/spanien/barcelona/forum/26615.aspx/spanien/barcelona/forum/26615.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona RonalDanho
2004-07-28 16:31
CruzitoZ// det förstör fotbollen i längden ..
Barcelona Tompa
2005-03-14 09:51
Vad säger ni andra? Tycker ligasegern känns bergsäker nu!
Barcelona CruzitoZ
2004-07-28 16:27
vad spelar det för roll om han filmar fan det e ju de man ska göra när man har chancen
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-27 20:32
rrr//Är inte ens värt att svara på.
Barcelona Holländaren
2004-07-26 00:42
Fördelen med en brasiliansk koloni jämfört med en holländsk är att holländare bråkar mer. Annars är det ganska så likadana spelarsorter som finns i länderna, spelskickliga och tekniska men kanske inte alltid så effektiva. Nackdelen med brasilianska spelare är att de spelar så oerhört många landskamper + att de ofta är dyrare än holländska spelare generellt sätt iom deras nationalitets historik.
Barcelona ZonD
2004-07-27 20:15
Izquierda: Jag känner samma sak angående Edmilson. Det är en bra spelare, inget snack om det. Men det känns ändå onödigt att lägga ner så mycket pengar på honom när kvaliteten redan finns i truppen. Och vad händer med Oleguer nu, är han näste man ut i kylan? Jag vidhåller det jag tidigare sagt om att det är FÖR många värvningar. Det finns alltid bra lovande spelare som lider av det, ett gyllene exempel är ju då Marquez och Oleguer. Även Iniesta kunde fått en hel del speltid i år om det inte varit så att Deco anlände och nu är risken stor för att det blir bänknötning. Rijkaard har dock sagt att Iniesta ska få en större roll i år och det ska bli kul att se hur han löser det.
Barcelona Gabriel
2005-03-14 15:34
Aubri

Precis så är det. Etoo bör inte flyttas nånstans, han ska spela som center eftersom det utan tveka kommer resultera som bäst där och precis som du säger så kand et vara en anledning till att inte Maxi Lopes får spela så mkt som han antagligen har kapaciteten och förmågan för att kunna göra.

Eftersom varken Etoo eller Maxi är som bäst vid kanten så föredrar Rijkaard kanske Etoo och det är utan tvekan rätt val.
Barcelona Puyolinho
2004-07-27 19:26
Patrik Andersson///
Jaa men du känner väll Rijkaard inte alltid han släpper fram unga talanger!!
Kolla vad han gjorde med förra årets talanger...
Men vi får väll hoppas på en värvning...
Men en inhemsk spelare är helt ok för mig...
Så länge Barca vinner bollar på mitten och har en spelare som kan se till att laget har en bra balans!!
Barcelona Kickboxer
2005-03-14 11:28
Lucho

Håller med dig angående Giulys prestation under matchen mot Bilbao. Han gjorde ett snygg mål, och så sspelade han riktigt bra under matchen. Hoppas att han kan höja sig under de kvarstående matcherna. För om man tittar på hela säsongen så är han inte godkänd som högeranfallare.

Visca el Barça!!!
Barcelona juanito
2004-08-01 20:47
Playmo: Eto'o har glänst i några år i världens bästa liga. Han har exempelvist vunnit utmärkelsen Afrikas bästa fotbollsspelare vid åtminstone ett tillfälle. Jag tycker fortfarande att Henke har mer att bevisa.
Barcelona Guily
2004-07-25 22:10
Jag tror det funkar här med.

Tack Xavi=)
Barcelona Guily
2004-07-25 22:10
Jag tror det funkar här med.

Tack Xavi=)
Barcelona Aubri
2005-03-14 15:25
Är det bara jag som anser, att Etoó är bäst som center? Att det kan va därför Maxi får för lite spel tid? Att ha Etoó på kanten, skulle resultera i mindre antal mål, tro mig

Därför ser jag hellre en GRYM kantspelare till nästa år, än Centertank,

Maxi, anser jag är bra även på kanten, men han trivs nog i mitten...
Barcelona Gaucho_90_11
2004-07-25 21:21
Någon som vet vilken kanal Copa America Finalen visas
Barcelona Belletti
2004-07-25 17:17
Deco har blivit överfallen!
Det var när Deco hade varit och firat att han skulle spela i Barça och skulle hem. Det var han, hans flickvän och några vänner. När de var på väg hem så blev de förföljda av en bil, i början brydde de sig inte om bilen, men till slut fick Deco nog. Han stannade bilen, bilen bakom stannade också. Det var tre män som klev ur den andra bilen. De började slå på Deco och Deco slog tillbaka. Flera andra personer som åkte förbi så händelsen och stannade och hjälpte Deco, till slut flydde de tre angriparna därifrån. Överfallet har polisanmälts.

En sak jag inte förstår är varför inte hans kompisar hjälpte till?

En helt annan sak nu. Varför finns inte Sylvinho med på "Truppen" här till vänster?
Barcelona Izquierda
2004-07-25 12:57
Fortsättning på föregående inlägg:
* Rüstü Recber
Många var vi som jublade när den turkiske världsmålvakten skrev på för oss tidigt på försäsongen. Rüstü hade ett bra EM och ett helt fantastiskt VM bakom sig och var allmänt ansedd att tillhöra det absoluta toppskiktet av målvakter i världen. När säsongen så drog igång stod unge Victor Váldes mellan stolparna. Rijkaard motiverade petningen av den turkiske stjärnan med att han inte behärskade språket än, och därmed inte kunde kommunicera med backlinjen. En rätt tam ursäkt i de flestas ögon (hur många lag bänkar sina utländska nyförvärv i början av säsongen av det skälet?). Tiden gick och Váldes fortsatte vakta målet (och gjorde det bra!). Vi fans började undra hur lång tid Rüstü egentligen skulle ta på sig med sina språklektioner. Nu försvarade Rijkaard i stället petningen med att Kluivert var skadad och att Saviola därför måste starta och då blev Rüstü den fjärde icke-eu-spelaren (det här var vid den perioden då Márquez var bofast i backlinjen). Till slut blev dock trycket på Rijkaard för stort. Rüstü var trött på bänknötandet och ledningen tryckte också på. Rüstü fick äntligen göra debut, och då hade en avsevärd del av säsongen redan gått (nästan hälften va?). I hemmamatchen mot Celta fick han en lite halvtaskig bakåtpassning från Puyol, och mötte den med den sämsta tänkbara mottagning. En panikartat sprattlande Rüstü kunde inte hindra 0-1. Hans debut hade inte kunnat gå sämre. I följande match hade han gnidit in handskarna med tvål, och tre billiga baklängesmål blev resultatet. Två dåliga matcher var allt Rijkaard behövde för att ställa tillbaka Valdés i målet och skicka ut Rüstü i kylan igen, och allt tyder på att han försvinner från klubben. Att kalla den här värvningen får något annat än ett fiasko är bara fånigt.
Betyg: 1

* Giovanni van Brockhorst
Från Arsenal kom ytterligare en holländare (i det här läget hade klubben visserligen gjort sig av med gamle Frank de Boer, men hade fortfarande kvar Kluivert, Cocu, Reiziger och Overmars) och det var mittfältaren Gio som skulle fylla den lucka som Rijkaard tyckte sig se i vänsterförsvaret. En enligt rapporterna strålande försäsong av Oscar López räckte alltså inte. Gio fick Rijkaards fulla förtroende och var ordinarie i varenda match han var hel (och det var många matcher...)
Varför han fick detta förtroende är det nog inte många som begriper sig på. Gio var i sina bästa stunder godkänd offensivt, men defensivt inget annat än ett rundningsmärke. I match efter match satt vi med hjärtat i halsgropen så fort motståndarna spelade ut bollen till sin högerytter. Gio visade sig hålla Micke Nilsson-klass i en-mot-en-situationer och blev det här forumets stora hackkyckling (jag får väl själv ta på mig en del av skulden där). Redan ganska tidigt på säsongen fick han namnet van Brockshit och det säger väl en del om hans insats. Trots allt spelade han upp sig under våren och förbättrade sin offensiv ganska markant.
Sanningen är att det faktiskt såg rätt tunnt ut på vänsterbackspositionen, och lånet av honom var inte helt omotiverat, även om det kändes tråkigt att ingen av klubbens egna talanger släpptes fram.
Betyg: 2

* Edgar Davids
Efter en fullständigt usel höst hade Rijkaard fått nog. Laget saknade enligt honom balans, vi var för tunna på det defensiva mittfältet. Xavi och Gerard var de som oftast hade spelat här (även om också Motta, Cocu och Márquez provades) utan att göra succé. Rijkaard visste vad som skulle göras. Klubben behövde ytterligare en hollandare! Sagt och gjort, Davids (som då värmde Juventus avbytarbänk) lånades in, och succén var ett faktum. Davids placerades bredvid Cocu på mittfältet, och gick rakt in och visade vilken världsstjärna han är. Plötsligt hade vi någon som satte ner foten när det smällde som hårdast. Plötsligt hade vi någon som rev och slet, som var överallt och vann bollar. Vi blev plötsligt tunga att möta, och Xavi kunde koncentrera sig på offensiven i stället och växte till en riktig världsspelare. Davids var en av våra absolut bästa spelare i våras. Även om han nu svikit klubben, så förändrar det inte betyget på lånet.
Betyg: 5
Barcelona rico
2004-07-25 15:36
Alx//
När jag skrev " å när du chattar me andra personer hur allvarligt skriver du, går hela världen under om du skriver mckt istället för mycket?? " Där var jag sarkastisk, om du nu tycker att jag skrev oseriöst så måste du läsa inlägget från Andreas.
(Andreas
Sänt: 2004-07-24 13:59:28 - Ändrat 2004-07-24 13:59:59
SPORT skriver idag att Barça vill ha Djbril Cissé på ett års lån. Eftersom Liverpool har Owen, Baros och Diouf utöver Cissé samt att Benitéz endast brukar spela med en anfallare så vore detta ett tänkbart alternativ.)
Jag svarade på hans inlägg som jag tycker e seriöst att jag också har hört om d rycktet.
Barcelona ZonD
2004-07-25 15:47
Izquierda: Bravo! Klockren analys!

Jag vill dock lägga till lite om Marquez för att stärka betyget 3. Du nämner aldrig att han faktiskt har presterat mycket bra de matcher han har spelat och har (för det mesta) sett mycket stabil ut. Han är troligtvis Barcelonas bäste hvudspelare och det måste vi ta vara på. Jag hoppas (men tror inte) att Marquez får en ärlig chans den här säsongen.

Cissé på lån, jaha ska Saviola bli 3:e forward då eller. När ska Barca inse kaninens storhet?!
Barcelona Nemo
2004-07-31 23:16
Som en barcasupporter sa: "Inte ens Gud kommer förlåta honom", varför ska vi göra det då ? Det Figo gjorde, gör man inte. Det är äckligt.

Han lämnade oss, det betyder att han inte älskade oss.
Barcelona Sóm més que un club
2005-03-14 14:59
Hoppas att länken funkar är ingen web-guru.
Jag köpte tidningen "sport" i Barcelona och kolla serien jag saxat som alltid är på 2:a sidan. Måste bara älska den.
Barcelona RonalDanho
2004-08-13 23:23
etoo har redan ett barca hjärta .. och ett hat mot real madrid .bättre spelare på marknaden går ej o hitta me de egenskaperna ..hala etoo absolut årets bästa köp utan tvekan .
Spinbad
2004-07-25 20:14
Edmilson verkar väldigt nära nu om man ska tro El Mundo Deportivo i alla fall. Jag har i princip inte sett honom sen vm 2002 förutom någon enstaka Cl-match. Någon som har sett honom mer och bättre koll på honom? Är det en bra värvning? Han är väl i alla fall en bra huvudspelare(om jag minns rätt) och det är ju lite av vad vi saknat sista säsongen. Han har också eu-pass (franskt?) om jag fattat det rätt.
Barcelona GeRrInHo
2004-07-27 19:47
enligt sport.es så e edmilson klar för barcelona.. bra jobbat barça
Barcelona Nemo
2004-07-27 19:01
Enligt Marca.es så är affären klar, det ända som behövs är ett "ja" från Edmilson.
Barcelona Izquierda
2004-07-27 19:36
Jag vet inte riktigt om jag ska jubla åt att Edmilson verkar vara på väg. Visserligen trevligt att ha ännu en världsmästare i klubben, men jag har en känsla av att Márquez, om han hade fått förtroende som ordinarie hela säsongen, hade gjort det lika bra som Edmilson kommer att göra.
Nåja, nu finns det väl inte mycket som tyder på att Rijkaard skulle ge mexikanen det förtroendet, så då är det kanske bra att brassen kommer trots allt.
Spinbad
2004-07-25 18:58
Omdömet om Luis Fabiano i aftonbladet:
"Vass anfallare som gjort två mål i Copa America, och som sägs vara klar för spel i Barcelona i höst. 59 mål på 82 matcher i Sao Paolo imponerar.
"
Texten i aftonbladet gör mig lite förvånad, aftonbladet verkar fortfarande tro att Luis Fabiano är klar. Det finns två alternativ i det här fallet: antingen är personalen på tidningen totalt efterbliven eller så har aftonbladet bra mycket mer information än vad de spanska tidningarna har. Vilket tror ni?
Barcelona Patrik
2004-07-27 18:28
Det är fan skandal. Varför ska man värva en till spelare utan Eu-pass. Skandal. Vad håller dom på med.
Barcelona CruzitoZ
2004-07-27 18:24
nej han har inte eu pass
Barcelona Izquierda
2004-07-27 19:32
Relay//

Ja Christianval ja. Det var ett sorgligt kapitel. Det blev ännu sorgligare för mig eftersom jag, när fransmannen värvades, av någon anledning fick för mig att han var en blivande världsback och dessutom lite av en favorit för mig. Det var hemskt att sitta i match efter match och hoppas att "idag ska det väl äntligen stämma för honom", för att sedan tvingas se på hur han misslyckades på nytt. Jag var säkert en av dom som sist gav upp hoppet om honom, men det är bara att konstatera att han var en riktig flopp och det hade sannerligen inte blivit nåt högt betyg för honom.
Barcelona ZonD
2004-07-27 17:51
Juantio: Jo, jag förstår nu vad du menar men ställer mig frågande till på vilken nivå dina krav egentligen ligger på? Klubbens ekonomi är inte den bästa och att köpa in världsspelare på varje position i backlinjen är inte att tänka. Visst, man kunde bytt ut Deco mot en lite vassare vänsterback men nu prioriterades bredd i offensiven före defensiven istället. Personligen tycker jag Belletti är en i toppskiktet och edmilson inte långt ifrån. Finns ingen anledning att klaga.
Annons: