/spanien/barcelona/forum/26624.aspx/spanien/barcelona/forum/26624.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dinho
2004-06-03 23:16
Tragiskt att vi inte lyckats få Pique att signera ett kontrakt. Sånt känns lika viktigt nästan som att få in nya spelare. Hursomhelst e jag väldigt optimistiskt. Synd att d inte ryktas så mkt om Xabi Alonso längre, han hade varit grym som ersättare för Cocu, Då får vi samma sammansättning på mitten som i år med en defensiv mittfältare på Cocus plats istället för BAllack som e mer offensiv. Xabi är dessutom väldigt ung o spanjor, Ballack å sin sida är ju en världsspelare men jag ser trots allt heller Xabi där. tack o hej
Barcelona ronnie10
2005-05-15 14:31
Vill bara dela med mej av detta, världens härligaste fotbollspelare tillika min idol.

http://s29.yousendit.com/d.aspx?id=0QHP23JAL2SY31DQU7MZV7FGU9

http://s23.yousendit.com/d.aspx?id=0I89ZEZP76N222EUIDRNMOMX6Y

2 filmer av mej
Real Madrid Ronaldinho Gaucho
2004-06-04 12:51
Dåså!

Inter har gjort klart med Veron och Davids är Barcas!
Barcelona Barca_91
2004-06-04 13:04
Camp Nou kommer att renoveras under uppehållet.
Man ska lägga nytt gräs.
Man ska byta ut 17000 stolar på långsidan, så ska det stå FC BARCELONA på stolarna.
Avbytarbänken ska bytas ut till en mer modern design.

Kul att man renoverar, men vet nån ungefär hur mycket det kommer att kosta?
Rustu_1
2004-06-04 12:13
tyvärr grabbar Alex är klar för Fenerbahce!
Barcelona Barca_91
2004-06-03 14:42
Bra jobbat ledningen!(ironi)
Barcelona Gabriel
2004-06-04 08:14
Hmm, varför är det så många som så gärna vill ha Michael Ballack? Jag tycker mycket bättre om Emerson även om Ballack också är en världsspelare.
Bayern vill ju ha runt 15 Miljoner Euro för honom men det är ju preic så mycet som Roma kommer att sälja Emerson för. Det här kan jag inte förstå. 15 M Euro för Emerson är ett drömpris, och även om Roma befinner sig i en ekonomisk krisk så bör de väll kunna kräva mer pengar för honom. Att Real Madrid även skulle köpa Emerson från Roma är verkligen inget som jag vill ska hända.
Jag är verkligen fundersam till varför Barcelona inte gett sig in i leken, jag menar Rosell gillar ju trots allt Brasilianare.
Ska jag vara ärlig så hittar jag inga nack delar med att köpa Emerson. Det vanliga hade väll varit att han är från Brasilien och tar upp en icke Eu-plats men inte ens det kommer att störa eftersom han har Italienskt pass.
Jag blir faktiskt lite förbannad om jag ska vara ärlig. Kan man få så bra spelare för ett sådant pris är det bara att tacka och ta emot enligt min mening, men OK visst...att Emerson vill till Juventus är en sak. Men det borde inte vara Mission Impossible att övertala Emerson att gå till Barcelona trots allt.

Missförstå mig inte nu. Jag har hört mycket bra om Ballack, men jag kan faktiskt inte säga så mycket om honom eftersom det senaste jag såg från honom var Cl-kvartsfinalen i en match han knappst var bra mot Real Madrid. Men en sak vet jag iaf. OM jag får välja mellan en Emerson i toppform och en Ballack i toppform väljer jag den första.
Barcelona barcelona_10
2004-06-04 10:42
Marca skriver något om Ballack på http://www.marca.com/edicion/noticia/0,2458,493323,00.html
Någon som kan spanska eller?
Real Madrid Tamudo_23
2004-06-05 17:16
Jag gillar verkligen eran Sergio Garcia.
Hoppas Espanyol lånar honom=)
Tänk om det kommer se ut ås här i vårt anfall nästa år.

Tamudo--Henke
Reserv:Sergio Garcia
Barcelona Izquierda
2004-06-05 15:58
Även om han kommer gratis är det en dålig idé. Varför plockades då Navarro hem? Våga satsa på de egna spelarna nån gång, Rijkaard!
Real Madrid Ike
2004-06-05 17:01
Som om madrid inte har tillräckligt med folk som hänger och gnäller, nu vill dom ha Vieri också.
Ska tydligen erbjudit Inter 16M Euro.
Vieri ska ha erbjudits ett 3 års kontrakt med en lön på 7.5M Euro/säsong !! :)

Emerson verkar ju hålla fast vid ett stadigt NEJ till real madrid :)

Verkar ju flyta på bra det där för marrängerna.
Synd att dom hade vett att köpa W.Samuel bara :)

(sport.es)
Real Madrid Ike
2004-06-05 16:43
http://www.as.com/articulo.html?d_date=&xref=20040605dasdai_57&type=Tes&anchor=dasftbA00
Barcelona GRACIES CAPITAN, TU ÉS EL MÉS GRAN! (Kharles)
2005-05-15 14:16
Tror ni blivit för kaxiga iom Tjuvemburgo. Att ni hade vunnit överlägset är bara spekulativt skitsnack, ni har haft mycket tur och flyt, det har man inte över flera säsonger.

Ser redan emot nästa upplaga av La liga. Då ska vi sätta er på plats och visa vilket lag som dominerar i Spanien, inte nog med det ska vi vinna alla turneringar som Cl och la copa del rey.

Skulle inte ni göra det redan iår?
Barcelona Gaucho
2004-06-03 21:58
Laporta och Rosell var i Brasielien och kollade på matchen mellan Brasilien - Argentina, de var CBF´s gäster!

Är det så kanske att de gick och tittade på Luis Fabiano, och skulle även se på Belletti som inte fick spela?!

Barcelona Barca_91
2004-06-05 15:07
Lizarazu är 34 år gammal tror jag och han kommer gratis.
Barcelona GRACIES CAPITAN, TU ÉS EL MÉS GRAN! (Kharles)
2005-05-15 14:06
Hittade en länk till firandet från Barcelona i natt. En liten fingervisning ;-)

hammabarça

Jag kan tänka mig, men om du har tv4+ så har du nog redan sett det.. ;-)

Reina kommer från La Masia och tillhör de mer lovande målvakterna i Spanien, men det är svårt att säga om han kommer lyckas i England.
Barcelona Kharles el Diño
2005-05-15 13:51
Nemo

Mest glad är jag nog åt Puyol. Efter att varit Barcas bästa spelare under åren vi spelade mindre bra. Stannade han kvar. Om det är någon som är värd ligatiteln så är det honom. JAAAA!!!!

Word broder. GRACIES CAPITAN, TU ÉS EL MÉS GRAN! Visca Carles Puyol Saforcada! Visca el Barcelonismo!
Barcelona Izquierda
2004-06-05 14:39
Ike//
Är du helt säker på att Ballack är tänkt för Xavis roll? I så fall instämmer jag helt med dig. Mycket tråkigt då Xavi gjorde en magnifik säsong på den positionen och dessutom är en riktigt genuin Barcaspelare.
Real Madrid El Merengue
2005-05-15 12:53
Det är bara att gratulera.Laporta lyckades med att få Braca att vinna efter så mkånga års väntan.
Till det behövdes ännu en holländsk tränare,fast skillanden var väl att denne tränare faktiskt även spelat på högstanivån och vunnit en del titlar själv,PLUS att han gillade att spotta på motståndare(Völler bl.a).Det krävdes helt enkelt en kille med attityd och som kunde snacka å få spelarna med sig.Att han kan snacka fick ju för övrigt Anders Frisk känna på när Rijkaard försökte övertyga honom om att ge Barca fördelar i första mathen mot Chelsea(som Barca ändå till slut inte gick vidare från).
Laget med världens bästa spelare och en av dom vassaste anfallare räcker för att vinna i spanien,men INTE i europa.Jag säger inte att Real Madrid var bättre...vi åkte ju ut i samma omgång.Men,om ni nu tycker att ni är bästa laget i världen så borde väl Chelsea inte vart nån match för er...eller?
Hursomhelst.Faktum är att inget lag i Spanien lyckades vissa upp några mästar-takter i CL.Det var ett väldigt dålit år ur La Liga synvinkel.Förhoppningsvis så blir d bättre nästa år,för alla spanska lag i CL.Let´s face it.Spansk fotboll ÄR roligare att titta på och följa.Så nu är det upp till Real,Barca,Sevilla och Virrareal att visa vart skåpet skall stå!

Nu ser ja fram emot nästa säsong.Förhoppningsvis en bättre,jämnare och med en och samma tränare denna gång!Det var den mkt dåliga starten som gjorde att Real Madrid inte kunde vara med och uttkämpa en jämnare kamp mot Barcelona.Sista månaderna så såg man ju hur bra båda kunde prestera när dom är på topp.Vi kommer att ge er en match nästa säsong,tro inte att det kommer att bli en upprepning på denna säsong iaf.

Än en gång så gratulerar jag Barca för en alldelles rättvisst ligavinst.Å så tackar jag er även för 2 mycket underhållande El Clasicos.

På återseende.
El Merengue.
Barcelona little_x
2005-05-15 11:00
hoppas inte barcelona värvar henry, jag hoppas på baptista och att barceona säljer giuly.
Barcelona Zalif_Barca
2005-05-15 10:41
Eyy Barca spanar in T.Henry en skit bra värvning eller va tycker ni
2005-05-15 03:40
Lämnar en liten rolig länk till.

Nu ska jag fira vidare. Kan tänka mig hur
Ciutat de Valencia och Las Ramblas ser ut just nu..
Barcelona juanito
2004-06-03 11:03
Stort grattis till ledningen som än en gång tappat en egen talang. I detta fall rör det sig om Pique som skriver på för Manure..
Real Madrid Ike
2004-06-05 13:50
Ballack ska spela på Xavi position.
Varför skulle man vilja stäkra den positionen med det dyraste inköpet förstår jag inte.
Xavi har varit en av dom bättre spelarna förra säsongen. Desutom har vi Iniesta som kan vikariera på Xavi´s plats om det behövs.
Tycker köpet av Ballack är helt onödigt.

Reijkaard vill tydligen satsa på Motta, att ta Cocu´s plats, vilket inte är helt fel enligt mig.
Så Davids och Motta tar 2 platser på mittfältet sen har vi spelare som Xavi och Iniesta som spelfördelare.
Förstår inte riktigt vart Ballack ska in någonstans.
Kommer Baptista lär han ta Cocu´s plats som det är tänkt att Motta ska ta annars.

En sak som känns skönt är att Barcá är ute efter Milito. Riktigt smart köp.
Då har vi Puyol,Oleguer,Marquez och Milito som mittbackar. Tillräckligt med kvalitet och bredd dvs.
2005-05-15 03:39
SÓM CAMPIONS! - VI ÄR MÄSTARE!

Der Afro

Rättvisa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vi är bäst vi är vackrast vi är skönast vi har stoltast historia, vi är champions!!!!!!!!!!!!

Grattis till alla Barca-bröder och Barca-systrar här inne!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Håller helt och hållet med. Visca el Barça!

Alla fans from andra lag, tack för gratulationerna!

JAG VILL TACKA EN MAN;

HAN HETER JOAN LAPORTA I ESTRUCH. TACK JOAN.

Nu börjar vi marschen mot en ny era i europeisk toppfotboll! Vi kan bara bli bättre, vi vann ligan trots alla skador och bakslag. IKVÄLL ÄR MAN VERKLIGEN STOLT ÖVER GRABBARNA!

Tot el camp
és un clam
som la gent blau-grana
tant se val d'on venim
si del sud o del nord
ara estem d'acord, estem d'acord
una bandera ens
agermana;
blau-grana al vent
un crit valent
teniim un nom
el sap tothom;
Barça, Barça, Barça!
Jugadors
Seguidors
Tots units fem força;
Són molts anys plens d'afanys
Són molts gols que hem cridat
I s'ha demostrat, s'ha demostrat
Que mai ningú no ens pot tòrcer;
Blau-grana al vent
Un crit valent
Tenim un nom
El sap tothom:
Barça, Baaaaaarrrrrça, Baaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrça!

:'-)
Barcelona rico
2005-05-15 13:43
GRABBAR !!! Vet ni om spelarna kommer att triumfera genom staden ida eller nästa vecka och om det är någon kanal som visar den t.ex. TVE ???
Real Madrid Ronnie
2005-05-15 03:10
McManus, inte lika kul men kasnke kollar jag på den efter fast då snabbspolar jag nog lite...
Barcelona Ronnie
2005-05-15 03:10
McManus, inte lika kul men kasnke kollar jag på den efter fast då snabbspolar jag nog lite...
Real Madrid McManus
2005-05-15 03:51
ronnie10:
På killens fotboll. Jag satt fan bara och flabbade i elva minuter.

Jag såg det, men kan samtidigt inte tro på det.
Sicken kille alltså.
Atlético Torress ! :p
2005-05-15 09:43
Grattis te ligaguldet ni va värd det ! Hopas på et bättre år näst år "! Ps . ni kommer inte att på Torres
Annons: