/spanien/barcelona/forum/26625.aspx/spanien/barcelona/forum/26625.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rivaldinho9
2004-09-15 00:22
Stark som fan att vinna den här matchen trots en period av motgång

spelarbetyg: 1-5

Valdes - 4 - Suverän i målet, räddade oss några gånger och spelade säkert. Chanslös på målet.

Belletti - 3 - Mkt bra match av Belletti offensivt. Strulade till det lite bakåt.

Marquez - 3 - Mexikanen imponerar på mig. Säker och trygg.

Puyol - 3 - Säkerheten själv bakåt. Inga misstag.

Gio VB - 2 - Täcker upp sin kant bra, men måste bli bättre offensivt.

Gerard - 2,5 - Tycker han gör sitt jobb väl. Några felpass drar ner betyget.

Deco - 4 - Sin bästa match i Barca. Inte lika hårdbevakad som mot Sevilla. Jobbar stenhårt.

Xavi - 1,5 - Ingen lyckad kväll för Xavi. När Celtic ligger på dräller han med bollen så det blir farligt bakåt. Kan mycket bättre.

Giuly - 3,5 - Vår fransman går från klarhet till klarhet. Tycker han är gjuten i sin roll till höger. Osynlig stundtals.

Ronaldinho - 1 - Märker att han inte är i form. Passade till Decos mål, annars i det närmaste värdelös. But watch out!

Eto'o - 2 - Vår mörke stjärna vill så mycket men kommer inte till sin rätt på kanten. Skall spela centralt.

Avb.

Oleguer - 2 - Gör sitt jobb bra.
Henke - 3 - Gör exakt det han skall göra. Mål. Dessutom en assist. Måste få några matcher.

Iniesta - 2 - Våran turgubbe. Kommer in med positiv energi. Mer anonym idag dock.

Laget som helhet skötte sig godkänt.
Vi har 6 spelare(Belletti, Marquez, Gerard, Deco, Giuly, Eto'o) som inte är vana att spela med varann. Måste få tid att spela ihop sig.

Jag längtar till Söndag!!!!!!

Barcelona RonalDanho
2004-09-15 14:12
vilken skön seger igår allstå!!!!!!!! ronaldinho tycker inte man ska klandra han för mycke att komma tillbaka från en skada nyligen som kanske inte har läkt än o spela som han gjorde va stort faktiskt ..hans pass öppna matchen juu..etoo ge han chansen o komma in i barcas spelsystem för tror den skiljer sig mycke från mallorcas ..giuly utmärkt härligaste spelaren på sin kant helt klart världens bästa högerbreddare!!! deco slet o kämpa o visa kyla i 1-0 målet han har redan växt i barca tröjan ..puyol va dominamnt hela matchen igenom säkerheten själv!!! xavi borde bli utbytt och in borde iniesta spela i stort sett hela andra halvlek ..för han e redan bättre än xavi alla gånger tycker jag ..belleti va härlig o skåda fin bollbehandling mycke farlig..valdes redan en topp 3 målis i världen utan tvekan ..gerrard o gio klart godkända insast ..henke slet o kämpa en stor eloge för han ..visca el barca ..
Barcelona Farhanio11
2004-09-15 13:53
Tjena grabbs...härlig seger igår!
Vi bjöds stundtals på en otrolig fotboll, sån fotboll som man bara kan visa upp på tv-spel.
Känns underbart även om det va skakigt när Sutton kom in och fick fart på celtic.
Hade de haft sådan disciplin och aggresivitet i början av matchen så kunde slutat en anning mer negativt.

Den ända anledningen till att Ronaldinho var i mitten och Eto´O till vänster måste vara för att Ronaldinho fortfarande är skadad.
Han gjorde inte en ända ordentlig löpning under den tid han spelade.
Det var för det mesta gå fotboll för hans del, men det starkt att göra en assist och vara ett ständigt oros moment till Celtic när man springer så lite som han faktiskt gör i den här matchen gör.

Magnifik spelare.

Deco(som gör sin bästa match för säsongen. Han kämpar och sliter beundransvärt)

Belletti(igår såg man varför han jämförts med den brasilianske legenden Cafu)

Puyol(som vanligt förstås)

och Giuly(saknar någon Overmars snabbhet) gör en väldigt fin insats.

Det bådar gott inför framtiden =D
Barcelona Barcelona evigt troget
2004-09-18 01:58
Riquelme är bara ett lån ja
Barcelona Rivald0
2004-09-18 00:52
en fråga bara...Riquelme han är väl på ett LÅN som ligger på 2 år till i Villareal lr ??..han är väl inte såld ?
Barcelona Alx
2004-09-14 23:46
Jocke: Jag tror att jag kan förstå varför. Gio är inte snabb, så han får Puyol som kan ta djupet. Márquez är inte snabb... och får Belletti. Om Puyol och Belletti spelar bredvid varandra får man en långsam sida på försvaret, kan det vara därför? Men att låta Eto'o spela på kanten igen... oförståeligt, han har ju varit direkt usel! (Vad jag saknar Luis García...)
Celta Vigo Celtavigo
2004-09-19 13:40
Jag tror att Barcelona har stor chans att vinna ligan eller CL, varför inte båda två. Man ser verkligen hur mycket vilja alla spelarna visar, de alla är otroligt hungriga på att vinna allt. Och det är då man lyckas..

Tittar man på Real madrid så ser man massor med otroligt duktiga spelare. Men ingen av de har nån motivation längre och då vinner man inget.
Barcelona Davidsito
2004-09-15 00:52
äh "gio" var ju hur bra som helst, breddade ut spelet bra vid första målet, ingen ska klaga på honom.. Ronnie var återigen oberäkneligt grym och visade att han är på väg tillbaka.. Puyol hade en svår match men klarade sig som vanligt utmärkt. MEN FRAMFÖRALLT så visade Giuly att han är en klippa på kanten precis vad vi behöver, en bra kantsringare som kan springa sönder motståndet, inte minst på stora nou camps matta.. Tycker inte heller dinhos straff var dålig det var en jävla räddning.. högre än vad målvakterna vill ha den o inte alls precis i rätt höjd..Där tycker jag faktiskt Strömblad har fel annars är ju Henrik en fantastisk kommentator.. Det roligaste är att han verkligen brinner för spansk fotboll även fast han inte längre äran att kommentera den.
Barcelona Tompa
2004-09-15 12:36
Efter det Etóo visat hitills i inledningen av säsongen tycker jag det börjar bli uppenbart att det ska vara Henke som ska ha den centrala positionen i anfallet. Étóo är en kanonspelare men det gäller att visa det även i en riktigt stor klubb.
Barcelona ZonD
2004-09-15 13:14
Vilken otrolig seger! Jag vågade aldrg riktigt tro på att det var vi som äntligen skulle bryta Celtics jättesvit i CL. Vilket lag vi har i år! Det här kan bli hur bra som helst. I brist på sysselsättningar kan jag väl lika gärna skriva ner mina egna spelarbetyg:

Valdes: 3.5
Idag visade Valdes vilken kapacitet han har. Några otroliga räddningar blandades med dålig precision i utsparkarna. Bra match!

Belletti: 3
Skulle man bra se till hans offensiva prestationer skulle betyget ligga mellan 4 och 5. Han slog fina inlägg, överlappningar, bra passningsspel. Men, vid ett flertal tillfällen (målet till exempel) gick han bort sig eller helt enkelt slarvade i defensiven. Belletti är i alla fall en spelare jag gillar.

Marquez: 3
Det här ser ut att bli Marquez säsong. Också en spelare jag gillar väldigt mycket. Mycket bra huvudspel och gjorde inga större misstag igår.

Puyol: 3.5
Styr och ställer i försvaret och gör aldrig någon besviken.

Gio: 3
En av hans bättre matcher i Barca tröjan. Visade för en gångs skull upp ett brapassningsel och jobbade hårt. Tur för hans del att Agathe inte kom upp då han har stora problem med 1 mot 1 spelet.

Gerard: 2.5
Gör sitt jobb och det är väl egentligen vad man kan kräva av honom (och spelare på den positionen i allmänhet). Bra huvudspel och ina misstag.

Xavi: 2
Hade det tungt igår. Slarvade för ovanlighetens skull och var inte med så mycket i offensiven. Kan mycket bättre.

Deco: 4
Igår var Deco riktigt bra. Jobbad och slet och hade bra precision i passningarna. Gjorde ett snygg mål.

Eto'o: 2
Vad skulle han ut på vänsterkanten och göra egentligen?

Ronaldinho: 2,5
Det märktes att han inte var helt återställd. Gjorde en vacker assist som höjer betyget en aning. Jag förväntar mig dock mycket mer av honom

Guily: 4
Årets nyförvärv. Gjorde återigen mål och är ett ständigt hot. Underbar spelare.
Barcelona Tompa
2004-09-15 12:36
Efter det Etóo visat hitills i inledningen av säsongen tycker jag det börjar bli uppenbart att det ska vara Henke som ska ha den centrala positionen i anfallet. Étóo är en kanonspelare men det gäller att visa det även i en riktigt stor klubb.
Real Madrid Machoman
2004-09-15 10:36
Förstår inte varför Barca envisa med att ha Eto inne...Tycker Larsson Har gjort bra mycker bättre ifrån sig..Eto e självisk och passar inte när han borde göra det..Eto kanske har bättr ekvalitet men Larsson e en klokare spelare och de är viktigare när man spelar i ett lag
Barcelona Tompa
2004-09-15 12:34
Härligt med en seger! Visserligen är Celtic ett lag vi ska slå men att möta vilt kämpande skottar på deras hemmaplan är aldrig lätt. På det stora hela en bra match av Barca även om det var darrigt en stund efter Ronaldinhos straffmiss. Sett över hela matchen var det dock inget snack om att Barca var det bättre laget.

Henke fick komma in och gjorde mål. Stort av honom att inte fira målet mer än han gjorde! I övrigt tycker jag Deco gjorde sin hitills bästa match och Giuly ser alltmer ut att bli en dunderhitt. I de bakre leden var Puyol återigen en klippa och Valdés mycket bra I målet.

Ronaldinho kan bättre även om passningen till 1-0 målet var magnifik. Det var dock första gången jag sett honom missa en straffspark, brukar vara säkerheten själv. Etóo är jkag besviken på, han kan MYCKET bättre än det han visade igår. Celtics mål får Belletti ta på sig, riktigt tafatt agerande!

FORCA BARCA!
Barcelona la saeta rubia
2004-09-15 10:49
Internationella spelarbetyg fran samtliga CL-matcher - folj lanken!

Barcelona Deco_äger
2004-09-15 13:18
Shena alla barca fans...Kul att vi vann igår ..men vi hade en dålig period efter ronaldinhos straffmiss =(..men men barrca ger aldrig up..de e bara seger soom räknas i catalonien..

Tycker barca skall ställa upp såhär mot athletico madrid

Valdes
belleti--Pyuol--Marquez--sylvinho

Deco--Edmilson--xhavi

Giuly--HEnke--Ronaldinho..

ingen e'too har inte spelat bra i säsongs inledningen så henke kan man tästa ju...och ronaldinho ska inte spela centralt i anfallet..utan på kanten där han drog varje spelare i fjol...och guily vet inte vad man ska säga om han hittils barcas hetaste spelare,,,drar ifrån varje back i världen..längtar till duellen Guily--Carlos...
¨
forza barca
Barcelona Tompa
2004-09-15 12:34
Härligt med en seger! Visserligen är Celtic ett lag vi ska slå men att möta vilt kämpande skottar på deras hemmaplan är aldrig lätt. På det stora hela en bra match av Barca även om det var darrigt en stund efter Ronaldinhos straffmiss. Sett över hela matchen var det dock inget snack om att Barca var det bättre laget.

Henke fick komma in och gjorde mål. Stort av honom att inte fira målet mer än han gjorde! I övrigt tycker jag Deco gjorde sin hitills bästa match och Giuly ser alltmer ut att bli en dunderhitt. I de bakre leden var Puyol återigen en klippa och Valdés mycket bra I målet.

Ronaldinho kan bättre även om passningen till 1-0 målet var magnifik. Det var dock första gången jag sett honom missa en straffspark, brukar vara säkerheten själv. Etóo är jkag besviken på, han kan MYCKET bättre än det han visade igår. Celtics mål får Belletti ta på sig, riktigt tafatt agerande!

FORCA BARCA!
Barcelona Hackman
2004-09-15 13:50
Ett bra dagsverke mot Celtic i går. Synd bra att Markus Merk inte var hårdare i sina bedömningar, tänker närmast på psykfallet Thompson kapning av "Gio".
Barcelona Der Afro
2004-09-15 10:13
Förstår inte hur Beletti kan få bra betyg. Han var usel bortsett från första fjärdedelen.
Skönt att Deco fick göra sin första riktigt bra match.

Någon som kan förklara bytet Marquez - Oleguer för mig? Så dålig var väl ändå inte mexikanen?

Stort minus för Celtics fula spel inledningsvis! Inte mer än rätt att vi fick bryta deras väldigt lååånga förlustfria svit på hemmaplan.

Med Edmilson, Sylvhinio och Henke på plan kommer vi regera i ligan.
Barcelona Zlobban
2004-09-15 12:52
Jag skulle bara vilja säga att min profetia angående Henke Larsson verkar slå in: Jag sade i ett tidigare inlägg att jag skulle välja Henke L 10 dagar i veckan framför Etóo, och av det jag sett hittills så är jag tämligen övertygad...Henke L är en mkt bättre lagspelare än Etóo, och Larsson gör dessutom mål, samt löper & sliter mer på 10 minuter än vad Etóo gör på en hel match!! Nä, en attitydförändring hos Etóo vore nödvändig...Kanske skulle låta honom gå i skola hos Henke? Bevisligen har han ju hjälpt Zlatan rätt mycket :-)
Barcelona Rivaldinho9
2004-09-15 00:28
Två frågor också:

1. Varför spelade inte Rikjaard med den briljante Sylvinho?? Gio är en medelmåtta i dessa sammanhang.

2. Varför sålde man Luis Garcia??? Han anses ju som Liverpools viktigaste spelar numer och briljerar där. Dumt. Vi har inte på vänsterflanken förutom Ronaldinho.
Barcelona Woofi
2004-09-15 00:08
Enda nackdelen med Henke är ju tyvärr dessa "pajaser" till kommentatorer som verkar se Barca som Henke. Dock tycker jag att gamle glenn såg hyfsat objektivt på Henkes situation och inte "skandal att Henke inte spelar TV4".

Kul Match idag även om det såg riktigt virrit ut efter kviteringen, övriga delar tycker jag BArca spelade mycket bra.
Barcelona Der Afro
2004-09-15 10:13
Förstår inte hur Beletti kan få bra betyg. Han var usel bortsett från första fjärdedelen.
Skönt att Deco fick göra sin första riktigt bra match.

Någon som kan förklara bytet Marquez - Oleguer för mig? Så dålig var väl ändå inte mexikanen?

Stort minus för Celtics fula spel inledningsvis! Inte mer än rätt att vi fick bryta deras väldigt lååånga förlustfria svit på hemmaplan.

Med Edmilson, Sylvhinio och Henke på plan kommer vi regera i ligan.
Barcelona Bopi
2004-09-15 02:12
jag tycker Rijkaard gör fel...tycker han skulle byta plats på Etoó å Ronaldinho...för ingen av dom kom till rätta..!! etoó ska ligga å fiska längst fram...eller??
Barcelona nickoo
2004-09-18 16:16
Ämne: Någon som vet någon ....
Kolla på http://www.fcbarcelona.dk/phpBB2/viewforum.php?f=55&sid=c8112f85f450ea0f91423f97b9c29223

Har filmer med highlights...
Pep Guardiola
2004-09-17 22:26
Min uppställning

Valdes
Belletti-Marquez-Puyol-Sylvinho
Deco-Gerard-Xavi
Giuly-Eto'o-Ronaldinho

Eto'o bänkas inte eftersom han kostade så mycket pengar, dessutom borde Sylvinho få spela som gjorde en riktigt bra match mot Sevilla, inget fel defensivt, slog några enkla felpassar dock. Gio måste visa mer, att det är han som ska spela där. Sylvinho och Gio borde skifta i början av säsongen. Henrik Larsson och Andres Iniesta kommer säkerligen komma in på planen nån gång i den andra halvleken.
Barcelona Messí
2004-09-17 23:37
Ämne: Messí

Tack, kunde....
Ja, det visas igen imorgon kl 12.30.
Valencia Egil-Ayala
2004-09-15 10:21
Nöjda med henrik larssons insats igår??
Mest imponerad Valdes..
Riktigt bra!..
Lycka till med säsongen..
Spanien donut
2004-09-14 22:09
Luca Sporco//

Man kan ju inte spela världsfotboll hela tiden.
Atlético Luca Sporco
2004-09-14 22:12
donut

Arsenal spelar inte världsfotboll. När de ställs mot bättre lag kommer det bli stopp direkt.
Barcelona Calé
2004-09-15 00:45
Ang. Henke ikväll gjorde han, som Rivaldinho9 skriver, det han ska, mål. och det med alla tankar och känslor inom sig. han ska utan tvekan starta nästkommande match/er för nu kommer han näta mot allt o alla. grymt!
Annons: