med :)
Atlético Mathias
2004-09-19 22:13
Gabriel:
Ehm, ja.
Fast du bör nog fundera över ditt temperament lite, samt lära dig att tolka andras tankar och inlägg. Du kan nog råka ut för en del problem annars, både här på internet och kanske framförallt "ute i verkligheten".
Barca_BEST_Deco
2004-09-19 21:14
vi borde ha startat matchen med Henke han får igång spelet :D
Atlético Mathias
2004-09-19 22:13
Gabriel:
Ehm, ja.
Fast du bör nog fundera över ditt temperament lite, samt lära dig att tolka andras tankar och inlägg. Du kan nog råka ut för en del problem annars, både här på internet och kanske framförallt "ute i verkligheten".
Barcelona Viking
2005-03-23 08:40
Om det är så att Laporta & co beslutar sig för att köpa Van Bommel, för att använda honom som pivote. Då känns det väldigt onödigt att lägga ut mer pengar på en mittback!

Då har vi ju Puyol och Marquez där bak, troligtvis La ligas bästa mittbackspar. På bänken återfinns då Edmilson ( som jag inte riktigt vet var jag har) men han kostade drygt 100 miljoner, så han BORDE vara bra. Och Oleguer som jag iaf räknar som en bra inhoppare, inget för startelvan dock.
Då har vi ju oxå Motta på som def mittfältare. Gerard lär försvinna, Albertinin kanske stannar ett till år. Om van Bommel och Motta inte skulle kunna spela så kan ju iaf Marquez och edmilson vikariera som pivote.

Om Gio fortsätter underprestera säsongen ut så skulle en ny vänsterback vara välkommen. Känner ändå att vi är i större behova av en ny högerytter..

Visca el Barça

Barcelona ronnie10
2005-03-22 23:59
little_x skojar du med mej? finns inget lättare sätt att ta reda på det än att fråga i forumet? kanske kolla en bit ner vad vet jag?
Men okej sure det är mot Betis
Barcelona Underbarn_N1
2005-03-22 22:53
Jag tycker egentligen inte att vi ska värva så mkt, Här nedanför är mina tankar

Målvakt: Samma stabila Valdes, med Jorquera och Ruben som reserver

Försvar: Tycker INTE att vi ska värva någon mittback. Ni ser ju själva hur bra Marquez egentligen är. OM vi ska värva i försvvaret så tycker jag att vi ska förstärka på vänsterkanten, helst Del Horno eftersom att han är skolad i dan spanska skolan och skulle då inte ha några problem med att anpassa sig. Sen så tycker jag Sylvino är stabilare än Gio. Men iaf så tycker jag att någon av dom 2 borde lånas ut eller säljas vid köp av Del Horno.

Belletti - Puyol - Marquez - Del Horno

Mittfält: Om det nu blir så att Van Bommel kommer så är det helt fantastiskt. Van Bommel kan spela på alla mittfältspositioner. Vi skulle kunna ha en bra rotation mellan Motta,Van Bommel, Deco, Xavi och Iniesta. Så mittfältet ser stabilt ut inför nästa säsong

Anfall: Jag tycker inte att Giuly har imponerat särskillt mycket, vissta har haan varit grymmt bra då och då. Men han måste bli jämnare tycker jag. Egentligen så behövs det inga förstärkningar egentligen. Men allting går alltid att förbättra. Luque låter intressant, Joaquin vore en drömmvärvning, samma med Torres, men jag tycker att vi kanske kan försöka få tillbaka Luis Garcia, han imponerade mycket på mig förra säsongen.

Joaquin/Luque/Luis Garcia/Giuly - Eto´o - Roonie

Fixar vi någon värvning till nästa säsong så får de andra lagen passa sig noga, både i CL och i ligan.

Dessa var mina tankar, någon som håller med?
Barcelona Rivaldinho9
2004-10-04 00:22
Man bör köra med den här formationen i kommande matcher:

..........Valdes
Belletti-Puyol-Marquez-GvB
...........Gerard.........
.....Xavi......Iniesta....
Henke..........Ronaldinho.
........Eto'o............

Peta Giuly och Deco, dom har formsvackor.
Barcelona barcelona-z
2005-03-23 07:31
Kickboxer du ska veta att du e int den enda som saknar Motta ja saknar han med..Hoppas på att han e tibaka mot Real Madrid mor de svinena
Barcelona barcelona-z
2005-03-23 07:29
Fanatic Brother hör på detta...Sylvinho bort o köp A.Cole Sen ta Marques ner som mittback o Motta som Pivote
Barcelona O Fenômeno
2004-09-19 21:39
Alltså... Henke målar men Eto'o får ändå starta?

Pengarna styr?
Barcelona O Fenômeno
2004-09-19 21:57
Ike, trevligt att det finns vettiga människor på det här forumet också.
Atlético Mathias
2004-09-19 22:05
Gabriel:
Kan inte påsto att jag fäster någon vidare vikt vid vad du säger och kallar mig överhuvudtaget men visst, ursäkten godtas.

Och som sagt, lycka till...

Atlético Mathias
2004-09-19 22:05
Gabriel:
Kan inte påsto att jag fäster någon vidare vikt vid vad du säger och kallar mig överhuvudtaget men visst, ursäkten godtas.

Och som sagt, lycka till...

Real Madrid Ike
2004-09-19 21:48
Gabriel: verkar mer som om du vore det, med den inställningen. Verkligen illa hur vissa beter sig.
Varför spyr du ur dig sån galla för.
grattis till poäng, bra match, lycka till osv.
Och du kallar han hjärndöd...
Riktigt illa faktist.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-09-19 21:47
Ta det lugnt Gabriel, han sa ju att HAN var nöjd med at tde fick en poäng. Jag tycker också att Deco verkligen försöker och att han ska spela, däremot måste vi på något sett få in Iniesta i startelvan, men jag vet inte på vems bekostnad. Trots att Xavi inte var så bra idag (FÖrutom i 30 sek. i andra halvlek) så ska inte han bytas ut. Att ta ut Henke/Eto'o o flytta in Dinho i mitten känns inte heller som et jättebra alternativ. Giuly ska man inte röra på! Hmm, vet faktiskt inte hur man ska göra så det är väll tur att det inte är jag som tar ut laget utan Rijkaaard och hans medspelare. Jag tror att nästa startelva kommer att avgöras mycket på dagsformen!

P.S VArför spelade inte Marquez från start istället för Oleguer?
Barcelona Puyol_21
2005-03-22 17:08
Lr så värvar Barcelona van bommel som pivote,,xavi och deco har båda varit lysande varför ska man ändra på dem??
Marquez flyttar ner till försvaret o van bommel o motta konkurrerar om platsen..

Låter snarare logiskt me tanke på att våra änglar gjort fläckfria insatser på midfältet(xavi/deco
Barcelona Gabriel
2004-09-19 21:37
Bopi

Åtminstånde så försökte Deco..Något som Ronaldinho verkligen inte gjorde, förutom händelsen av vårat mål. Han är verkligen inte i form, inte heller Eto'o för den delen. Trött på detta nu, bänka båda två tills dom kommer i form igen. Trots att vi är så jä**la mkt bättre än Real Madrid så ligger vi nu bara 1 poäng före dom. Det känns helt overkligt..
Helt rätt av Rijkaard att byta ut Ronaldinho, man ska inte bry sig om hans namn, hade det varit en annan spelare hade han åkt redan i första halvleken, värdelöst av han att misasa dom två lägena. Förra säsongen hade vi vunnit denna matchen med 3-1. In med Iniesta och Henke från start nästa match ifall inte Etoo och Ronaldinho skärper sig!
Atlético Fabrizio Morganovic
2004-09-19 21:42
Tack för en god match och 1 poäng är jag nöjd med. Lycka till om kampen om liga titeln.

Real Trampas får inte vinna :-D
Barcelona kubala
2005-03-22 18:37
Ämne: Kan nån berätta om v....
Villareals argentinske mittback, med EU-pass, 20 år gammal, snabb och placeringssäker och med bra huvudspel.
Mallorca Ekim
2005-03-22 20:43
Vet inte om ämnet har behandlats, men det var beklagligt att Marquez åkte ut, då hans sista tackling kom efter att han halkade. På tal om nyförvärv- Hur vore Ezquerro, Yeste och Del Horno som ett paketköp? Drömma kan man ju göra.
Real Madrid Ronnie
2005-03-22 19:59
Fyra nyförvar låter lite saftigt tycker jag. Personlingen skulle jag vilja förstärka försvaret och byta ut Guily, sen anser jag lager vara perfekt!
Barcelona Kickboxer
2005-03-22 17:04
Angående att Iniesta ska lånas ut.

Det låter som en bra idé att låna ut honom så att han kan få utvecklas med hjälp av mycket matchande. Om vi värvar Van Bommel så kommer han säkert få ännu mindre speltid, för varken Deco eller Xavi kommer att säljas.

Men, jag ställer mig ändå lite skeptisk till en utlåning av Iniesta. Han är trots allt vår "super-sub" och han har gjort inhopp/startat i ALLA matcher Barça spelat i år. Rijkaard sätter in Iniesta varje gång spelet låser sig eller när matcher är jämna och något måste hända. Spelet funkar oftast bättre när Iniesta kommer in för han fåt fart på anfallsspelet. Frågan är då om man ska låna ut en så viktig spelare som kan ändra matchbilden för vårt lag?

Som sagt, jag är både positivt och negativt inställd till en utlåning av vår "super-sub".

Visca el Barça!!!
Barcelona Ronnie
2005-03-22 19:59
Fyra nyförvar låter lite saftigt tycker jag. Personlingen skulle jag vilja förstärka försvaret och byta ut Guily, sen anser jag lager vara perfekt!
Barcelona barcelona-z
2005-03-22 07:32
Ja tycker att de bra att värva van bommel men isåfall tar han decos plats så tror ja..va tror ni barca brothers
Länktips: barca
em1l
2005-03-22 12:21
kolla intervjun med ronnie=)
Annons: