/spanien/barcelona/forum/26626.aspx/spanien/barcelona/forum/26626.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2004-09-15 12:34
Härligt med en seger! Visserligen är Celtic ett lag vi ska slå men att möta vilt kämpande skottar på deras hemmaplan är aldrig lätt. På det stora hela en bra match av Barca även om det var darrigt en stund efter Ronaldinhos straffmiss. Sett över hela matchen var det dock inget snack om att Barca var det bättre laget.

Henke fick komma in och gjorde mål. Stort av honom att inte fira målet mer än han gjorde! I övrigt tycker jag Deco gjorde sin hitills bästa match och Giuly ser alltmer ut att bli en dunderhitt. I de bakre leden var Puyol återigen en klippa och Valdés mycket bra I målet.

Ronaldinho kan bättre även om passningen till 1-0 målet var magnifik. Det var dock första gången jag sett honom missa en straffspark, brukar vara säkerheten själv. Etóo är jkag besviken på, han kan MYCKET bättre än det han visade igår. Celtics mål får Belletti ta på sig, riktigt tafatt agerande!

FORCA BARCA!
Barcelona la saeta rubia
2004-09-15 10:49
Internationella spelarbetyg fran samtliga CL-matcher - folj lanken!

Barcelona Deco_äger
2004-09-15 13:18
Shena alla barca fans...Kul att vi vann igår ..men vi hade en dålig period efter ronaldinhos straffmiss =(..men men barrca ger aldrig up..de e bara seger soom räknas i catalonien..

Tycker barca skall ställa upp såhär mot athletico madrid

Valdes
belleti--Pyuol--Marquez--sylvinho

Deco--Edmilson--xhavi

Giuly--HEnke--Ronaldinho..

ingen e'too har inte spelat bra i säsongs inledningen så henke kan man tästa ju...och ronaldinho ska inte spela centralt i anfallet..utan på kanten där han drog varje spelare i fjol...och guily vet inte vad man ska säga om han hittils barcas hetaste spelare,,,drar ifrån varje back i världen..längtar till duellen Guily--Carlos...
¨
forza barca
Barcelona Tompa
2004-09-15 12:34
Härligt med en seger! Visserligen är Celtic ett lag vi ska slå men att möta vilt kämpande skottar på deras hemmaplan är aldrig lätt. På det stora hela en bra match av Barca även om det var darrigt en stund efter Ronaldinhos straffmiss. Sett över hela matchen var det dock inget snack om att Barca var det bättre laget.

Henke fick komma in och gjorde mål. Stort av honom att inte fira målet mer än han gjorde! I övrigt tycker jag Deco gjorde sin hitills bästa match och Giuly ser alltmer ut att bli en dunderhitt. I de bakre leden var Puyol återigen en klippa och Valdés mycket bra I målet.

Ronaldinho kan bättre även om passningen till 1-0 målet var magnifik. Det var dock första gången jag sett honom missa en straffspark, brukar vara säkerheten själv. Etóo är jkag besviken på, han kan MYCKET bättre än det han visade igår. Celtics mål får Belletti ta på sig, riktigt tafatt agerande!

FORCA BARCA!
Barcelona Hackman
2004-09-15 13:50
Ett bra dagsverke mot Celtic i går. Synd bra att Markus Merk inte var hårdare i sina bedömningar, tänker närmast på psykfallet Thompson kapning av "Gio".
Barcelona Der Afro
2004-09-15 10:13
Förstår inte hur Beletti kan få bra betyg. Han var usel bortsett från första fjärdedelen.
Skönt att Deco fick göra sin första riktigt bra match.

Någon som kan förklara bytet Marquez - Oleguer för mig? Så dålig var väl ändå inte mexikanen?

Stort minus för Celtics fula spel inledningsvis! Inte mer än rätt att vi fick bryta deras väldigt lååånga förlustfria svit på hemmaplan.

Med Edmilson, Sylvhinio och Henke på plan kommer vi regera i ligan.
Barcelona Zlobban
2004-09-15 12:52
Jag skulle bara vilja säga att min profetia angående Henke Larsson verkar slå in: Jag sade i ett tidigare inlägg att jag skulle välja Henke L 10 dagar i veckan framför Etóo, och av det jag sett hittills så är jag tämligen övertygad...Henke L är en mkt bättre lagspelare än Etóo, och Larsson gör dessutom mål, samt löper & sliter mer på 10 minuter än vad Etóo gör på en hel match!! Nä, en attitydförändring hos Etóo vore nödvändig...Kanske skulle låta honom gå i skola hos Henke? Bevisligen har han ju hjälpt Zlatan rätt mycket :-)
Barcelona Rivaldinho9
2004-09-15 00:28
Två frågor också:

1. Varför spelade inte Rikjaard med den briljante Sylvinho?? Gio är en medelmåtta i dessa sammanhang.

2. Varför sålde man Luis Garcia??? Han anses ju som Liverpools viktigaste spelar numer och briljerar där. Dumt. Vi har inte på vänsterflanken förutom Ronaldinho.
Barcelona Woofi
2004-09-15 00:08
Enda nackdelen med Henke är ju tyvärr dessa "pajaser" till kommentatorer som verkar se Barca som Henke. Dock tycker jag att gamle glenn såg hyfsat objektivt på Henkes situation och inte "skandal att Henke inte spelar TV4".

Kul Match idag även om det såg riktigt virrit ut efter kviteringen, övriga delar tycker jag BArca spelade mycket bra.
Barcelona Der Afro
2004-09-15 10:13
Förstår inte hur Beletti kan få bra betyg. Han var usel bortsett från första fjärdedelen.
Skönt att Deco fick göra sin första riktigt bra match.

Någon som kan förklara bytet Marquez - Oleguer för mig? Så dålig var väl ändå inte mexikanen?

Stort minus för Celtics fula spel inledningsvis! Inte mer än rätt att vi fick bryta deras väldigt lååånga förlustfria svit på hemmaplan.

Med Edmilson, Sylvhinio och Henke på plan kommer vi regera i ligan.
Barcelona Bopi
2004-09-15 02:12
jag tycker Rijkaard gör fel...tycker han skulle byta plats på Etoó å Ronaldinho...för ingen av dom kom till rätta..!! etoó ska ligga å fiska längst fram...eller??
Barcelona nickoo
2004-09-18 16:16
Ämne: Någon som vet någon ....
Kolla på http://www.fcbarcelona.dk/phpBB2/viewforum.php?f=55&sid=c8112f85f450ea0f91423f97b9c29223

Har filmer med highlights...
Pep Guardiola
2004-09-17 22:26
Min uppställning

Valdes
Belletti-Marquez-Puyol-Sylvinho
Deco-Gerard-Xavi
Giuly-Eto'o-Ronaldinho

Eto'o bänkas inte eftersom han kostade så mycket pengar, dessutom borde Sylvinho få spela som gjorde en riktigt bra match mot Sevilla, inget fel defensivt, slog några enkla felpassar dock. Gio måste visa mer, att det är han som ska spela där. Sylvinho och Gio borde skifta i början av säsongen. Henrik Larsson och Andres Iniesta kommer säkerligen komma in på planen nån gång i den andra halvleken.
Barcelona Messí
2004-09-17 23:37
Ämne: Messí

Tack, kunde....
Ja, det visas igen imorgon kl 12.30.
Valencia Egil-Ayala
2004-09-15 10:21
Nöjda med henrik larssons insats igår??
Mest imponerad Valdes..
Riktigt bra!..
Lycka till med säsongen..
Spanien donut
2004-09-14 22:09
Luca Sporco//

Man kan ju inte spela världsfotboll hela tiden.
Atlético Luca Sporco
2004-09-14 22:12
donut

Arsenal spelar inte världsfotboll. När de ställs mot bättre lag kommer det bli stopp direkt.
Barcelona Calé
2004-09-15 00:45
Ang. Henke ikväll gjorde han, som Rivaldinho9 skriver, det han ska, mål. och det med alla tankar och känslor inom sig. han ska utan tvekan starta nästkommande match/er för nu kommer han näta mot allt o alla. grymt!
Pep Guardiola
2004-09-17 21:44
Edmilson

Champions League finalen spelas i Istanbul om jag inte minns fel och dit ska vi. Giuly borde ha skrivit på minst tre till fyra år, kanske en option på ett år som brukar vara rätt vanligt nu för tiden.

Nån som vet hur det gick för Barcelona i det nya programet på Eurosport, Euro top Clubs 24 eller nåtsånt?
Barcelona AlexC
2004-09-14 21:38
1-0. Där satt den!
Deco på pass från Dinho!
lill_yngve
2004-09-15 08:09
El Mundo Deportivos spelarbetyg:

V. Valdes 3

Belletti 3
Marquez 2
Puyol 3
Gio 3

Deco 3
Gerard 2
Xavi 4

Giuly 4
Eto'o 2
Ronaldinho 2

Inhoppare:
Oleguer 3
Larsson 3
A. Iniesta 3

Tränare:
Frank Rijkaard 3
lill_yngve
2004-09-15 08:02
bopi

jag blev också förvånad när jag såg eto'o komma ner till mittlinjen och hämta boll, det bättre att ronaldinho kan komma i den ytan och utmana med fart.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-21 18:42
Sonde

Noterat. Gott att veta att du är tillbaka iaf..

Visca el Redax!
Barcelona Kickboxer
2005-03-21 21:31
Señor Laporta

Håller med, exakt det jag också hoppas och skrev lite längre ner.
Real Madrid Zidane_5
2004-09-15 00:48
Jag gillar verkligen ronaldinho men idag va han ungefär som zidane var mot mallorca! trots detta får han fram en lysande pass till deco! men sen så verkade han tappa både i humör och bollbehandling ronaldinho e inte en sån som ska tackla på i närkamper utan det ska en spelare som davids..just nu saknar ni dock denna typ av spelare speciellt nu när motta e skadad gerard håller inte i längden så ja skulle säga att ett januari köp vore det bästa för eran del så ni iaf har nåt i ligan att spela med sen får gerard spela i cl eller?
Barcelona Rickiboy
2004-09-14 23:39
allvarligt talat ni som sågar ronaldinho vet ju var ni tillhör..jag vil inte säga nåt men ni vet.. för det här e ett respekterat forum..
Barcelona Gabriel
2004-09-14 23:54
HolAAA!

Först och frömst skönt med en seger.
Under den första halvleken så spelade vi verkligen strålande bra, nästan glädjetårar av mig under den perioden för dom spelade så underbart fint.
Helt rättvis vinst även om Celtic shockade oss i en del av matchen, precis efter Ronaldinhos straffmiss. D var inte lätt för Ronaldinho idag. HAn har precis kommit tillbaka från en skada och alla förväntar sig saker av honom direkt, vilket man nutruligtvis ska göra av honom. Sen hade han också 3 spelare på sig näst intill hela tiden, men det märks också att Ronnie inte är 100% spelklar, de såg man på hans sätt att röra sig och ta emot bollarna. En straffmiss fårn Ronaldinho's sida trodde jag faktiskt aldrig att jag skulle få se, men alla dom bästa missar någon gång.
Guily år från klarhet till klarhet faktiskt, han spelar underbart bra i varje match. Hans rusher är underbara att skåda, en bättre typ av Overmars som dessutom gör mkt mål med bra skott skulle jag besrkiva Guily som. Säsongen är lång och denna har börjat men jag tror att vi redan nu kan dra en slutsats: Guily kommer inte följa historien om att fransmänn inte lyckas i Barcelona.
Deco som har fått mkt kritik var ne av våra bästa spelare idag. Han var båda bra offensivt och defensivt. Vet inte hur killen orkade springa som han gjorde, det trodde jag bara att Puyol hade kapaciteten till. Men som sagt, ge honom en chans!
Sen en eloge till Herik Larsson, alltid lika påpasslig, och att komma in med det trycket på sig och punktera matchen efter en sån historia av han är mäktigt imponerande, trots hur målet kom till.
Eto'o får akta sig, henke imponerar det gör inte Eto'o.
Man ser tydligt att vi är ett lag i år och inte Ronaldinho!
VAMOS!!
Barcelona Messí
2005-03-21 21:23
Kickboxer, jag menade att han inte skulle vara säker i startelvan. Precis som Camparn på nou skrev. Kanske var lite otydlig... :-)

Får hoppas att Rijkaard lär sig rotera nu, precis som du säger så kommer det att behövas om vi ska vinna Champions League.
Señor Laporta
2005-03-21 21:28
Är positiv till Mark van Bommel. Kanske kan Frank Rijkaard börja rotera lite mer på våra mittfältare. Och sen blir vi inte lika sårbara för avstängningar.
Barcelona Barça-fan
2004-09-14 23:39
Kan någon svara på varför inte edmilson spelade på mottas plats idag istället för medelmåttige gerard
Annons: