/spanien/barcelona/forum/26622.aspx/spanien/barcelona/forum/26622.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rod
11/19/2004 15:30
Kolla på de här länkarna. Enjoy :)

http://www.elmundodeportivo.es/publica/Publica?id_pagina=34&id_
formato=114&array_par=COMPID&array_val=1826
19843&array_par=UPPERID&array_val=121708

http://www.elmundodeportivo.es/publica/Publica?id_pagina=34&id_
formato=114&array_par=COMPID&array_val=1828
89261&array_par=UPPERID&array_val=121708

Pep Guardiola
11/19/2004 16:41
R.Carlos

ALLA stora lag det spelar ingen roll vilken liga man spelar i får hjälp av domarna. Det kan du inte säga emot. Men det var inte så länge sedan en viss Zinedine Zidane fälldes en meter utanför straffområdet men fick straff av domaren. Det var borta mot Malaga helgen 7 eller 8 november. Det kan man kalla skandal.
Barcelona Tompa
11/26/2004 09:43
Gabriel:
Håller naturligtvis med om att rasism i alla dess former ska fördömmas och bekämpas. Nyu är det ju dock inget problem som enbart inskränker sig till Ultras i Madrid utan det finns även på andra ställen inom spansk fotboll. Atletico Madrid har också hadft liknande problem och Roberto Carlos brukar ofta tala om att han utsätts för rasistiska tillmälen på Camp Nou. Utländska klubbar har också stora problem.

Rasism är verkligen ett allvarligt problem men det är inte så enkelt att får man bort slöddret från Bernabeu så är spansk fotboll av med problemet.

Barcelona Tompa
11/26/2004 09:43
Gabriel:
Håller naturligtvis med om att rasism i alla dess former ska fördömmas och bekämpas. Nyu är det ju dock inget problem som enbart inskränker sig till Ultras i Madrid utan det finns även på andra ställen inom spansk fotboll. Atletico Madrid har också hadft liknande problem och Roberto Carlos brukar ofta tala om att han utsätts för rasistiska tillmälen på Camp Nou. Utländska klubbar har också stora problem.

Rasism är verkligen ett allvarligt problem men det är inte så enkelt att får man bort slöddret från Bernabeu så är spansk fotboll av med problemet.

Barcelona Sonde
11/19/2004 19:00
Hmm...mycket möjligt. Det var i alla fall: Valdés, puyol, Oleguer, Oscar Lopez, Xavi, Luis García, Gerard. Kan du komma på någon 8:e så gör det ju inte saken sämre.

edit: Ok, såg ditt inlägg nu. Kan fortfarande vara intressant att veta vem den åttonde var.

edit nr2: ZonD är ju undanlagt nu :)
Barcelona Messí
2/4/2005 20:06
Ämne: vad heter dom barça ...."Fansen" heter Boixos Nois. (Vilda pojkarna)
Barcelona Super-Barca
11/19/2004 18:07
Pep Guardiola //Dom är bara avunsjuka på våra grymma spelare det är därför dom disskuterar det
J.Smith
11/19/2004 14:33
Pep Guardiola/

Du har rätt i att Deco i år inte har en lika framträdande roll offensivt sett som han hade i Porto. I Porto så gick mycket av spelet kring honom men i Barca så är det Xavi som har den rollen. Deco sliter i det tysta och såna spelare borde man uppskatta. Liknande roll hade Davids förra året men jag tycker att Deco är en mycket bättre fotbollspelare än Davids , mer komplett. Det som är positivt med Deco är att han har lyckats anpassa sig till sin nya roll ganska smärtfritt. Och så vet man ju att man har en spelare som även kan spela offensivt om det så skulle behövas. Det är inte alla lag förunnat att ha en sån spelare i laget. Därför borde man ta tillvara på Deco och han ska givetvis finnas med i en startelva.
Barcelona Gustaf
11/19/2004 18:28
Pep Guardiola//
Pavón glömde du i Real Madrid. Sen kan man ju diskutera vilket lag som har bäst spanjorer förtillfället.
Barcelona Lucho
2/4/2005 19:23
Kharles: Såg i Sport att antingen Saviola eller Riquelme eller bägge eventuellt kunde gå till Ath Madrid som delbetalning av Torres. Vore en smidig lösning även om Saviola är en spelare jag verkligen gillar.
Barcelona Super-Barca
11/19/2004 16:56
Deco vakna upp till verkligheten du är brasse du är född i Brasilien och kommer alltid va en brasse hur länge har du varit portugis ett år eller 2 Figo förtjänar skit hur mkts som helst hoppas Puyol sparkar ner honom några extra gånger

Ps Det borde va förbjudet att byta land som tex Deco o Camoranesi har gjort m

Forca Barca
Real Madrid R.Carlos
11/19/2004 16:35
Om ni vinner mot oss kommer det vara eran ronaldinho som avgör på straff! t ex ja minns inte vilka de va mot men ja tror de va mot betis förra året som ronaldinho slängde sig i straff området efter att kommit springande in från kanten dommaren dömde inget fören ronaldinho tittade och pekade på honom och då fick han straff och avgorde (minns inte om de blev 1-0 till barca eller 1-1) fan va skamligt!!!

HALA MADRID !!!
Pep Guardiola
11/23/2004 21:59
Monaco-Liverpool 1-0

Målskytt Javier Saviola...Bring him back Laporta!
Barcelona jandelin
11/23/2004 19:46
hoppas att du kan spela igen henke.
Barcelona Kharles_Kubala
2/4/2005 19:10
Tyckte jag såg en Real-Madrid fan skämma ut sig och alla andra RMfans härinne..

Ang. Torres.
'Intransferable' Fernando 'El Niño' Torres skulle nog platsa i nästan alla topplag i världen, och nästan alla topplag i världen skulle vilja ha honom i sin trupp. Men nu måste man tänka realistiskt. Visst skulle det vara en dröm att ha med Torres i anfallet 05-06, men ska man då flytta på vår suveräne kamerunske pichichi? Jag tror att Torres är mer lämpad att spela som center än som högerforward, även om han har en ganska fri roll i anfallet hos Atleti. Och vad gör man med Giuly, Maxi, Larsson, Saviola och även Messi? Personligen skulle jag tycka att man bör byta bort en del spelare för att hålla transfersumman nere, och dessutom lär ju El Niño få en del betalt. Det är en 20-21 åring som håller sitt lag på sina axlar vi talar om och han lär ivf inte vara älskad i Atleti efter en övergång. Han sade förvisso att han bara kan tänka sig att spela i FC Barcelona som spanska klubb efter Atleti. En 'omvänd Raul' med andra ord. Dessutom bör och förtjänar en spelare som Torres att spela på den allra högsta nivån, vilket hans agent varit tydlig med. Hoppas inte för mycket, det gör inte jag, men drömma kan man alltid ju..

Hoppas f.ö. också att hans tips om eventuella ligasegrare stämmer.

Visca el Barçelonismo!
Barcelona carlos_18
2/4/2005 19:51
vad heter dom barça fans som står på kortsidan på camp nou (bakom mål)....barcelonas "vilda" fans :)

Tack på förhand
Barcelona Viking
2/4/2005 09:42
Har läst igenom lite startelvor som förekommer lite här och där på forumet. En ska jag undrar..

Det känns som många väljer Albertini framför Gerard? Varför?

Visserligen så kan vet jag inte vilken form Gerard resp Albertini har för tillfället. Men om Gerard är fullt återställd från sin ljumskskada, så tycker jag han borde spela..
Barcelona Kharles_Puyol
11/23/2004 21:26
Det blev torsk för Barcelonas damer mot Sabadell..

Finalizado CE Sabadell 4 0 FC Barcelona

De ligger näst sist..

Intressant:
38' Real Madrid (Spa) 0 - 1 Leverkusen (Ger)
Pep Guardiola
11/23/2004 21:15
Kharles_Puyol

Tror du missuppfattade mig. Morientes tillbaka till Monaco på lån och Saviola återvänder till Barça.
Barcelona Kharles_Puyol
11/23/2004 20:53
Förresten, är det någon som vet hur det går för Canteran/Barça B?
Spanien Milan Mikey
2/4/2005 10:55
Ämne: Jag tror om man värv....
Torres kommer att bli den hetaste spelaren i sommar.. Det är hur må¨nga storklubbar som helst som vill ha han. Hoppas att Milan värvar honom...

Jag hoppas ni vinner mot Chelsea i CL. LYCKA TILL
FORZA MILAN
Pep Guardiola
11/23/2004 20:55
Just nu kan alla som har ZTV se Barçaspelaren Javier Saviola, utlånad till Monaco i matchen mot Liverpool. Den förre Barçaspelaren Luis Garcia, numera Liverpool, skadade sig efter två minuter.

Sen tycker jag det låter mycket interresant med affären Saviola Morientes. Men frågan är om Madrid vill missgynna sig själva och gynna konkurrenten.
Barcelona Maestro_
2/4/2005 16:33
Robben missar Barça matchen ? Kolla länk...
Barcelona Kharles_Puyol
11/23/2004 20:06
Ämne: Kharles_Puyol

Jag....
Men läste du ens igenom vad jag skrev? Jag menar att uppmärksamheten är proportionell mot förhållandena som råder.
Pep Guardiola
11/23/2004 18:20
FC Sant Just Desvern

Ronaldinho har gjort en utmärkt säsong på sin plats till "vänster" i anfallet. Vi ser mycket rotation bland anfallarna under matcherna då framför allt Eto'o och Ronaldinho. Men Ronaldinho har kommit in i varje match och eftersom han får såppas mycket boll som han får spelar det ingen roll var han spelar. Han dominerar ändå. Och vem skulle ta steget ut på vänstern, då vi inte har någon naturlig vänsterspelare förutom ytterbackarna Sylvinho och Gio? Giuly och Deco trivs bäst till höger. Och Iniesta och Xavi ska spela centralt för att komma till sin rätt.

Håller med om att Iniesta ska få chansen från start i år och det får han troligtvis mot Donetsk i den sista gruppspelsmatchen.
Barcelona Gustaf
2/4/2005 14:46
Daniel el magnific//
På Camp Nou kommer Barcelona ha bollinehavet, vare sig Chelsea vill eller inte. Det har vi haft 90% av matcherna hittils och så lär det förbli. Om vi lyckas omvandla bollinnehavet till mål är en annan sak. Chelsea spelar förövrigt 433 och inte 442 (som de gjorde i början av säsongen).

Deras mottaktik kommer säkert, som du skrev, vara kvicka konringar på yttrarna Robben och Duff. Det blir nog en tuff match för våra ytterbackar som måste fylla på uppåt så vi kan få hål på europas kanske bästa backlinje ju nu somtidigt som de inte får lämna allt för stora ytor år deras yttrar.
Barcelona Sonde
11/23/2004 19:37
Ronaldinho HAR en fri roll. Varför ändra på ett vinnande koncept. Vi har ju dessutom redan sett han inte fungerar lika bra inne i mitten. Han är betydligt mer lättmarkerad där än om han startar ute från kanten.
Barcelona FC Sant Just Desvern
11/23/2004 19:23
Sonde: Det är precis det jag säger! Ronaldinho ska ha en "fri roll" typ. I de senaste ligamatcherna (inte mot Madrid) har han hamnat lite för långt ut på vänsterkanten och då får han ofta bollen felvänd och med motståndare i ryggen.(inte för att han inte kan trolla bort vem som helst)

Hoppas att Ronaldinho kan uppnå sin toppform i år. Han är ett riktigt geni.
Barcelona zappa
11/21/2004 18:29
Segern igår var en av de ljuvligaste på länge!!!
Barcelona Majsan
11/21/2004 18:12
Messí och Pep Guardiola/

Han kanske menade att staden Sevilla besegrade Barcelona, att ett av de två lagen från Sevilla vann över Barca? Men om han nu inte gjorde det, är det det första ni retar er på? *gäsp*
Annons: