/spanien/barcelona/forum/26627.aspx/spanien/barcelona/forum/26627.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona F.C Barcelona
2004-09-19 10:42
Matchen går på TV4+ klockan 19.00 ikväll, matchen börjar 19.30.
Barcelona Tompa
2004-09-19 10:24
Dags för Atletico Madrid i kväll på Vicente Calderon. Ingen lätt match precis men jag tror på 2-1 seger för Blaugrana. Kul för oss som håller på Barca att kräftgången för Real Madrid tycks fortsätta...
Barcelona Tompa
2004-09-19 10:24
Dags för Atletico Madrid i kväll på Vicente Calderon. Ingen lätt match precis men jag tror på 2-1 seger för Blaugrana. Kul för oss som håller på Barca att kräftgången för Real Madrid tycks fortsätta...
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-21 18:27
Red

När kommer matchrapporten från vinsten mot Depor..?
Barcelona Edmilson
2004-09-17 17:10
När går Giuly's kontrakt ut?
Barcelona RonalDanho
2004-09-17 14:34
Men lite fel o ge kritik åt en skadad spelare mås det tyckas..för det e ju tränaren som tar ut laget i slutändan.jag hoppas verkligen inte de skadar sönder ronaldinho genom o låta han spela match för match o småskadad hela tiden ..då ere verkligen tjänstefel av alla tränare som befogar över han ..tänker inte minst på brasilianska klant tränaren ..vill inte se dinhos karriär förstöras av sånt skit..låt han vila ut rejält istället för de e ingen akut me han i laget vi har verkligen topp ersättare i år vilket inte borde sätta ¨nån press på att han ska komma tillbaka snabbt ..vi har en underbar bredd trupp..visca el barca
Barcelona Edmilson
2004-09-17 17:00
Jag tror på denna laguppstälningen:
Valdes
Belleti-Marquez-Puyol-Gio
Deco-Edmilson-Xavi
Giuly-Eto'o-Ronaldinho

vi vinner med 2-0 Giuly och Ronaldinho gör mål
Barcelona JAG
2004-09-17 01:07
Zlatan är det BÄSTA som har hänt svensk fotboll någonsin. Någonsin på alla möjliga sätt, så säg vad fan ni vill!

Är ganska säker på att det var bestämmt att Ronaldinho skulle spela i en timma mot Celtic. Med lite tur kunde han ha stått för en assist och ett mål i en match där han klassades som dålig!

De flesta nyförvärv har imponerat hittils, främst Deco och Giuly. Ska bli interessant och se vad Edmilson kan tillföra laget. Tror att han kan ge laget en ny demension vilket behövs nu när Motta är borta.

Visca El Barça
Barcelona Der Afro
2004-09-17 12:02
Jag har ett litet tips angående ett nytt program i kväll på Eurosport som kanske kan intressera alla fotbollsälskare:

Fredag den 17 september 2004
18:00 Top 24 Clubs (30 minuter)
Top 24 Clubs är ett nytt veckomagasin på Eurosport. Programmet baseras på en virtuell liga där Europas 24 bästa fotbollsklubbar får poäng efter sina prestationer i de nationella ligorna och cuperna samt i Champions League och UEFA Cupen. Under säsongen kan dessutom klubbar åka ur eller gå in i ligan beroende på resultaten. Varje vecka bjuds det dessutom på reportage om en klubb som varit mycket i rubrikerna den senaste veckan.
De 24 klubbarna som startar säsongen är
Spanien: Real Madrid, Barcelona, Valencia, Deportivo La Coruna
Italien: Milan, Juventus, Inter, Roma
England: Arsenal, Manchester United, Chelsea, Liverpool
Frankrike: Olympique Lyonnais, Paris SG, Monaco
Tyskland: Bayern München, Bayer Leverkusen, Werder Bremen
Holland: PSV Eindhoven, Ajax
Övriga: Porto (Portugal), Panathinaikos (Grekland), Fenerbahce (Turkiet), Celtic (Skottland)
DK: Henrik Hvillum
SE: Chris Härenstam

Dessutom visas något för alla skadeglada Barca-fans:

20:30 Champions League Weekend Bayer Leverkusen - Real Madrid (1 timma)
Ett längre sammandrag från matchen.
Barcelona Puyolinho
2005-03-21 17:56
Messí

Glömde bort Maxi där !

Och så glömde jag o säga Grattis till våran Stjärna !

Grattis Ronaldinho !
Barcelona Der Afro
2004-09-17 12:02
Jag har ett litet tips angående ett nytt program i kväll på Eurosport som kanske kan intressera alla fotbollsälskare:

Fredag den 17 september 2004
18:00 Top 24 Clubs (30 minuter)
Top 24 Clubs är ett nytt veckomagasin på Eurosport. Programmet baseras på en virtuell liga där Europas 24 bästa fotbollsklubbar får poäng efter sina prestationer i de nationella ligorna och cuperna samt i Champions League och UEFA Cupen. Under säsongen kan dessutom klubbar åka ur eller gå in i ligan beroende på resultaten. Varje vecka bjuds det dessutom på reportage om en klubb som varit mycket i rubrikerna den senaste veckan.
De 24 klubbarna som startar säsongen är
Spanien: Real Madrid, Barcelona, Valencia, Deportivo La Coruna
Italien: Milan, Juventus, Inter, Roma
England: Arsenal, Manchester United, Chelsea, Liverpool
Frankrike: Olympique Lyonnais, Paris SG, Monaco
Tyskland: Bayern München, Bayer Leverkusen, Werder Bremen
Holland: PSV Eindhoven, Ajax
Övriga: Porto (Portugal), Panathinaikos (Grekland), Fenerbahce (Turkiet), Celtic (Skottland)
DK: Henrik Hvillum
SE: Chris Härenstam

Dessutom visas något för alla skadeglada Barca-fans:

20:30 Champions League Weekend Bayer Leverkusen - Real Madrid (1 timma)
Ett längre sammandrag från matchen.
Spanien Stojan
2004-09-17 10:05
ngn som vet om det är lätt/svårt att få tag i biljetter till barcelonas matcher? Går det att fixa fr Sverige eller måste man göra det på plats?
Tacksam för svar.
Barcelona Kickboxer
2005-03-21 20:18
Förstår inte hur folk kan tacka nej till Van Bommel. Han är otroligt duktig och dessutom kommer han gratis. En bredare trupp skadar aldrig och dessutom lämnar säkert som någon nämnde Gerard till sommaren. Så han får gärna komma som ett komplement till mittfältet.
Han är även en bra frisparksläggare har jag för mig, och det kan behövas då våra spelare (Ronaldinho för det mesta) missat en hel del frisparkar i bra lägen.
Vi kanske även blir av med någon mer spelare till sommaren? Vem vet allt kan hända i fotboll och därför kanske klubben vill ha Van Bommel. I och för sig tror jag inte att någon av våra mittfältare (undantag Gerard och Albertini) kommer lämna Barça till sommaren.

Visca el Barça!!!
Barcelona Maxi Lopez
2005-03-21 20:04
Skulle inte ha emot nåt att Van bommel skulle komma till Barca. Kolla igår mellan Zaragoza - Atl.Madrid,Milito slog sjukt snygga krossbollar
Barcelona Messí
2005-03-21 20:34
Ämne: Förstår inte hur fol....van Bommel är för bra för att var 3:e alternativ.

Om han ska spela på pivotepositionen så tror jag att han kommer få konkurera med Edmilson om platsen bakom Motta. Jag vet inte om han kommer uppskatta det. (Räknar med att både Gerard och Albertini lämnar)

Om han ska konkurera på den offensiva mittfältspositionen så har han Xavi, Deco och Iniesta att slåss med. Om han klarar av att vara reserv bakom Iniesta vet jag inte. Om Iniesta får stå bakom van Bommel så är det ju knappast bra för honom. Iniesta behöver speltid för att utvecklas, han får redan nu spela väldigt sparsamt när han "bara" har Deco och Xavi att konkurera med. Tänk om van Bommel kommer, då får han ytterligare en spelare att konkurera med. Då tror jag knappt han kommer få spela alls, INTE BRA!

Men vi får se hur det blir och hur "Mister" tänker ifall van Bommel köps in.
em1l
2005-03-21 19:50
van bommel gjorde hatgtrick borta mot ajax igår:)
Barcelona Tompa
2005-03-21 18:20
Grattis på födelsedagen Ronaldinho! Hoppas du stannar många år till hos Barca.
Barcelona Tompa
2005-03-21 18:20
Grattis på födelsedagen Ronaldinho! Hoppas du stannar många år till hos Barca.
Barcelona Barca Barca
2005-03-21 19:18
Ämne: Jag undrar verkligen...."spelar fult och har ett hett temperament som kan ställa till med problem om han skulle komma till barca...."

Fråga är om du har set Van Bommel spela. Han är aggresiv fast fast bara för det betyder det inte att han kommer ställa till det problem för laget. Han är en lagledare inte konstigt att han är kapten för PSV, landslags spelare. Han är en spelare som kommer göra vårat mittfält aggresivare. Fast frågan är om han accepterar att sitta på bänken. För Deco eller Xavi lär han inte peta.

Återstår att se.....

Grattis Världens bästa Fotbollspelare
Pep Guardiola
2004-09-17 12:37
misinho

ska vi ha match på fredag?
Barcelona Barca Barca
2005-03-21 19:18
Ämne: Jag undrar verkligen...."spelar fult och har ett hett temperament som kan ställa till med problem om han skulle komma till barca...."

Fråga är om du har set Van Bommel spela. Han är aggresiv fast fast bara för det betyder det inte att han kommer ställa till det problem för laget. Han är en lagledare inte konstigt att han är kapten för PSV, landslags spelare. Han är en spelare som kommer göra vårat mittfält aggresivare. Fast frågan är om han accepterar att sitta på bänken. För Deco eller Xavi lär han inte peta.

Återstår att se.....

Grattis Världens bästa Fotbollspelare
Barcelona Gabriel
2005-03-21 19:40
Jag visste inte att Van Bommel var gratis men om han är det så är han självklart välkommen det kommer även att stärka truppen. Det behöver inte heller betyda att han ska peta nån av deco eller xavi, man kan självklart dra ner marques så kan han spela där. Eller kan han det, hmm jag är lie osäker om han skulle klara av det men som sagt till att bredda till truppen så skulle det bli bra men det jag trodde var att vi skulle lägga ut onödiga pengar på honom.
Barcelona Sonde
2005-03-21 18:38
Kharles och ni andra: Dani (som tagit på sig matchrapporten) hade lite problem, men matchrapporten bör komma upp idag. Om den innehåller vissa fel eller brister så beror det diverse anledningar. Han ska ha cred för att han tänker lägga upp matchrapporten själv ändå :)

Har varit borta ett tag nu men är äntligen på fötter. Låg däckad som vilken exgalactico som helst, influensan var tydligen orsaken. Skumt, har knappt varit förkyl på säkert 7-8 år.
Hur som helst en riktigt skön seger i helgen. Spelarna känns oerhört fokuserade på sin uppgift och det känns sannerligen som om en efterlängtad titel nu är på gång. Det kan bli aktuellt för mig att se den sista hemmamatchen mot Villareal. Det vore något det!

Grattis till Dinho förresten! Han är fortfarande den störste
em1l
2004-10-04 15:00
Ämne: grattis barca fans n....ja jag vet:D vi njuter av vårat underbara lag:D
Señor Laporta
2005-03-23 10:19
Chansen att Albertini får stanna är minimal. Jag förstår inte varför han ska få stanna. Hans kontrakt går ut till sommaren, likaså Gerards, och ingen utav deras kontrakt kommer att förlängas. Om man skulle förlänga med någon utav dem så är det Gerard i så fall. Tror också att Fernando Navarro kommer få lämna eller lånas ut nästa säsong.

Eftersom det ryktas om både Gonzalo och Milito så tror jag att det kommer komma en ny mittback. Van Bommel verkar ju i stort sett klar, om man får tro de spanska tidningarna, och då ser jag att vi bara ska värva en spelare till eftersom vi värvade så många inför denna säsongen. Då står det mellan en ytter, typ Luque, eller en vänsterback, typ del Horno. Sen skulle jag vilja se Sevillas högerback Ramos inför säsongen 06/07.

Sen är jag säker på att Laporta kommer utnyttja sin utlånade trio i Saviola, Riquelme och Oscar Lopez för att få ner priser på nyförvärv.

Att Ashley Cole skulle komma till Barça tror jag inte ett ögonblick på. Vad ska han och göra i Spanien?

Barça-Betis spelas söndagen den 3 april. Alltså Barça spelar ingen match kommande påskhelg då det är landskamper.

Det var ganska tomt på Barças träning igår. Valdes, Jorquera, Ruben, Belletti, Sylvinho, Fernando Navarro, Oleguer, Albertini, Gerard och Maxi Lopez var de som dök upp.
Den långtidsskadade kvartetten Gabri, Motta, Edmilson och Larsson gör alla stora framsteg i sin rehab-träning. Skönt att höra!
Spanien Romano Africano
2004-09-17 13:24
Man visste Ronaldinho skulle inte göra en toppmatch från första sekond för att man såg att han inte var helt återställd efter skadan för han gjorde knapp några löpningar och var aldrig i fart med bollen till skillnind från vanligt. När han kommer igång då är det synd om försvaren.

Jag gillar Henke men jag önskar nästan att han inte hade kommit till Barca för att i CL och ligan snackas det bara om han och inte ett shit om barca. Nollerna i tv+ skrek åt Eto'o varje gång han hade bollen föör att han passade inte henke:P
När de inte snackade om Henke så dissade de etoo bara för att han är hans konkurent.
Jag hoppas henke göör en toppsässong och lämnar barca föör att la liga är min fav liga även om jag är Roma fan så gillar jag spanska fotbollen mer än serie a. Jag vill återgå att kolla på barca i lugn och ro utan allt snack om en svensk spelare i varje match!
Spanien Krankl
2005-03-23 10:18
Ämne: Om det är så att Lap....
Jag tror dock att van Bommel, som är en mycket skickligare spelare än både Marquez och Motta är kommer att bli en förstärkning om så blir fallet att han kommer till oss i sommar.

Han kan ju även spela som släpande forward. han gjorde det med bravur under en tid förra säsongen.
Barcelona mishinio
2004-09-17 12:03
varför ska barca ha match på fredag
Spanien Nikos
2004-09-21 16:44
Kharlos_Davidou //

Ja Larsson gör många mål i landslaget DÄR HAN TRIVS BÄSTI barca kommer de ta något år innan han börjar trivas men men Etoo är en bättre spelare än "Henke"
-Wow han gjorde 30 mål i en liga som är kass varför tror du då Att Prso går dit-jo för att göra fler mål och att bli mer skattad av medsepelare/publiken de kunde han inte göra pga att i Monaco var de för många Internationela spelare te x;
Giuly,Rothen som båda bytte lag utan andlededning
Spanien Krax
2005-03-23 09:14
Ämne: Jag tycker egentlige....
Såg att du tog Luis Garcia som alternativ. Visserligen har ni en klausul som gör att ni får förtur på honom om man han vill dra, men jag tror inte den risken är så stor.

Han har spelat mycket bra hos oss och blev häromveckan uttagen i Spanska landslaget. Killen gör många mål och har antytt att han vill fortsätta i Pool.
Annons: