/spanien/barcelona/forum/26623.aspx/spanien/barcelona/forum/26623.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2004-09-15 17:04
Skönt med segern igår grabbar!
Giuly storspelar hela tiden men är de tbara jag som tycker att han bränner lite för många lägen?
Ronaldinho visade inte den fina formen som vi e ute efter, men jag antar att det var pga skadan.
Jaaa nu ser det ljust ut för oss grabbar och vi kan nog ta hem både ligan o cl skulle jag tro =).

PS. Nån mer förutom jag som har märkt att överallt står det att anderlecht förlorade utan "Chippen"? Fan han var ju självklart med, för dålig research av tidningar.DS
Barcelona ZonD
2004-09-16 16:19
Ike skrev:
"Vi kommer få Edmilson som defensiv mittfältare nu istället för Gerard, vilket betyder att vi tappar lite i luftrummet, men lär bli mycket stabilare bakåt! "

Jag vill nog inte tro att vi tappar så mycket i luftrummet. Edmilson är en mycket bra och stabil huvudspelare (en av hans absoluta styrkor) och klarar med all säkerhet av det lika bra som Gerard.
Barcelona Gabriel
2004-09-16 14:37
Izquierda

Jag vet det mannen...hehe precis som jag sa så är han en bra spelare men att jag ändå höll med puyol om att han inte speciellt är världens trevligaste person(snällt sagt).

Tompa

Självklart hoppas jag att du har rätt när du pratar om reals moral niför el clasico. Glöm bara inte bort att säsongen har börjat och att fortfarande mycket kan hända. Jag tror dock inte som dig att dom är "ofärmögna" att visa upp en bra moral. Speciellt inte när det är dags för "el clasico". Det finns så mycket känslor och laddningar i det här mötet att spelarna omedvetet höjer sig en anning. Ingen vill förlora detta mötet, därför kommer det inte bli lätt. Real Madrid är Real Madrid fortfarande och El Clasico är El Clasico. Sen får vi se, jag hoppas att du verkligen bevisar mig fel;)
Barcelona Rivaldinho9
2004-09-15 16:36
Har ändrat mig angående Xavis insats igår. Hans första halvlek var ju lysande, även om andra inte var den bästa i han karriär direkt.

Tycker också att vi skall våga säga att Ronnie var i princip värdelös igår(förutom assisten och ett skott), visst han är typ fridlyst men hade det vart en annan spelare så hade vi här på forumet sågat honom längs fotknölarna och sagt att det var barcas sämsta spelare genom tiderna. Han spelade kanske på 40% av sin förmåga. Lika bra att vänta med att spela honom tills han är 100% frisk.

Tycker att vi skall vara mer tålmodiga med Eto'o. Han har spelat 3 matcher för Barca varav en där han imponerade stort(mot Racing) en där det blåste orkan och det var allmänt dåliga faciliteter(Sevilla) och en där han spelade på en ovan position som han ändå fixade godkänt(Celtic).
Fatta att han kommer bli så grymt nyttig i år.

Visca el Barca
Real Madrid Ike
2004-09-16 14:16
Jopa: Jag tvivlar inte alls på Larsson, tvärt om jag tycker han är en väldigt bra spelare.
Men jag tror Etoó är bättre, du kan inte dömma honom, efter att sett han spelar på fel position.
Sätt Torres / ruud / ronaldo etc, som vänster ytter istället för Central forward, så får du se snabbt att kvaliten på dom sjunker direkt.
Etoó är en fantastik forward. Han är framtiden.
Om inte bättre så är han iaf lika bra som henke, och med tanke på att han är barcas framtid så borde han få fördel framför henke, i RÄTT position. Att dömma han efter dom matcher som spelats är bara FEL, döm han när han spelar i spets. Det har han gjort 1 gång i officiel match, i typ 30-40 minuter, och det gjorde han fantastik.
Henke är en fantastik spelar som kämpar för laget, men jag har heldre Etoó på topp!
Barcelona Super-Barca
2004-09-15 18:32
Jag skiter fullständigt i om Deco gjorde mål i går o var hyfsat bra snälla Rijkaard spela me Iniesta från start snälla ge honom en riktig chans

Forca Barca
Barcelona ZonD
2004-09-16 16:13
Dobermann: Prova länken. Om det inte funkar klickar går du bara in på startsidan och väljer FCB people så ser du "gent del Barca" där. Hoppas det hjälper dig.
Barcelona divine
2004-09-15 11:34
Rivaldinho9: etoo spelade inte på kanten, utan centralt. dinho e'too guily var uppställningen.

tycker han överarbetar varje situation
Zaragoza 2006
2004-09-16 13:09
Der Afro; tack för ditt svar!
Det ska jag hälsa honom, ska råda honom att ta en heldag i Barcelona.
Barcelona Puyol
2004-09-15 11:14
jag tycker att det var en av barcelonas bästa matcher.......alla spelade jätte bra ..speciellt Deco o Gjuly..ni såg väl hur det gick i första halvleken..det gick inte 4-5 minuter utan en målchans för barca ...synd bara att de inte satte chanserna...slutresultatet borde vara : 1-5 ,, eller nåt sånt ,ja
Barcelona Puyol
jag tycker att det var en av barcelonas bästa matcher.......alla spelade jätte bra ..speciellt Deco o Gjuly..ni såg väl hur det gick i första halvleken..det gick inte 4-5 minuter utan en målchans för barca ...synd bara att de inte satte chanserna...slutresultatet borde vara : 1-5 ,, eller nåt sånt ,ja
Barcelona Relay
2004-09-16 14:04
Återigen Puyol är MVP i nästan varje match jag ser honom en ovärdelig spelare, oerhört mycket viktigare än vilken Henke Etoo eller Ronaldinho som helst.

Och Barcelona har spelat bra och är inte heller så oerhört beroende av Ronaldniho som man var förra säsongen vilket är ett styrkebesked.
Barcelona RONALDINHO LEKER
2004-09-15 16:49
Ämne: RONALDINHO LEKER

....
Tack!! Han fick så lite speltid att jag glömde han
Barcelona Puyol
Barcelona Andreas
2004-09-15 11:45
divine//
Eto'o spelade visst det på kanten och Ronaldinho spelade centralt. Konstigt, Rijkaard, mycket konstigt.

Der Afro//
Bytet Marquez-Oleguer tror jag berode på att Rijkaard ville ha bättre huvudspel, skottarna vann ju det mesta.
Barcelona Alx
2004-09-15 14:44
Vad är det med folk på det här forumet? (Och Sverige i allmänhet?) Varför är Xavi så underskattad? Varför uppskattas inget han gör? Igår sågades Xavi av främst Hysén för att tappa bollar, men om man tittade noga var det Gerard som tappade några av dem. Och även om Xavi tappat några bollar så rörde det sig om 10 minuter under andra halvlek. Under första halvlek var han fullkomligt lysande! Ronaldinho gjorde en assist. So what? Xavi slog tre genomskärare som borde ha blivit mål (en resulterade i straff). Det lustiga är att de Madrid-baserade tidningarna hyllar Xavi idag, men vissa andra sågar honom för att han tappade ett par bollar. Hur många tappade Ronaldinho?

Förresten, jag håller med Tompa angående Eto´o. Jag tycker t.o.m att det vore trevligt att se Eto´o bänkad eftersom han tror att han är guds gåva till fotbollen, men i Barcelona har han inte presterat ett sk**. Eto´o påminner mest om Kluivert i dagsläget och det kan aldrig vara ett bra betyg. Larsson är faktiskt ett bättre val som anfallare. Under gårdagen visade Larsson, imho, att han är en riktigt målskytt. Hur många spelare hade huggit på den bollen? Han var i rörelse redan innan bakåtpassningen... "killer instinct".
Barcelona Andreas
2004-09-15 11:45
divine//
Eto'o spelade visst det på kanten och Ronaldinho spelade centralt. Konstigt, Rijkaard, mycket konstigt.

Der Afro//
Bytet Marquez-Oleguer tror jag berode på att Rijkaard ville ha bättre huvudspel, skottarna vann ju det mesta.
lill_yngve
2004-09-15 16:47
RONALDINHO LEKER

Var nånstans har du Oleguer
Barcelona Jopa
2004-09-16 12:48
Till Ike och alla andra Henke tvivlare,

Jag har tidigare på denna sida skrivit att Etoo inte är tillräckligt bra för att jämföras med Henke. Inte ännu i alla fall.
Etoo kan säkert bli bra. Men han måste lära sig att släppa bollen i tid och inte bara dribbla.
Ike, Har du och många andra som vill ha Etoo i mitten tänkt på hur lite han löper i djupet?!
Det räcker väl med en forward som går och möter och vänder upp och dribblar.Vad blir det för anfall med 2 som möter hela tiden och 1(Giuly) som går i djupet?! Nä Henke är rätt man centralt!
Inget snack! Killen är hur bra som helst och vi får inte trycka ner våra egna bara för att de är från Sverige.
Etoos tid kommer men än så länge så har han ofantligt mycket att lära sig av Henke bland annat. Fotboll är ett lagspel. Där det gäller att springa och jobba tillsammans.Inte tänka på sig själv hela tiden.
Dinho,Henke och Giuly är det som för stunden är bäst för vårt älskade Barca.
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-09-16 13:39
Gabriel//

Att du tycker att Zlatan verkar vara en osympatisk person har jag inga synpunkter på, men signaturen Puyol skrev så här: "jag vet inte hur ni andra kan se att han är en bra fotbollspelare", och det var det jag reagerade mot.
Barcelona ZonD
2004-09-16 10:17
Ja vist är det skönt att respekten är tillbaka. egentligen bryr jag mig inte ett skit om vad Glen säger men det är ju trots allt sånt där man vill höra. Skönt att se att nyförvärven gör bra ifrån sig, och ännu skönare att se Real bli utklassade av ett mittenlag från Tyskland.

Lite OT, men är det bara jag om ser likheterna mellan Deco och Milhouse (från "Simpsons")?
Barcelona Rivaldinho9
2004-09-15 00:22
Stark som fan att vinna den här matchen trots en period av motgång

spelarbetyg: 1-5

Valdes - 4 - Suverän i målet, räddade oss några gånger och spelade säkert. Chanslös på målet.

Belletti - 3 - Mkt bra match av Belletti offensivt. Strulade till det lite bakåt.

Marquez - 3 - Mexikanen imponerar på mig. Säker och trygg.

Puyol - 3 - Säkerheten själv bakåt. Inga misstag.

Gio VB - 2 - Täcker upp sin kant bra, men måste bli bättre offensivt.

Gerard - 2,5 - Tycker han gör sitt jobb väl. Några felpass drar ner betyget.

Deco - 4 - Sin bästa match i Barca. Inte lika hårdbevakad som mot Sevilla. Jobbar stenhårt.

Xavi - 1,5 - Ingen lyckad kväll för Xavi. När Celtic ligger på dräller han med bollen så det blir farligt bakåt. Kan mycket bättre.

Giuly - 3,5 - Vår fransman går från klarhet till klarhet. Tycker han är gjuten i sin roll till höger. Osynlig stundtals.

Ronaldinho - 1 - Märker att han inte är i form. Passade till Decos mål, annars i det närmaste värdelös. But watch out!

Eto'o - 2 - Vår mörke stjärna vill så mycket men kommer inte till sin rätt på kanten. Skall spela centralt.

Avb.

Oleguer - 2 - Gör sitt jobb bra.
Henke - 3 - Gör exakt det han skall göra. Mål. Dessutom en assist. Måste få några matcher.

Iniesta - 2 - Våran turgubbe. Kommer in med positiv energi. Mer anonym idag dock.

Laget som helhet skötte sig godkänt.
Vi har 6 spelare(Belletti, Marquez, Gerard, Deco, Giuly, Eto'o) som inte är vana att spela med varann. Måste få tid att spela ihop sig.

Jag längtar till Söndag!!!!!!

Barcelona RonalDanho
2004-09-15 14:12
vilken skön seger igår allstå!!!!!!!! ronaldinho tycker inte man ska klandra han för mycke att komma tillbaka från en skada nyligen som kanske inte har läkt än o spela som han gjorde va stort faktiskt ..hans pass öppna matchen juu..etoo ge han chansen o komma in i barcas spelsystem för tror den skiljer sig mycke från mallorcas ..giuly utmärkt härligaste spelaren på sin kant helt klart världens bästa högerbreddare!!! deco slet o kämpa o visa kyla i 1-0 målet han har redan växt i barca tröjan ..puyol va dominamnt hela matchen igenom säkerheten själv!!! xavi borde bli utbytt och in borde iniesta spela i stort sett hela andra halvlek ..för han e redan bättre än xavi alla gånger tycker jag ..belleti va härlig o skåda fin bollbehandling mycke farlig..valdes redan en topp 3 målis i världen utan tvekan ..gerrard o gio klart godkända insast ..henke slet o kämpa en stor eloge för han ..visca el barca ..
Barcelona Farhanio11
2004-09-15 13:53
Tjena grabbs...härlig seger igår!
Vi bjöds stundtals på en otrolig fotboll, sån fotboll som man bara kan visa upp på tv-spel.
Känns underbart även om det va skakigt när Sutton kom in och fick fart på celtic.
Hade de haft sådan disciplin och aggresivitet i början av matchen så kunde slutat en anning mer negativt.

Den ända anledningen till att Ronaldinho var i mitten och Eto´O till vänster måste vara för att Ronaldinho fortfarande är skadad.
Han gjorde inte en ända ordentlig löpning under den tid han spelade.
Det var för det mesta gå fotboll för hans del, men det starkt att göra en assist och vara ett ständigt oros moment till Celtic när man springer så lite som han faktiskt gör i den här matchen gör.

Magnifik spelare.

Deco(som gör sin bästa match för säsongen. Han kämpar och sliter beundransvärt)

Belletti(igår såg man varför han jämförts med den brasilianske legenden Cafu)

Puyol(som vanligt förstås)

och Giuly(saknar någon Overmars snabbhet) gör en väldigt fin insats.

Det bådar gott inför framtiden =D
Barcelona Barcelona evigt troget
2004-09-18 01:58
Riquelme är bara ett lån ja
Barcelona Rivald0
2004-09-18 00:52
en fråga bara...Riquelme han är väl på ett LÅN som ligger på 2 år till i Villareal lr ??..han är väl inte såld ?
Barcelona Alx
2004-09-14 23:46
Jocke: Jag tror att jag kan förstå varför. Gio är inte snabb, så han får Puyol som kan ta djupet. Márquez är inte snabb... och får Belletti. Om Puyol och Belletti spelar bredvid varandra får man en långsam sida på försvaret, kan det vara därför? Men att låta Eto'o spela på kanten igen... oförståeligt, han har ju varit direkt usel! (Vad jag saknar Luis García...)
Celta Vigo Celtavigo
2004-09-19 13:40
Jag tror att Barcelona har stor chans att vinna ligan eller CL, varför inte båda två. Man ser verkligen hur mycket vilja alla spelarna visar, de alla är otroligt hungriga på att vinna allt. Och det är då man lyckas..

Tittar man på Real madrid så ser man massor med otroligt duktiga spelare. Men ingen av de har nån motivation längre och då vinner man inget.
Barcelona Davidsito
2004-09-15 00:52
äh "gio" var ju hur bra som helst, breddade ut spelet bra vid första målet, ingen ska klaga på honom.. Ronnie var återigen oberäkneligt grym och visade att han är på väg tillbaka.. Puyol hade en svår match men klarade sig som vanligt utmärkt. MEN FRAMFÖRALLT så visade Giuly att han är en klippa på kanten precis vad vi behöver, en bra kantsringare som kan springa sönder motståndet, inte minst på stora nou camps matta.. Tycker inte heller dinhos straff var dålig det var en jävla räddning.. högre än vad målvakterna vill ha den o inte alls precis i rätt höjd..Där tycker jag faktiskt Strömblad har fel annars är ju Henrik en fantastisk kommentator.. Det roligaste är att han verkligen brinner för spansk fotboll även fast han inte längre äran att kommentera den.
Barcelona Tompa
2004-09-15 12:36
Efter det Etóo visat hitills i inledningen av säsongen tycker jag det börjar bli uppenbart att det ska vara Henke som ska ha den centrala positionen i anfallet. Étóo är en kanonspelare men det gäller att visa det även i en riktigt stor klubb.
Annons: