/spanien/barcelona/forum/26616.aspx/spanien/barcelona/forum/26616.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona fc_2002
2004-09-16 21:40
Riquelme är inget problem för längre då han ägs av Villareal nuförtiden!!
Barcelona Håkansson
2005-03-22 21:01
Ämne: Håkansson:

Hehe, ....
Njae, har inte gjort det, får väl kolla upp den då=)
Nej inte båda utan en och låta den andra stanna kontraktstiden ut....
Jag gillade verkligen Navarro under hans första säsong under van gaal, men sen bröt han väl benet och blev sedan utlånad, så hur han är nu vet jag inte???
Barcelona Bopi
2005-03-22 21:41
Viking : Söndag! jag vet för då e jag på plats!
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-22 22:42
Länktips;

Motta spelklar inom 1-2 veckor? Motta åker till Richard Steadman (läkaren som genomförde den lyckade operationen) i Colorado, USA för att genomföra en sista koll på hur knäet utvecklat sig. Han har varit med i nästintill full träning och har bland annat skjutit hårt med bägge fötterna och har inte känt av knäet. Kan man hoppas på ett inhopp sista 5 mot Betis? Força Motta! Även Henke Larsson åker till Steadman.

Även de tre andra; Henke, Gabri och Edmilson har läkt bra men det är Thiago Motta som har störst chanser till fortsatt spel resten av säsongen.

Força Thiago-Gabri-Enrique-Jose!
Vi behöver inga nyförvarv ;-)
Visca el Barça!
Barcelona Camparn på nou
2005-03-22 21:37
Barcelona Rivald0
2004-09-16 21:39
de la Rosa spelar ingen roll om han inte gör de..bara vi vinner matcherna så räcker de för oss..
Tanaznia_021
2004-09-16 21:18
Nu borde Etóo Bänkas. Varje gång henke har kommit in eller spelat, har han gjort bra ifrån sig. Etóo Slår Jäkligt Många fel passningar
Barcelona Rickiboy
2004-09-16 22:01
grabbar..e det nån som har videos eller nåt på rivaldo i olympiakos.. han gjort nåra mål skulle gärna vilja se de.. eller åtminstone hjödpunkter från gårdagens match mot Deportivo.. hörde att han var bäst i matchen.. forza barca
Spanien Sir. Smokealot
2005-03-22 20:42
Ämne: Tycker vi inte ska d....
Messí:

Håller med dig, Giuly har varit bra dom senaste matcherna, jag tror han kommer komma igång.. Han är bara ovan med hela den spanska fotboll + skador har förstört för han mkt..

Kommer han upp på samma nivå som i Monaco så vore de en rejäl förstärkning, men om klubben får chansen att köpa Joaquin skulle jag 10 gånger av 10 välja Joaquin..

Och om van Bommel kommer så ska vänster backs platsen prioriters i första hand..

Håkandsson:

Jag tror inte att del Horno skulle behöva 1 års inspelnings tid, skulle han komma till klubben skulle han nog peta båda 2 ganska fort tror jag..

Han är ju skolad i den spanska fotbollen så det blir nog inga problem..
Barcelona Edmilson
2004-09-16 21:51
kluivert har gjort 2 mål för Newcastle kolla på länken
Barcelona Rivaldinho9
2004-10-04 00:18
Spelarbetyg samt kort kommentar från Numancia matchen:
1-5
Valdes - 2. Gör det han ska, inga tabbar.
Belletti - 3. Väldigt löpvillig på kanten, blandade inlägg.
Puyol - 2. Lite vimlig i vissa moment, annars stabil.
Marquez - 2. Som Puyol.
GvB - 1. Inte hans dag. Följde inte med i offensiven som han skall.

Deco - 1. Inte hans dag. Dålig matchen igenom.
Xavi - 2. Kommer inte till sin rätt längre ned i banan. Bra sista 30.

Ronaldinho - 1. Ytterligare en plattmatch. Inte konstigt med 5 spelare på sig inne i gröten. Funderar på att maila Rikjaard och säga att han skall ut på kanten.
Eto'o - 1. Direkt dålig. Gjorde inte mycket rätt. Spelet gynnade inte honom.
Giuly - 1. Samma som Eto'o.
Henke - 2. Försökte komma igenom. Passar bättre centralt. Gör iaf mål!

Iniesta - 3. Tycker att han bör peta Deco i kommande match. Han visar att han redan är av hög klass.

Oleguer och Edmilson spelade för kort tid.
Barcelona the_dog
2005-03-22 17:11
tjena....jag e sämst på engleska..så ja undrar om någon kan förklara vad Loporta:co gör i marocko!!?!?
Barcelona Sonde
2005-03-22 18:58
SS verkar ju nästan vara igång. Jag ställer mig tveksam till van Bommel av lite olika anledningar. Dels är jag rädd för Iniestas framtid. Det är förstås ännu oklart om holländaren är tänkt som pivote eller offensiv mittfältare, men i och med att han kan spela på båda positionerna kan han komma i vägen för Iniesta. Inte bra isf.
Sedan undrar jag om han verkligen tänker sig att skriva på för oss men tanke på den nuvarande konkurrensen. Vad har Laporta och Co lovat egentligen? Han skulle ju kunna vara ordinarie i nästan vilket annat lag som helst, och intressenter verkar ju finnas.

Gonzalo Rodriquez får vi se hur det blir med. Har knappt sett honom spela.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-22 22:46
Förresten, är det någon mer än jag som tycker att klubben bör överklaga Marquez sista varning? Om domaren varit i en bättre position att bedöma det hela så tror jag inte han hade varnat Marquez, för det är ju klart och tydligt att han halkar..

Edit:

Barcelona-Betis är en av årets bästa matcher.. Hoppas tv4+ gör ett undantag som kan bekräfta regeln. :-/
Barcelona DaniLopez
2005-03-22 17:28
Tack för att ni förstår...jag fick det tufft denna gången...bland annat missa jag matchen eftersom dom inte visar fotboll på sjukhuset..kan ni fatta det eller?!!!...så jag fick be en kompis sammanfatta det åt mig..så om ni tycker att jag har fel lite då och då så vet ni varför...sorry för att ni fick vänta...KUL ATT VI VANN!!!
Barcelona Blaugrana_1899
2004-10-04 12:39
Ämne: Man bör köra med den....
Jag gillar din startelva den ser mycket intressant ut och trovärdig, Gerard får ett stort ansvar nu när han är en av få balansspelare som är frisk, jag tycker att varje position ser stabil ut just utom balans/deffensiva mittfälltsrollen där jag skulle vilja att Davids hade spelet i dagens blaugrana
Barcelona exxet
2004-10-04 08:59
Vet inte hur det är med EU-pass men vore inte Javier Mascherano från River Plate något??
Barcelona Håkansson
2005-03-22 20:48
Sir. Smokealot (kul namn;-) )
Jo visst han går väl direkt in i startelvan men som ny kan det ju skita sig när man vill bevisa vaför man har kommit till en klubb som barca och då behövs det en back-up som man kan falla tillbaka på i vissa matcher...
Bryta Gios kontrakt eller sälja honom och låta sylvinho spela sitt sista år ut...
Min mening iallafall...
Barcelona Viking
2005-03-22 21:18
Vet ngn här vilken dag Barça möter Betis? är det en lördag lr söndag??
Barcelona Edmilson
2004-09-20 16:15
Edmilson gjorde ingen jätte match igår men hopas att han kommer igång
Barcelona Kharlos_Davidou
2004-09-19 00:49
Ämne: REAL MADRID !!!....
Jaså. 0-1 mot "stora" Espanyol... "världens bästa lag"? Mein bahkdeil.

Förresten, någon som har koll på Rijkaards startelva? Hoppas på några rotationer sen senast (sylvinho,larsson, iniesta) och att Edmilson nu får spela. Någon som vet vad han gjorde förra säsongen i Lyon för att bli avstängd så länge?
Celta Vigo Celtavigo
2004-09-20 15:38
Jag tycker att..
1.Etoo är en otroligt duktig fotbolls spelare.
2.Henke är extremt överskattad.

MEN!

Etoo passar inte alls in i Barcelonas spel, de har tillräckligt med tekniska spelare som gillar att göra det omöjliga. De behöver inte en till..
De behöver en central anfallare som spelar enkelt och även är en bra målgörare. Därför tycker jag Henke passar mycket bättre in i Barcelona's anfall. Även om jag tycker Etoo är 10 gånger så bra, kluivert hade nog varit grym som central anfallare i dagens Barcelona. Precis som han var när han hade Rivaldo och Figo på kanterna.
Barcelona Messí
2005-03-22 20:09
Tycker vi inte ska döma ut Giuly helt. Jag har varit väldigt sur på honom under säsongen, men han har verkligen imponerat på mig de senaste matcherna. Tror han är på G!

-

van Bommel, Milito och Gonzalo är hetast just nu runt Barcelona. De två förstnämnda är väldigt bra. Den sista, Gonzalo, låter intressant. Har inte sett honom spela men han verkar vara bra, han är ung också och det är bara bra.

Själv vill jag inte se någon ny mittback i Barcelona nästa år om van Bommel köps in. En vänsterback känns viktigast då, Gio och Sylvinho börjar komma till åren så vi behöver någon för framtiden. Del Horno skulle sitta bra.

Mina nyförvärv till nästa säsong:
van Bommel och Del Horno. En ny anfallare som kan spela på båda kanterna om pengarna räcker till.
Barcelona Los Culés
2004-09-20 14:10
Der afro///

jag tyckte det såg ut så också
Barcelona Bopi
2004-09-20 15:51
Gabriel : asså jag tycket inte att han fick mycket me boll...men han va ju inte sämre än deco!! + att rolle va farlig när kan kom ifart!!
Barcelona Lucho
2005-03-22 19:31
Några slutsatser kan man dra:

* Van Bommel kommer nog bara om han blir lovad att få spela.
* Deco kom förra säsongen efter att ha blivit lovad samma sak. Jag tror knappast att det är honom Van Bommel i första hand kommer att konkurrera med.
* Sedan har vi Xavi. Han är tredje lagkapten och är (efter vad jag kan se) den som spelat flest minuter i Barça denna säsong. Kan inte se det på annat sätt än att det är en spelare som Rijkaard verkligen har förtroende för.

Nej, även om El Mundo Deportivo tror annat, så tror jag att det är som defensiv mittfältare vi kommer att få se Van Bommel nästa säsong.
Barcelona J. skånberg
2005-03-22 22:25
asså en mittback som ja vill se i våran vackra tröja är perea från atletico madrid , men han är nog lite dyr men drömma kan man ju .
Real Madrid Ronaldo_#1
2004-10-04 14:07
grattis barca fans ni verkar ha dt bra!
Jompdinho
2004-10-04 13:12
Nemo:aldrig???
Barcelona Giuly!
2005-03-23 12:38
In/Ut.

IN:
Luque
van Bommel
Milito
Del Horno

UT:
Albertini
Gerard
Saviola
Riquelme
Gio/Sylvinho - ser garna att Gio sticker.
Annons: