/spanien/barcelona/forum/26631.aspx/spanien/barcelona/forum/26631.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Klint
2005-03-24 10:22
Haha lysande krönika ;-)
Barcelona BARCA BLOD
2004-09-27 00:09
Är jag ensam om att tycka oleguer är den sämsta spelaren i truppen, iaf av de alla som är aktuella. han ser vilsen ut,undra hur han skulle klara sig om han inte hade puyol bredvid sig?
Barcelona Puyolinho
2004-09-27 15:46
Asså är det någomn som begriper varför Ronaldinho spelar i mitten och inte Etoó..
Jag har tänk och försökt at komma på nån bra anledning till att han gör det men jag kommer inte på nån...
Om vi ska ha Ronaldinho på bra humör och inte skadad så flytta ut han på kanten !
Barcelona ZonD
2004-09-27 13:31
blaugrannapaugen: Det är sant att Ronaldinho får mer boll när han spelar i mitten. Problemet är bara det att han får bollen i felvänt läge 80% av fallen. När han spelar till vänster Kan han både gå inåt i banan och fortsätta slicka linjen. Hans styrka är att han är så otroligt bra på föra bollen framåt i fart. Som central anfallare får han inte samma möjligheter att visa det.
Barcelona Patrik
2004-09-26 22:52
Blev Giuly helt enkelt bänkad till förmån för Henke? Hittar ingen info om den uttagningen, någon som vet?
Spanien Pelayo
2005-03-24 10:22
Ok, kalla mig gärna tråkig (även om jag efter att ha läst Emmas artikel en ytterligare gång och fortfarande inte ser det roliga), men var artikeln ett utslag av nyhetstorka eller vad?

Hursomhelst en småtarvlig artikel. Istället för att som, vad jag vet, första kvinnliga skribent belysa det sportsliga (och därmed bryta ett mönster och en stereotyp) lägger hon själv nivån genom att prata om "kroppar", "hudfärg", "fula öron", "frisyrer" och graden av "sexighet".

Sedan förstår jag inte alls kritiken mot Puyol. Vad vore han utan det misslyckade 80-tals svallet?
Deportivo Ekholm
2005-03-23 22:01
Är jag en tjurig torrboll som tycker att artikeln var helt ointressant och inte har något alls att göra med fotboll??
Smällar man får ta isf...
Barcelona Sonde
2005-03-23 21:46
Vem annars? Jag tror det är ögonbrynen som gör det.

Milhouse utan brillor = Deco
Barcelona Patrik
2004-09-26 22:52
Blev Giuly helt enkelt bänkad till förmån för Henke? Hittar ingen info om den uttagningen, någon som vet?
Barcelona maxi
2005-03-24 10:02
Ämne: Mer Barça Toons.. ;-....
Den första var jätte rolig att se..var hittar man fler?
Barcelona Kharlos_Davidou
2004-09-27 09:49
Ang. Dinhos placering. Rijkaard vet nog vad han gör. Det går ju bra för laget, även om vi vet att Ronaldinho kan mycket bättre. Han har nog en ganska fri roll (skiftar med Eto'o skulle jag tro).

Är det någon som vet var man kan se skytteligan? Det borde finnas en intern poängligasida här tycker jag..

FORCA BARCA!
The REAL prince
2004-09-26 22:01
barcelona spelar bra men det är en stor sak som irriterar mig! Larsson, Larsson, Larsson alltid så mycket snack om honom av kommentatorerna. brukar ofta sänka ljudet!
Barcelona maxi
2005-03-24 09:59
Ämne: Mer Barça Toons.. ;-....
Den första var jätte roligt att se..var hittar man fler?
The REAL prince
barcelona spelar bra men det är en stor sak som irriterar mig! Larsson, Larsson, Larsson alltid så mycket snack om honom av kommentatorerna. brukar ofta sänka ljudet!
The REAL prince
Barcelona maxi
2005-03-24 09:46
Själv tycker jag att vår `coloso´, Puyol hamnar högst på listan. Hans inre strålar ut , och titta bara på glöden i hans spel och hans goda hjärta...och detta kommer från en tjej..
Barcelona rico
2004-09-26 21:57
Hej alla barca fans !!!
Ännu en seger och 3 p.
Jag har funderat lite på varför ronni spelar i den position han spelar i och att etoó får spela vänster forward osv.

* Tycker inte riktig att vi får allt av ronnies kapacitet som den centrala delen av anfallet, men är d kanske inte så att rijkard vill få ut mer fantasi spelet så att ronnie kan passa fram bollen bättre till etoó och guily/henke när vi har anfall än om han spelar som vänster i anfallet?? eller är det bara tillfälligt för att han inte är 100% än??.
Kom gärna med era komentarer och era teorier :)
Real Madrid Emadinho
2004-09-26 23:18
Fan va fult o heta så Real vinnaren du borde heta Real förloraren.
Barcelona Gabriel
2004-09-26 22:54
Ronaldinho

Även jag störs av att Ronaldinho spelar i mitten nästan som anfallare och att Eto'o har tagit hans plats som vänstermittfältare, även om Eto'o ses som en anfallare.
Det kan inte vara så att Ronaldinho inte är intresserad av att söka sig emot kanterna eftersom han har spelat i mitten av de tre anfallarna i varje match sen han kom tillbaka. Jag tror helt enkelt att det är Rijkaard som har bestämmt sig för att ha Ronaldinho i mitten. Rijkaard har växt som tränare under väldigt kort tid men detta är ett stort misstag. Poängen ramlar in och det kan tänkas vara onödigt att klaga så länge som vi vinner, men enligt mig är det viktigt att vi har en Ronaldinho som förra säsongen. Ronaldinho trivs bäst ut till vänsterkanten. Han gillar att spela där eftersom han naturligt kommer in mer i spelet och längre ner i banan. Dessutom så kan han dribbla sig innåt på detta sättet. När man sätter Ronaldinho som anfallare, centralt så får man inte ut ens 70 % av honom. Detta eftersom han inte är en typisk anfallare som springer i djupled och spelar som en 9.a. Jag förstår faktiskt inte varför Rijkaard har valt att lägga Ronaldinho på denna positionen när det gick så bra för honom på vänsterkanten förra säsongen. Under sommarens försäsong så spelade han också på vänsterkanten så jag vet inte vad som har flugit i Rijkaard.
En teori kan vara Eto'o. Jag har nämnligen lagt märke till att Eto'o gärna spelar på vänsterkanten eftersom han gillar att dribbla sig inåt till straffområdet så han kan skjuta. Det kanske är så att Eto'o tillsammans med Ronaldinho och Rijkaard kommit överens om att dom ska byta plats eftersom Eto'o ska få spela på detta sättet. Då måste det också vara så att Ronaldinho har gått med på det här.
Enligt mig är det slöseri på hans kapacitet att lägga honom centralt i ett anfall eftersom man inte får ut hans snabbhet och dribblingskapacitet i max när han kommer så högt upp.
Ronaldinho är inte dålig just nu, det är bara det att han används på fel sätt. Hoppas Rijkaard snart inser detta!
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-23 22:30
Mer Barça Toons.. ;-)

Fotnot; högerklicka sen "spara mål som.." om ni vill spara dessa roliga klipp.
Barca_Best
2004-09-26 21:27
Jaaa 3 poäng 3-1 det e bra Henke o 2x Eto'o målskyttar....var Ronnie grym såg ej matchen
Barcelona Gab
2004-09-26 19:59
Hur tror ni matchen slutar ikväll då?
Barcelona Puyolinho
2004-10-02 17:29
Min uppställning mot Numancia...

Belletti-Puyol-Oleguer-Navarro

----Iniesta-Edmilson-Xavi-----

-----Messi-Larsson-Dinho-----

Tycker att Iniesta ska få chansen mot Numancia p.g.a att Deco har spelat väldigt mycket matcher och Iniesta har verkligen visat Klass när han har hoppat in...

Giuly och Etoó har oxå spelat väldigt mycket och + att Gíuly är lite småskadad...

Och jag vet att Messi är Vänsteranfallare men man kan juh prva honom på hägerkanten så att Dinho får spela på han "riktiga" position...

Och sen Larsson jag vill verkligen at målskyttet lossnar för honom snart det kommer både klubben och han må bättre av !
Spanien Robert_M
2004-09-26 21:39
Tyckte Ronaldinho avr riktigt medioker. Såg loj ut. Sen så förstår jag inte avrför Rijkaard placerar honom i mitten och Etoo till vänster. Alla vet att Ronaldinho trivs bäst där han kan utmana. Han ska ju ha fri roll men såg totalt ointresserad av att röra dig mot kanterna eller så kanske det är direktiv från Rijkaard?
Barcelona Barca Lover
2004-09-26 22:42
real vinnaren// Saviola är utlånad till Monaco tills nästa säsong
Barcelona G.Pazzino
2004-10-02 16:22
Xavi är världens bästa bollrullare!!
Det finns ingen spelfördelare som han!
Barcelona hej_okej_nej
2004-09-26 21:56
faaan vad sköönt med tre nya poäng!!!! Synd att inte Larsson gjorde fler mål och att Ronaldinho inte gjorde någon stormatch! Synd att vi släppte in ett onödigt mål när vi hade matchen HEELT under kontroll....Men det känns sköönt med en tre-poängare !!
Barcelona Real Vinnaren
2004-09-26 22:28
vart har saviola tagit vägen?
Spanien úlfur
2004-09-26 20:30
Hur ser start11an ut? Var Larsson med från början eller blev han inbytt?
Spanien Robert_M
2004-09-26 20:23
Tycker det är fel att klaga på Larsson. Hans
passning till Eto'o var världsklass. Visst borde han sätta chanserna men ett mål och en assist är inte alls dåligt.
Annons: